LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Pretium Telecom
Re: Pretium Telecom
@@@
De zoveelste terechte tegenslag voor dit bedrijfje.
Maxiem.
De zoveelste terechte tegenslag voor dit bedrijfje.
.......en is dus niet geoorloofd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Het bevel tot afgifte betekent dan ook onmiskenbaar een inmenging in de uitoefening van de vrijheid van meningsuiting als bedoeld in het eerste lid van artikel 10 EVRM.
Maxiem.
-
[Bericht verwijderd door de moderator]
-
Het Pretium-bedrijfje Delphi bestaat dus al weer zo'n 10 jaar. Het houdt zich bezig met fondswerving voor goede doelen. Niet te geloven, maar echt waar .
Directeur Niks heeft een nieuw gat in de markt ontdekt voor dit bedrijfje : het overlijdensregister (zie http://www.delphi.nl/NL/news/show/newsId/48).
[Lasterlijke tekst verwijderd door de moderator]
Ook hiervoor is het aan te raden je kwetsbare bekenden aan te melden bij het https://www.bel-me-niet.nl/ register, want daar hadden ze dit al voorzien:
Nieuwe inschrijvingen voor blokkades in Bel-me-niet Register zijn permanent opgenomen.
Directeur Niks heeft een nieuw gat in de markt ontdekt voor dit bedrijfje : het overlijdensregister (zie http://www.delphi.nl/NL/news/show/newsId/48).
[Lasterlijke tekst verwijderd door de moderator]
Ook hiervoor is het aan te raden je kwetsbare bekenden aan te melden bij het https://www.bel-me-niet.nl/ register, want daar hadden ze dit al voorzien:
Nieuwe inschrijvingen voor blokkades in Bel-me-niet Register zijn permanent opgenomen.
-
Van mijn collega te horen gekregen dat de overname was gedaan door Zakelijke Telefonie.nl en niet door wat gedacht was PT.
E.e.a. al uitgelegd in een andere topic wat hier over gaat. Dus mijn berichtgeving klopte helaas niet. Excuses hiervoor.
Wat gezegd mag worden is dat Zakelijke Telefonie het wel netjes heeft afgewerkt.
E.e.a. al uitgelegd in een andere topic wat hier over gaat. Dus mijn berichtgeving klopte helaas niet. Excuses hiervoor.
Wat gezegd mag worden is dat Zakelijke Telefonie het wel netjes heeft afgewerkt.
-
Beste Boskabouter,
Gelukkig is hiermee voorkomen dat wij Pretium onterecht veroordelen
Groetjes,
MementoMori
Gelukkig is hiermee voorkomen dat wij Pretium onterecht veroordelen
Groetjes,
MementoMori
schoonmoeder heeft zich 2 jaar geleden laten verleiden tot een pretium abbo
heeft ze op tijd afgezegd echter word haar al 2 jaar verteld dat ze te laat is om een loterij op te zeggen die daar ook aan verbonden is wie weet raad
heeft ze op tijd afgezegd echter word haar al 2 jaar verteld dat ze te laat is om een loterij op te zeggen die daar ook aan verbonden is wie weet raad
-
- Contacteer:
Loterij?henkde schreef:schoonmoeder heeft zich 2 jaar geleden laten verleiden tot een pretium abbo
Dan tijd om eens te informeren bij een jurist of zo - want dan komt PT in aanvaring met de wet op kansspelen...
Weet u zeker dat het niet Privilege is?loterij op te zeggen die daar ook aan verbonden is wie weet raad
Het blijft toch wonderlijk dat Pretium er mee weg komt met het verhaal dat ze GEEN koppelverkoop plegen. (zie kamer antwoorden in 2009! https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 0-936.html)
Terwijl ze dat wel gewoon (hebben) doen/gedaan. Getuige de talloze onwetende (jaren later ontdekte en niet/nauwelijks/zeer moeilijk vanaf te komen) abonnementen op Privilege.
Inzake de recentelijke uitspraak:
http://juridischdagblad.nl/content/view/10049/1/
henkde
Kun jij hier wat meer info geven over de door jouw genoemde loterij?
Maxiem.
Kun jij hier wat meer info geven over de door jouw genoemde loterij?
Maxiem.
Graag wil ik hier melden dat Pretium nog steeds dezelfde misleidende praktijken toepast. Ik ben de afgelopen 4 maanden druk in de weer geweest om via de zgn. coulance regeling van het zng. abonnement af te komen. Naast wat allemaal al gezegd en geschreven is zijn de kosten hoger dan ze voorspiegelen (ze rekenen bijv. gerust 5 euro voor het verzenden van een acceptigiro). De laatste betaaldatum is eerder dan ontvangst van de factuur. De verwerking van betalingen in hun systeem duurt wel 5 dagen. Na opzegging berekent men nog gerust abonnementskosten door voor de navolgende maand en er wrodt gedreigd met additionele kosten als dat niet snel wordt betaald. Terugvorderen kan alleen schrifteiljk maar het is volkomen onduidelijk en onzeker of er dan inderdaad wordt terugbetaald. Terugzetting naar de vorige provider zou voglens de regeling meteen na ontvangst van verzoek moeten gebeuren maar men heeft dit toch nog 2 maanden weten te rekken. Telefonische contacten zijn zeer onaangenaam en er wordt dreigende taal gebezigd (''als u niet meteen betaalt dan komen er meer kosten'', "als u niet meewerkt dan zullen wij zeker maatregelen treffen", ''u moet dit en u moet dat en als u van ons iets wilt dan kunt u een brief schrijven'' enz.. Er werd tot nu toe nooit geantwoord op mijn brieven (2 van de 4 verzond ik aangetekend).
Enfin - ik kan nog wel even doorgaan maar dat heeft geen zin. Ik hoop dat er eindelijk eens een keer iets gebeurt waardoor het NIET meer mogelijk is om zonder expliciete schriftelijke goedkeuring dit soort abonnementen af te sluiten.
Enfin - ik kan nog wel even doorgaan maar dat heeft geen zin. Ik hoop dat er eindelijk eens een keer iets gebeurt waardoor het NIET meer mogelijk is om zonder expliciete schriftelijke goedkeuring dit soort abonnementen af te sluiten.
-
Dit bericht is verwijderd door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.
-
Beste Maxiem,
Ik weet nog van 'vroeger' dat er bij Pretium een zogenaamde "Pretium Prijzenpot loterij" waarbij de leden van Privilege konden meedoen. Daar kon je huishoudelijke apparatuur winnen, een soort bingotent dus. Dat is nu niet meer zichtbaar omdat de Pretium.nl website nu alleen nog open is voor leden die met een wachtwoord inloggen. Dat zullen er op zich niet veel zijn, want het is gewoon nepperij. Pretium is duidelijk in overtreding op de Wet Kansspelen. Maar ja, in Nederland kan dat gewoon! De oma van Henkde zal dus waarschijnlijk naast het Pretium lidmaatschap ook een inleg voor de loterij betalen.
Groetjes,
MementoMoro
Ik weet nog van 'vroeger' dat er bij Pretium een zogenaamde "Pretium Prijzenpot loterij" waarbij de leden van Privilege konden meedoen. Daar kon je huishoudelijke apparatuur winnen, een soort bingotent dus. Dat is nu niet meer zichtbaar omdat de Pretium.nl website nu alleen nog open is voor leden die met een wachtwoord inloggen. Dat zullen er op zich niet veel zijn, want het is gewoon nepperij. Pretium is duidelijk in overtreding op de Wet Kansspelen. Maar ja, in Nederland kan dat gewoon! De oma van Henkde zal dus waarschijnlijk naast het Pretium lidmaatschap ook een inleg voor de loterij betalen.
Groetjes,
MementoMoro
-
Hierbij wil ik jullie laten weten dat mijn moeder, van 79 jaar, door Pretium gestrikt is voor een abonnement voor vaste telefonie. Zij heeft in een telefoongesprek duidelijk te kennen gegeven dat zij geen verandering van haar huidige abonnement wenst. Toch ontvangt zij nu een brief waarin aangekondigd wordt dat haar huidige abonnement bij KPN overgaat in een abonnement van Pretium. Hoe is dit mogelijk?Er is geen contract en of andere overeenkomst getekend en toch kan dit?
Telefonisch is dit niet terug te draaien, want dan moet je je geboortedatum geven. Volgens hen ter controle. Mijn moeder heeft haar geboortedatum niet gegeven. Wie zegt dat zij dat wel hebben? Nu maar per brief proberen. Of heeft iemand een andere suggestie?
Telefonisch is dit niet terug te draaien, want dan moet je je geboortedatum geven. Volgens hen ter controle. Mijn moeder heeft haar geboortedatum niet gegeven. Wie zegt dat zij dat wel hebben? Nu maar per brief proberen. Of heeft iemand een andere suggestie?
-
Beste dewittelietaer,
Voor je moeder volg de aanwijzingen van 'Situatie 5' in De Telefoongids. En vergeet ook vooral niet een klacht in te dienen bij Consuwijzer.
Groetjes,
MementoMori
Voor je moeder volg de aanwijzingen van 'Situatie 5' in De Telefoongids. En vergeet ook vooral niet een klacht in te dienen bij Consuwijzer.
Groetjes,
MementoMori
-
Pretium en het advocatengevogelte Bird & Bird hebben weer een smadelijke nederlaag geleden in de rechtzaal.
[Tekst verwijderd door de moderator]
Pretium beschuldigde in een eerdere rechtzaak ( http://www.rechtspraak.nl/ljn.asp?ljn=BN2760 ) CPM van
het in strijd met haar contractuele verplichtingen handelen door (medewerkers van) CPM, meer in het bijzonder door zich niet aan het callscript te houden, door zich zeer onbeschoft en intimiderend uit te laten tegenover potentiële nieuwe klanten en door het verstrekken van onjuiste informatie aan potentiële nieuwe klanten.
CPM op zijn beurt vond, dat Pretium ten onrechte het contract met onmiddellijke ingang had stop gezet naar aanleiding van de legendarische TROS Radar-uitzending en eiste schadeloosstelling.
De rechter moest kiezen welk bedrijf het minst erg was en koos voor CPM.
Pretium eiste ook schadevergoeding (200.000), maar werd in de onlangs gepubliceerde (1 maart 2011) uitspraak http://www.rechtspraak.nl/ljn.asp?ljn=BP6205 zelf veroordeeld tot betaling van 290.000 euro.
[Tekst verwijderd door de moderator]
Pretium beschuldigde in een eerdere rechtzaak ( http://www.rechtspraak.nl/ljn.asp?ljn=BN2760 ) CPM van
het in strijd met haar contractuele verplichtingen handelen door (medewerkers van) CPM, meer in het bijzonder door zich niet aan het callscript te houden, door zich zeer onbeschoft en intimiderend uit te laten tegenover potentiële nieuwe klanten en door het verstrekken van onjuiste informatie aan potentiële nieuwe klanten.
CPM op zijn beurt vond, dat Pretium ten onrechte het contract met onmiddellijke ingang had stop gezet naar aanleiding van de legendarische TROS Radar-uitzending en eiste schadeloosstelling.
Pretium eiste ook schadevergoeding (200.000), maar werd in de onlangs gepubliceerde (1 maart 2011) uitspraak http://www.rechtspraak.nl/ljn.asp?ljn=BP6205 zelf veroordeeld tot betaling van 290.000 euro.
-
- Contacteer:
Hier moest ik toch even om lachen.KrikvdKruK schreef:
Trouwens - werd dat belscript niet door PT aangeleverd aan CPM?
Een geboortedatum is niet voor de controle, dat is t rekeningnummer. Het rekeningnummer wordt gevraagd omdat alles via de bank gaan. Daar controleren ze of de gegevens die er staan + het rekeningnummer die op is gegeven ( wordt namelijk nooit vrij gegeven door iemand moet persoonlijk gevraagd worden! ) overeen komen met elkaar. Zodat ze er zeker van zijn dat alles naar het juiste adres word gestuurd. Dit echter alleen als de klant hier mee akkoord gaat. Daar voor moet ook een bevestigingsbrief worden opgesteld waar overal duidelijk ja op wordt gezegd. Zoals vragen; Pretium telecom neemt hierbij het vaste abonnement van u huidige aanbieder over. Dit soort vragen worden er gesteld. Als hier overal een duidelijk ja op geantwoord is. Dan pas wordt de "sale" zoals dat genoemd wordt geaccepteerd. Als je moeder de 'voicelog' niet gedaan heeft. Kan er ook niet op 'sale' worden gedrukt en wordt deze automatisch afgekeurd. Nu is dit toch allemaal gebeurd, ik zeg niet dat je moeder het voicelog gedaan heeft, maar de papieren zijn even goed op gestuurd. Dit is een 'welkomsmap' en geen vrij blijvende brochure want PM doet daar niet aan. Binnen 7 werkdagen kan dit op gezegd worden. Oudere mensen van 72+ krijgen zelfs 3 maanden de tijd op het op te zeggen. Klantenservice heeft naar jou verhaal te luisteren. Zet al deze dingen even op een rijtje op papier. Bel klantenservice en doe het net als hun. Ratel aan 1 stuk achter elkaar door. Zorg dat je duidelijk verstaan baar bent niet te snel praat. Maar laat ze er niet tussen door komen en je hele verhaal afluisteren. Als mevrouw geen PM wilt heeft zij daar recht op.dewittelietaer schreef:Hierbij wil ik jullie laten weten dat mijn moeder, van 79 jaar, door Pretium gestrikt is voor een abonnement voor vaste telefonie. Zij heeft in een telefoongesprek duidelijk te kennen gegeven dat zij geen verandering van haar huidige abonnement wenst. Toch ontvangt zij nu een brief waarin aangekondigd wordt dat haar huidige abonnement bij KPN overgaat in een abonnement van Pretium. Hoe is dit mogelijk?Er is geen contract en of andere overeenkomst getekend en toch kan dit?
Plus dat daar nog bij komt is dat je moeder nooit telefonisch een machtiging tot betalen kan doen!Monkeyaap schreef:Een geboortedatum is niet voor de controle, dat is t rekeningnummer. Het rekeningnummer wordt gevraagd omdat alles via de bank gaan. Daar controleren ze of de gegevens die er staan + het rekeningnummer die op is gegeven ( wordt namelijk nooit vrij gegeven door iemand moet persoonlijk gevraagd worden! ) overeen komen met elkaar. Zodat ze er zeker van zijn dat alles naar het juiste adres word gestuurd. Dit echter alleen als de klant hier mee akkoord gaat. Daar voor moet ook een bevestigingsbrief worden opgesteld waar overal duidelijk ja op wordt gezegd. Zoals vragen; Pretium telecom neemt hierbij het vaste abonnement van u huidige aanbieder over. Dit soort vragen worden er gesteld. Als hier overal een duidelijk ja op geantwoord is. Dan pas wordt de "sale" zoals dat genoemd wordt geaccepteerd. Als je moeder de 'voicelog' niet gedaan heeft. Kan er ook niet op 'sale' worden gedrukt en wordt deze automatisch afgekeurd. Nu is dit toch allemaal gebeurd, ik zeg niet dat je moeder het voicelog gedaan heeft, maar de papieren zijn even goed op gestuurd. Dit is een 'welkomsmap' en geen vrij blijvende brochure want PM doet daar niet aan. Binnen 7 werkdagen kan dit op gezegd worden. Oudere mensen van 72+ krijgen zelfs 3 maanden de tijd op het op te zeggen. Klantenservice heeft naar jou verhaal te luisteren. Zet al deze dingen even op een rijtje op papier. Bel klantenservice en doe het net als hun. Ratel aan 1 stuk achter elkaar door. Zorg dat je duidelijk verstaan baar bent niet te snel praat. Maar laat ze er niet tussen door komen en je hele verhaal afluisteren. Als mevrouw geen PM wilt heeft zij daar recht op.dewittelietaer schreef:Hierbij wil ik jullie laten weten dat mijn moeder, van 79 jaar, door Pretium gestrikt is voor een abonnement voor vaste telefonie. Zij heeft in een telefoongesprek duidelijk te kennen gegeven dat zij geen verandering van haar huidige abonnement wenst. Toch ontvangt zij nu een brief waarin aangekondigd wordt dat haar huidige abonnement bij KPN overgaat in een abonnement van Pretium. Hoe is dit mogelijk?Er is geen contract en of andere overeenkomst getekend en toch kan dit?