LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HOGE TELEFOONREKENING DOOR MISLEIDING TELFORT!!!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
celik56
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 mar 2011 11:50

HOGE TELEFOONREKENING DOOR MISLEIDING TELFORT!!!

Ongelezen bericht door celik56 »

Op 6 januari heb ik gebeld met Telfort salesafdeling; ik was allang over mijn contractperiode heen en wilde na lange tijd een nieuwe toestel. Hierbij heeft een medewerker mij informatie gegeven over de nokia N8 en de iPhone 4. Uit eindelijk heb ik besloten om na te denken en ik zou over 15 minuten teruggebeld worden. Deze jongeman heeft mij inderdaad gebeld na 15 minuten. Ik heb besloten voor de iPhone 4. Ik heb daarbij mijn bundel verhoogd en een internetabonnement genomen. Omdat ik geen vast contract had, leek het mij natuurlijk logisch dat deze abonnement per direct in zou gaan. Deze medewerker heeft mij verteld BINNEN 10 DAGEN mijn iPhone 4 per post te zullen ontvangen. Verder heeft hij niets gezegd over de ingangsdatum van het abonnement, waardoor ik het gedachte bleef krijgen dat alles per direct in zou gaan. Gelijk de volgende dag heb ik mijn pakket ontvangen met een brief dat ik mijn microsim moest activeren voor het gebruik van de iPhone. Verder geen waarschuwing dat het verstandig was om mijn microsim pas na tien dagen te activeren. Nergens een waarschuwing. Ook geen brief thuis waar het op staat.
Tot mijn verbazing ontving ik een herinnering met daar een bedrag met in totaal rond de 700 euro aan internetkosten!!! Dit is voor de periode van 10 januari tot 16 januari aan internetgebruik!! Dit was een reden om de klantenservice op te bellen en aan te geven dat er een fout moet zijn. De medewerker heeft aangegeven dat wij via de mail een contract hebben ontvangen, wat ik dus echt NIET heb ontvangen. Hierin zou dus in moeten staan dat pas na 10 dagen na aanvraag geactiveerd zou worden!!?? Er zijn zat bedrijven die abonnementen al na 30 minuten activeren. Pas na 10 dagen?? Als ik dit wist en mij dit duidelijk was aangegeven, had ik hier rekening mee gehouden en geen gebruik gemaakt van mijn internet. En als ik deze 700 euro had, had ik er wat bijgelegd en zelf een losse iPhone 4 gehaald! De medewerker kon mij verder ook niet helpen, wat ik dus wel begreep omdat callagents niet veel te zeggen hebben.
Ik ben hier niet mee eens en zal dit bedrag absoluut niet betalen. Ik geloof dat ik niet de enige ben dat dit heeft meegemaakt. Ik ben jarenlang een trouwe klant bij Telfort, heb altijd betaald. Maar wanneer dit niet wordt opgelost vind ik het erg jammer dat ik een bedrijf als Telfort niet meer kan vertrouwen en met tegenzin gebruik zal maken van mijn abonnement waar ik dus 24 maanden aan vast zit. Heb Telfort hierover ook via hun klantenservice op de website (e-mail) benaderd, maar tot op heden nog geen reactie ontvangen. Wie kan mij verder nog iets adviseren wat te kunnen doen? Ik kan er zelfs niet meer van slapen.. Echt treurig dit allemaal mee te maken met Telfort.

ontevredentelfort
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 mar 2011 22:36

Re: HOGE TELEFOONREKENING DOOR MISLEIDING TELFORT!!!

Ongelezen bericht door ontevredentelfort »

Misschien nuttig om mijn poll in te vullen:

Telfort kampioen in het misleiden van klanten (diefstal)

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: HOGE TELEFOONREKENING DOOR MISLEIDING TELFORT!!!

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@celik56,

Graag bekijk ik voor u wat er precies aan de hand is. In een privébericht ontvang ik graag uw naw-gegevens, e-mailadres en het 06-nummer van Telfort waar het om gaat.

Daphne

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: HOGE TELEFOONREKENING DOOR MISLEIDING TELFORT!!!

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@celik56,

Na ontvangst van uw gegevens heb ik geconstateerd, dat de correcte ingangsdatum van de verlenging op het contract staat aangegeven. Het contract is per mail verzonden op het e-mailadres, dat bij ons bekend is (van de contractant). Om die reden gaan wij niet in op het verzoek om de in rekening gebrachte kosten kwijt te schelden. Het is mogelijk een betalingsregeling met ons te treffen. In een privébericht kunt u aan mij kenbaar maken of u daarvan gebruik wilt maken.

Daphne

celik56
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 mar 2011 11:50

Re: HOGE TELEFOONREKENING DOOR MISLEIDING TELFORT!!!

Ongelezen bericht door celik56 »

Zie je, en nog komen ze gewoon met dezelfde woorden!! Hier heb ik niets aan. Ik heb jullie vaak aangegeven dat ik dat contract NIET heb ontvangen! Daarnaast heeft deze lieve medewerker van de klantenservice dit NIET aangegeven! Daarnaast lijkt het me logisch dat wat er telefonisch wordt afgesproken, dat dit op een contract staat en dat dit wordt opgestuurd en dat ik deze onderteken! Ook dit is niet het geval. Ik ben helaas genoodzaakt te melden bij de geschillencommissie. Daarnaast ben ik zeker goed in mond-tot-mond reclame en ben ik daarnaast genoodzaakt mijn slechte ervaring mee te delen en iedereen te waarschuwen NIET bij Telfort klant te blijven! Ik ga hier zeker werk van maken!

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: HOGE TELEFOONREKENING DOOR MISLEIDING TELFORT!!!

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@celik56,

U bent al langer klant van ons. U weet dat u niet hoeft te tekenen bij een contractverlenging. Het contract sturen wij u graag per post toe. In de loop van deze week kunt u dit tegemoet zien.

Daphne

celik56
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 mar 2011 11:50

Re: HOGE TELEFOONREKENING DOOR MISLEIDING TELFORT!!!

Ongelezen bericht door celik56 »

Daarom lijkt het me dan logisch dat wat er tijdens dat telefoongesprek is afgesproken, dat dat vermeld staat in het contract! Zijn jullie niet een beetje te laat met het per post opsturen van dat contract? Ik heb er ondertussen niets meer aan... Waarom zijn jullie niet op zoek naar een overeenkomende oplossing maar komen jullie met tegenreacties?? Dit is totaal geen service!!!

celik56
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 mar 2011 11:50

Re: HOGE TELEFOONREKENING DOOR MISLEIDING TELFORT!!!

Ongelezen bericht door celik56 »

ontevredentelfort schreef:Misschien nuttig om mijn poll in te vullen:

Telfort kampioen in het misleiden van klanten (diefstal)

Ik doe zeker mee aan je poll!!

Miss Tascha
Berichten: 280
Lid geworden op: 15 dec 2009 19:21
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: HOGE TELEFOONREKENING DOOR MISLEIDING TELFORT!!!

Ongelezen bericht door Miss Tascha »

Telfort webcare schreef:@celik56,

Na ontvangst van uw gegevens heb ik geconstateerd, dat de correcte ingangsdatum van de verlenging op het contract staat aangegeven. Het contract is per mail verzonden op het e-mailadres, dat bij ons bekend is (van de contractant). Om die reden gaan wij niet in op het verzoek om de in rekening gebrachte kosten kwijt te schelden. Het is mogelijk een betalingsregeling met ons te treffen. In een privébericht kunt u aan mij kenbaar maken of u daarvan gebruik wilt maken.

Daphne
Arrogantie ten top.
Hoe achterhalen jullie bij Telfort dat de e-mails ook daadwerkelijk aankomen?
Het is makkelijk om je verschuilen achter voorwaarden, maar dan moet de klant deze wel van te voren weten en er mee akkoord te gaan. Bewijs maar eens dat contractant ook daadwerkelijk de voorwaarden van jullie heeft ontvangen.
Volgens mij is het toch niet zo veel moeite om dat uit te printen en bij de telefoon te doen, samen met de rest van de spullen?
Anders zijn jullie ook niet zo beroerd om jullie spam op te sturen.

celik56
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 mar 2011 11:50

Re: HOGE TELEFOONREKENING DOOR MISLEIDING TELFORT!!!

Ongelezen bericht door celik56 »

Miss Tascha schreef:
Telfort webcare schreef:@celik56,

Na ontvangst van uw gegevens heb ik geconstateerd, dat de correcte ingangsdatum van de verlenging op het contract staat aangegeven. Het contract is per mail verzonden op het e-mailadres, dat bij ons bekend is (van de contractant). Om die reden gaan wij niet in op het verzoek om de in rekening gebrachte kosten kwijt te schelden. Het is mogelijk een betalingsregeling met ons te treffen. In een privébericht kunt u aan mij kenbaar maken of u daarvan gebruik wilt maken.

Daphne
Arrogantie ten top.
Hoe achterhalen jullie bij Telfort dat de e-mails ook daadwerkelijk aankomen?
Het is makkelijk om je verschuilen achter voorwaarden, maar dan moet de klant deze wel van te voren weten en er mee akkoord te gaan. Bewijs maar eens dat contractant ook daadwerkelijk de voorwaarden van jullie heeft ontvangen.
Volgens mij is het toch niet zo veel moeite om dat uit te printen en bij de telefoon te doen, samen met de rest van de spullen?
Anders zijn jullie ook niet zo beroerd om jullie spam op te sturen.
Jaaa dit is toch belachelijk!! Ik voel me letterlijk een slachtoffer van diefstal! En daarna nog arrogant doen! Ze stuurt me een contract op. Ik vraag daar niet om! Ik wil graag een oplossing! Dit slaat echt nergens over!!

Miss Tascha
Berichten: 280
Lid geworden op: 15 dec 2009 19:21
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: HOGE TELEFOONREKENING DOOR MISLEIDING TELFORT!!!

Ongelezen bericht door Miss Tascha »

Telfort webcare schreef:@celik56,

U bent al langer klant van ons. U weet dat u niet hoeft te tekenen bij een contractverlenging. Het contract sturen wij u graag per post toe. In de loop van deze week kunt u dit tegemoet zien.

Daphne
Nou na dit bericht denk ik niet al te lang meer.
En waarom kan het nu ineens wel per post gestuurd worden en eerst niet?

Telfort: werkt in je nadeel.
(als we al werken)

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: HOGE TELEFOONREKENING DOOR MISLEIDING TELFORT!!!

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Dit is al vaak onderwerp van discussie geweest, maar het lijkt er toch op dat dit voor providers een goudmijn is.
Op het moment dat je bundel ingaat betaal je een paar tientjes en daarbuiten (daarvoor) betaal je ettelijke honderden euro's, dit verschil staat ook in geen enkele verhouding tot elkaar.
1 klein maar opvallend papiertje om je nieuwe simkaart en telefoon heen, of de simkaart in een envelopje met de waarschuwing er op voorkomt al dit soort problemen, ze kunnen wel allerlei handleidingen e.d. bij de simkaart stoppen, maar geen waarschuwinkje??? Geloof er geen bal van, dit is gewoon heel lucratief voor ze.

De arrogante reactie van Telfort zegt ook al genoeg.

Oud01
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mar 2011 16:01

Re: HOGE TELEFOONREKENING DOOR MISLEIDING TELFORT!!!

Ongelezen bericht door Oud01 »

Lang leve Telfort. Arrogante lui

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: HOGE TELEFOONREKENING DOOR MISLEIDING TELFORT!!!

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@All,

Gisteravond is besloten gebruiker @celik56 alsnog tegemoet te komen in de kosten. Mijn excuses, dat mijn reactie verkeerd is opgevat. Dat was zeker niet mijn bedoeling. Zoals gebruiker @celik56 aangaf is hij/zij ervan uit gegaan dat de verlenging van het contract meteen van start ging. Deze vraag had hij/zij ook aan de betreffende medewerker kunnen stellen? Wij buigen ons over deze situatie voor in de toekomst. Onze medewerkers gaan nog duidelijker aangeven wanneer een verlenging van start gaat.

Daphne

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: HOGE TELEFOONREKENING DOOR MISLEIDING TELFORT!!!

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Telfort webcare schreef:@All,

Deze vraag had hij/zij ook aan de betreffende medewerker kunnen stellen?

Daphne
Volgens mij staat in het eerste bericht duidelijk dat dit ook gebeurd is.

celik56
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 mar 2011 11:50

Re: HOGE TELEFOONREKENING DOOR MISLEIDING TELFORT!!!

Ongelezen bericht door celik56 »

Ik ben inderdaad gebeld door Telfort. Jammer dat het zo is gelopen, maar ik ben uit eindelijk blij en opgelucht dat ik het bedrag gewoon terug krijg. Daarnaast moet ik er (vergeleken met het oude bedrag) een klein bedrag bedrag bij betalen maar daar ben ik al blij mee. Het schijnt zo te zijn dat dit vaker voorkomt en daarom is er sinds gisteren een coulanceregeling gestart. Dus voor jullie informatie: mijn probleem is gelukkig opgelost!

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: HOGE TELEFOONREKENING DOOR MISLEIDING TELFORT!!!

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Een papiertje met daarop een duidelijke waarschuwing wat je eerst moet afscheuren of zo voordat je de sim kunt plaatsen blijft toch de beste oplossing.
Kost voor de provider nagenoeg niets en voorkomt veel ellende.
Dan is een coulance regeling ook niet nodig.

LeoZ
Berichten: 322
Lid geworden op: 02 okt 2008 20:30

Re: HOGE TELEFOONREKENING DOOR MISLEIDING TELFORT!!!

Ongelezen bericht door LeoZ »

Ik denk eerder dat men bij Telfort er op hoopt dat men na ontvangst van de nieuwe telefoon mét simkaart... gelijk gaat internetten... gevolg:: de nieuwe klant krijgt daarna torenhoge rekeningen... én dat is veel geld verdienen (stelen)!!

Nu heeft de TS direct actie ondernomen (en terecht!)... maar hoeveel mensen geven het op een gegeven moment maar op en betalen maar... Kassa!.. voor Telfort (én ook Kpn).

Zelf heb ik eind december 2010 een nieuw toestel (Htc Desire HD) met een nieuw abonnement bij de BelCompany gekocht, dit (kpn Hi) abonnement ging 7 februari 2011 in (mijn oude T-Mobile abonnement liep tot 7 februari 2011) en de vriendelijke en behulpzame medewerker drukte mij op het hart om tot 7 februari beslist geen gebruik te maken van het internet op de nieuwe Htc smartphone, daar dit anders tot hoge kosten zou leiden! .... Dát is zoals het hoort!

Dus... Telfort leer van uw fouten! :mrgreen:

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: HOGE TELEFOONREKENING DOOR MISLEIDING TELFORT!!!

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

LeoZ schreef:Ik denk eerder dat men bij Telfort er op hoopt dat men na ontvangst van de nieuwe telefoon mét simkaart... gelijk gaat internetten... gevolg:: de nieuwe klant krijgt daarna torenhoge rekeningen... én dat is veel geld verdienen (stelen)!!

Nu heeft de TS direct actie ondernomen (en terecht!)... maar hoeveel mensen geven het op een gegeven moment maar op en betalen maar... Kassa!.. voor Telfort (én ook Kpn).

Zelf heb ik eind december 2010 een nieuw toestel (Htc Desire HD) met een nieuw abonnement bij de BelCompany gekocht, dit (kpn Hi) abonnement ging 7 februari 2011 in (mijn oude T-Mobile abonnement liep tot 7 februari 2011) en de vriendelijke en behulpzame medewerker drukte mij op het hart om tot 7 februari beslist geen gebruik te maken van het internet op de nieuwe Htc smartphone, daar dit anders tot hoge kosten zou leiden! .... Dát is zoals het hoort!

Dus... Telfort leer van uw fouten! :mrgreen:
KPN doet precies hetzelfde als dochter Telfort, gezien het geit dat het al een hele tijd aan de gang is en er niets aan verandert versterkt mijn gevoel dat dit bewust gedaan en gehandhaafd wordt.
Je bent nu afhankelijk van het feit of de verkoper een geweten heeft zoals hierboven, of dat men alleen maar snel wil scoren en zoiets heeft van dat zoekt de klant maar uit.

LiekeC
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jun 2011 15:54

Re: HOGE TELEFOONREKENING DOOR MISLEIDING TELFORT!!!

Ongelezen bericht door LiekeC »

Ik heb exact hetzelfde probleem als hierboven beschreven, ik ben onvolledig/niet goed ingelicht, heb nu een rekening gekregen van ca 800 euro(!!!) en de verkoper weet nu van niks, hij heeft immers zijn abb al verkocht.

Mijn abb bij KPN liep ten einde en ik heb besloten om een abb bij Telfort te nemen met behoud van mijn nummer. Mijn nummer zou in juni overgezet worden, maar in mei heb ik de overeenkomst gesloten en kreeg ik mijn telefoon met werkende SIM-kaart meteen mee in de winkel. Tot mijn KPN-nummer naar Telfort overgezet zou zijn, zou ik een tijdelijk nummer van Telfort houden. Geen probleem in mijn ogen, maar ze hebben mij er niet bij verteld dat ik het internetgebruik dat ik op die nieuwe telefoon had belast zou worden tegen "buiten de bundel"-tarief, zoals de verkopers in Eindhoven mij nu wél konden vertellen.

Nu heb ik een rekening van 800 euro!!

Dit bedrag is buitenproportioneel en komt volledig door de gebrekkige informatieverstrekking in de Telfort-winkel (Eindhoven Centrum). Dit lijkt inderdaad een vaste handelwijze van Telfort om makkelijk enorme sommen geld te incasseren van mensen die blijkbaar onterecht geloven/vertrouwen hebben in de klandvriendelijkheid en klantenservice van Telfort.

Enige dat zij nu nog konden doen is mij een afgescheurd papiertje meegeven met een adres erop waar ik een klachtenbrief naar toe kan sturen. Nou dat zal ik ook zeker doen en ik ben bereid om nog meer (juridische en anti-reclame-)stappen te ondernemen om deze waanzin terug te draaien.

Zijn er hier nog meer mensen met hetzelfde probleem? We kunnen dan eventueel zaken bundelen/voegen.

Ik hoop van harte dat Telfort mans genoeg is om zijn/haar fouten te erkennen/terug te draaien en te laten zien dat het vertrouwen dat ik in het bedrijf had, terecht was.

Gesloten