LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bereken je inkomensverlies op OuderAlleen
-
Bereken je inkomensverlies op OuderAlleen
We zijn op Ouderalleen.nl (ontmoetingsplaats voor alleenstaande ouders) gestart met een actie tegen de belastingplannen van het kabinet. Het gaat om een forse bezuiniging op de alleenstaandeouderkorting die een eenoudergezin 79 tot 205 euro per maand gaat kosten.
Het is een bezuinigingsmaatregel die nog niet erg bekend is, maar het staat wel degelijk in het regeerakkoord. Daarom is actie nu hard nodig en hopen we dat zoveel mogelijk mensen meedoen.
Ben je alleenstaande ouider en wil je weten wat deze maatregel voor jou betekent? Vul dan nu het actieformulier op www.ouderalleen.nl. Met een paar drukken op de knop is duidelijk wat deze korting jou en je kinderen per maand gaat kosten.
GA NAAR HET ACTIEFORMULIER:
http://www.ouderalleen.nl/actie
Natuurlijk worden de gegevens helemaal anoniem verwerkt.
Met de resultaten van deze actie kunnen we de politiek laten zien dat deze bezuiniging echt buiten proportie is.
Het is een bezuinigingsmaatregel die nog niet erg bekend is, maar het staat wel degelijk in het regeerakkoord. Daarom is actie nu hard nodig en hopen we dat zoveel mogelijk mensen meedoen.
Ben je alleenstaande ouider en wil je weten wat deze maatregel voor jou betekent? Vul dan nu het actieformulier op www.ouderalleen.nl. Met een paar drukken op de knop is duidelijk wat deze korting jou en je kinderen per maand gaat kosten.
GA NAAR HET ACTIEFORMULIER:
http://www.ouderalleen.nl/actie
Natuurlijk worden de gegevens helemaal anoniem verwerkt.
Met de resultaten van deze actie kunnen we de politiek laten zien dat deze bezuiniging echt buiten proportie is.
Re: Bereken je inkomensverlies op OuderAlleen
Ik ben hier erg van geschrokken: ik heb nog twee thuiswonende kinderen van 13 en 15 jaar en ga er volgens de berekening 205 euro per maand op achteruit.
Ik kan dat écht niet missen.
Nee dat is te begrijpen zeg, is ook niet zomaar een klein bedragje zeg.Elzett schreef:Ik ben hier erg van geschrokken: ik heb nog twee thuiswonende kinderen van 13 en 15 jaar en ga er volgens de berekening 205 euro per maand op achteruit.
Per wanneer gaat dat in dan ?
Dit wil je niet meemaken.
Echt iedereen gaat er als 1 ouder heel erg op achteruit.
Ik heb het nog niet durven bekijken, maar met nog allemaal thuis wonende kinderen.
jongste dit jaar 12 de anderen pubers....houdt ik mijn hart vast.
Dit mag niet gebeuren
Echt iedereen gaat er als 1 ouder heel erg op achteruit.
Ik heb het nog niet durven bekijken, maar met nog allemaal thuis wonende kinderen.
jongste dit jaar 12 de anderen pubers....houdt ik mijn hart vast.
Dit mag niet gebeuren
Ik ben ook alleenstaande ouder met opgroeiende kinderen, maar waarom zou ik extra belastingkorting moeten krijgen t.o.v. anderen? Oftewel, waarom moeten anderen betalen omdat ik ervoor heb gekozen om alleen verder te gaan?
GJ vd Z
Jij denkt dat iedere een ouder ervoor kiest om alleen verder te gaan?
wel eens van weduwe/weduwnaars gehoord?
Of mensen die door de echtgenoot/echtgenote van de ene op de andere dag in de steek wordt gelaten?
Beetje kort door de bocht.
Even nadenken voordat je je reactie plaatst kan geen kwaad.
Of mensen die door de echtgenoot/echtgenote van de ene op de andere dag in de steek wordt gelaten?
Tot dat het geen plannen meer zijn, maar er door gedrukt is en dan ben je te laat om je te laten horen/zien.Nogal voorbarig aangezien er minstens 5 verschillende plannen zijn t.a.v. kortingen. En bovendien zijn plannen niet meer dan plannen.
Het kabinet doet uiteindelijk toch wat het wil en luistert totaal niet naar de mensen hier in Nederland.Mysti schreef:Tot dat het geen plannen meer zijn, maar er door gedrukt is en dan ben je te laat om je te laten horen/zien.Nogal voorbarig aangezien er minstens 5 verschillende plannen zijn t.a.v. kortingen. En bovendien zijn plannen niet meer dan plannen.
De bestuursvoorzitter van de ING bank krijgt even een bonus van 1,25 miljoen naast zijn inkomen van 1,35 miljoen dat kan wel allemaal.
En de rest van de mensen die worden gewoon maar armer en armer, de rijke mensen worden rijker en rijker.
Handtekeningen, volgens mij trekken ze zich daar geen ene mallemoer van aan hoor.
Mensen zouden hier massaal naar het binnenhof moeten gaan, dan kan men mischien nog wat bereiken.
Mensen zouden hier massaal naar het binnenhof moeten gaan, dan kan men mischien nog wat bereiken.
Chocomelk schreef: Mensen zouden hier massaal naar het binnenhof moeten gaan, dan kan men mischien nog wat bereiken.
Ook daar trekken ze zich hier in Nederland niks van aan, helaas is het waar wat je zegt hierboven, de armen worden armer en de rijken steeds rijker.
Weduwen en weduwnaars krijgen ook nog eens een halfwezenuitkering (€ 248 per maand excl. vakantietoeslag!) naast de alleenstaande ouderkortingen.Mysti schreef:GJ vd Z
En als het om gescheiden mensen gaat: laten ze zelf zorgen voor kun kind(eren). Nog nooit van kinderalimentatie gehoord? Daar hoeft de samenleving toch zeker niet voor op te draaien?
[qoute]Weduwen en weduwnaars krijgen ook nog eens een halfwezenuitkering (€ 248 per maand excl. vakantietoeslag!) naast de alleenstaande ouderkortingen. [/quote]
Ook nog, Wauw echt een zorg minder hoor als je partner overlijdt.....dat is bruto, dus wat blijft ervan over? En wat als je meer kinderen hebt? En daar heeft men zelf aan meebetaald.
Maar t gaat hier om iets heel anders, waar veel mensen echt last van gaan krijgen.
Misschien is het verstandig als mensen die reageren zich daar even in gaan verdiepen,
daar zitten echt heel veel schrijnende gezinnen tussen die hierdoor geraakt gaan worden.
Het is alleen wat lastig inleven als je het zelf niet kent. Of zelfs geen kinderen hebt.
Ook nog, Wauw echt een zorg minder hoor als je partner overlijdt.....dat is bruto, dus wat blijft ervan over? En wat als je meer kinderen hebt? En daar heeft men zelf aan meebetaald.
Maar t gaat hier om iets heel anders, waar veel mensen echt last van gaan krijgen.
Misschien is het verstandig als mensen die reageren zich daar even in gaan verdiepen,
daar zitten echt heel veel schrijnende gezinnen tussen die hierdoor geraakt gaan worden.
Het is alleen wat lastig inleven als je het zelf niet kent. Of zelfs geen kinderen hebt.
Je reageert alleen op mijn bericht over de halfwezenuitkering.Mysti schreef: Maar t gaat hier om iets heel anders, waar veel mensen echt last van gaan krijgen.
Nu nog die van de alimentatie dan aub.
En ik weet heel goed waar ik het over heb. Ik ben zelf alleenstaande ouder dus ook 'getroffen' (nou ja, kan prima mn eigen broek ophouden) door deze maatregel, als ie erdoor komt. Eerlijk gezegd heb ik nooit begrepen waarom ik zoveel geld voor mn kind krijg.
Deze alleenstaande ouderkorting is de afgelopen jaren zwaar misbruikt. Door gescheiden ouders bijv. die ieder één kind bij zich ingeschreven hebben staan. Da's dubbel vangen. Niet zo gek dat de kosten de klauwen uitlopen dan en er op gekort wordt.
JA er zal misbruik van gemaakt zijn door enkelen.
Maar er zijn er veel meer die door deze maatregel heel erg getroffen worden.
Ik ben niet gescheiden, heb geen ervaring met KA.
Jij kunt je broek zelf ophouden hartstikke mooi, vele 1 ouders konden dat tot nu toe ook, maar niet meer als men deze maatregel(s) doorzet.
En dat heeft vaak niet te maken met niet willen, maar niet anders kunnen, denk aan chronische zieke ouders/kinderen binnen een 1 ouder gezin.
Denk aan ouders die toevallig niet de brains hebben en dus vaak onderbetaald werk doen (werk waar anderen hun neus voor ophalen).
De tegemoetkomingen die men krijgt, maakt de (meeste) ouders niet rijk.
Denk alleen dat het nooit goed is een maatregel te willen nemen die voor veel gezinnen hele grote gevolgen heeft. Gevolgen die niet gezien worden, door de mensen die er niet middenin zitten.
En Suus123 als je teveel geld krijgt voor je kinderen, maak er een ander gezin blij mee. jij begrijpt de hoeveelheid niet, een ander kan er een week/maand van leven.
En als je het over misstanden hebt en misbruik, dan ken ik er nog wel een paar.
Hoef ik alleen maar even aan een bank te denken deze week.
Maar zo zijn er nog tal van misstanden.......de *echte* bezuinigingen zitten in t oplossen en uitzoeken van de misstanden om te beginnen.
Maar er zijn er veel meer die door deze maatregel heel erg getroffen worden.
Ik ben niet gescheiden, heb geen ervaring met KA.
Jij kunt je broek zelf ophouden hartstikke mooi, vele 1 ouders konden dat tot nu toe ook, maar niet meer als men deze maatregel(s) doorzet.
En dat heeft vaak niet te maken met niet willen, maar niet anders kunnen, denk aan chronische zieke ouders/kinderen binnen een 1 ouder gezin.
Denk aan ouders die toevallig niet de brains hebben en dus vaak onderbetaald werk doen (werk waar anderen hun neus voor ophalen).
De tegemoetkomingen die men krijgt, maakt de (meeste) ouders niet rijk.
Denk alleen dat het nooit goed is een maatregel te willen nemen die voor veel gezinnen hele grote gevolgen heeft. Gevolgen die niet gezien worden, door de mensen die er niet middenin zitten.
En Suus123 als je teveel geld krijgt voor je kinderen, maak er een ander gezin blij mee. jij begrijpt de hoeveelheid niet, een ander kan er een week/maand van leven.
En als je het over misstanden hebt en misbruik, dan ken ik er nog wel een paar.
Hoef ik alleen maar even aan een bank te denken deze week.
Maar zo zijn er nog tal van misstanden.......de *echte* bezuinigingen zitten in t oplossen en uitzoeken van de misstanden om te beginnen.
Bij de alleenstaande ouderkorting is het nog altijd zo dat, hoe meer je verdient, des te hoger het bedrag dat je aan alleenstaande ouderkorting krijgt. Voordat ik ging scheiden had ik nog nooit van deze regeling gehoord. Dus gingen mijn ex to be en ik rond de tafel met een berekening van het Nibud. Wat kost een kind? Hoe verdelen we de zorg, en hoe verdelen we de kosten? En zo hebben we dat geregeld.
Wie onderbetaald werk doet omdat ie 'de brains' niet heeft, had die brains wrs. voor de scheiding ook al niet. (Sorry, dit bedoel ik niet onsympathiek maar even n.a.v. jouw opmerking daarover Mysti.) Maar die mensen krijgen nu ook helemaal niet zoveel - soms niets zelfs - aan de korting. Wie op bijstandsniveau zit krijgt de korting niet. Het zijn juist de mensen met een modaal inkomen die het in hun portemonnee zullen merken. En leg mij dan aub eens uit waarom zij recht hebben op dit geld, elke maand weer. Die waren vóór de scheiding prima in staat zelf de kosten van hun kind(eren) te betalen en na de scheiding nog steeds.
Laten we toch voorzichtig zijn met overal maar tegen te protesteren.
De Belastingdienst gaat toch ergens op bezuinigen. Dan heb ik persoonlijk liever dat ze afblijven van de huur- en zorgtoeslag. Want dat geld gaat naar de mensen die het echt nodig hebben!
Wie onderbetaald werk doet omdat ie 'de brains' niet heeft, had die brains wrs. voor de scheiding ook al niet. (Sorry, dit bedoel ik niet onsympathiek maar even n.a.v. jouw opmerking daarover Mysti.) Maar die mensen krijgen nu ook helemaal niet zoveel - soms niets zelfs - aan de korting. Wie op bijstandsniveau zit krijgt de korting niet. Het zijn juist de mensen met een modaal inkomen die het in hun portemonnee zullen merken. En leg mij dan aub eens uit waarom zij recht hebben op dit geld, elke maand weer. Die waren vóór de scheiding prima in staat zelf de kosten van hun kind(eren) te betalen en na de scheiding nog steeds.
Laten we toch voorzichtig zijn met overal maar tegen te protesteren.
De Belastingdienst gaat toch ergens op bezuinigen. Dan heb ik persoonlijk liever dat ze afblijven van de huur- en zorgtoeslag. Want dat geld gaat naar de mensen die het echt nodig hebben!
Je weet toch wel als de persoon die overgebleven is en in de bijstand zit dat het bedrag in mindering wordt gebracht op de bijstand !Suus123 schreef:Weduwen en weduwnaars krijgen ook nog eens een halfwezenuitkering (€ 248 per maand excl. vakantietoeslag!) naast de alleenstaande ouderkortingen.Mysti schreef:GJ vd Z
En als het om gescheiden mensen gaat: laten ze zelf zorgen voor kun kind(eren). Nog nooit van kinderalimentatie gehoord? Daar hoeft de samenleving toch zeker niet voor op te draaien?
Je begrijpt niet dat je 'zoveel' geld voor je kind krijgt, over hoeveel geld heb jij het eigenlijk ?
En als je het toch niet nodig hebt geef het dan aan een bijstandsmoeder/vader die het WEL nodig heeft of aan een gezin wat naar de voedselbank moet.
€ 205 per maand.Chocomelk schreef:
Je begrijpt niet dat je 'zoveel' geld voor je kind krijgt, over hoeveel geld heb jij het eigenlijk ?
Natuurlijk geef ik het niet aan iemand die in de bijstand zit. Waarom zou ik? Iedereen die protesteert tegen deze maatregel vindt kennelijk dat ik recht op dat geld heb. Snap je het nu wat ik probeer te zeggen?
Heb al eerder geschreven hier, wees een beetje voorzichtig met protesteren tegen elke bezuingingsmaatregel. Er gaat hoe dan ook bezuinigd worden op de sociale voorzieningen. Net zoals er bezuinigd gaat worden op bijv. ontwikkelingssamenwerking. En op de zorg. En bij justitie.
Wat heb je liever als het gaat over de sociale voorzieningen? Dat er bezuinigd gaat worden op mijn alleenstaande ouderkorting of liever op de huurtoeslag? Er zijn nl. ook plannen om op de huurtoeslag te bezuinigen.
Mysti noemde al chronisch zieke ouders, of mensen met chronisch zieke kinderen. Die ouders zijn vaak niet in staat om zoveel te verdienen dat ze aan de top van de alleenstaande ouderkorting komen. En hebben het geld meer dan nodig. Laat de overheid ervoor zorgen dat deze mensen niet (nog verder) aan de onderkant komen te zitten.
Zelfs dan. Er zijn nabestaandenverzekeringen (heb ik ook voor het geval mij iets overkomt). Dus weer dezelfde vraag: waarom moet anderen betalen omdat anderen hun financieen niet fatsoenlijk hebben geregeld?Mysti schreef:GJ vd Z
ja die zijn er, maar wel alleen betaalbaar voor de mensen die gezond zijn.Zelfs dan. Er zijn nabestaandenverzekeringen (heb ik ook voor het geval mij iets overkomt). Dus weer dezelfde vraag: waarom moet anderen betalen omdat anderen hun financieen niet fatsoenlijk hebben geregeld?
Als jij in je jonge jaren b.v. kanker hebt gehad dan is het nog niet zo gemakkelijk, dat verzekeren.
Kortom als een verzekering maar enigszins t idee heeft dat jij eerder zal overlijden als de verwachte gemiddelde leeftijd man/vrouw, dan kost je dat flink veel geld.
Het is domweg niet door iedereen fatsoenlijk te regelen, omdat er mensen zij die gewoon geen geld hebben om een verzekering te betalen, mensen halen soms al voedsel bij de voedsel bank, denk jij dat die een levens-, begrafenis-enz enz verzekering kunnen betalen??
Jij bent ervoor om t sociale stelsel af te schaffen?
Jij zorgt puur alleen voor jezelf......
tja is ook een manier van leven.
Behoorlijk egoistisch hoor, denk je nu werkelijk dat iedereen tig verzekeringen kan betalen !?GJvdZ schreef:
Zelfs dan. Er zijn nabestaandenverzekeringen (heb ik ook voor het geval mij iets overkomt). Dus weer dezelfde vraag: waarom moet anderen betalen omdat anderen hun financieen niet fatsoenlijk hebben geregeld?
Denk je dat een bijstandsmoeder/vader zulke dingen kunnen betalen, nee hoor.