Omdat niet alleen het inkomen gecontroleerd moet worden en er niet voor iedere Nederlander met een toeslag 1 inspecteur is... integendeel, iedereen wil juist dat de overheid inkrimpt...
overbodige info
Trouwens, ligt eraan of je aangifte IB hebt gedaan over betreffende jaren en of ze verwerkt zijn.
vanzelfsprekendMaar dan zou je best nog eens naar de rechter kunnen stappen om het versnelt afgehandeld te krijgen. Er staat min of meer wel een termijn waarin de definitieve afgehandeld moet worden in de AWIR namelijk. Maar dat is een bewaard geheim
5 jaar, was mij niet onbekendIk betwijfel of iemand je kan of gaat helpen als je daarover gaat telefoneren trouwens
dat helpt inderdaad niet
Je had natuurlijk ook je voorschot beter kunnen invullen of als het jaar is afgelopen heb je doorgaans nog steeds 4 maanden de tijd om de gegevens goed door te geven.
willens en wetens ingevuldDus voordat je op hoge poten acties gaat ondernemen,
heb ik niet benoemdbedenk even dat je zelf de wet niet kende en/of de moeite niet daar voor nam kennis van te nemen
slechte conclusie. Maar nu wel "verontwaardigd" bent over de "traagheid" dat het nu definitief gemaakt moet worden
en terecht natuurlijk, staat een maximum van 5 jaar voor maar dan mag dat niet inhouden dat ze die tijd er ook voor nemen!!. Het zou zo moeten zijn dat een definitieve niet verschilt van de voorschot omdat jij verantwoordelijk (en wettelijk verplicht) bent voor het op tijd aanleveren van de juiste gegevens
is mij bekend en heb daar aan voldaan. De burger moet het immers voor 1 april inleveren en dus betekent dat men er 3 maanden de tijd voor heeft. .[/quote]
Werk je bij de belastingdienst?
Ik meld mijn situatie omdat ik wil weten of er meer mensen zijn en dat dit misschien "normaal" is. Ik wil graag zekerheid mbt tot de definitieve berekening zodat ik niet hoef te denken dat ik nog iets moet terugbetalen. Extra ontvangen is ook nog een optie maar dat is geen probleem.