LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HP monitor kapot na 10-14 maanden

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
birkoff
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 jan 2004 15:53

HP monitor kapot na 10-14 maanden

Ongelezen bericht door birkoff »

jawel hoor van een PAvilion pc met http://www.hp.nlmonitor zijn de letters slecht leesbaar. Af en toe, (en dat doet ie al maanden) dan zie je strepen boven door het beeld (net of er een gsm signaal binnenkomt), maar als ik nu een tikje op de zijkant rechts van de monitor geef dan gaat het beeld aan en weer uit. Of spontaan helemaal uit en na een tikie weer aan. De stekkers zijn goed gemonteerd het is in mijn ogen dus een hardware fout.

Ik bellen met http://www.DynaByte.nl waar de pc gekocht is en die zegt natuurlijk doodleuk dat ik bij HP moet zijn en dat de garantie over is.

Oké hoe nu te handelen om een goede monitor 17"te krijgen.

Ik mag toch wel verwachten dat een monitor het minimaal 2-3 jaar doet? of niet


graag reactie.

Birkoff

ONRECHT.HATER
Berichten: 75
Lid geworden op: 05 sep 2003 02:40

Re: HP monitor kapot na 10-14 maanden

Ongelezen bericht door ONRECHT.HATER »

Een koper van welk produkt dan ook, dient bij klachten/claims ten alle tijde bij zijn/haar leverancier (de zaak waar het artikel werd gekocht) aan te kloppen. Als deze meent, dat de klant bij de fabrikant/importeur moet zijn, is de handelaar goed fout bezig. De handelaar hoort verhaal te halen bij ZIJN levrancier en pleegt een onrechtmatige daad door de klant door te verwijzen om de eigen verantwoordelijkheid te ontlopen.

K-Fries

Re: HP monitor kapot na 10-14 maanden

Ongelezen bericht door K-Fries »

Heren,

Jullie hebben het fout.
Bij de aankoop is de klant (Birkoff in dit geval) akkoord gegaan met de Pick up and return-garantie van HP. Dat is telefonisch op te vragen via 0900 - 20 20 165.

Dat betekend dat Birkoff Dynabyte niet moet lastig vallen met dit soort problemen. Hij had beter moeten weten of gewoon eerst de handleiding lezen met de garantiebepalingen.

RTFM zeggen ze dan geloof ik.

K-Fries

@tje

Re: HP monitor kapot na 10-14 maanden

Ongelezen bericht door @tje »

Hoe bel je met www.dynabyte.nl???? Het lijkt wel een website.

DECC
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2004 09:32

Re: HP monitor kapot na 10-14 maanden

Ongelezen bericht door DECC »

Hallo Birkhoff,

Ik heb zelf een eensmanszaakje in computers en hardware etc. Op elke monitor zit DRIE jaar fabrieksgarantie. Ik begrijp dus niet dat HP deze monitor niet wil vervangen??

Verder is het zo dat sinds januari 2002 elke winkel die electronica e.d. verkoopt hier minimaal twee jaar garantie op moet geven. Dit is Europees afgesproken.

Hierop kan Dynabyte dus op aangesproken worden.

birkoff
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 jan 2004 15:53

Re: HP monitor kapot na 10-14 maanden

Ongelezen bericht door birkoff »

Dat klopt, het altijd zo jammer dat de verantwoordelijk persoon in zo'n winkel vaak de oudste of de langst werkende is. Oftwel die hebben géén verstand van zaken. daarom is het ook zo fijn dat er forums zijn.
Het zou ook vreemd zijn als je een complexe vraag steld aan een oudere verkoper, dat hij naar zijn winkel/store manager loopt en dat is een gestudeerde snotaap van 23 jaar. Die mensen lopen/slapen nog in het oude tijdperk dat je met "slimme"opmerkingen en antwoorden de consument om de tuin kan lijden. Alleen jammer dat sinds een jaar of 10 kenneis gedeeld wordt via dit medium.

HEt klopt dat een product een verwachte levensduur heeft, en dat de winkel(verkopende partij) jouw dit aanbied. Als er dus een probleem is zoals iets dat kapot is of niet aan je wensen voldoet dat de winkelier dit oplost. Hoe hij dit doet is zijn probleem, en hoe zijn leverancier dat doet is ook zjn probleem. anders zoek je maar een andere lkeverancier of je maakt afwijkende afspraken. Wat alleen de mense niet snappen is dat een klacht (redelijk) een gartis advies is, en dat een produkt bijna altijd weer vervangen moet worden. Als je een boeket bloemen koopt en er zit luis in, dan zegt de bloemist ook niet; ga maar naar de kweker toe! ADVIES------->>>>>>>
gewoon door zeuren, en altijd emailtjes cc naar trosradar.nl en andere hulpdiensten , dan komen ze wel in actie.
zoniet dan gewoon volhoude want de consumnt heeft recht en dat heet consumenetenrecht, en de voorwaarden kan je verscheuren omdat alles via de wet is geregeld, en de wet gaat altijd voor een contract!!( je kan wel in een kontract zetten dat je door rood mag rijden of iemand wat mag aandoen, maar de wet zegt dat dat niet mag )

basta

hp monitor

Re: HP monitor kapot na 10-14 maanden

Ongelezen bericht door hp monitor »

Hmm ook niet slim om te wachten tot de standaard garantietermijn voorbij is,

U geeft aan dat de klacht al maanden bestaat, waarom trok u dan niet eerder aan de bel, had uw leverancier ook niet uw claim kunnen afwijzen.

hp monitor

Re: HP monitor kapot na 10-14 maanden

Ongelezen bericht door hp monitor »

Even een quote van dit zelfde forum door BIRKOFF (de topicstarter van dit topic).

-----------

[quote]
in februari 2002 een dvd speler gekocht van sony voor 849 euro.

nu merkte ik dat het linker kanaal vóór het soms niet deed. Als ik nu aan de stekker rommel dan doet ie het wel. als ik er een andere speaker op aansluit krijg ik hetzelfde defect. conclusie de uitgang verbinding is niet oké.

Ik ga naat staffhorst met mijn probleem. nu zeggen zij in eerste instantie dat er maar 1 jaar garantie op zit, en dat het dus buiten de garantie zit. ze verschuilen zich achter SONY. ze willen hem laten repareren, maar ik moet voor de kosten opdraaien. Ik ben het daar niet mee eens om de volgende redenen.
* ik heb 2 jaar garantie
* je mag verwachten dat als je een stekker ergens in doet en er niet meer uit haalt dat dit nog goed moet functioneren ook naar bijna 2 jaar.
* ze kunnen niet zeggen wat dan wel de venetuele reparatie kosten zijn.

heb ik nu gelijk en sta ik mijn recht, en zo ja welk actie moet ik ondernemen om dit voor melkaar te krijgen.

graag reactie op het forum of per email mag ook

groetjes

Alex (birkoff)

[/quote[

duss.......
Erg veel apparatuur in eens kapot, en allemaal net buiten de garantie. Toevallig?

birkoff
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 jan 2004 15:53

Re: HP monitor kapot na 10-14 maanden

Ongelezen bericht door birkoff »

het maakt toch niet uit of het toeval is. laat de leverancier maar bewijzen dat zij een deugelijk produkt hebben verkocht. ik ben een consument die minder weet als de verkopende partij. dus geen gezeur over het ontstaan en waarom, gewoon probleem oplossen en iedereen is tevreden. Als verkoper in een winkel moet je een "lekekr gevoel" hebben het zogehete wWIN gevoel en dat gaat snel verloren met gezeik over kapotte apperatuur. en nogmaals een klacht is een gratis advies!!

Gast

Re: HP monitor kapot na 10-14 maanden

Ongelezen bericht door Gast »

Dat een klacht (kapotte monitor) een gratis advies is, begrijp ik niet. Weet de verkoper nu dat hp monitoren stuk kunnen gaan?

Dhr Birkoff moet ook wel weten dat hij wel gelijk heeft maar dat zijn gelijk halen een hele lange kostbare kwestie gaat worden.

Verder vind ik het oerstom dat je een klacht al maanden heb, maar gewoon wacht tot ie buiten de garantie is om dan te gaan zitten zeuren dat de service slecht is. HP heeft een pick-up-and-return polici, w.w.z. dat als de monitor stuk gaat, hij opgehaald wordt en thuis weer neergezet. Je kan ook wachten tot de garantie voorbij is.

Laatste keer dat ik keek gaf HP maar echt 1 jaar garantie.

N.b. Je klaagt over verkopers, maar jij bent echt een stuk dommer!

birkof

Re: HP monitor kapot na 10-14 maanden

Ongelezen bericht door birkof »

daarom heb ik het advies nodig van de verkoper omdat ik dommer ben, hij wist immers ook deze pc aan mij te adviseren, dus ga ik er van uit dat hij mij ook gaat adviseren hoe ik om moet gaan met een klacht. en het maakt géén reet uit of ik dit doe na een week of een maand. de vraag is alleen kom ik nog een keer bij dynabyte ja of nee? en op een feestje/verjaardag komen dit soort dingen altijd aan bod, en aangezien een computer 3 jaar mee gaat zou je zeggen dat als je een klant voor het leven (cusumer for life) wilt hebben moet je hem ook goed behandelen. Ook na de garantie periode die de fabrikant aangeeft is er sprake van garantie, de vraag is alleen wil de winkelier(dynabyte) dit oplossen of heeft hij daar geen zin in.

seeya

Gast

Re: HP monitor kapot na 10-14 maanden

Ongelezen bericht door Gast »

Laten we serieus blijven: Er is geen enkele winkel die deze kosten direct voor zijn eigen rekening gaat nemen. Bovendien vraag ik me af of Dynabyte deze kosten MOET nemen aangezien de monitor stuk ging binnen de garantie maar door het lange wachten van jou kant, de garantietermijn verlopen is.

Ik zou het in ieder geval niet rechtvaardig vinden als Dynabyte deze kosten zou krijgen.

Gast

Re: HP monitor kapot na 10-14 maanden

Ongelezen bericht door Gast »

Het beste kunt u een Liteon scherm nemen, die gaan nooit stuk.

Gast

Re: HP monitor kapot na 10-14 maanden

Ongelezen bericht door Gast »

HAHAHAHAHAHAHAHAHA, een liteon scherm gaat nooit stuk hahahahahaha

Jij grapjas

Gerrit123

Re: HP monitor kapot na 10-14 maanden

Ongelezen bericht door Gerrit123 »

Heden ten dagen is men volgens de europeese wetgeving verplicht een garantie af te geven van twee jaar op deurzame goederen ook al staat dat niet in de universele garantiebewijzen.
De fira dynabite is verplicht om de monitor in te nemen voor reparatie mocht dit niet te repareren zijn moeten ze je een andere geven en mocht hij gerepareerd zijn en binnen een termijn van een jaar weer kapot gaan heb je recht op de garantie van een jaar vanaf het moment dat de monitor is terug gekomen van een reparatie. Daarna kun je bij een volgende reparatie eisen dat ze je een nieuwe monitor geven.
DUS JIJ BENT VERPLICHT OM HEM TWEE MAAL AAN TE BIEDEN VOOR REPARATIE EN ZIJ ZIJN DAARNA VERPLICHT OM EEN VERVANGEND PRODUCT TE LEVEREN.
Je mag ze daarop in de winkel op wijzen, weigeren zij dit dan kan je juridische stappen ondernemen tegen dynabite.

Succes en mail me gerust.

sevoce

Re: HP monitor kapot na 10-14 maanden

Ongelezen bericht door sevoce »

Bij Dunnet in Rotterdam twee HP-PC's ( nummer 360) gekocht, bij deze PC'S werden draadloze muizen van HP bijgeleverd, 15 maanden later gaan alle twee de muizen kapot.

Ik verwacht van het HP produkt dat het langer meegaat dan 15 maanden, maar Dunnet heeft daar andere gedachten over:
Omdat de muis heel veel gebruikt wordt zit hier geen garantie op en wil Dunnet/HP hier ook niets meer aan doen.

HP brief gestuurd tot nu toe geen antwoord.

Gast

Re: HP monitor kapot na 10-14 maanden

Ongelezen bericht door Gast »

De T360?

sipsma

Re: HP monitor kapot na 10-14 maanden

Ongelezen bericht door sipsma »

Meneer stelt hier onterecht dat Dunnet niets wil doen. Normaliter willen wij graag kijken naar een oplossing die voor beide bevredigend is. Helaas vond meneer het nodig om een bedreiging per fax te uiten aan de gehele ondernemen. Meneer zou diverse mensen meenemen en wel eens langskomen. Op basis van dit onredelijke standpunt is besloten niet verder met meneer te communiceren.

Newweb
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 jan 2004 10:31

Re: HP monitor kapot na 10-14 maanden

Ongelezen bericht door Newweb »

Ik neem aan dat meneer het eerst via de juiste weg geprobeert heeft, voordat er dreigfaxen kwamen??

Gast

Re: HP monitor kapot na 10-14 maanden

Ongelezen bericht door Gast »

hehe ja, ik denk dat het eerst via de juiste weg geprobeerd is, pas als de klant kwaad wordt dan gaan ze reageren, vinden ze vreemd dat mensen woedend worden. Gewoon oplichters zijn het.

Gesloten