LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OPLICHTERSBENDE ???

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
ckrotter
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 mar 2011 12:49

OPLICHTERSBENDE ???

Ongelezen bericht door ckrotter »

Mijn schoonouders (72 & 69) zijn volkomen ontgoocheld wat de verzekeraars betreft.

15 jaar lang hebben zij bij het nationale spaarfonds ieder maand 300 gulden gespaard, met door de verzekeraars voorgerekende uitkomst van ca 45 duizend gulden. Dat laatste is uiteraard afhankelijk van allerlei factoren waar je als leek geen verstand van hebt.

Maar even de rekensom van 15 jaar maal 12 maanden is 180 maanden
met een bedrag van 300 gulden is dat bij elkaar opgeteld 54000 gulden.

Omgerekend naar onze fijne euro (koers 1 euro is 2,20 in de gulden tijd)
is dat 24545 euro wat je hebt in ingelegd.

Omdat mijn schoonvader iets ouder is is deze polis van hem iets eerder uitbetaald (2 jaar terug) en dat leverde een bedrag op van 13000 euro
Nu is eindelijk de polis van mijn schoonmoeder uitgekeerd met ene bedrag van schrik niet 8000 euro.

(na in januari eerst een brief gehad te hebben dat de polis ging uitkeren, een bedrag van ca 13000 euro maar dat men nog aan het rekenen was, eind februari weer een soortgelijk brief maar nu nog maar met 11 duizend euro. En nu vandaag is er eindelijk gestort een bedrag van 8000 euro)

Opgeteld dus € 21000,00
ingelegd € 24545,00
kort samen gevat welk rendement er is gewoon geld geroofd en niet te zuinig ook.

Is er iemand die hier kaas van heeft gegeten of je daar nog iets mee kunt, ik vind het te schandalig voor woorden.

wat een boevenbende, mijn schoonouders dachten een extraatje te hebben, om binnenkort te kunnen verhuizen.

Nou dat hebben ze !!!!!!!
een lege doos bedankt Nationaal spaarfonds / Aegon .

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: OPLICHTERSBENDE ???

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Het lijkt er op dat dit een beleggingsconstructie betreft. Aangezien de aandelen de afgelopen jaren flink zijn ingestort (de stijging van de laatste 2 jaar heeft het eerdere verlies nog lang niet gecompenseerd) kan het zijn dat de waarde een stuk lager is dan verwacht. De uitkering vond eigenlijk plaats op een verkeerd moment; wellicht als het over een paar jaar was geweest dat de waarde veel hoger had kunnen zijn.

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: OPLICHTERSBENDE ???

Ongelezen bericht door juwita »

@Ckrotter,
De opbrengst is niet zo heel erg afwijkend van die van miljoenen andere beleggingspolissen (woekerpolissen) die nu en de komende jaren de einddatum bereiken. Welkom in de wereld van de woekerpolis-affaire !

ckrotter
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 mar 2011 12:49

Re: OPLICHTERSBENDE ???

Ongelezen bericht door ckrotter »

Ik was er al bang voor!!!!

maar kunnen mijn schoonouder hier nog wat mee ??

of is dit kansloos ??

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: OPLICHTERSBENDE ???

Ongelezen bericht door juwita »

@CKrotters,
Zie de overvloedige informatie op deze website. Dit betekent:
-zelf huiswerk maken; onderzoeken of en hoe Nationaal Spaarfonds destijds geinformeerd heeft over kosteninhoudingen en wijze van kosteninhoudingen;
- claim- en stuitingsbrief inzenden aan NSf;
- bij afwijzing claim waarin volledige schade wordt gevorderd binnen 3 maanden klachtprocedure starten bij KIFID waarin 100% schadecompensatie wordt gevorderd.

Succes ermee !

P.S. volgens mij is Nat. Spaarfonds een dochter van Delta LLoyd en NIET van Aegon

M. van Rossum
Berichten: 1220
Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30

Re: OPLICHTERSBENDE ???

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

ckrotter schreef:Ik was er al bang voor!!!!

maar kunnen mijn schoonouder hier nog wat mee ??

of is dit kansloos ??
Graag eerst hier maar eens beginnen met lezen.
"Wat is een woekerpolis"
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 66&t=93594

Gesloten