LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mastercard ABN-AMRO waarschuwing

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
batyka

Mastercard ABN-AMRO waarschuwing

Ongelezen bericht door batyka »

Mastercard vergoed online aankopen wanneer deze aankopen niet worden ontvangen op het aangegeven adres, dat staat hun tenminste in hun website. Op dezelfde website staan de verschillende bedrijven die de Mastercard uitgeven w.o de ABN-AMRO bank. Je zou verwachten dat de voorwaarden die op de website van Mastercard staan gelden voor alle bedrijven die de Mastercard uitgeven. Niets is minder waar zoals bleek uit een recente ervaring.
Nadat ik een product gekocht had in Engeland en betaald met de Mastercard van ABN-AMRO en vervolgens het product niet ontving (de verkoper bevestigde dat hij het niet had verzonden omdat het uit zijn auto gestolen zou zijn) maar toch het geld niet terugstortte. Deed ik een beroep op de online aankoop verzekering bij ABN-AMRO. Van deze afdeling kreeg ik de mededeling dat zij contact zouden opnemen met de bank van de verkoper maar dat wanneer deze bank het geld niet retourneerde ik het geld kwijt zou zijn omdat de online aankoop verzekering bij hun niet van kracht was. Uiteindelijk heeft de bank mij het geld wel teruggegeven als service. Maar dat had niet gehoeven en wanneer het om een groot bedrag zou gaan ook niet gebeuren. In de betreffende voorwaarden van de bank staan wel de bepalingen waaraan ze wel voldoen maar niet aan welke bepalingen van Mastercard ze niet voldoen. Er is mij bovendien gebleken dat de gewone bankmedewerkers niet op de hoogte zijn van deze afwijkende bepaling.
Er zijn Mastercard uitgevers zoals de ANWB die zich wel aan de aan de online aankoop verzekering houden.
Wees dus gewaarschuwd.
Harry

stofzuigertje

Re: Mastercard ABN-AMRO waarschuwing

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

1 kaart met meerdere aanbieders.

Als je goed kijkt zie je verschillende tarieven en voorwaarden.
Ook bij Visa kaart is dit het geval.

De meestal gratis bij de duurdere banken aangeboden kaart heeft dus niet de voorwaarden uit de reclame waar U geen gebruik van maakte.
Ook per land is het soms anders want alles kost geld, ook deze verzekering dus dit vind je terug in de prijs.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

De voorwaarden zijn inderdaad afhankelijk van de aanbieder. Verwarrend is dat Mastercard zelf kaarten aanbiedt, maar dat banken ook kaarten met het mastercard logo aanbieden die dus aan andere voorwaarden voldoen.

Het kan dan ook nog eens zijn dat de garantie alleen geldt voor op afbetaling gekochte producten (dat je dus een maandelijks vast bedrag aflost) en niet als je gewoon aan het eind van de maand het geld in een keer van je rekening laat afschrijven.

batyka

Ongelezen bericht door batyka »

Stofzuigertje

U schrijft dat de betreffende info in de website zou staan. Volgens mij klopt dat niet. Hierbij de link:
http://www.mastercard.com/nl/personal/n ... dcard.html

Gesloten