LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HollandsNieuwe "SIM PLaatsen" fout op meerdere telefoons

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
koekeloer
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 jun 2009 20:15

HollandsNieuwe "SIM PLaatsen" fout op meerdere telefoons

Ongelezen bericht door koekeloer »

Ik heb een HollandsNieuwe abonnement. Sinds ik de SIM kaart gebruik krijg ik geregeld op mijn telefoon "SIM Plaatsen". Als ik de telefoon uitzet en weer aan werkt het meestal weer (dus zonder aan de SIM te zitten).
Ik heb nu een nieuwe telefoon (Nokia 1800) gekocht en daar heb ik hetzelfde probleem.
Kan dit aan se SIM liggen, aan HollandsNieuwe of aan de telefoon?

Het meest vervelend vind ik dat de telefoon dus buiten gebruik is zonder dat ik het in de gaten heb (en ik dan niet gebeld kan worden).

De SIM en de telefoon zijn nieuw, en de contacten op de SIM heb ik gecontroleerd op vuil. Ook heb ik al een stukje papier tussen de SIM en de batterij gesopt om meer druk op de contacten te krijgen.

Wat zou er defect kunnen zijn aan een SIM ? Is het niet zo dat deze werkt of kapot is, maar niet af en toe kapot ?

hvrijsse
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 okt 2005 12:11

Re: HollandsNieuwe "SIM PLaatsen" fout op meerdere telefoons

Ongelezen bericht door hvrijsse »

Hetzelfde doet zich voor bij mensen die recente simkaarten van T-mobile, Kruidvat en Simpel hebben. De achterliggende reden is mij nog steeds niet duidelijk, maar één en ander duidt op een compatibiliteitsprobleem tussen telefoons en een nieuwe generatie simkaarten.

Wat je in ieder geval kunt proberen is het volgende: in je telefoon kun je het gewenste netwerk kiezen. Gewoonlijk staat dit in je telefoon op automatich. Verander de automatiche netwerkkeuze in "Netwerk selecteren" of "Handmatig", al naar gelang het menu van je specifieke telefoon.

Wacht tot de telefoon alle beschikbare netwerken heeft gevonden en kies voor Vodafone. Dit lijkt bij een aantal mensen te werken. Zo niet, dan zit er niets anders op dan contact op te nemen met de provider. Die zullen ongetwijfeld te telefoon de schuld geven en verzoeken om de simkaart in een andere telefoon te plaatsen. :?

Hans

koekeloer
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 jun 2009 20:15

Re: HollandsNieuwe "SIM PLaatsen" fout op meerdere telefoons

Ongelezen bericht door koekeloer »

hvrijsse schreef:Hetzelfde doet zich voor bij mensen die recente simkaarten van T-mobile, Kruidvat en Simpel hebben. De achterliggende reden is mij nog steeds niet duidelijk, maar één en ander duidt op een compatibiliteitsprobleem tussen telefoons en een nieuwe generatie simkaarten.

Wat je in ieder geval kunt proberen is het volgende: in je telefoon kun je het gewenste netwerk kiezen. Gewoonlijk staat dit in je telefoon op automatich. Verander de automatiche netwerkkeuze in "Netwerk selecteren" of "Handmatig", al naar gelang het menu van je specifieke telefoon.

Wacht tot de telefoon alle beschikbare netwerken heeft gevonden en kies voor Vodafone. Dit lijkt bij een aantal mensen te werken. Zo niet, dan zit er niets anders op dan contact op te nemen met de provider. Die zullen ongetwijfeld te telefoon de schuld geven en verzoeken om de simkaart in een andere telefoon te plaatsen. :?

Hans
Bedankt voor de tip. Ik ga het proberen. Wat ik nu doe is een test en de nieuwe SIM kaart in een oude telefoon gebruiken en een oude simkaart in de nieuwe telefoon. Dit werkt tot nu toe nog goed.
Ik hoop meerdere reakties te krijgen van mensen die ditprobleem ook hebben.

karel boos
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mar 2011 21:43

Re: HollandsNieuwe "SIM PLaatsen" fout op meerdere telefoons

Ongelezen bericht door karel boos »

Ik heb precies hetzelfde probleem: foutmelding SIM plaatsen. Dit treedt na ongeveer 1,5 a 2 uur op. Dit is ruim 2 weken gelden gemeld aan Hollandsnieuwe, "ze zijn er mee bezig". In mijn geval gaat het om een Nokia 1800 toestel (probleem treedt op in drie verschillende toestellen). Een oude Hi prepaid doet het prima.
Sinds vandaag is al het contact verbroken. Klantenservice is bereikbaar van 09.00 - 17.00. Ik ben benieuwd of ik morgen wat hoor. tot gister was aan en uit zetten voldoende om weer 2 uur bereikbaar te zijn. De simkaart hoefde je niet aan te raken om weer contact te krijgen.

koekeloer
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 jun 2009 20:15

Re: HollandsNieuwe "SIM PLaatsen" fout op meerdere telefoons

Ongelezen bericht door koekeloer »

karel boos schreef:Ik heb precies hetzelfde probleem: foutmelding SIM plaatsen. Dit treedt na ongeveer 1,5 a 2 uur op. Dit is ruim 2 weken gelden gemeld aan Hollandsnieuwe, "ze zijn er mee bezig". In mijn geval gaat het om een Nokia 1800 toestel (probleem treedt op in drie verschillende toestellen). Een oude Hi prepaid doet het prima.
Sinds vandaag is al het contact verbroken. Klantenservice is bereikbaar van 09.00 - 17.00. Ik ben benieuwd of ik morgen wat hoor. tot gister was aan en uit zetten voldoende om weer 2 uur bereikbaar te zijn. De simkaart hoefde je niet aan te raken om weer contact te krijgen.
@karel boos: Ik heb gisteren in de nokia 1800 eenandere sim gestopt om te kijken of het aan de telefoon ligt of aan de sim. Met de andere SIM werkte de Nokia 1800 wel de hele dag, maar na opladen kreeg ik ook bij de andere SIM het bericht "SIM plaatsen". De HollandsNieuwe SIM had ik gisteren in een oude telefoon gestopt en had met die combinatie geen problemen (behalve dat de batterij van de oude telefoon snel leeg is en dus dat ik daarom een nieuwe telefoon heb gekocht). Ik zal Hollands Nieuwe ook op de hoogte brengen van mijn probleem.

hvrijsse
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 okt 2005 12:11

Re: HollandsNieuwe "SIM PLaatsen" fout op meerdere telefoons

Ongelezen bericht door hvrijsse »

De afgelopen dagen wat testen gedaan.

MedionMobile (Aldi) simkaart: werkt altijd goed, ongeacht de gebruikte telefoon.

T-mobile simkaart (oud, 2007): werkt altijd goed, ongeacht de gebruikte telefoon.

T-mobile prepaid simkaarten, hagelnieuw: foutmelding "Plaats simkaart", ongeveer twee à drie keer per dag.

Simpel simkaart: geen problemen gehad tot het moment dat er van netwerk werd gewisseld (KPN -> T-mobile). De nieuwe simkaart weigert te pas en te onpas dienst met de inmiddels bekende foutmelding "plaats simkaart".

Simyo simkaarten lijken bij iedereen goed te werken, ongeacht het type telefoon.

Hans

Gesloten