LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Administratiekosten omdat een automatische incasso niet lukt

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
loedertje

Administratiekosten omdat een automatische incasso niet lukt

Ongelezen bericht door loedertje »

Deze week stond ik perplex voor een stunt die ons zwembad uitvoerde. Ik zwem samen met mijn peuter en het bedrag wordt altijd via een automatische incasso geind. Echter nu blijkt dat dit vanwege een duistere reden niet gebeurd is. De rekening heeft voor 100 procent genoeg ruimte gehad, daar kan het onmogelijk aan liggen. Waarschijnlijk door een storing bij de bank, aldus het zwembad. Via een brief gaf men kenbaar dat we wel bedrag aan de kassa konden betalen, maar wel met een toeslag van 11 euro administratiekosten.
Bij de kassa kwam ik hier niet onderuit of ik moest het zwembad verlaten en dat doe je niet zo makkelijk met een kind dat zich op zwemmen verheugd. Het bedrag moesten we maar terughalen bij de bank. Maar deze weet natuurlijk van geen storing af. Er is ook niets op de rekening terug te vinden. Wanneer er een storno is vanwege saldo tekort zie je dit terug op de rekening.

Mijn vraag is kan dit zomaar?

tennis

Re: Administratiekosten omdat een automatische incasso niet lukt

Ongelezen bericht door tennis »

Waarschijnlijk door een storing bij de bank, aldus het zwembad.

Wat het zwembad zegt doet er niet ter zake, maar wat zegt de bank, waarom de incasso niet is uitgevoerd?

kees_vermeer

Ongelezen bericht door kees_vermeer »

Het is wel vervelend voor je om toch 11 euro administratiekosten te gaan betalen waarvan je niet weet waarom, automatisch incasso niet gelukt is.
Beter kun je even langs gaan bij de bank en vragen of er wel poging tot automatisch incasso geprobeerd is.
Misschien ligt het toch aan het zwembad zelf dat er iets mis gegaan is!

Succes,

stoompie2

Ongelezen bericht door stoompie2 »

is die 11 euro wettelijk wel toegestaan
dacht dat de wetelijke administratie kosten op 4.95 lagen

of is dat per bedrijf weer anders

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Naast Uw bank kan het ook de bank van het zwembad zijn die weigerde....

Ze mogen geweigerde een 2e keer proberen 1 dag later en meestal lukt dat wel.
Als je niet rood stond is weigeren vreemd en zeldzaam en eis deze onterechte incasso kosten terug.

Ook bij de gemeente klagen kan want die geven subsidie en zo raken ze klanten kwijt en ze willen er juist meer hebben.
Als subsidie gever heeft de gemeente vaak meer macht en word het vaak sneller geregeld.

Pavlova

Ongelezen bericht door Pavlova »

stofzuigertje schreef:Ook bij de gemeente klagen kan want die geven subsidie en zo raken ze klanten kwijt en ze willen er juist meer hebben.
Als subsidie gever heeft de gemeente vaak meer macht en word het vaak sneller geregeld.
:roll: wat een onzinnig advies weer Stofzuigertje. Wat moet de gemeente nu met die klacht?
TS kan beter het advies van Tennis opvolgen.

Gesloten