| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] rare telefoontjes
rare telefoontjes
sinds een paar dagen durf ik mijn antwoordapp. niet eens meer aan te zetten omdat ik al een paar keer telefoon kreeg -nummer onbekend-, dan neem ik op, zeg mijn naam, ben amper uitgesproken of er gaat een bandje draaien in keurig Ned. wat mij vertelt dat ik doorgeschakeld word. Dit vind ik eng en heb wel eens gehoord dat er foute dingen gebeuren zoals onrechtmatig gebruik maken van je telefoon en dat je later met torenhoge rekeningen zit opgescheept waar je niets aan doen kan. Heeft iemand deze ervaring ook? Geen antw. app. is lastig om dat ik een heel klein bedrijfje heb. Wel een nummermelder waarop ik zien kan wie er heeft gebeld. Maar het blijft erg lastig.
Re: rare telefoontjes
Je kunt je telefoonmij vragen te achterhalen welk nummer er achter deze telefoontjes zit, wel onder de noemer telefonische overlast. En o.b.v. deze overlast een klacht indienen.
-
rozemarijntje
ja ik geef emmy gelijk ,zou dat maar even doen,vooral omdat je een bedrijfje hebt,zijn ze eerder bereid dat te doen en idd gewoon niet opnemen,gelijk erop gooien als je merkt dit klopt niet
Het gebeurt alleen 's avonds, heb zonet op m'n nummermelder gekeken maar er staat niets op wat ik niet herken. Ik wacht het nog een paar avonden af en als het nog een paar keer gebeurd dan ga ik de KPN inschakelen. Heb mijn man moeten sommeren van de telefoon af te blijven, tenzij hij een nummer ziet, en dan nog moet ie kritisch zijn. Hij zou echt uitgebreid gaan zitten luisteren en ondertussen hebben ze je doorgeschakeld naar weet ik veel naar .....toe. gelukkig heeft iedere telefoon hier een display. Bedankt voor de reacties.
jfvhl
jfvhl
-
rozemarijntje
als je het niet na kan zien,misschien gebeurd het dan ook wel overdag of idd in de avond uit een ander land?
maar meestal als je het nr niet terug kan kijken is het anoniem...of ze bellen uit een centrale,zoals bv mijn man zijn werk....meerdere bedrijven hebben dat!
dat maakt het moeilijk,want als bv,ik zeg maar wat bij mij uh cz zou bellen dan zie ik ook alleen maar onbekend staan....is moeilijk,maar opnemen en hoor je niks gelijk hoppa..
dit blijft denk ik bezig...of ze draaien een verkeerd nummer hoor je geen pieeeeeeeeeeeeeeeep?dat heb ik een hele tijd gehad,werd gebeld ook door anoniem die tent had een verkeerde fax en die blijft maar gaan..maar dat duurde maar 3 dg....
ja faxen zou je zeggen,gebeurd nog steeds...
succes..
maar meestal als je het nr niet terug kan kijken is het anoniem...of ze bellen uit een centrale,zoals bv mijn man zijn werk....meerdere bedrijven hebben dat!
dat maakt het moeilijk,want als bv,ik zeg maar wat bij mij uh cz zou bellen dan zie ik ook alleen maar onbekend staan....is moeilijk,maar opnemen en hoor je niks gelijk hoppa..
dit blijft denk ik bezig...of ze draaien een verkeerd nummer hoor je geen pieeeeeeeeeeeeeeeep?dat heb ik een hele tijd gehad,werd gebeld ook door anoniem die tent had een verkeerde fax en die blijft maar gaan..maar dat duurde maar 3 dg....
ja faxen zou je zeggen,gebeurd nog steeds...
succes..
Haha, geen piiieeep hoor, ik krijg amper de tijd om mijn naam te zeggen en dan komt die mooie stem al, met de mededeling dat ik doorgeschakeld ga worden, ja hoela, dat wil ik niet en dat vind ik vreemd. Ben zeer argwanend geworden, ook vanwege al die bank-mailtjes. Blokkeren die hap, maar ze blijven aan de gang.Nu weet iedereen wel dat een bank noooooiit mailtjes stuurt, dit gaat altijd per post. Hoorde vorige week dat er toch mensen instinken.... Oja, en valse facturen, ook een keer van de KvK. Ben ik toen heel dom ingetrapt, maar wel al mijn geld teruggekregen, omdat ik direct heb gereageerd. Sindsdien ben ik zeer op mijn hoede. Maar 'ze' zijn zo slinks, het is wel erg. Vanavond ben ik nog niet gebeld, hoera.....Ik wacht het even af, instrueer mijn man iedere keer, kijk op de display vóórdat je opneemt!!! maar bedankt hoor.
groet, jfvhl
groet, jfvhl
Ook in het geval van een anoniem nummer kan de telefoonmij wel achterhalen welk nummer erachter zit. Dit is alleen wat ingewikkelder. Wil je ze gewoon bellen met de vraag: Goh, welk nummer belt mij de hele tijd dan zeggen ze: dat kunnen we niet zien of we mogen het niet doorgeven.
Maak je er een melding telefonische overlast van dan zijn zij verplicht het uit te zoeken. Blijft het vervolgens na 1 of 2 waarschuwingen van de provider nog steeds doorgaan, dan kan de provider het nummer blokkeren voor jou tel.nr. zodat ze je met dat nummer niet meer kunnen bellen.
Zeker meteen ophangen!
Maak je er een melding telefonische overlast van dan zijn zij verplicht het uit te zoeken. Blijft het vervolgens na 1 of 2 waarschuwingen van de provider nog steeds doorgaan, dan kan de provider het nummer blokkeren voor jou tel.nr. zodat ze je met dat nummer niet meer kunnen bellen.
Zeker meteen ophangen!
bedankt, ik ga dit zéker doen als ik nog één keer rare telefoon krijg deze week.
Als dit zo is hou ik jullie op de hoogte.
groet,
jfvhl
Als dit zo is hou ik jullie op de hoogte.
groet,
jfvhl
-
rozemarijntje
ja voor de provider is het wel na te gaan wie er anoniem is geweest,maar ik bedoelde te zeggen voor haar is het moeilijk,als er eens een bedrijf belt die toevallig een centrale heeft...maar ze wijs genoeg zo te horen
goed zo...
en ja we willen wel weten of ze je nu met rust laten....of ...
sterkte..
en ja we willen wel weten of ze je nu met rust laten....of ...
sterkte..
-
Pareltje31
zo makkelijk werkt dit niet, als telefoonmaatschappij mag je nl ook bijna niks, die kunnen pas wat als er een aangifte ligtEmmy75 schreef:Je kunt je telefoonmij vragen te achterhalen welk nummer er achter deze telefoontjes zit, wel onder de noemer telefonische overlast. En o.b.v. deze overlast een klacht indienen.
Gisterenavond ben ik niet thuis geweest en heb ik op de nummermelder geen nr onbekend of private kunnen bespeuren, ik neem aan dat ik dan niet ben gebeld, en is dat wel zo, dan hebben alleen m'n vogels hier last van gehad.
Voorlopig laat ik m'n antw. app, lekker uit. Heeft men mij perse nodig, dan proberen ze het nog wel een keertje. Wel vervelend, want ik heb ook met klanten te maken, maar daar leg ik het wel aan uit. Mailtjes, telefoontjes, fake-rekeningen, je wordt echt óveral mee bestookt. Je moet gewoon vreselijk op je hoede cq argwanend zijn. Niet zo leuk meer op den duur.
groet. jfvhl
groet. jfvhl
-
rozemarijntje
hoi
ja nou dat is dus het irritante...als bv mijn man mij gebeld heeft ,dan zegt ie..heb je niet gezien dat ik gebeld heb....neeeeeeeeeeeeeeee je beld anoniem,mijn tel geef dus niet aan als er iemand ano heeft gebeld....
dus als er geen nr op staat gaat mijn tel ook niet knipperen van er heeft iemand gebeld,ik wil je niet ontmoedigen.
maar mischien hebben ze nu wel door dat je er niet intrapt en hebben ze iemand anders gevonde,idd als klanten je echt nodig hebben dan bellen ze wel terug!
je kan bv ook je mobiel op anoniem zetten dan zie je ook niet wie er belt...
prive numer staat er dan,zeeeeeeeeeeer irritant..
ja idd wij hebben ook wel eens een fake rekening gehad een paar tegelijk op dezelfde dag....ahahahahha politie gebeld die waren al op de hoogte...
het was ook op het journaal geweest...ik weet niet meer hoe het heete maar was toen om dvd's te doen die je besteld had in grote hoeveelheden...tuurlijk..
ik ben wel heel oplettend,ik gooi geen adressen in de vuilnisbak....
alles gaat door de versnipperaar,je bent nergens meer veilig,het was op tv..ze gaan de vuilnis bakken af om alles te verzamelen van je gevens...waar leven we in tegenwoordig..
politie weet je niet of die ectht voor de deurstaat heb je opsporing verzocht wel eens gezien,nou doe ik voor niemand de deur open en politie verwacht ik niet...
als er wat met mijn man is moet dat op twee tijden zijn...als hij net weggaat en als hij terug komt thuis...
verder geen politie dus,boven het raam open en vragen wat ze moeten..vraag daar maar wat je wilt..
je geld is ook niet veilig meer,cq skimmen enz....
aankopen via internet ,ik durf het niet...ja bij sommige die ik goed ken...
ach ja...als we maar oplettend zijn toch en dat zijn we...
succes laat je weten hoe het verloopt...
ja nou dat is dus het irritante...als bv mijn man mij gebeld heeft ,dan zegt ie..heb je niet gezien dat ik gebeld heb....neeeeeeeeeeeeeeee je beld anoniem,mijn tel geef dus niet aan als er iemand ano heeft gebeld....
dus als er geen nr op staat gaat mijn tel ook niet knipperen van er heeft iemand gebeld,ik wil je niet ontmoedigen.
maar mischien hebben ze nu wel door dat je er niet intrapt en hebben ze iemand anders gevonde,idd als klanten je echt nodig hebben dan bellen ze wel terug!
je kan bv ook je mobiel op anoniem zetten dan zie je ook niet wie er belt...
prive numer staat er dan,zeeeeeeeeeeer irritant..
ja idd wij hebben ook wel eens een fake rekening gehad een paar tegelijk op dezelfde dag....ahahahahha politie gebeld die waren al op de hoogte...
het was ook op het journaal geweest...ik weet niet meer hoe het heete maar was toen om dvd's te doen die je besteld had in grote hoeveelheden...tuurlijk..
ik ben wel heel oplettend,ik gooi geen adressen in de vuilnisbak....
alles gaat door de versnipperaar,je bent nergens meer veilig,het was op tv..ze gaan de vuilnis bakken af om alles te verzamelen van je gevens...waar leven we in tegenwoordig..
politie weet je niet of die ectht voor de deurstaat heb je opsporing verzocht wel eens gezien,nou doe ik voor niemand de deur open en politie verwacht ik niet...
als er wat met mijn man is moet dat op twee tijden zijn...als hij net weggaat en als hij terug komt thuis...
verder geen politie dus,boven het raam open en vragen wat ze moeten..vraag daar maar wat je wilt..
je geld is ook niet veilig meer,cq skimmen enz....
aankopen via internet ,ik durf het niet...ja bij sommige die ik goed ken...
ach ja...als we maar oplettend zijn toch en dat zijn we...
succes laat je weten hoe het verloopt...
betreft het hier het nummer 0208004991 ? daar heb ik namelijk al enkele weken last van.
Denk dat de TS na 15 maanden er wel vanaf is. Ook werd destijds gesteld dat er geen nummerherkenning was, wat bij u wel het geval is. Lijkt me dus niet dezelfde stoorzender.mgovaerts schreef:betreft het hier het nummer 0208004991 ? daar heb ik namelijk al enkele weken last van.