LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nordland failliet wat nu?

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Jahier
Berichten: 45
Lid geworden op: 02 jul 2010 13:17

Nordland failliet wat nu?

Ongelezen bericht door Jahier »

In juli 2009 heeft Modern.nl mij een Nordland wasmachine geleverd. De verkoper vertelde mij dat Nordland in het verleden een slecht merk was, maar dat deze machine sinds kort in een AEG/Elektrolux-fabriek werd geproduceerd, dus goed.
Nu is er een defect aan de wasmachine, terwijl ik de machine maar 2 tot hooguit 3 maal per week gebruik. De wasmachine veroorzaakt kortsluiting als ik de stekker in de wandcontactdoos doe. Verder werkt het apparaat (nog) naar behoren. Heeft iemand een soortgelijke ervaring en wat was er aan de hand? Nordland is falliet, dus fabrieksgarantie zal er niet meer op zitten. Modern.nl is ook failliet, maar inmiddels overgenomen. Hoe zit dat nu precies met mijn garantie?

VanTels
Berichten: 112
Lid geworden op: 07 aug 2006 23:41

Re: Nordland failliet wat nu?

Ongelezen bericht door VanTels »

U heeft gewoon fabrieksgarantie.
De fabrikant van uw Nordland machine is helemaal niet failliet.
U kunt uw storing aanmelden op: www.mijnapparaten.nl
of u belt gewoon naar: 0172-468300

bert4321
Berichten: 111
Lid geworden op: 01 mar 2010 16:37

Re: Nordland failliet wat nu?

Ongelezen bericht door bert4321 »

Het is verstandig om de storing gewoon bij Modern te melden. Via Modern zit op alle aankopen 2 jaar garantie. Aangezien Modern overgenomen is zijn alle garantieaanspraken meegegaan naar de nieuwe eigenaar. Hoe ze dit vervolgens regelen met de fabrikant is hun zaak.

Jahier
Berichten: 45
Lid geworden op: 02 jul 2010 13:17

Re: Nordland failliet wat nu?

Ongelezen bericht door Jahier »

Hartelijk dank voor de reacties! Vreemd vind ik, dat ik in enkele forums van trosradar.nl heb gelezen dat Nordland failliet is en men daardoor geen recht meer op garantie heeft. Ik heb zojuist gebeld met www.mijnapparaten.nl voor overleg. Er zit nog gewoon fabrieksgarantie op het apparaat. Handig is, dat men de mogelijkheid biedt gratis via skype te bellen, daar kan Modern.nl een voorbeeld aan nemen, want daar kost een telefoongesprek 0,30 eurocent per minuut!

Gesloten