LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kredietschuld door Vesting Finance onterecht verhoogd

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Underdog73

Kredietschuld door Vesting Finance onterecht verhoogd

Ongelezen bericht door Underdog73 »

Ik las in 1 van de andere topics een stuk over Vesting Finance.
Ik heb ook een behoorlijk conflict met hen.

Ik heb in 1999 een doorlopend krediet zonder heropname afgesloten.
De maximale hoogte van het krediet was 40.000,00 gulden ( 18500,00 euro)
Ik heb echter ivm de aanschaf van en auto 34500,00 gulden (15500,00 euro)

In verband met het te laat betalen van 2 termijnen is de zaak uit hanen gegeven. Nu stelt Vesting Finance mij aansprakelijk voor de €18500,00 terwijl ik
€ 15500,00 euro heb opgenomen en al het e.e.a. had betaald voor de zaak naar de deurwaarder ging (in 2004)
Aan de deurwaarder heb ik inmiddels € 12500,00 betaald.

Nog steeds vordert Vesting Finance € 19.000,00 van me. Inmiddels i beslag op mijn inkomen gelegd ( 550,00 p/m :? ) Zij stellen dat de betaalde bedragen rente was. Daarbij willen ze geen herberekening doen. Ik ben namelijk van mening dat de hoofdsom dus geen € 18500,00 was maar € 15500,00. Ze bepalen de rente steeds maar over € 19000,00 euro (9,9%).

Ik wil een herbereking over de juiste hoofdsom ( qua rente). In principe heb ik al al afbetaald.....
€ 15500,00 - € 12500,00 = € 2500,00 en daar nog de bedragen die tussen 1999 en 2004 zijn betaald.

Vesting Finance wil geen originele overeenkomst tonen alsmede de betalingen tussen 1999 en 2004.
Nu hebik van de deurwaarder het originele contract gekregen alsmede een bewijs van het bedrag dat in 1999 naar mij is overgeboekt.

Ad Verkaad

Re: Kredietschuld door Vesting Finance onterecht verhoogd

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

Underdog73 schreef:Ik las in 1 van de andere topics een stuk over Vesting Finance.
Ik heb ook een behoorlijk conflict met hen.

Ik heb in 1999 een doorlopend krediet zonder heropname afgesloten.
De maximale hoogte van het krediet was 40.000,00 gulden ( 18500,00 euro)
Ik heb echter ivm de aanschaf van en auto 34500,00 gulden (15500,00 euro)

In verband met het te laat betalen van 2 termijnen is de zaak uit hanen gegeven. Nu stelt Vesting Finance mij aansprakelijk voor de €18500,00 terwijl ik
€ 15500,00 euro heb opgenomen en al het e.e.a. had betaald voor de zaak naar de deurwaarder ging (in 2004)
Aan de deurwaarder heb ik inmiddels € 12500,00 betaald.

Nog steeds vordert Vesting Finance € 19.000,00 van me. Inmiddels i beslag op mijn inkomen gelegd ( 550,00 p/m :? ) Zij stellen dat de betaalde bedragen rente was. Daarbij willen ze geen herberekening doen. Ik ben namelijk van mening dat de hoofdsom dus geen € 18500,00 was maar € 15500,00. Ze bepalen de rente steeds maar over € 19000,00 euro (9,9%).

Ik wil een herbereking over de juiste hoofdsom ( qua rente). In principe heb ik al al afbetaald.....
€ 15500,00 - € 12500,00 = € 2500,00 en daar nog de bedragen die tussen 1999 en 2004 zijn betaald.

Vesting Finance wil geen originele overeenkomst tonen alsmede de betalingen tussen 1999 en 2004.
Nu hebik van de deurwaarder het originele contract gekregen alsmede een bewijs van het bedrag dat in 1999 naar mij is overgeboekt.
Als er loonbeslag is gelegd, zullen ze over een vonnis beschikken. Rente verjaart na 5 jaar; dat betekent dus dat ze alleen over de laatste 5 jaar rente mogen berekenen. Berekenen ze meer, dan zul je (via een advocaat) een zogenoemd executie-kort-geding moeten opstarten om de juiste bedragen te laten vaststellen.

Jos Das

Ongelezen bericht door Jos Das »

Underdog73 schreef:...en en al het e.e.a. had betaald voor de zaak naar de deurwaarder ging (in 2004)
2004.....?
En U heeft nu een probleem met vestiging finance?

Ik heb het idee dat u uw zaakjes maar een beetje laat sloffen. U geeft zelf ook aan dat U enige termijnen niet heeft betaald. Weet U allemaal wel wat U wel en niet betaald heeft? Ik twijfel daar sterk aan. Als ik U was zou ik Uw administratie maar eens heel goed door iemand die er verstand van heeft laten doorspitten...

Underdog73

@ Jos Das; ik heb al die jaren al een probleem met ze ( wel goed en begrijpend lezen als je een reacti plaatst!) maar aangezien RVS Financiele Diensten ook draait onder Holland Utrecht Bank en vervolgens onder Vesting Finance is er NU een probleem met Vesting Finance ( dus kennelijk voorheen RVS Financiele Diensten).

Maar ik heb straks een afspraaks met een advocaat en dan zullen we wel verder zien. En knap dat jij op afstand kunt zien of ik mijn administratie wel of niet op orde heb. Gelukkig heb ik AL mijn bankafschriften vanaf de aanvang va de lening nog en kan dus heel goed zien wanneer ik wat heb betaald. Toevallig maandag allemaal bij elkaar gelegd. Of werk jij voor Vesting Finance? Of je daar dan gelukkig mee moet zijn weet ik niet maar goed, dat is dus aantoonbaar; Ik weet inmiddels precies hoeveel ik tussen 1999 en 2004 heb betaald.

VestingCommunicatie

Ongelezen bericht door VestingCommunicatie »

Goedendag Underdog73,

U heeft een bericht geplaatst op dit forum betreffende Vesting Finance.

Vesting Finance neemt alle reacties betreffende haar beleid uiterst serieus.

Graag gaan wij daarom met u in gesprek. Hiervoor hebben wij uw gegevens nodig. Deze kunt u sturen naar [email protected]. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Underdog73

VestingCommunicatie schreef:Goedendag Underdog73,

U heeft een bericht geplaatst op dit forum betreffende Vesting Finance.

Vesting Finance neemt alle reacties betreffende haar beleid uiterst serieus.

Graag gaan wij daarom met u in gesprek. Hiervoor hebben wij uw gegevens nodig. Deze kunt u sturen naar [email protected]. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Er ligt al een lijst met klachten en vraagtekens die ik afgelopen week gemaild heb
bij jullie.
Daarbij heeft mijn raadsvrouwe vannochtend getracht iemand te pakken te krijgen die over mijn dossier gaat, die was er niet, maar er werd zo wie z al medegedeeld dat we bij e deurwaarder moesten zijn.De deurwaarder verwijst vervolgens weer terug naar de opdrachtgever; in deze Vesting Finance.
kastje -- muur

Gesloten