LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Doorbraak woekerpolisaffaire

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
M. van Rossum
Berichten: 1220
Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30

Re: Doorbraak woekerpolisaffaire

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

Wilfred,sliedrecht schreef:Goedeavond, Langzaam zakt bij ons de moed in de schoenen. Helaas zijn wij in het verleden ook al dexia slachtoffers geweest en nu waarschijnlijk ook Falcon Leven / ASR slachtoffers. Wij hebben 2 Levensplan+ polissen en 1 Levensplan polis lopen via Falcon leven. Wie kan mij vertellen welke stappen we nu het beste kunnen nemen. Wij hebben langzaam het vertrouwen in de maatschappij wel verloren. Doodziek word je hiervan weer wordt er geld gestolen van de eerlijke burger. Gr Wilfred, Sliedrecht
Begin eens hier: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 66&t=93808

En ga dan door naar: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 66&t=91964

Dan zie je daar ook weer staan:
Oproep: Falcon Levensplan
In onze uitzending hadden wij een advocaat in de studio die de belangen behartigt van een echtpaar met een Falcon Levensplan van ASR. Heeft u deze polis ook en wilt u in contact komen met deze advocaat, vul dan dit formulier in: http://www.trosradar.nl/?id=637

Gaby74
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 dec 2008 20:38

Re: Doorbraak woekerpolisaffaire

Ongelezen bericht door Gaby74 »

Hallo,

Wie kan mij antwoord geven?
Zou het nadelig zijn als ik mijn polis op dit moment aflossingsvrij maak?

Alvast bedankt,
Gabrielle

Gaby74
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 dec 2008 20:38

Re: Doorbraak woekerpolisaffaire

Ongelezen bericht door Gaby74 »

Premievrij bedoel ik natuurlijk!

Marjanne/3
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 feb 2011 17:43

Re: Doorbraak woekerpolisaffaire

Ongelezen bericht door Marjanne/3 »

[quote] Premievrij maken?

Beste Gabrielle,

Er zijn helaas " zoveel woekerpolissen" en veel mogelijkheden.
Het hangt helemaal af van: Wat voor polis is het, je omstandigheden, looptijd etc.. etc..
Ik adviseer je om (kost wat tijd) veel subfora op deze radar site te doorlopen. Bij het Forum.onderwerpen 2010/2011. Dan zoekterm: woekerpolissen en zoekterm: Aegon. Zoekterm Generali. Zoekterm: Delta Lloyd. Zoekterm ASR, Falcon etc.. Dan kom je al een eind verder.

Succes!

wevera
Berichten: 671
Lid geworden op: 06 apr 2008 20:11

Re: Doorbraak woekerpolisaffaire

Ongelezen bericht door wevera »

Het premie-vrijmaken van een beleggingsverzekering is zeer discutabel. Als het gaat om een goede beleggingsverzekering is het onverstandig. Als het gaat om een slechte beleggingsverzekering kun je hem waarschijnlijk beter afkopen en/of overstappen op een ander product.

Bij een goede beleggingsverzekering wordt 100% van de premie, of bijna 100%, gebruikt om beleggingseenheden/participaties aan te kopen. Als de koerswaarden zeer laag staan, dus zeer goedkoop zijn/uitverkoop, dan worden er met die premie relatief veel beleggingseenheden/participeties aangekocht. Het grote aantal, goedkope, participaties geeft een snelle en hoge waardeontwikkeling van de polis als de koerswaarden later weer stijgen. Periodes van koersterugval, beurscrises, zijn dus eigenlijk gunstig voor de waardeontwikkeling van de polis. Het is ook gunstig als een beleggingsverzekering wordt begonnen in een periode van beurscrises. Dan wordt het beleggingspotje van de polis al direct vol gestopt met veel goedkope participaties/beleggingseenheden die daarna een snelle waardeontwikkeling geven.

Een beleggingsverzekering starten op het moment van hoge beurswaarden is eigenlijk onverstandig.

Het gaat erom dat op het moment van uitkering de beurswaarden goed staan en/of moet je ervoor zorgen dat dat gebeurt door eventueel de polisduur te verlengen of in te korten, dwz. afkopen op het juiste moment. Dan moet de polis al wel voldoende lang, meer dan 15 jaar, hebben gelopen want anders zijn de afkoopkosten veel te hoog.

Maar helaas zijn er maar weinig goede beleggingsverzekeringen.
Vaak is er een te hoge kostenafslag. Als die plaats vindt in de eerste 5 jaren van de polis dan is dat zeer nadelig. Het is beter om met een dergelijk financieel product helemaal niet te beginnen.
Verder kan er een ingebouwde overlijdingsrisicoverzekering in het product zitten. Deze kan het zgn. hefboom en inteereffect geven. Dan worden er juist in periodes met lage koerswaarden veel beleggingseenheden uit het beleggingspotje gehaald.
Het is beter om een dergelijk product om te zetten in een ander financieel product.

Hou in de gaten dat bij premievrijmaken de kosten voor een deel, afhankelijk van het type polis, gewoon doorlopen en ook de ingebouwde ORV.

Het is ook mogelijk dat een polishouder door omstandigheden in een zeer slechte financiele situatie terecht komt en het betalen van premie niet meer gaat en er geld geleend moet worden om de premie te betalen. Dan kan premievrijmaken noodzakelijk zijn. Als dan de kosten hoog zijn en gewoon doorlopen is het beter om te stoppen. Hierover goed en rustig nadenken en eventueel overleggen met een betrouwbaar geacht financieel adviseur.

Met vriendelijke groet, A.Wever

Niek63
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 mar 2011 03:37

Re: Doorbraak woekerpolisaffaire

Ongelezen bericht door Niek63 »

Ik vraag me af waarom dit onderwerp in TrosRadar word uitgezonden en niet in het programma Opgelicht dat ook door Antoinette Hertsenberg word gepresenteerd, want dit is toch gewoon witte-boorden criminaliteit. Of mogen dit soort mensen niet worden aangepakt, omdat er anders misschien meer aan het licht komt.

Marjanne/3
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 feb 2011 17:43

Re: Doorbraak woekerpolisaffaire

Ongelezen bericht door Marjanne/3 »

Niek63:quote:Ik vraag me af waarom dit onderwerp in TrosRadar word uitgezonden en niet in het programma Opgelicht dat ook door Antoinette Hertsenberg word gepresenteerd, want dit is toch gewoon witte-boorden criminaliteit. Of mogen dit soort mensen niet worden aangepakt, omdat er anders misschien meer aan het licht komt.

Ja, dit is "een HELE GOEDE!" Ik hoop dat de Tros hier iets mee gaat doen!

ilrede
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mar 2011 21:56

Re: Doorbraak woekerpolisaffaire

Ongelezen bericht door ilrede »

Ik reageer een beetje laat, had niet in de gaten dat ik ook een woekerpolis van flacon leven / asr had tbv mijn aflossingsvrije hypotheek,
heb de brief van radar ingevuld en naar ASR gestuurd, kreeg meteen antwoord met een totaaloverzicht van afgelopen jaar en de mededeling dat ik kontakt moest opnemen met onze tussenpersoon, INFACT.
En nu?
Ik heb destijds een bedrag gestort wat nauwelijks meer waard is geworden, dus het eindbedrag wat ons destijds voorgespiegeld werd ad. 149.000 euro zal geen waarheid worden.
Wat moet ik nu doen?
inderdaad onze tussenpersoon een brief sturen met de vraag hoe te handelen nu?
ik weet het zolangzamerhand niet meer, heb wel begrepen dat IK aktie moet ondernemen want ASR biedt het niet spontaan aan.
Ik twijfel om onze tussenpersoon te benaderen omdat zij deze ons tenslotte "aangesmeerd"hebben destijds.
Wie weet wat ik nu moet doen om een evt. compensatie te verkrijgen?

wevera
Berichten: 671
Lid geworden op: 06 apr 2008 20:11

Re: Doorbraak woekerpolisaffaire

Ongelezen bericht door wevera »

Hallo Ilrede
Gezien de , in de pers en in het programma Tros-Radar tv.-programma, gedane mededelingen is het op dit moment verstandig om contact op te nemen met de tussenpersoon en deze vragen om een overstapregeling naar een beter financieel product. Volgens die mededelingen zal de tussenpersoon een advies geven en een voorstel doen over de mogelijkheid om zonder afkoop, en zonder kwijting van rechten, over te stappen op een beter financieel product. Dat is altijd het proberen waard want je wordt er niet slechter van. Ook is er gezegd dat dit advies/voorstel niets of bijna niets zou kosten, maar ik zou dit toch vooraf vragen.

Houdt er verder wel rekening mee dat ASR hoger beroep heeft aangetekend voor wat betreft een gerechtelijke uitspraak die een hoge kostencompensatie betekende voor de Falcon-levensplan-polis. Er is dus helemaal geen kostencompensatie dan alleen die volgens de regeling van de stichtingen verliespolis en woekerpolisclaim. En die is volgens mij voor de Falcon-levensplan-polis nihil.

Mocht het zo zijn dat het advies/voorstel van de tussenpersoon tegenvalt en/of afwijkt van gedane beloften dan zou ik een klacht hierover indienen bij het kifid. Voor het overige is het afwachten op de uitspraak van de rechtbank in hoger beroep.

Succes en met vriendelijke groet, Arie Wever

ilrede
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mar 2011 21:56

Re: Doorbraak woekerpolisaffaire

Ongelezen bericht door ilrede »

Beste Arie,

Hartelijk dank voor je reactie en uitleg.
Ik ga mijn tussenpersoon benaderen.

vr gr
Ilonka

M. van Rossum
Berichten: 1220
Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30

Re: Doorbraak woekerpolisaffaire

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

Inmiddels is een groep woekergedupeerden een online petitie gestart.
Zie http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 66&t=95364
En teken de petitie op http://petities.nl/petitie/100-schadeve ... enofficier

Verzekeraars moeten een reële vergoeding betalen aan houders van een 'woekerpolis'. Dat vinden Tweede Kamerleden ook. Die daadkracht zien wij graag vertaald in harde & heldere, liefst kamerbrede moties, die er voor zorgen dat nog in 2011 alle gedupeerden hun rechtmatige schadevergoeding ontvangen.

U hoeft intussen niet stil te zitten. Ik wil 100% schadevergoeding, hoe pak ik dat aan? http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 66&t=93884

Gesloten