Ik lees al maanden dit forum en nu heb ik eens een paar opmerkingen.
Jullie geven altijd het advies om niet te betalen aan iedereen zonder te vragen hoe groot de restschuld is. Is het nu niet zo indien de restschuld kleiner is als bv. € 5000 de advocaatkosten niet in vergelijk zijn met de schuld.
Er wordt steeds geadviseerd om op alle brieven van incassobureau's te reageren maar VOORAL niet te betalen.
Door dit advies loopt de rekening alleen maar hoger op en zakken de mensen steeds verder in de SH..T.
Ik denk dat iedereen persoonlijk moet kijken wat zijn schuld is en dat de beslissing moet nemen ...betaal ik wel of niet......neem ik een advocaat of niet...
Ik persoonlijk heb besloten te betalen (onder protest)toen mijn contract afliep
(augustus 2002 met een restschuld van €3800) maar heb hierna tenminste geen slapeloze nachten meer gehad. Ik moest wel drie keer slikken maar ben nog steeds blij dat ik dit gedaan heb. Ik heb mijn lesje geleeerd.
Ik heb mij hierna aangemeld bij leaseverlise in de hoop er ooit nog iets van terug te zien
Wat mij ook bevreemde is dat op dat moment eagalease net in opmars kwam, op de site vermelde deze dat indien de partner NIET meegetekend had maar ook niet BEKEND was met deze overeenkomst deze vernietigt kon worden.
Mijn partner had niet meegetekent maar wist natuurlijk wel van deze overeenkomst af dus heben wij ons toendertijd niet aangemeld bij eagalease.
Wij hebben dit besloten omdat bij een eventuele rechtzaak mijn partner dan had moeten liegen op de rechtbank en dit is nog altijd meineed
(dit is dus strafbaar)
Ondertussen zijn de voorwaarde op de site bij eagalease wel veranderd maar kan ik natuurlijk niet aantonen dat mijn partner er pas drie jaar geleden achter kwam dat ik deze overeenkomst afgesloten had.
Ik val dus bij eagalease buiten de boot en van leaseverlies verwacht ik niet zoveel.
Waarschijnlijk is het zo dat als eaga of lease winnen(ik hoop het echt voor jullie allemaal) dat iedereen persoonlijk een rechtspraak moet aanspannen en dat kost meer als die €3800(of je moet bij lease ook al je inzet terug krijgen)
Ik wil met deze posting alleen maar duidelijk maken dat iedereen voor zichzelf moet nadenken en moet besluiten wel of niet te gaan procederen.Is het bedrag te overzien denk dan goed na of de kosten opwegen tegenover de baten.
Groetjes en succes allemaal
Henk