LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat is wijsheid??

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
PLMSmeets

Wat is wijsheid??

Ongelezen bericht door PLMSmeets »

Plotseling werd ik geconfronteerd met een BKR registratie in Tiel van ruim 27.000 Euro. Dit bleek een aandelenleasecontructie van Labouchere te zijn terwijl ik dacht dat ik gewoon aan het sparen was!! Bekend verhaal bij velen, denk ik.
Onder protest heb ik de contracten moeten afkopen omdat ik anders geen hypotheek op mijn nieuwe woning kon krijgen.
Ik ben lid van SLV.

DEXIA dreigt nu met een dagvaarding als ik niet binnen 5 dagen de restschuld van 13000 Euro betaal.

- Is het slim om onder protest (een gedeelte) te betalen en voor het restant een regeling te treffen (zonder verlies op aanspraak van rechten)

- Moet ik het er op aan laten komen en de rechter een uitspraak laten doen?

- Welke kosten zijn er mee gemoeid als ik 'doorvecht' of doet SLV dat voor mij en alle anderen?

In ieder geval iedereen sterkte met deze witteboordencriminelen.

Groet, Patrick

zoex

Re: Wat is wijsheid??

Ongelezen bericht door zoex »

Ik zat in een gelijksoortige situatie, ook mijn contrakten zijn dus afgekocht onder protest i.v.m. een nieuwe hypotheek.
Eis van de hypotheekverstrekker was dat alle schulden dus afgelost
waren.

In jouw situatie zal dit volgens mij ook zo zijn, die 13000 euro moet
dus ook betaald zijn voor het verkrijgen van je hypotheek

PLMSmeets

Ongelezen bericht door PLMSmeets »

Hi Zoex,

bedankt voor je antwoord. Nee, ik hoefde de afkoopsom niet te voldoen. Het enige dat de Rabobank wilde hebben was de brief waarin ik de contracten opzegde en dat zei die naar Dexia faxden. De bevestiging is bij de Rabo binnengekomen en naar mij doorgestuurd.
Maar daarmee is dus nog niets betaald.

zoex

Ongelezen bericht door zoex »

Hallo PLMSmeets,

Ik heb mijn contrakt dus ook onder protest afgekocht, diverse
vernietigingsbrieven naar Dexia gestuurd, met altijd het standaard antwoord terug.
Binnenkort ga ik een advocaat inschakelen en een rechtzaak starten
tegen Dexia.

Gesloten