LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ib groep deurwaarder

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
bram-u
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 dec 2010 18:16

Ib groep deurwaarder

Ongelezen bericht door bram-u »

Beste forumbezoekers

Een lange tijd ben ik bezig geweest met de ib-groep. Ze vroegen van mij 136 euro gezien ik niet op tijd mijn Ov-chipkaart had opgezegd bij DUO. Nu ben ik ten tijde dat ik deze rekeningen kreeg op reis geweest in Midden-Amerika waardoor ik niet in staat was hierop te reageren. Bij thuiskomst heb ik direct een bezwaarschrift aangetekend. Dit deed ik omdat mijn ov een halve maand eerder werd gestolen. Ik heb destijds de ov laten blokkeren en aangifte bij de politie gedaan. Tevens heb ik de reispapieren opgestuurd om aan te tonen dat ik er niet was. Daarnaast blijkt hieruit dat ik ten alle tijde geen gebruik heb kunnen maken van een studenten ov-jaarkaart en vond ik het onterecht om dit te betalen. Desalniettemin hield de Ib-groep stand dat ik het bij DUO had moeten aangeven. Ten eerste vind ik dat, wanneer zulke bewijzen zich openbaren, er ten alle tijde niet zulke hoge bedragen moeten worden gevorderd, maar dat ter zijde. Uiteindelijk heb ik dan toch 136 euro betaald omdat deze strijd het niet meer waard bleek. Nu dacht ik dit afgehandeld te hebben, ligt er een brief van de deurwaarder op de vloer dat ik 250 euro dien over te maken omdat er niet aan de 136 euro is voldaan.
Ik heb vervolgens wederom met de ib-groep gebeld die mij ervan op de hoogte stelde dat er een boete van 68 euro en 136 openstond terwijl mij eerder werd verteld dat het enkel om 136 euro ging. De 136 euro die ik heb overgemaakt hebben ze verrekend met de 68 euro en rente, de 136 euro bleek al bij de deurwaarder te liggen.
Mijn vraag is wat te doen. Ik weet mij absoluut geen raad meer. Daarnaast vind ik het onacceptabel dat ik heb moeten betalen voor een dienst waarvan ik (met meerdere bewijsstukken) géén gebruik heb gemaakt en vervolgens wanneer ik ook nog betaal een volgende procedure krijg voorgelegd. Tevens zie ik dat op internet meerdere mensen soortgelijke verhalen hebben.
Dat zich zulke perikelen voordoen is naar mijn inziens echt onacceptabel.

Graag een reactie!

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Ib groep deurwaarder

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Dus eerst geef je niet op de goede plek door dat je OV gejat is.
Dan betaal je ten tweede te laat en is het al uit handen gegeven.
Welkom in de wereld, dit kost geld.

BartSBB
Berichten: 78
Lid geworden op: 06 okt 2010 13:28

Re: Ib groep deurwaarder

Ongelezen bericht door BartSBB »

Je bent gewoon slordig geweest en ja, dan draai je op voor de kosten. Zulke grote organisaties kunnen niet beginnen aan het maken van uitzonderingen, want als ze jou het geld kwijtschelden kunnen anderen dat gebruiken om ook kwijtschelding te vragen.

Beverwijkse
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 mar 2011 21:03

Re: Ib groep deurwaarder

Ongelezen bericht door Beverwijkse »

De IB groep wil gewoon geld verdienen aan studenten. Reisproducten zijn niet te verwijderen!
Ik heb ook een boete gekregen. Sinds 17 december 2010 ben ik afgestudeerd en bezig met het verwijderen van mijn studenten reisproduct van mijn OVchip kaart. Ik heb namelijk nog €20 tegoed op de kaart staan. Tot op de dag van vandaag ben ik van het kastje naar de muur gestuurd door verschillende instanties en werd ik nergens geholpen. En nu krijg ik een boete van €136,-.

Zelfs na een telefoongesprek van ruim een half uur met de OV-chip klantenservice ben ik nog niets opgeschoten. Volgens de computer gegevens is mijn product nooit geactiveerd en kan ik ook geen product van mijn kaart verwijderen dat ik niet heb.

Op verschillende websites heb ik gelezen dat ik mijn reisproduct kan verwijderen door hem bij een ophaalpunt op te halen. Dit ook iedere keer zonder resultaat. Op zowel de website van DUO als van OV chip kan ik nergens duidelijk vinden hoe ik mijn product moet verwijderen en hoe ik dit kan controleren.

Ik heb direct een boos, maar 'vriendelijk' bezwaarschrift gestuurd dat ik niet van plan ben een boete te betalen omdat ze bij DUO en OVchip hun zaken niet op orde hebben. Nu ben ik in afwachting van een reactie. Tevens heb ik een jurist laten bellen en ook die werd van het kastje naar de muur gestuurd en heeft geen duidelijk antwoord gekregen. Je blijkt een reisproduct en een reisrecht te hebben en die moeten beide verwijderd worden op verschillende manieren bij verschillende instanties?!? Hoe bedoel je onhandig? Hoe ik mijn geld van de pas kan halen, dat weet niemand. Lekker slim. Het tweede bezwaarschrift is inmiddels onderweg, want er blijkt een tweede boete onderweg te zijn. Tevens werd er wel tegen de jurist gezegd dat mijn reisrecht per 25 februari stop gezet is, dus dat er na die datum niet nog een boete bij zal komen. Wie dat gedaan heeft weet ik niet, want ik ben sinds 9 februari gestopt met het proberen te verwijderen van mijn reisproduct!

Zodra ik mijn €20,- terug heb, zal ik met alle liefde mijn OV stuk knippen en retourneren.

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: Ib groep deurwaarder

Ongelezen bericht door Mendoza »

@beverwijkse

kijk eens wat 2 minuten zoeken op http://www.ov-chipkaart.nl op heeft geleverd.
Hoe kan ik mijn saldo terugvragen of laten uitbetalen?
Antwoord
Wilt u niet meer op saldo reizen? In dat geval kunt u uw saldo terugvragen of laten uitbetalen.

Persoonlijke OV-chipkaart
Als het saldo van uw persoonlijke OV-chipkaart tussen € 0 en € 30 is, kunt u dit terugvragen bij een balie van een OV-bedrijf. U betaalt hiervoor € 2,50 administratiekosten. Heeft u automatisch opladen? Dan moet u dit eerst stopzetten voordat u saldo bij een balie terugvraagt. Hier leest u meer over hoe u dit doet.

Anonieme OV-chipkaart
Ga naar een balie van een OV-bedrijf. Vul dan uw naam, adres, postcode, woonplaats en geboortedatum in op het formulier dat u van de baliemedewerker ontvangt. Lever het formulier in bij de baliemedewerker. Deze controleert uw legitimatiebewijs (Nederlands paspoort, rijbewijs of ID-kaart) en vult daarna het kaartnummer van uw OV-chipkaart in op het formulier. Vervolgens krijgt u het saldo tot € 30 uitgekeerd. U betaalt € 2,50 administratiekosten.
Als je digid hebt, kun je het reisproduct online bij DUO beeindigen. Vermoedelijk heb je dit niet gedaan, anders had je geen boete gehad.

Beverwijkse
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 mar 2011 21:03

Re: Ib groep deurwaarder

Ongelezen bericht door Beverwijkse »

Bij Duo kan je het niet verwijderen. Log in met DigiD en dan klik je naar reizen en wijzigen. Als die site geopend is kan je kiezen voor ingangsdatum en dan het jaar 2011 en 2012. Verwijderen staat er niet tussen.

Om mijn geld terug te halen moet ik eerst reiskosten maken naar een loket, dan moet ik €2,50 administratiekosten betalen en ik heb al €7,50 moeten betalen voor een nieuwe/ lege OV chip kaart omdat ik met mijn oude kaart niet kan reizen, wat van te voren wel beloofd wordt! Wat klopt er niet aan dit plaatje?

Ik heb de afgelopen weken weer verschillende nutteloze telefoongesprekken gehad met onverstaanbare mensen van een callcenter...Wij kunnen niets verwijderen wat niet op de kaart staat omdat hij niet geactiveerd is, is het antwoord wat ik krijg. Nog meer 2 minuten surfen op internet tips?

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: Ib groep deurwaarder

Ongelezen bericht door Mendoza »

Bij Duo kan je het niet verwijderen. Log in met DigiD en dan klik je naar reizen en wijzigen. Als die site geopend is kan je kiezen voor ingangsdatum en dan het jaar 2011 en 2012. Verwijderen staat er niet tussen.
Uit je reactie maak ik op dat je de ingangsdatum nog niet volledig hebt ingevuld. Als je hem volledig invult komt er namelijk een extra dropdown menu met een aantal opties. In dat menu moet je dan kiezen voor "stopzetten".
Om mijn geld terug te halen moet ik eerst reiskosten maken naar een loket, dan moet ik €2,50 administratiekosten betalen en ik heb al €7,50 moeten betalen voor een nieuwe/ lege OV chip kaart omdat ik met mijn oude kaart niet kan reizen, wat van te voren wel beloofd wordt! Wat klopt er niet aan dit plaatje?
Dat geld kun je alleen terugvragen bij een loket, dat is helaas je eigen probleem.

Ik heb de afgelopen weken weer verschillende nutteloze telefoongesprekken gehad met onverstaanbare mensen van een callcenter...Wij kunnen niets verwijderen wat niet op de kaart staat omdat hij niet geactiveerd is, is het antwoord wat ik krijg. Nog meer 2 minuten surfen op internet tips?
Bij deze.

Zolang je recht hebt op studiefinanciering, kun je gebruik maken van je studentenreisproduct. Je moet je studentenreisproduct stopzetten door in te loggen op je persoonlijke gegevens op www.ocwduo.nl als je geen recht meer hebt op studiefinanciering. De beëindiging wordt dan binnen 12 dagen klaargezet op de ophaalautomaten. Nadat je je productbeëindiging bij een ophaalautomaat hebt opgehaald, kun je je Studenten OV-chipkaart blijven gebruiken als reguliere persoonlijke OV-chipkaart.
bron: DUO

M.a.w. je moet het eerst stopzetten op de website, 12 dagen wachten en het product verwijderen van de kaart bij een ophaalpunt.

Gesloten