LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Salvani keuken - Keukenhome Amersfoort - aantal vragen

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
rizz0

Salvani keuken - Keukenhome Amersfoort - aantal vragen

Ongelezen bericht door rizz0 »

Hallo!

Voor mijn net gekochte nieuwe eerste huisje kan ik kiezen tussen een cheque van €7000, te besteden bij Keukenhome Amersfoort, of €4000 korting op de koopsom.

Mijn keuken zal komen in een L-vorm, met wanden van 2.33m en 1.76m. Daarnaast zal er op een andere wand nog een aparte koelkast + combimagnetron eenheid komen.

In Amersfoort heb ik het volgende voorstel gekregen:
  • Salvani R13 Nexio QM, kunstof ommanteld, front rondom licht afgerond. Frontjes in Nexio QM 1000 wit (mat).
  • Geen bovenkastjes, alleen twee onderkastjes, apparatuur en werkblad wegens beperkte ruimte van 2.33m x 1.76m
  • Daarbij nog losse combinatie koelkast + combimagnetron op andere wand.
  • Composiet Silestone Gris Expo werkblad + 10cm achterwand
Apparatuur (incl. één merk garantieverhaal):
  • Koelkast Pelgrim KK2170A (€286 in offerte)
  • Combimagnetron Pelgrim MAG495RVS (€620 in offerte)
  • Gaskookplaat Pelgrim GK466RVSA (€350 in offerte)
  • Schouwkap Pelgrim PSK960LRVS (€350 in offerte)
  • Vaatwasmachine Pelgrim GVW475ONY (€456)
  • Daalderop 3-in-1 kokend waterkraan (rond de €1000 in offerte)
Totaal apparatuur dus rond de €3000.

De totaalprijs die Keukenhome voorstelt voor deze keuken is, inclusief een Wii ( :roll: ), €8250, waarvan dus €7000 met de cheque betaald kan worden.

Ik kom hier niet om gratis keukenadvies te krijgen, maar het duizelt me inmiddels wat, dus ieder (neutraal) en welgemeend advies is welkom! Ik zit met de volgende vragen:

1a) Is Salvani een goed merk? Ik vind er weinig over. Op sommige plekken lees ik dat het Rotpunkt klonen zijn.
1b) Met welke bekendere keukenmerken is het te vergelijken?
1c) Zouden jullie me dit merk adviseren? Of beter voor iets anders gaan?

2) Wellicht al vaker gesteld: maar zouden jullie Pelgrim aanraden, in het bijzonder gezien mijn situatie? Ik zit met een 'minimum' van €7000, dus als jullie zeggen, voor dat geld moet je minstens Siemens etc. bedingen, dan zou dat nuttige info zijn.

3a) Wat vinden jullie verder van de prijs van de keuken?
3b) Hoeveel % zou er minstens nog vanaf kunnen, denken jullie?
3c) Of wellicht niet voor de cheque kiezen en totaal ergens anders kopen? Allemaal leuk en aardig dat ik hier een cheque heb, maar ik schroom er niet om om ergens anders heen te gaan als de prijs uiteindelijk beter voelt, cheque of niet.

Zie graag jullie reacties tegemoet!
Laatst gewijzigd door rizz0 op 30 jul 2011 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.

rizz0

Re: Salvani keuken - Keukenhome Amersfoort - aantal vragen

186 views maar geen enkele mening?! :)

Heb ook een offerte aangevraagd voor dezelfde keuken, maar dan van Hacker Systemat, prijs daarvan is ongeveer 300 euro meer.

8500 euro voor een Hacker Systemat keuken met deze apparaten en afmetingen, wat vinden jullie van die prijs?

Hoor het graag!

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

186 views maar geen enkele mening?!
Sorry maar ik kan er niet veel zinnigs op roepen, ik ken die merken niet goed genoeg.. :wink:
Ook weet ik niet of je er verstandiger aan doet de cheque aan te nemen of de korting op het huis. Ligt er ook aan of je kunt "slagen" voor een keuken in de betreffende winkel. In deze laatste beslissing zou ik adviseren ook eens in andere keukenwinkels rond te kijken en een offerte te laten maken, gewoon ter vergelijk of ter informatie. Mogelijk vind je elders een keuken die je mooier vind ofzo.

Aan de hand van de codes die je vermeld bij de apparatuur kun je via google of een andere zoekmachine eens kijken of je prijsvergelijk kan doen van de apparatuur. Misschien vind je dan ook wel beoordelingen.

Op dit forum is een gebruiker met de naam maxx of Maxx. Dit zit volgens mij in de keukenbranche. Misschien kun je hem een PB sturen en vragen of hij advies kan geven.

Ja, ik weet het zijn allemaal wat open deuren, maar misschien heb je er wat aan.

zelfstandigste

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Laat je niet leiden door kortingen of "gratis" producten....

pelgrim prijzen zijn netjes, en is goede apparatuur, ik persoonlijk verkies het boven Siemens.

Salvani ken ik niet, maar als het, zoals u vermoed, een "Rotpunkt kloon" is zou ik gerust een vergelijkende offerte aanvragen bij een Rotpunkt / Punto dealer...

rizz0

Dank voor de reacties!

En wat betreft die Hacker Systemat keuken, wat is jullie eerste indruk? Het gaat mij er vooral om of 8500 voor een L-keuken, mat wit + composiet, van 2.33 bij 2.33 met de standaard trits apparaten + quooker een redelijke prijs is, zonder bovenkastjes, exclusief montage.

Daniel en nicole

Ongelezen bericht door Daniel en nicole »

Ik heb onlangs samen met mijn vriendin een keuken gekocht voor ons nog op te leveren woning, we zijn heel goed geslaagd mede omdat we zo vriendelijk zijn geholpen.
Eerst kregen we gewoon even relaxed te tijd om rond te kijken in de showroom om ideeën op te doen eenmaail rondgekeken te hebben hadden we al een aardig een idee van wat we nou eigelijk wouden qua keuken
dit gemeld te hebben bij de balie werd er in de winkel gekeken of er iemand tijd had om met ons het plan te verwezenlijken. we wouden zelf maximaal 5500euro uitgeven aan de keuken compleet met apparatuur onze keuken adviseur kwam uit op een prijs van 7500, daar ging dan wel 1000vanaf vanwege een cheque die bij onze woning mee kwam. maar alsnog 1000euro te deur, toen hebben we gekeken naar ander materiaal of andere opstellingen en formatie's en uiteindelijk hadden we nog een prijs over onder de 5500euro:D en de keuken was nog volledig naar onze wens de zelfde dag hadden we nog getekent voor onze keuken!! Nu moet alleen de woning nog worden opgeleverd:P

Kwikshit

Ongelezen bericht door Kwikshit »

4000.- korting!! hahaha weet je hoeveel dat is? Zoveel dat het helemaal geen korting is. Wat je het beste kan doen is het volgende. Je gaat naar een keukenboer en het eerste wat je meld is dat je geen 1 euro korting wilt. Je wilt een keuken en de prijs is niet onderhandelbaar. Ook op de offerte wil je het hele woord korting niet zien. En dan krijg eindelijk een prijs te zien die reeel is. Dit doe je bij 4 a 5 zaken en dan maak je een beslissing.

Al die winkels die strooien met "korting" is een grote grap.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

"Daniel en nicole" komen over als tevreden keukenkopers.
Geloof me, de verkoper is ook tevreden met jullie!

Gesloten