LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ipad VriendenLoterij misleiding/oplichting
-
Re: Ipad VriendenLoterij misleiding/oplichting
Aanstaande:
Verder in 'EenVandaag' van donderdag 10 maart: burgers worden overspoeld met reclame voor de diverse loterijen die Nederland rijk is. Vele tientallen folders, brieven en pinpassen die alleen nog maar geactiveerd hoeven te worden, vallen jaarlijks in de brievenbus. Het College van Toezicht op de Kansspelen hoort toe te zien of de verschillende loterijen zich aan de terughoudendheid houden wat betreft reclame. Maar gebeurt dit ook?
'EenVandaag', donderdag 10 maart om 18.15 uur bij de NCRV op Nederland 1.
Verder in 'EenVandaag' van donderdag 10 maart: burgers worden overspoeld met reclame voor de diverse loterijen die Nederland rijk is. Vele tientallen folders, brieven en pinpassen die alleen nog maar geactiveerd hoeven te worden, vallen jaarlijks in de brievenbus. Het College van Toezicht op de Kansspelen hoort toe te zien of de verschillende loterijen zich aan de terughoudendheid houden wat betreft reclame. Maar gebeurt dit ook?
'EenVandaag', donderdag 10 maart om 18.15 uur bij de NCRV op Nederland 1.
-
vanavond uitzending Een Vandaag. Ik was te laat om te kijken, maar ik ben erg benieuwd. Ik ben er helemaal nog niet klaar mee! Afgelopen week iets te druk gehad maar wij beraden ons toch om officieel via een advocaat stappen te ondernemen.
Daarnaast wordt ik door de Postcode Loterij met bijna exact hetzelfde activeringsnummer als bij de Vriendenloterij gepushed om me weer aan te melden. De verleiding is groot wie wil er nu eigenlijk geen klapper maken of een leuke prijs winnen?? Wij wel..maar meedoen durven we nu eigenlijk niet! Straks worden we weer zo vreselijk misleid...
zucht!
Daarnaast wordt ik door de Postcode Loterij met bijna exact hetzelfde activeringsnummer als bij de Vriendenloterij gepushed om me weer aan te melden. De verleiding is groot wie wil er nu eigenlijk geen klapper maken of een leuke prijs winnen?? Wij wel..maar meedoen durven we nu eigenlijk niet! Straks worden we weer zo vreselijk misleid...
zucht!
Achteraf dan niet zeuren Bo,want de firma uit de van Eeghenstraat in Amsterdam doet niet anders dan misleiden.Bo van Scheyen schreef:vanavond uitzending Een Vandaag. Ik was te laat om te kijken, maar ik ben erg benieuwd. Ik ben er helemaal nog niet klaar mee! Afgelopen week iets te druk gehad maar wij beraden ons toch om officieel via een advocaat stappen te ondernemen.
zucht!
-
@Stekel >> Ik zeur wel! Zie eerdere berichten! te beginnen bij de tweede!
zie ook twitter! Als het aan mij ligt zijn dit soort oplichterspraktijken straks verleden tijd!
zie ook twitter! Als het aan mij ligt zijn dit soort oplichterspraktijken straks verleden tijd!
Dat zou heel goed nieuws zijn, en met het geld wat niet aan al die loterijen gespendeerd wordt heb je zo een Ipad2 uit de winkel.Bo van Scheyen schreef: Als het aan mij ligt zijn dit soort oplichterspraktijken straks verleden tijd!
-
Dan zou ik toch voor een iets minder kapitalitische variant kiezen zoals Motorola's nieuweTabletstekel schreef:Dat zou heel goed nieuws zijn, en met het geld wat niet aan al die loterijen gespendeerd wordt heb je zo een Ipad2 uit de winkel.
-
Ik wil nog een keer reageren via dit forum.
Wat mij erg teleursteld is, dat er geen enkele media echt aandacht besteed aan deze oneerlijke praktijken.
Ik daag alsnog de media uit om aan dit onderwerp echt aandacht te besteden.
We zijn toch bedonderd.!!!!! Ze hebben 600 mensen, gegarandeerd een gratis Ipad als studiogast beloofd, die 14 maart bij de opname van de vriendenloterij aanwezig waren. Ik persoonlijk denk dat we helemaal niets meer gaan horen. Het onderwerp Ipad wordt op den duur gewoon doodgezwegen.
We zijn nu vier weken verder en nog vier weken erbij, dan weet niemand meer iets over een Ipad. En dan kunnen ze gewoon doorgaan met gegarandeerd gratis artikelen te beloven. En de media laat dat dan gewoon weer gebeuren, want die besteedt er toch geen aandacht aan.
Maar wij hebben nog een troef in handen. Er zijn nog een paar opname's van de vriendenloterij. We kunnen nog een keer naar Baarn afreizen en daar duidelijk maken, dat we alsnog de beloofde gratis Ipad in ontvangst willen nemen. Ik begrijp best dat niet iedereen in staat is daar te verschijnen.
Maar ik verwacht wel dat meer dan de helft hier gehoor aan geeft.
Ik stel voor om 21 maart als datum te nemen. Laat het horen via dit forum.
Wat mij erg teleursteld is, dat er geen enkele media echt aandacht besteed aan deze oneerlijke praktijken.
Ik daag alsnog de media uit om aan dit onderwerp echt aandacht te besteden.
We zijn toch bedonderd.!!!!! Ze hebben 600 mensen, gegarandeerd een gratis Ipad als studiogast beloofd, die 14 maart bij de opname van de vriendenloterij aanwezig waren. Ik persoonlijk denk dat we helemaal niets meer gaan horen. Het onderwerp Ipad wordt op den duur gewoon doodgezwegen.
We zijn nu vier weken verder en nog vier weken erbij, dan weet niemand meer iets over een Ipad. En dan kunnen ze gewoon doorgaan met gegarandeerd gratis artikelen te beloven. En de media laat dat dan gewoon weer gebeuren, want die besteedt er toch geen aandacht aan.
Maar wij hebben nog een troef in handen. Er zijn nog een paar opname's van de vriendenloterij. We kunnen nog een keer naar Baarn afreizen en daar duidelijk maken, dat we alsnog de beloofde gratis Ipad in ontvangst willen nemen. Ik begrijp best dat niet iedereen in staat is daar te verschijnen.
Maar ik verwacht wel dat meer dan de helft hier gehoor aan geeft.
Ik stel voor om 21 maart als datum te nemen. Laat het horen via dit forum.
-
** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ook ik ben bang dat dit in de doofpot terecht komt. de enige oplossing is collectief juridische stappen ondernemen. Ik weet alleen niet hoe we dat voor elkaar moeten krijgen. Misschien heeft iemand een suggestie?
Ik heb nog een kleine hoop dat de reclame-codecommissie nog wat kan betekenen?
Ik heb nog een kleine hoop dat de reclame-codecommissie nog wat kan betekenen?
Laatst gewijzigd door Bo van Scheyen op 13 mar 2011 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ik heb nog wel een suggestie. Ze hebben ons loten verkocht onder valse voorwenselen. Misschien kunnen we het geld van de gekochte loten terug laten storten. Dan hebben we al een mooie aanbetaling om zelf een Ipad te kopen.
-
Ik heb alles geannuleerd en stopgezet!ruudverabouma schreef:Ik heb nog wel een suggestie. Ze hebben ons loten verkocht onder valse voorwenselen. Misschien kunnen we het geld van de gekochte loten terug laten storten. Dan hebben we al een mooie aanbetaling om zelf een Ipad te kopen.
Open brief aan de redactie van Radar,
Dag Antoinette Hertsenberg,
Wij danken de Tros hartelijk voor het ter beschikking stellen van een platform waar enerzijds mensen meestal hun grieven kunnen uiten over onbetrouwbare bedrijven/mensen/producten en anderzijds de redactie haar inspiratie uit kan putten. Hulde. Maar als je er een groep van 600 gedupeerden over het hoofd ziet, staat deze gelijk aan een natte scheet. Het enige wat je er aan je er aan over houdt is een onprettig gevoel in je onderbroek.
Het valt ons op als 600 gedupeerden van de zgn Vriendenloterij op dat er naast een lacherig berichtje in de uitzending van Tros Radar verder niets door jullie is ondernomen. In plaats daarvan hebben jullie een carrousel aan onderwerpen die op reguliere tijdstippen aangestipt worden. Wij als kijkers vinden deze onderwerpen natuurlijk razend interessant, maar wordt het niet eens tijd om de bewoners van de Van Eeghenstraat 70 in Amsterdam eens grondig onder de loupe te nemen in het kader van misleiding cq. flessentrekkerij. Beide partijen (Postcode- en Vriendenloterij) maken zich hier schuldig aan en komen er straffeloos mee weg, omdat zij een hele grote zak geld hebben en je als omroep nooit echt weet of je ze nodig hebt voor een programmavoorstel.
Waar sta je dan met je journalistieke onpartijdigheid? Kijk een pensioenfonds of verzekeraar aanpakken kunnen jullie wel. Maar ja die hebben jullie niet nodig met het completeren van budgetten van spelprogramma's etc. Strategisch voor de Tros heel slim, maar voor 600 gedupeerden erg onplezierig.
Wij als gedupeerden zouden het erg op prijs stellen als u het een weekje niet over woekerpolissen bericht, maar nu eens echt de diepte in gaat en hun frauduleuze praktijken aan de kaak stelt en er voor zorgt dat de Vriendenloterij zijn belofte inlost.
Scoren jullie ook eens mee en nemen jullie daarnaast de schijn van belangenverstrengeling ook weg. Ook wordt het weer eens tijd om als Radar wat te geven. Duizenden schrijvers op dit forum hebben jullie redactie in de loop der jaren van inspiratie voorzien. Gratis! Laat ons nu ook eens aan het woord. Er zijn voldoende mensen op dit forum die de rit naar de studio graag maken om e.e.a. nader toe te lichten.
Met vriendelijke groet
Namens 600 gedupeerden.
Dag Antoinette Hertsenberg,
Wij danken de Tros hartelijk voor het ter beschikking stellen van een platform waar enerzijds mensen meestal hun grieven kunnen uiten over onbetrouwbare bedrijven/mensen/producten en anderzijds de redactie haar inspiratie uit kan putten. Hulde. Maar als je er een groep van 600 gedupeerden over het hoofd ziet, staat deze gelijk aan een natte scheet. Het enige wat je er aan je er aan over houdt is een onprettig gevoel in je onderbroek.
Het valt ons op als 600 gedupeerden van de zgn Vriendenloterij op dat er naast een lacherig berichtje in de uitzending van Tros Radar verder niets door jullie is ondernomen. In plaats daarvan hebben jullie een carrousel aan onderwerpen die op reguliere tijdstippen aangestipt worden. Wij als kijkers vinden deze onderwerpen natuurlijk razend interessant, maar wordt het niet eens tijd om de bewoners van de Van Eeghenstraat 70 in Amsterdam eens grondig onder de loupe te nemen in het kader van misleiding cq. flessentrekkerij. Beide partijen (Postcode- en Vriendenloterij) maken zich hier schuldig aan en komen er straffeloos mee weg, omdat zij een hele grote zak geld hebben en je als omroep nooit echt weet of je ze nodig hebt voor een programmavoorstel.
Waar sta je dan met je journalistieke onpartijdigheid? Kijk een pensioenfonds of verzekeraar aanpakken kunnen jullie wel. Maar ja die hebben jullie niet nodig met het completeren van budgetten van spelprogramma's etc. Strategisch voor de Tros heel slim, maar voor 600 gedupeerden erg onplezierig.
Wij als gedupeerden zouden het erg op prijs stellen als u het een weekje niet over woekerpolissen bericht, maar nu eens echt de diepte in gaat en hun frauduleuze praktijken aan de kaak stelt en er voor zorgt dat de Vriendenloterij zijn belofte inlost.
Scoren jullie ook eens mee en nemen jullie daarnaast de schijn van belangenverstrengeling ook weg. Ook wordt het weer eens tijd om als Radar wat te geven. Duizenden schrijvers op dit forum hebben jullie redactie in de loop der jaren van inspiratie voorzien. Gratis! Laat ons nu ook eens aan het woord. Er zijn voldoende mensen op dit forum die de rit naar de studio graag maken om e.e.a. nader toe te lichten.
Met vriendelijke groet
Namens 600 gedupeerden.
-
Ik wil de schrijver van de openbrief naar Tros radar bedanken.
Ik ben het helemaal met deze brief eens.
Ook ik hoop dat er nu eens aandacht aan deze onfrisse praktijken wordt besteed.
Met vriendelijke groet,
Ruud Bouma.
Ik ben het helemaal met deze brief eens.
Ook ik hoop dat er nu eens aandacht aan deze onfrisse praktijken wordt besteed.
Met vriendelijke groet,
Ruud Bouma.
hallo ipaddo
Ik had het zelf niet beter kunnen vertalen hartelijk dank voor de brief.
Maar of je doordringt in televisieland?
Die woekerpolissen zijn toch het paradapaardje van het programma!!!
gr
daan
Ik had het zelf niet beter kunnen vertalen hartelijk dank voor de brief.
Maar of je doordringt in televisieland?
Die woekerpolissen zijn toch het paradapaardje van het programma!!!
gr
daan
-
Beste open brief schrijver.
Pracht brief, helemaal mee eens.
De brief was duidelijk en precies in de roos. Hoop idd dat er nu wel wat aan gedaan wordt. Ik ben van de partij en zonodig rijdt ik ook weer even langs de studio in Baarn. We moeten niet verslappen.
Volgens mij moeten wij genoeg mensen kunnen krijgen om daar eens goed in de belangstelling te staan. Die I-Pad behoort ons. Heb trouwens wel mijn loten opgezegt na die opnames.
Succes aan ons verder.....
Alle uit Leeuwarden
Pracht brief, helemaal mee eens.
De brief was duidelijk en precies in de roos. Hoop idd dat er nu wel wat aan gedaan wordt. Ik ben van de partij en zonodig rijdt ik ook weer even langs de studio in Baarn. We moeten niet verslappen.
Volgens mij moeten wij genoeg mensen kunnen krijgen om daar eens goed in de belangstelling te staan. Die I-Pad behoort ons. Heb trouwens wel mijn loten opgezegt na die opnames.
Succes aan ons verder.....
Alle uit Leeuwarden
Ik hoop van harte dat de gedupeerden hier hun gelijk kunnen halen. Echter neem maar van mij aan, dat gaat niet gebeuren. Dat is dan ook de reden dat ik iedere brief of folder m.b.t. alles wat maar met dit soort loterijen te maken heeft linea recta de prullenbak in mieter. Dat zou iedereen moeten doen. Al staat er in de brief dat ik een gratis auto krijg. Voor niets gaat de zon op... denk eens na.
Ipaddo,
Bedankt voor het schrijven van deze brief,
misschien dat radar er nog op terug komt.
Mijn brief was maar 40 sec. zendtijd waard.
één van de 600 deelnemers
Bedankt voor het schrijven van deze brief,
misschien dat radar er nog op terug komt.
Mijn brief was maar 40 sec. zendtijd waard.
één van de 600 deelnemers
Een hele mooie duidelijke brief.... Ik ben zelf geen slachtoffer van de IPad belofte. Maar ben wel slachtoffer van misleiding en oplichting door de Vriendenloterij door deelname met GRATIS loten. Om de prijs te kunnen storten op jouw bank hadden ze het banknummer en telefoonnummer nodig. Nu bijna 2 maanden verder wordt ongevraagd 2 loten van je bankrekening afgeschreven.
Tros Radar.... dit is echte oplichting!!! Niet alleen met de Ipad maar ook met het zich oneigenlijk toemeten van zogenaamde machtigingen !!!!!!!
DOE ER WAT AAN..... Is in Nederland op dit gebied dan alles mogelijk??
Tros Radar.... dit is echte oplichting!!! Niet alleen met de Ipad maar ook met het zich oneigenlijk toemeten van zogenaamde machtigingen !!!!!!!
DOE ER WAT AAN..... Is in Nederland op dit gebied dan alles mogelijk??
Tja en het houdt niet op met de zig-zag koers van de Van Eeghenstraat 70 en Talpa.
Ik lees nu op de Twitter van [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]: Reservekandidaat #vriendenloterij, via #talpa. Iedere kandidaat krijgt ipad. Maar wij:tafelbakplaat. #oneerlijk. #johndemol heeft vast ipad.]
Valt me toch iets bij op. De Kandidaten en vrienden krijgen nu wel een iPad. De 1e 600 benadeelden worden gevoegelijk doodgezwegen.
Behalve dat hier sprake is van rechtsongelijkheid heeft Talpa ook boter op haar hoofd. Zij maakt verschil tussen kandidaten en reservekandidaten. Dit getuige een emailbericht van Talpa zelf.
Geen dreigement, maar een belofte.
PRICELESS FAIL.
Ik lees nu op de Twitter van [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]: Reservekandidaat #vriendenloterij, via #talpa. Iedere kandidaat krijgt ipad. Maar wij:tafelbakplaat. #oneerlijk. #johndemol heeft vast ipad.]
Valt me toch iets bij op. De Kandidaten en vrienden krijgen nu wel een iPad. De 1e 600 benadeelden worden gevoegelijk doodgezwegen.
Behalve dat hier sprake is van rechtsongelijkheid heeft Talpa ook boter op haar hoofd. Zij maakt verschil tussen kandidaten en reservekandidaten. Dit getuige een emailbericht van Talpa zelf.
Vriendenloterij en Talpa. De gevolgschade wordt nu alleen maar groter. En dat is echt jullie eigen schuld. Maak nou eens schoon schip en veeg de lei schoon. Geef de 600 gedupeerden ( Kandidaten en reservekandidaten) nou gewoon die iPad. Want we gaan gewoon net zo lang door tot we ons gelijk krijgen.Beste *********,
[b]Als reservekandidaat zult u invallen voor de ‘vrienden van kandidaten’ die niet op komen dagen. Mocht dit het geval zijn, dan speelt u dus gewoon mee en maakt u evenveel kans op mooie prijzen. In het geval u moet invallen, dient u lid te worden van de “VriendenLoterij”.[/b]
U wordt op maandag 14 februari om 17.30 uur verwacht in studio Baarn.
Studio Baarn
Hermesweg 10
3741 GP te Baarn
U kunt parkeren op het aangegeven parkeerterrein op 1 minuut loopafstand van de studio. Belangrijk om te weten is dat u zich moet melden bij het bord Reserve kandidaten waar iemand van de beveiliging u opwacht. Dit omdat u onze gast bent en om te voorkomen dat u in een opstopping terecht komt bij de inschrijfbalies. U hoeft zich dus niet aan te melden bij de balies in de hal.
We vragen u het volgende mee te nemen naar de studio:
- Deze uitnodiging
- Legitimatiebewijs
Wij zorgen voor broodjes, koffie/thee en frisdrank.
Mocht u op 14 februari niet aan de beurt komen, dan stroomt u door naar de volgende aflevering. Op deze manier proberen wij iedereen aan de beurt te laten komen. In het geval u verhinderd bent, laat ons dit dan tijdig weten. U kunt op de dag van opnamen telefonisch contact opnemen met [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] Het telefoonnummer dat u kunt bellen is [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]
Graag ontvang ik eventueel nog de contactgegevens van vrienden die meekomen als reservekandidaat. Wij hopen u maandag te verwelkomen in de studio.
Met vriendelijke groet,
Team Holland’s Next Millionaire
[Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]
Productiestagiaire Hollands Next Millionaire
Geen dreigement, maar een belofte.
PRICELESS FAIL.
Laatst gewijzigd door iPaddo op 15 mar 2011 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Sorry, hoor maar waar slaat dit op?????? Heeft iemand hier een antwoord op?
En.... wat moet dat allemaal wel niet kosten???? Stand-ins om een finale te oefenen????? Waar blijven onze beloofde Ipads!
Nu kan ik die club al helemaal niet meer serieus nemen?????
info gevonden op site Filmstart!
Stand-ins HOLLAND'S NEXT MILLIONAIRE[Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]
bericht opslaan
stuur naar een vriend
Lokatie
Studio Baarn
Stand-ins gezocht voor Holland Next Millionaire!! Zaterdagavond hebben wij de laatste opnames en dus tevens de finale! Deze finale willen wij overdag op zaterdag 26 maart helemaal repeteren met stand-ins. Tijl zal dan het hele spel spelen met deze stand-ins. Stand-ins worden om 11.00uur in Studio Baarn verwacht en om 19.30uur zal de dag eindigen. Lunch en diner worden door Talpa verzorgd. Wij hopen u zaterdag 26 maart in de Studio te verwelkomen!
Reageren / meer informatie
Voor meer informatie of interesse kunt u mailen naar [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]
En.... wat moet dat allemaal wel niet kosten???? Stand-ins om een finale te oefenen????? Waar blijven onze beloofde Ipads!
Nu kan ik die club al helemaal niet meer serieus nemen?????
info gevonden op site Filmstart!
Stand-ins HOLLAND'S NEXT MILLIONAIRE[Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]
bericht opslaan
stuur naar een vriend
Lokatie
Studio Baarn
Stand-ins gezocht voor Holland Next Millionaire!! Zaterdagavond hebben wij de laatste opnames en dus tevens de finale! Deze finale willen wij overdag op zaterdag 26 maart helemaal repeteren met stand-ins. Tijl zal dan het hele spel spelen met deze stand-ins. Stand-ins worden om 11.00uur in Studio Baarn verwacht en om 19.30uur zal de dag eindigen. Lunch en diner worden door Talpa verzorgd. Wij hopen u zaterdag 26 maart in de Studio te verwelkomen!
Reageren / meer informatie
Voor meer informatie of interesse kunt u mailen naar [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]