Voor mijn net gekochte nieuwe eerste huisje kan ik kiezen tussen een cheque van €7000, te besteden bij Keukenhome Amersfoort, of €4000 korting op de koopsom.
Mijn keuken zal komen in een L-vorm, met wanden van 2.33m en 1.76m. Daarnaast zal er op een andere wand nog een aparte koelkast + combimagnetron eenheid komen.
In Amersfoort heb ik het volgende voorstel gekregen:
- Salvani R13 Nexio QM, kunstof ommanteld, front rondom licht afgerond. Frontjes in Nexio QM 1000 wit (mat).
- Geen bovenkastjes, alleen twee onderkastjes, apparatuur en werkblad wegens beperkte ruimte van 2.33m x 1.76m
- Daarbij nog losse combinatie koelkast + combimagnetron op andere wand.
- Composiet Silestone Gris Expo werkblad + 10cm achterwand
- Koelkast Pelgrim KK2170A (€286 in offerte)
- Combimagnetron Pelgrim MAG495RVS (€620 in offerte)
- Gaskookplaat Pelgrim GK466RVSA (€350 in offerte)
- Schouwkap Pelgrim PSK960LRVS (€350 in offerte)
- Vaatwasmachine Pelgrim GVW475ONY (€456)
- Daalderop 3-in-1 kokend waterkraan (rond de €1000 in offerte)
De totaalprijs die Keukenhome voorstelt voor deze keuken is, inclusief een Wii (
Ik kom hier niet om gratis keukenadvies te krijgen, maar het duizelt me inmiddels wat, dus ieder (neutraal) en welgemeend advies is welkom! Ik zit met de volgende vragen:
1a) Is Salvani een goed merk? Ik vind er weinig over. Op sommige plekken lees ik dat het Rotpunkt klonen zijn.
1b) Met welke bekendere keukenmerken is het te vergelijken?
1c) Zouden jullie me dit merk adviseren? Of beter voor iets anders gaan?
2) Wellicht al vaker gesteld: maar zouden jullie Pelgrim aanraden, in het bijzonder gezien mijn situatie? Ik zit met een 'minimum' van €7000, dus als jullie zeggen, voor dat geld moet je minstens Siemens etc. bedingen, dan zou dat nuttige info zijn.
3a) Wat vinden jullie verder van de prijs van de keuken?
3b) Hoeveel % zou er minstens nog vanaf kunnen, denken jullie?
3c) Of wellicht niet voor de cheque kiezen en totaal ergens anders kopen? Allemaal leuk en aardig dat ik hier een cheque heb, maar ik schroom er niet om om ergens anders heen te gaan als de prijs uiteindelijk beter voelt, cheque of niet.
Zie graag jullie reacties tegemoet!