LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] IK GA MIJN NAT. NEDERLANDEN POLIS VAN ING AFKOPEN !

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
vakkiel

IK GA MIJN NAT. NEDERLANDEN POLIS VAN ING AFKOPEN !

Ongelezen bericht door vakkiel »

Ik heb er helemaal schijtgenoeg van die oplichterspolis van mij. Inleg verdwijnt elk jaar en die losers van de ING ontvangen gewoon hun bonussen.

Weet iemand al wel wat meer als ik mijn polis zou afkopen ik wel recht hou op de schadevergoeding ?

peewee

Re: IK GA MIJN NAT. NEDERLANDEN POLIS VAN ING AFKOPEN !

Ongelezen bericht door peewee »

Vakkiel,

Afkopen doet je niet je aanspraken op de compensatiefooi verliezen, die zal wel naar rato worden toegepast. Afkopen doet je ook niet een eventuele verdergaande ''echte'' schadeclaim verliezen. Zo'n echte schadeclaim kun je slechts verliezen door 2 oorzaken.
1) doordat je schadeclaim verjaart, maar dit is eenvoudig via een zg. 'stuitingsbriefje'' te voorkomen;
2) doordat je N-N schriftelijke zou vrijwaren van aansprakelijkheid. Dit doe je natuurlijk niet zonder schadevergoeding.

Succes ermee.

Dirk Veuger

Ongelezen bericht door Dirk Veuger »

Beste Forumleden,

Vorig jaar maart en ook in januari 2009 heb ik de mededeling gekregen dat iedere polisbezitter in maart 2009 informatie zou ontvangen over de compensatie regeling. Ik heb deze brief nog niet helaas maar "hij komt er echt aan". Nou, dat zal dus vast en zeker. Ik heb ook geinformeerd wat de compensatie regeling inhield. Daar schoot de uitleg echter te kort. De vriendelijke mevrouw van NN kon mij dat niet uitleggen. Navraag bij een ING adviseur leverde helaas het zelfde. Met de gegevens uitleg over compensatie op de site van NN kunnen we/ze alle kanten op. Het recht op compensatie zo verzekerde men mij, verviel echter niet bij het beeindigen van de polis.

Groet,

Dirk

graaier

Ongelezen bericht door graaier »

Jongens, er is helemaal geen schadevergoeding of compensatie. De percentagens waarover gesproken wordt gaan over het opgebouwde fondvermogen! Niet over de inleg waar astronomische kosten vanaf gaan!

Ik heb het doorgerekend obv informatie die ik nu heb. We worden voor het lapje gehouden! Zie mijn posting over Nationel Nederlanden!

Gerrit

vakkiel

Heb gisteren gebeld met Nationale-Nederlanden en gevraagd of ze mij de afkoopstukken toe willen sturen.

Eerst een grietje dat ook nog eens vraagt of ik geen spaarproducten van ING wil afsluiten......heb gezegd dat ze een aardig meisje is maar dat ik natuurlijk nooooooooit meer iets bij ING/NN ga afsluiten. Dat begreep ze ook wel....

Toen ik nog een vraag had zei een pipo van ING dat de kans dat het mde polis goed zou komen in de resterende looptijd nog vrij goed is........ik denk tja die opdracht zullen jullie wel van de leiding hebben gekregen: het geld bij NN houden en zorgen dat de premies waar de o zo hoge kosten afgeschreven worden blijven binnen stromen......

VOEL ME ZWAAR OPGELICHT DOOR NATIONALE NEDERLANDEN !

P.s. ook beide medewerkers hebben mij gezegd dat ondanks royement je recht blijft houden op de schadevergoeding.

graaier

jaaaaa, dat klinkt bekend. Ik ben ook bezig met bekijken of ik zal afkopen...Advies van NN hierover: "Juist nu u de meeste kosten betaald heeft is afkopen niet gunstig. We gaan bovendien compenseren." Nou ja, heb je het ooit zo zout gegeten? Wat de compensatie precies voor mij gaat betekenen kan ze niet zeggen, en zelf kan ik uitrekenen dat het er alleen maar erger op wordt. Die lui van de stichting verliesclaim kunnen toch niet serieus geloven dat ze een goede deal gemaakt hebben?

Gerrit

mvw1975

Ongelezen bericht door mvw1975 »

Hoeze hebben die gasten van verliespolis geen goede deal afgesloten. Ze zijn er behoorlijk rijk mee geworden, wel over de koppen van de gedupeerde van de woekerpolissen ipv van de aanbieders.

graaier

Och natuurlijk, dat zijn eigenlijk mijn naamgenoten. Ik zou eigenlijk begraaide moeten heten!

Ook nu laat het gros van de polishouders zich waarschijnlijk als makke schapen oplichten.

Gerrit

vakkiel

Weet je wat het ergste is ? Als je door een louce tussenpersoon of verzekeraar bent opgelicht dan denk je van ja het zij zo. Maar je hebt een deal gesloten met Nationale-Nederlanden....."wat er ook gebeurt"

Laatst een zeer confronterende reportage van zembla gezien over verzekeraars......die gewoon aangeven dat je verzekeraars niet kunt vertrouwen....

Gergovia

Ongelezen bericht door Gergovia »

Beste allemaal,

Ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met het volgende product:

- 40-R FLEX
- Flexiplan
- Euroverzekering

Ik zou graag ervaringen met hen uitwisselen.

Hartelijke groet,

Gergovia

Armand55

Ongelezen bericht door Armand55 »

Hallo.

ik heb ook een 40-r flex bij nat ned afgesloten en wil graag weten of er al wat meer bekend is over de kosten die in rekening gebracht worden. ik heb wel bij Nat. Ned een kosten overzicht opgevraagd en ben benieuwd

groet

Armand

M. van Rossum

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

Armand55 schreef:Hallo.

ik heb ook een 40-r flex bij nat ned afgesloten en wil graag weten of er al wat meer bekend is over de kosten die in rekening gebracht worden. ik heb wel bij Nat. Ned een kosten overzicht opgevraagd en ben benieuwd

groet

Armand
Bezint eer ge begint, Armand55,
Lees http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 66&t=91964
en subfora van juwita, Crommentuyn en mijzelf en pas toe op NN.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

vakkiel schreef: Laatst een zeer confronterende reportage van zembla gezien over verzekeraars......die gewoon aangeven dat je verzekeraars niet kunt vertrouwen....
Nu zijn er bij de reportages van Zembla ook wel de nodige kritische kanttekeningen te plaatsen. De waarheid is vaak ver verwijderd van wat de Zembla redactie presenteert.

M. van Rossum

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

GJvdZ schreef: Nu zijn er bij de reportages van Zembla ook wel de nodige kritische kanttekeningen te plaatsen. De waarheid is vaak ver verwijderd van wat de Zembla redactie presenteert.
Yep, maar ik zou zeggen, beste medegedupeerden, richt u eerst op het verhalen van uw eigen schade.
TV-uitzendingen kunnen de 'reuring' aanwakkeren en dat helpt, maar zorgt niet voor oplossingen. Dat zult u namelijk zelf moeten doen.

Gergovia

Ongelezen bericht door Gergovia »

Ha Armand,

Ik heb inmiddels mijn polis laten oversluiten naar brand new day. Aangezien het een verzekering is, is het moeilijk om te zeggen wat nou kosten zijn. Het komt er wel op neer dat de polis bij oversluiten minder waard is dan wat je aan premie hebt ingelegd.

Hartelijke groet,

Gergovia

jammer

Ongelezen bericht door jammer »

Als ik dat zou doen ben ik zeker 1/3 van mijn inleg kwijt en daar pas ik eigenlijk voor! En ik wacht eerst maar even op het jaaroverzicht van 2010. En het compensatie voorstel (dit voorstel zal om te :cry: ) zijn. Ben wel benieuwd zit nu zonder de ORV op 4,5% kosten van de waarde voor een pensioen polis.

Armand55

Ongelezen bericht door Armand55 »

Ik heb gelukkig een 40-R Flex met een gegarandeerd eindkapitaal, gelukkig, er worden geen kosten in mindering gebracht, bij mij is de rust weer gekeerd.
Dank voor de reacties op mijn bericht
groet

Armand

Martijn T

Ongelezen bericht door Martijn T »

40-R FLEX
- Flexiplan
- Euroverzekering

Dit is geen beleggingsverzekering maar een kapitaalverzekering bij leven met restitutie bij overlijden. op uw polisblad heeft precies gestaan wat u zou hebben ontvangen bij in leven zijn op de einddatum. Waarschijnlijk hadden uw nabestaanden bij overlijden 90% of 110% van de betaalde premies ontvangen (afhankelijk vd polis)
Als u bent overgestapt met deze polis naar brand new day bent u van een gegarandeerd kapitaal, geen woekerpolis, naar een beleggingsverzekering gegaan.

Het flex slaat op een flexibele periode per wanneer u de polis uit kunt laten keren.

Gesloten