LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oppas betaalt NIET!!

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Judithdollevoet

Oppas betaalt NIET!!

Ongelezen bericht door Judithdollevoet »

Ik heb een probleem, ik heb de maanden januari en februari bij een gezin opgepast. Dit 2 middagen in de week. We hadden de afspraak gemaakt dat ik een mail zou sturen met alle uren die ik gewerkt had + mijn rekeningnummer en dan zou ze het overmaken. Ik kreeg een mail terug met allemaal bezwaren dat de uren niet zouden kloppen (terwijl ik dit gewoon goed heb bijgehouden). Mevrouw was het er niet mee eens en beloofde om het bedrag wat zij dacht dat ze moest betalen een stuk minder dan in de realiteit oer zou maken.
Ik heb in die week verschillende keren op mijn rekening gekeken maar helaas geen geld.
Ik heb haar toen een sms gestuurd maar ze stuurde terug dat ze het echt had overgemaakt.
Op dat moment hoorde ik ook dat mijn rooster van school veranderd was en ik op dinsdag niet meer kon oppassen. Ik heb dit laten weten aan de familie. En heb ook gezegd dat ze een andere oppas moesten gaan zoeken als ze dit anders niet konden oplossen.
De volgende dag krijg ik een mailtje dat ik niet meer hoef te komen. Ik nog een mailtje teruggestuurd dat ik wel graag mijn geld zou willen ontvangen maar tot op heden heb ik nog niks gehad... Nu is mijn vraag wat kan ik nu doen... aangezien er geen contract is..

Pareltje31

Re: Oppas betaalt NIET!!

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

aangetekende brief sturen waarin je ze sommeert het binnen 14 dagen over te maken. Anders rechtsbijstand of zo inschakelen. neem aan dat je mails ter bewijs nog heb?

Judithdollevoet

Ongelezen bericht door Judithdollevoet »

Ja ik heb alle emails en smsjes nog.
In ieder geval bedankt voor de tip!

Biscuit

Ongelezen bericht door Biscuit »

Wat goed dat je alles bewaard hebt, daarmee sta je sterk(er)! Ook al blijft het een lastige situatie, ik denk dat Rechtsbijstand inderdaad wel wat voor je kan betekenen! Heel veel succes!

tiptoo

Ongelezen bericht door tiptoo »

zonder contract denk ik dat je weinig ken doen , proberen kan altijd, succes.

__oi__

Ongelezen bericht door __oi__ »

mijn gevoel zegt dat het zwart werk was... dus rechtsbijstand lijkt me niet handig.

edwinknight

Ongelezen bericht door edwinknight »

Ind, weet niet waar mijn antwoord is gebleven maar hierbij nogmaals.

Hoe ben je bij dit adres gekomen ? Advertentie, mond op mond ?

- Langs gaan met bekende en om opheldering vragen?
- Advertenties opplakken bij alle lokale supermarkten dat dit geen oppasadres is ivm jouw ervaringen.
- Kijken of deze mensen profielen hebben op internewt en overal negatieve berichten achterlaten.

etc etc etc verzin er zelf maar paar bij......zolang je het niet al te bont maakt.

Ondanks dat zwart werk is, dien je natuurlijk wel betlaad te worden als men opzich tevreden was.

S6

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Als er geen contract is kun je je geld op je buik schrijven.
Inderdaad grote kans dat het zwart was, dus je hebt geen poot om op te staan.

Misschien kun je ze verlinken bij de belastingdienst als je het niet krijgt :mrgreen:

Chanmaster

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Zo is het maar net! Wanneer u een opdracht aanneemt zorg er dan voor dat er iets op papier staat ten aanzien van de overeengekomen betaling.
Nu kunt u niets.

Waterlelie

Ongelezen bericht door Waterlelie »

Zoals ik uit het verhaal van TS kan uithalen is er geen officiële overeenkomst, maar dit kan je wel herleiden uit de mailwisseling mbt de uren en bedragen voor de geleverde diensten. De mevrouw die geeft min of meer toe door te reageren op wat TS aan haar heeft gemaild mbt de uren en bedragen.

gerrit72

Ongelezen bericht door gerrit72 »

Wil je even veel succes en sterkte wensen.
Aangezien ik zelf jaren een eigen bedrijf gehad heb weet ik dat contracten enz erg belangrijk zijn.
Maar met de mails en sms-jes kun je vast wel een gedeelte van je geld krijgen
Heb zelf ooit een keer met iemand die mij gemaakte uren betwiste voor de rechter gestaan en heb toen grotendeels van de rechter gelijk gekregen wat betreft gemaakte uren, waren twee uren die ik niet voldoende aannemelijk kon maken dat die gemaakt waren de rest was duidelijk genoeg.
Grootste nadeel is dat vaak diverse dingen in goed vertrouwen gaan. Helaas werkt dat alleen als beidde partijen dit vertrouwen waard zijn.

Heel veel succes en ik hoop dat je je verdiende geld alsnog krijgt

Gesloten