LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort kampioen in het misleiden van klanten (diefstal)

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.

Wat is uw ervaring met de Telfort Helpdesk

Zeer goed
2
20%
Goed
1
10%
Gemiddeld
1
10%
Beneden gemiddeld
0
Geen stemmen
Slecht
0
Geen stemmen
Zeer slecht
6
60%
Geen
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 10

ontevredentelfort
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 mar 2011 22:36

Telfort kampioen in het misleiden van klanten (diefstal)

Ongelezen bericht door ontevredentelfort »

Klant bij Telfort? Vraag uw teveel betaalde bedrag terug van uw eerste factuur wanneer het onderstaande verhaal op u van toepassing is.

Klant worden bij Telfort? Niet doen!

De reden van dit bericht is dat Telfort zich schuldig maakt aan misleiding. Misleiding in de vorm van diefstal, namelijk u voor iets laten betalen waar u eigenlijk recht op heeft maar niet krijgt.

Als een klant een abonnement afsluit verwacht deze klant dat hij volledig gebruik zal kunnen maken van het abonnement. In mijn situatie heb ik een abonnement afgesloten voor 400 belminuten per maand. Deze belminuten heb ik vervolgens naar ratio ontvangen, waardoor mijn belkosten veel hoger waren vanwege het feit dat ik uitging van een periode van 31 dagen met recht op 400 belminuten. Een tweede abonnement wat ik op hetzelfde tijdstip heb afgesloten voor mijn vrouw heeft precies hetzelfde probleem.

Het aanbieden van belminuten naar ratio vanwege de facturatiedatum zou geen probleem moeten opleveren wanneer Telfort nadrukkelijk aangeeft bij de aanvang van het contract dat er op die manier gefactureerd wordt.

Dit is niet het geval. In de algemene voorwaarden (01-04-2010) staat niet wanneer (datum) de facturatie plaats zal vinden. De enige informatie is te vinden in clausule 6.3

Ik citeer:" 6.3. Telfort hanteert een aantal factuurperiodes per maand. Indien het moment van Aansluiting tussen twee factuurperiodes ligt, ontvangt Contractant het bel-, sms- of mobiel internet bundel naar rato tot het moment van ingang van de factuurperiode" einde citaat.

Het zou dus kunnen zijn dat een klant een contract afsluit met 400 belminuten met ingang/activatie op 23-08-2010. Vervolgens belt de klant die avond 400 belminuten en krijgt hij een rekening op 24-10-2010 waarop aangegeven staat dat hij/zij 387 minuten buiten de bundel heeft gebeld. Dit is pure misleiding en geldklopperij.

Telfort factureerd dus wanneer het hun het beste uitkomt. Voor hun, niet voor u, want u bent degene die gaat betalen.

Wat moet u doen? Kijk naar uw eerste factuur. Is uw bundel naar ratio uitbetaald, vraag dan uw geld terug. U moet wel geduld hebben want ik ben nu 7 maanden bezig en heb een deel van Telfort terug gekregen. Met een slap excuus.

De algemene voorwaarden heeft Telfort niet aangepast waardoor u en vele anderen nog wel de dupe zijn van deze misleiding en diefstal. U krijgt uw geld terug dus het is de moeite waard het te proberen. Houdt u er wel rekening mee dat u gemiddeld 3 brieven moet versturen voordat u een nog steeds niet fatsoenlijk antwoord terug krijgt van Telfort.

Verder een waardeloze service (bellen naar de helpdesk kostte 30 eurocent per minuut met een maximum van 15 euro per gesprek!, dat hebben ze nu verlaagd naar 10 eurocent per minuut). Als u iemand te spreken krijgt dan kan deze persoon u niet verder helpen. Stuurt u een email via het Telfort klachtensysteem dan krijgt u nooit een reactie terug. Stuurt u een brief dan ook niet. Stuurt u 3 brieven dan maakt u kans.

Hopelijk krijg ik nu wel een telefoontje...
Laatst gewijzigd door ontevredentelfort op 18 mar 2011 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Yme
Berichten: 304
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:21

Re: Telfort kampioen in het misleiden van klanten (diefstal)

Ongelezen bericht door Yme »

Ik mis de keuze 'geen'.

Maar dat naar ratio in het begin (en soms ook aan het eind) is niks nieuws, is bij de meeste providers zo.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort kampioen in het misleiden van klanten (diefstal)

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@ontevredentelfort,

Wij vinden het vervelend dat u het gevoel heeft dat u bent misleid. Graag gaan wij hierop in. Op het moment dat uw abonnement wordt aangesloten in ons systeem, wordt de factuurperiode bepaald. Het staat dus vast op welke dag de factuurperiode begint, dit wordt niet achteraf pas bepaald. Zoals u zelf al aangeeft, in de Algemene Voorwaarden staat dat u de bundel naar rato ontvangt tot het moment van ingang van de factuurperiode. De factuurperiode kunt u opvragen bij de klantenservice, ook is dit te zien in Mijn Telfort. Er zijn dus verschillende manieren om uw factuurperiode te achterhalen. Ook staat het volgende in het welkomstboekje:

Uw eerste factuur: eenmalig afwijkend
Uw eerste factuur wijkt af van de volgende facturen die u zult ontvangen. Dit komt omdat de ingangsdatum van uw abonnement niet de datum is waarop u uw belminuten ontvangt.

Op het moment dat u een bundel naar rato ontvangt, dan betaalt u de bundel ook naar rato. Het is dus niet zo dat u betaalt voor een volle bundel, en maar de helft krijgt.

Laïla

ontevredentelfort
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 mar 2011 22:36

Re: Telfort kampioen in het misleiden van klanten (diefstal)

Ongelezen bericht door ontevredentelfort »

Een reactie van Telfort, bijzonder!

Allereerst heb ik niet het gevoel dat ik misleid ben, ik ben het ook daadwerkelijk. Telfort heeft een deel van het door mij teveel betaalde bedrag teruggestort en ik neem aan dat Telfort dit niet zomaar doet. Mijn vrouw wacht nog steeds op haar geld ondanks dat Telfort beloofd heeft dit terug te storten in oktober 2010.

Telfort":"Het spijt ons te vernemen dat u door een misverstand over onze algemene voorwaarden extra kosten heeft gemaakt. Uit coulance heeft Telfort u eind november al een vergoeding hiervoor voorgesteld. Helaas is deze echter niet correect op de facturen doorgevoerd waarvoor onze oprechte excuses.

Zoals zojuist al kort telefonisch aangegeven, heeft Telfort u alsnog deze vergoeding toegekend. Er zal op de komende factuur een bedrag van € 45.00 in mindering gebracht worden."

Ik kan u vertellen dat ik nog geen cent gezien heb. En het gaat niet alleen om mij, mijn vrouw, maar des te meer om al die andere consumenten die op deze manier opgelicht worden.

Het is te gek voor woorden dat de klant moet informeren bij nota bene dat dure service nummer van Telfort wanneer er gefactureerd wordt. Telfort dient dit nadrukkelijk te vermelden wanneer een prospect een nieuw contract afsluit. Net zoals Telfort vermeld dat wanneer men de simkaart eerder ontvangt dan de ingangsdatum van het contract er extra kosten in rekening worden gebracht.

Het niet informeren is het bewust achterhouden van informatie. En als die informatie bekend is zoals u aangeeft waarom wordt die dan niet opgenomen in de algemene voorwaarden? Of in het contract wat klantspecifiek is? Omdat Telfort er heel veel extra inkomsten mee genereert daarom.

U schrijft de klant moet deze informatie achterhalen...jaja...getuigt naar mijn inziens van een slechte service en weinig transparantie. Slecht voor het imago van Telfort.

U schrijft:"Ook staat het volgende in het welkomstboekje:

Uw eerste factuur: eenmalig afwijkend
Uw eerste factuur wijkt af van de volgende facturen die u zult ontvangen. Dit komt omdat de ingangsdatum van uw abonnement niet de datum is waarop u uw belminuten ontvangt."

Eenmalig afwijkend is erg vaag geformuleerd. Het kan afwijken met 1 euro maar ook met 200 euro. Jaja...

Informeren, informeren en nogmaals informeren. Als u mijn bericht goed leest gaat het niet over belminuten naar ratio ontvangen. Het gaat over de informatievoorziening naar de klant toe en het nakomen van gemaakte afspraken.
Net zo goed als klanten op tijd hun rekening moeten betalen, moet Telfort zorgen voor een goede service. Het is geen geldkwestie maar des te meer een principekwestie.

Ontbinding van het contract lijkt mij de enige nog voor de hand liggend optie.

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: Telfort kampioen in het misleiden van klanten (diefstal)

Ongelezen bericht door Hatertje »

ontevredentelfort schreef: Uit coulance heeft Telfort u eind november al een vergoeding hiervoor voorgesteld.
Iets uit coulance vergoeden betekend dat ze je tegemoet willen komen. Het feit dat ze iets vergoeden is dus goede wil tonen, niet hun fout erkennen.

Tevens ga je zelf akkoord met de algemene voorwaarden bij het ondertekenen van je contract. In de algemene voorwaarden staat inderdaad een kopje over het ontvangen van de belminuten naar rato. Ik ben het ook met je eens dat dit niet heel erg duidelijk is beschreven.

Als je echter voor het ondertekenen van je contract de algemene voorwaarden had gelezen, dan had je dit kopje gezien. Als je het dan niet zal begrijpen had je informatie kunnen opvragen bij de winkelmedewerker of klantenservice.

ontevredentelfort
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 mar 2011 22:36

Re: Telfort kampioen in het misleiden van klanten (diefstal)

Ongelezen bericht door ontevredentelfort »

Als je voor 400 minuten een belbundel afsluit verwacht je die ook te krijgen. Alles wat afwijkt dient aan te klant te worden gecommuniceerd.

Het gaat in dit geval om 2 gevallen tegelijkertijd. Ik kan me goed voorstellen dat dit bij heel veel andere mensen gebeurd maar zij hier misschien geen actie op ondernemen.

Dan aan Telfort: Zorg voor een duidelijke communicatie en informeer klanten dat hun bundel afwijkt de eerste maand en wat ze kunnen verwachten. Anders zullen deze problemen blijven bestaan.

GabrielleR
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mar 2011 15:51

Re: Telfort kampioen in het misleiden van klanten (diefstal)

Ongelezen bericht door GabrielleR »

Ik heb precies hetzelfde probleem. Bij de aansluiting van mijn abonnement was het factuurbedrag 81 euro ipv 14.95.

Factuurdatum 23e; voor niets mijn belminuten netjes bij gehouden dus

En ik maar netjes wachten totdat het de eerste dag van de maand was om extra kosten te voorkomen door mijn simkaart eerder te gebruiken dan de startdatum van het contract.

Je bent dus blijkbaar niet de enige die hier last van heeeft

ontevredentelfort
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 mar 2011 22:36

Re: Telfort kampioen in het misleiden van klanten (diefstal)

Ongelezen bericht door ontevredentelfort »

@ iedereen: deel vooral uw ervaring met de Telfort klantenservice of uw eerste factuur, misschien dat ze dan eens actie ondernemen.

Oud01
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mar 2011 16:01

Re: Telfort kampioen in het misleiden van klanten (diefstal)

Ongelezen bericht door Oud01 »

Bij mij ook gebeurd. 3 dubbele kosten. Oplichters

Gesloten