LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verzekeringen Anglo Dutch Assurance Society (DSB)

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Ouburgia
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 feb 2011 15:50

Verzekeringen Anglo Dutch Assurance Society (DSB)

Ongelezen bericht door Ouburgia »

Ok, in 2004 hypotheek afgesloten via Frisia (DSB), in 2008 deze over laten zetten naar de rabo (net op tijd gelukkig).
Ben ik van de week een doos oude papieren aan het uitzoeken, kom ik ineens 3 blauwe mappen tegen met de verplichte arbeidsongeschikheids en werkloosheids verzekeringen die we destijds af moesten sluiten. Aangezien we deze verzekeringen toen in 1x betaald hebben heb ik er geen seconde bij stil gestaan, ten tijde van de DSB crisis, dat ik deze dingen had. Maar ik heb ze dus wel, en ik heb er ook voor betaald.
Wat kan ik hiermee? (weinig vrees ik) Zijn deze op een of andere manier nog af te kopen of weet ik veel? Net bij de rabo geweest maar die kunnen me niet verder helpen.
Hier misschien iemand die dat wel kan?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Verzekeringen Anglo Dutch Assurance Society (DSB)

Ongelezen bericht door kweenie »

Deze verzekeringen staan los van de failiete BV, dus ze zijn in principe nog gewoon geldig. Als het goed is staat in de polis vermeld wat de dekking precies is, en deze dekking zal onafhankelijk moeten zijn van de huidige waarde van de hypotheek die je toen hebt afgesloten. Dus ook nu je een andere hypotheek hebt, zou je die dekkingen nog moeten hebben.

Of je kunt afkopen weet ik niet, daarvoor zit ik niet goed genoeg in de DSB-verzekeringen rechtszaken. Pin me er niet op vast, maar er staat me iets bij van dat je de polis minstens 5 jaar moest laten lopen of zo, maar misschien is dat ook wel de verkeerde klepel bij de klok...

Ouburgia
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 feb 2011 15:50

Re: Verzekeringen Anglo Dutch Assurance Society (DSB)

Ongelezen bericht door Ouburgia »

In hoeverre los staand? Ik kan nergens contact gegevens vinden, kom alleen maar op een telefoonnummer uit wognum wat (duh) niet meer in gebruik is...

Polissen zijn voor mij overbodig geworden, dus zou ze graag afkopen, indien mogelijk

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Verzekeringen Anglo Dutch Assurance Society (DSB)

Ongelezen bericht door kweenie »

Het telefoonnummer in Wognum is waarschijnlijk van de tussenpersoon/contactpersoon via wie de verzekering verkocht is (oftewel waarschijnlijk van de failiete bank) en niet van de verzekeringsmaatschappij zelf. Ik denk dat je via een ander tussenpersoon contact zult moeten zoeken. Of anders via de curatoren.

Ouburgia
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 feb 2011 15:50

Re: Verzekeringen Anglo Dutch Assurance Society (DSB)

Ongelezen bericht door Ouburgia »

Inmiddels via via via gevonden dat de verzekeringen mogelijk via cardif lopen, daar een mail naar gestuurd, we wachten af

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Verzekeringen Anglo Dutch Assurance Society (DSB)

Ongelezen bericht door CB »

Zou mij niet verbazen, dat met het oversluiten van je hypotheek je verzekering is komen te vervallen. Deze verzekeringen hebben meestal dezelfde looptijd als de lening, die je daarvoor hebt gesloten. De lening bij DSB heb je afgelost, dus verzekering is daarmee komen te vervallen. Ik hoop voor jou dat ik het mis heb.

Ouburgia
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 feb 2011 15:50

Re: Verzekeringen Anglo Dutch Assurance Society (DSB)

Ongelezen bericht door Ouburgia »

Verzekeringen zijn nog actief, echter door een nieuwe regeling in verzekeringsland kan je dergelijke verzekeringen maar eens per 5 jaar opzeggen/afkopen. Voor ons wordt dat dus 2014. Heel fijn dat ze je dan ook op de hoogte stellen van een dergelijke wijziging, ik heb hier nooit wat over ontvangen (nee mevrouw, als wij alle klanten van alle wetswijzigingen op de hoogte moeten stellen komen we niet meer aan ons normale werk toe).

Ik heb bij diverse grote bedrijven gewerkt die met contracten werken en volgens mij is een wijziging in de voorwaarde zowiezo een reden dat een klant mag ontbinden, maar goed, hier kennelijk niet.

Ga mn rechtsbijstand er maar eens op zetten denk ik

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Verzekeringen Anglo Dutch Assurance Society (DSB)

Ongelezen bericht door kweenie »

Was de polis voorheen dan eerder op te zeggen of af te kopen? Volgens mij waren die verzekeringen in principe überhaupt niet af te kopen. Als de polis tenminste om de 5 jaar op te zeggen of af te kopen zou zijn, dan is dat dus volgens mij geen verslechtering.

famdewild
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 mar 2011 17:31

Re: Verzekeringen Anglo Dutch Assurance Society (DSB)

Ongelezen bericht door famdewild »

Klopt het dat de overlijdensverzekering van the anglo dutch assurance society ondergebracht zijn bij Cardiff. Ik ben in 2007 van DSB hypotheek verandert maar vond nu in mijn administratie ook een polis die ik in een keer heb afgekocht. Ik ga ook Cardiff bellen.

Azijnzeiker
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 nov 2010 10:01

Re: Verzekeringen Anglo Dutch Assurance Society (DSB)

Ongelezen bericht door Azijnzeiker »

CB schreef:Zou mij niet verbazen, dat met het oversluiten van je hypotheek je verzekering is komen te vervallen. Deze verzekeringen hebben meestal dezelfde looptijd als de lening, die je daarvoor hebt gesloten. De lening bij DSB heb je afgelost, dus verzekering is daarmee komen te vervallen. Ik hoop voor jou dat ik het mis heb.
Volgens mij hebben we het hier over een hypotheek. Die lopen soms maar 30 jaar

Azijnzeiker
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 nov 2010 10:01

Re: Verzekeringen Anglo Dutch Assurance Society (DSB)

Ongelezen bericht door Azijnzeiker »

Ouburgia schreef:Verzekeringen zijn nog actief, echter door een nieuwe regeling in verzekeringsland kan je dergelijke verzekeringen maar eens per 5 jaar opzeggen/afkopen. Voor ons wordt dat dus 2014. Heel fijn dat ze je dan ook op de hoogte stellen van een dergelijke wijziging, ik heb hier nooit wat over ontvangen (nee mevrouw, als wij alle klanten van alle wetswijzigingen op de hoogte moeten stellen komen we niet meer aan ons normale werk toe).

Ik heb bij diverse grote bedrijven gewerkt die met contracten werken en volgens mij is een wijziging in de voorwaarde zowiezo een reden dat een klant mag ontbinden, maar goed, hier kennelijk niet.

Ga mn rechtsbijstand er maar eens op zetten denk ik
Al wat van de rechtsbijstandverzekering gehoord? Misschien dat die je dan uitgelegd hebben dat de nieuwe regeling schade verzekeringen betreft. En dat deze niet meer voor een termijn van 5 jaar afgesloten mogen worden. Wel voor een periode van 1 jaar. En dat ze na dat 1e jaar dagelijks opzegbaar zijn met een opzegtermijn van 1 maand.

marcenilona
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 aug 2011 13:00

Re: Verzekeringen Anglo Dutch Assurance Society (DSB)

Ongelezen bericht door marcenilona »

Hai allemaal,

Ik heb ook eens contact gezicht met de "overblijfselen" en ook ik heb te horen gekregen dat ik tot 2014 moet wachten met afkopen. Ik las dat iemand contact ging zoeken met zijn/haar rechtsbijstandsverzekering. Is daar nog iets uitgekomen?

Alvast bedankt voor je reactie.

Theo345
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 aug 2011 10:24

Re: Verzekeringen Anglo Dutch Assurance Society (DSB)

Ongelezen bericht door Theo345 »

Deze polis staat volgens mij los van de hypotheek, heb nu wel een dergelijke verzekering.
Ik ken genoeg mensen die er gebruik van maken.
Zowel bij werkloosheid als bij arbeidsongeschiktheid.

Anja68
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 sep 2011 11:59

Re: Verzekeringen Anglo Dutch Assurance Society (DSB)

Ongelezen bericht door Anja68 »

Ik heb ook deze overlijdensrisicoverzekering afgesloten via de DSB. De kosten waren in 2005 6838,- euro. deze kosten moesten meteen in een keer worden betaald. Nu lees ik ook in de polisvoorwaarden dat men deze verzekering eens in de 5 jaar kan beëindigen en er dan een premierestitutie wordt uitbetaald. Een overlijdensrisicoverzekering valt onder de levensverzekeringen en daarmee moet de overlijdensrisicoveezekerring een minimale looptijd van 5 jaar hebben. Na deze 5 jaar kan men de verzekering dus beëindigen. Uit de polisvoorwaarden begrijp ik echter dat men maar eens in de 5 jaar kan beëindigen...met andere woorden ik krijg een tweede kans tot beëindiging in mei 2015. Er zit een wijzigingsformulier bij de polis en hiermee kun je aangeven dat je de verzekering wilt beëindigen. Er staat een adres met antwoordnummer op het formulier maar ik vraag me sterk af of mijn envelop wel aankomt...ik ga namelijk gewoon de verzekering beëindigen ( althans ik doe een poging ).

Verder kan ik me alleen maar ergeren dat ik destijds alleen maar de positieve sappige verkoopverhalen heb gehoord en ik door mijn eigen dollartekens in de ogen kennelijk niet meer in staat was helder te denken...but who cares :(

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: Verzekeringen Anglo Dutch Assurance Society (DSB)

Ongelezen bericht door juwita »

In de Wet op het Consumentenkrediet (Wck) was destijds een verbodsbepaling opgenomen om leningen te koppelen aan verzekeringen. De Wck geldt overigens voor niet-hypothecaire geldleningen tot 40.000 euro. Zie over deze kwestie ook de website http://www.koppelverkoopmetleningen.nl

Azijnzeiker
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 nov 2010 10:01

Re: Verzekeringen Anglo Dutch Assurance Society (DSB)

Ongelezen bericht door Azijnzeiker »

Ouburgia schreef:Verzekeringen zijn nog actief, echter door een nieuwe regeling in verzekeringsland kan je dergelijke verzekeringen maar eens per 5 jaar opzeggen/afkopen. Voor ons wordt dat dus 2014. Heel fijn dat ze je dan ook op de hoogte stellen van een dergelijke wijziging, ik heb hier nooit wat over ontvangen (nee mevrouw, als wij alle klanten van alle wetswijzigingen op de hoogte moeten stellen komen we niet meer aan ons normale werk toe).

Ik heb bij diverse grote bedrijven gewerkt die met contracten werken en volgens mij is een wijziging in de voorwaarde zowiezo een reden dat een klant mag ontbinden, maar goed, hier kennelijk niet.

Ga mn rechtsbijstand er maar eens op zetten denk ik
De regels in verzekeringsland zijn juist gewijzigd om eerder op te kunnen zeggen! Een levensverzekering is trouwens altijd al eenzijdig op te zeggen geweest. Tja, bij DSB werkt het alleen allemaal een beetje anders. Veel plezier met jouw rechtsbijstandverzekering

Gesloten