LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reclame

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
rkooper
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2011 18:31

Re: Reclame

Ongelezen bericht door rkooper »

Het schrijven van brieven met uitnodiging voor een prijsuitreiking blijven rondgaan. Hier in Uuithoorn ben ik de gelukkige prijswinnar van een espresskoffiezetapparaat. Het is inderdaad een 3e prijs en de eerste prijs is nog steeds een brommer voor 2026 De Boer.
Kan zo'n bedrijf niet eens origineel zijn en niet steeds dezelfde leugens verspreiden?
Ik stuur de brief wel terug, dat kost mij 44 cent en hun tijd en aandacht, een kop koffie en soep (om 10.00 uur in de ochtend)

momentjerust
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 feb 2011 21:33

Re: Reclame

Ongelezen bericht door momentjerust »

het lijkt me trouwens leuk, als forummers zich massaal en collectief voor dergelijke ongein zouden inschrijven, en zich voordoen als argeloze belangstellenden. Eenmaal ter plekke: massaal de beloofde spullen opeisen.
Het lijkt mij leuk als we massaal in Nederland alle reclame op naam terugsturen in een envelop (zonder postzegel) met een klein briefje dat we bedanken voor de aanbieding maar geen interesse hebbben, dan heeft de klantenservice en het callcentre daar wat te doen (ipv ons ook nog eens te bellen) :lol: en de postbodes hebben weer meer werk :wink:

on3mol
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 feb 2011 12:34

Re: Reclame

Ongelezen bericht door on3mol »

op 16/02/2011 heb ik ook een brief ontvangen. ze zijn ook aktief in Belgie. Hoe ze aan onze gegevens komen is een raatse, maar dankzij jullie progamma weet ik wel beter en ben ik op het net gaan zoeken en kwam zo bij jullie.

bedankt daar voor.

desko
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2011 01:10

Re: Reclame

Ongelezen bericht door desko »

Héhé,

hier in belgie nu ook actief, leek ons al vreemd, even googlen leerde ons dit.
dit in hartje westvlaanderen!
alvast dank voor info

grtjs

MrMaRyMaS
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mar 2011 18:33

Re: Reclame

Ongelezen bericht door MrMaRyMaS »

Hoi,

Wij hebben ook een brief ontvangen, een prijzenpakket van 299,- !
Het zag er allemaal heel onprofessioneel uit en hebben het op google uitgezocht, bedankt voor de info!

We wonen in Deventer (OV) en moesten naar de Horst, een zaalverhuur/party zaak.

Gr

Softje
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mar 2011 19:27

Re: Reclame

Ongelezen bericht door Softje »

Zo deze "stunt" is overgewaaid naar België - West Vlaanderen.
Wij zijn de gelukkige winnaars van een wellnessprijs - messenset en gereedschapsset .

Doen we dus niet aan mee.
Kaartje terugsturen zonder postzegel lijkt me wel een goed idee :wink:

Dat restaurant (met een goede naam in onze regio) zal wel een telefoontje ontvangen ... die zijn volgens mij niet op de hoogte waarvoor ze hun zaal verhuurd hebben.

Groetjes uit het landelijke West-Vlaanderen.

Dropoog
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mar 2011 12:18

Re: Reclame

Ongelezen bericht door Dropoog »

Hier ook een brief, net als MrMaRyMaS in Deventer, zalencentrum De Horst.

Ik heb deze link naar De Horst gestuurd; ik hoop dat ze gewetensvol genoeg zijn om de boel te annuleren.

Aan de andere kant had het me ook wel mooi geleken om erheen te gaan en de boel op stelten te zetten. Ik heb een vriendin die daar ook wel voor te porren is :mrgreen:

Het stoort me vooral dat het voornamelijk argeloze bejaarden zijn die op deze manier worden - excusez le mot - genaaid. Die mensen hebben het vaak toch al niet breed.

hannyvanl
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:22

Re: Reclame

Ongelezen bericht door hannyvanl »

Ook de Zeeuwse bejaarden hebben een uitnodiging gekregen, extra twijfelachtig maakt de datum van het festijn....1 april! :roll:
Ik begrijp niet dat de eigenaren van de gelegenheden hiermee in zee gaan :twisted:

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Reclame

Ongelezen bericht door pbarendse »

Zoals al eerder gemeld: de eigenaren van die zalen weten vaak niet eens wat er georganiseerd wordt. Het is meer dan eens voorgekomen dat zo'n bijeenkomst afgelast werd zodra de verhuurders te horen kregen waar het om ging. Daarom staat er ook uitdrukkelijk in de uitnodiging dat je niet met de zaal mag bellen maar alleen met de organisator.

winkelwagen2
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 apr 2011 16:01

Re: Reclame

Ongelezen bericht door winkelwagen2 »

Komen ook naar Zeewolde in Zalencentrum Kick-off op 15 april.
Iedereen is vrij om te gaan, maar lees eerst dit forum even door. :mrgreen:

miaboonen
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 apr 2011 12:32

Re: Reclame

Ongelezen bericht door miaboonen »

Goed dat ik dit forum zag!
We wonen in België en hebben vandaag ook zo'n uitnodiging gekregen: komt van Nederland maar deze 'voorstelling' is in Overpelt, België!!

manwijf4
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 feb 2011 13:16

Re: Reclame

Ongelezen bericht door manwijf4 »

Ook m'n demente schoonmoeder van 86 uit IJmuiden had zo'n certificaat ontvangen. Ik heb hierop de IJmuider Courant ingeschakeld. Zij plaatsten een grote waarschuwing! Ook heb ik vooraf Dhr. Bosschert van zalencentrum Velserduin gebeld, maar hem kon het niet schelen. Hij had vaker dergelijke groepen en de wijkagent kon hem niets maken, want het was niet illegaal. Ik ging vervolgens naar de bijeenkomst, want ik laat mn schoonmoedertje niet zomaar oplichten.
Er waren slechts 13 genodigden + ik op afgekomen. Op 2 dames en een jongen na alleen 65+ers. Gek genoeg zag ik geen IJmuidenaren terwijl ik hier veel mensen ken. Er werd gelijk koffie uitgedeeld. Hoeveel mensen zich aangemeld hadden weet ik niet, maar in ieder geval kwam niet iedereen opdagen.
De man die de presentatie deed stelde zich voor als "Jan" (!). Zijn assistente een struise vrouw van achter in de 50 zat achter een soort bureautje met formulieren. Hij deed zich voor als iemand uit zuid Nederland, maar ik schat in dat zij uit Belgie kwamen. Hij begon een verhaal met allerlei populaire, doch nietszeggende uitspraken over gezondheid en voeding en vertelde dat hij alleen maar gezondheidsprodukten verkocht. Wel steeds verschillende. Dit vak zei hij steeds, deed hij al 11 jaar. De busreisjes met verkoopdemonstraties had hij vroeger ook gedaan, maar daar was hij van teruggekomen. Hij stelde af en toe vragen waarop hij het antwoord steevast beter wist. Daarbij benadrukte hij voortdurend dat Nederlanders altijd erg sceptisch zijn en niet zomaar alles voor zoete koek aannemen. Het ging dus vooral om "mond tot mond" reclame. Er was alleen niemand met wie wij ervaringen konden uitwisselen.

Ik heb nog nooit zoveel onzin achter elkaar gehoord. Alles kwam aan bod over voeding, vitamine's, warmteverdeling, energierekeningen... Je zou er als huisvrouw bijna een complex van krijgen, als je bedenkt dat je al die jaren zo dom bezig bent geweest! Al babbelend kwam hij uiteindelijk op het pannenset, dat al op een tafel klaarstond. Deze bood hij aan voor 1200 euro. Grootste voordelen:
Bodem bestond uit meerdere lagen, dus betere warmteverdeling, dus eerder klaar, dus lagere energiekosten, haha
Pan had bolletjesbodem, waardoor er zonder boter gebakken kon worden. (niet te haastig zijn, vlees komt vanzelf los...)
Levenslange garantie (LM: vooral leuk voor de bejaarden onder ons)

Ter vergelijking : Een doorsnee rvs BK pannenset heb je al voor een paar honderd euro! Maar daar deugde natuurlijk niets van volgens "Jan". Hier en daar werd er driftig geknikt door het publiek. Niemand wilde de indruk wekken een domoor te zijn op het gebied van koken. Twee dames (behoorlijk op leeftijd) in de hoek van de zaal genoten zichtbaar van dit uitje. Ze maakten grapjes en bevestigenden alles wat "Jan" zei. Het leek of zij elkaar kenden. Het zou mij ook niets verbazen als ze hier op uitnodiging van "Jan" zaten, mogelijk zelfs betaald.

Opeens gingen we over op een volgend gezondheidsprodukt. En ja hoor daar lag ie: het gezondheidmatras! Slaapt u gezond? was de kernvraag. Of u lekker slaapt, doet niet terzake. Het gaat erom of u gezond slaapt. Dat weet u waarschijnlijk helemaal niet! Afijn, er kwam er kwam een opsomming van allerlei aandoeningen die veelal bij ouderen voorkomen als: stijf- en stramheid, fybromialgie, artritis, maar ook b.v. hernia, reuma en nachtelijke kramp in de kuiten. Hij kon ze niet genezen, maar met het slapen op een dergelijk matras zou de pijn hoegenaamd verdwijnen. Reden: het uit verschillende lagen bestaande matras had een ongewassen (dus nog met natuurlijke vetten, haha) angorawollen dek. Je zweet per nacht ongeveer 1 liter vocht uit. Door deze natuurlijke vetten in de wol kan het vocht niet meer in je matras worden opgenomen. Prijs 998,-
Andere matrassen deugden van geen kant, maar voor hen die zich niet laten verleiden hadden ze nog een alternatief bedacht: Een dek voor op je matras. Dun aan het hoofdeinde, dikker aan het voeteinde. Ook goed voor vele medische problemen. Daarnaast nog een uit twee lagen bestaand dekbed van wol, waar je ook tussen kon gaan liggen. Boven en onder wol is immers het beste. Veel beter in ieder geval dan die syntetische (lees plastic, alle kunststoffen als nylon, plastic etc.werden op een hoop gegooid!) dekbedden waardoor er nog meer water in je matras komt. Er waren heel veel goede ervaringen mee opgedaan, maar wederom niemand om het aan te vragen. Dekbed en matrasdek ook honderden euro's.

Mocht u het matras aanschaffen en u bent na 14 dagen proberen niet tevreden, dan kunt het kosteloos (?) terugbrengen. Er werd niet expliciet gezegd, dat je je 998,- euro terug zou krijgen, maar dat nam iedereen gewoon aan. Aangezien de colportagewet voorziet in een teruggave binnen 8 dagen vanaf het moment van tekenen, is 14 dagen te laat

Nu zat er een meneer in de zaal die toevallig chauffeur was bij een verzendbedrijf, en had vaak te maken gehad met retourzendingen van dit soort matrassen. Hij vertelde dat er juist heel veel problemen waren en dat het helemaal nog niet zo makkelijk was om je geld terug te krijgen. Haha, daar had "Jan" niet op gerekend. De chauffeur was jammer genoeg een bescheiden man, met een zachte stem en gehaaid als die gasten zijn, walste "Jan" er zo overheen. Je zou denken, dat iedereen wel gealarmeerd zou zijn, maar niets bleek minder waar. En dat is precies hoe het met oudere mensen gaat.

Ik heb nog even geluisterd naar deze aanschakeling van klinklare onzin en aanwijsbare leugens en toen heb ik zelf het woord genomen. Ik ben gewoon gaan staan en heb alle aanwezigen verteld, wat ik op internet te weten was gekomen en dat er een colportagewetgeving is met een mogelijkheid van retourzenden maar dan wel binnen die 8 dagen (!) etc. en de mogelijkheid alles te verifieren bij de wijkagenten. "Jan" was inmiddels helemaal de weg kwijt. Ik heb hem ook niet meer aan het woord gelaten en heb gelijk de door mijn schoonmoeder gewonnen prijs opgeeist. De assistente was inmiddels achter haar bureau
vandaan gekomen en probeerde nog te protesteren, maar daar hadb ik geen boodschap aan. Onder druk gezet haalde zij vervolgens de prijs uit de auto die voor de deur geparkeerd stond (geen Lada!) Zo'n trieste prijs als deze heb ik nog nooit gezien. Waarde: een paar euro schat ik, i.p.v. 299,- euro. Rommel van de bovenste plank.

Ik kon hierna niet meer blijven. Ik had m'n zegje gedaan en ben naar voren gelopen. Twee dames die naar de toilet gingen, spraken mij gelijk aan. "U heeft gelijk hoor mevrouw. Ik zit hier ook met de intentie ik teken of betaal niets", maar ik wilde het gewoon eens zien. De eigenaar begon ook op te spelen, maar daar had ik al op gerekend. Hij zou zich de ogen uit het hoofd moeten schamen. En die zgn. "Jan" ook natuurlijk. (Die was trouwens inmiddels met de presentatie gestopt en de zaal uitgelopen). Dat heb ik ze natuurlijk wel haarfijn uitgelegd. Jammer alleen dat hij de politie niet belde. Altijd goede reclame, haha!

Ik schat in dat na mijn vertrek niemand meer iets heeft gekocht. En dat was precies de bedoeling. Ieder oud vrouwtje dat ik van een aankoop van 998,- af heb weten te houden, was deze actie meer dan waard!

jadatis
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 apr 2008 10:51

Re: Reclame

Ongelezen bericht door jadatis »

Hallo,

mijn ouders kregen een brief van Wellness en More dat ze 250,- euro hadden gewonnen en deze konden ze op 27 april 2011 in Tilburg ophalen.
Mijn vader had er al een vaag idee over en liet hem mij lezen, ik had ook zoiets van "vreemde brief".
Heb thuis gelijk op internet gezocht en wat we al dachten bleek waar te zijn, het is gewoon klinkklare oplichting.
Ik kwam diverse andere berichten tegen over dezelfde firma.
Het is gewoon een doodordinaire verkooppresentatie.

manwijf4
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 feb 2011 13:16

Re: Reclame

Ongelezen bericht door manwijf4 »

Als ik de kans krijg, ga ik zeker nog eens naar zo'n verkoopdemonstratie. Alleen om de boel flink in de war te schoppen uiteraard. Gooi de uitnodiging dus niet weg, maar ga vooral wel heen en neem een zoon, broer, buurman what ever mee, bij voorkeur van 2m lang. Zolang iedereen z'n schouders ophaalt, stopt het nooit. En als ze je moeder pakken is het te laat. Reken maar dat ze ziek zijn, als ze iedereen gratis koffie schenken en een bak soep en ze verkopen niks! Ik heb trouwens al verschillende aanbiedingen gekregen van mannen die volgende keer met me willen! Ik zeg: DOEN!
Verder is iedere zaaleigenaar die deze gasten gelegenheid biedt natuurlijk ook geen knip voor de neus waard! Voortaan links laten liggen! Een fatsoelijk zakenman wil met het oplichten van bejaarden toch niets te maken hebben, zou je zeggen.

loessie78
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2011 10:45

Re: Reclame

Ongelezen bericht door loessie78 »

28 april 2011.... ENSCHEDE OVERIJSSEL

De post is geweest en er ligt een brief op de mat van wellness & more !!!!
Tot onze verbazing lezen we dat we een prijs hebben gewonnen en deze persoonlijk moeten afhalen. Plus dat we ook nog is een waardebon van 250 euro hebben gekregen!!!!

Nu vul ik af en toe eens een enquete in op internet waar je wat mee kan winnen, en dacht dat het daaraan gerelatreerd was... Dus de eerste reactie is dan al gauw dat je blij bent dat je wat hebt gewonnen (terwijl je anders nooit wat wint)!!!!!!!!!!!!

Maar toch was er twijfel er staat ook een telefoon nummer op de brief waar je naartoe kunt bellen voor informatie.... dus dat gedaan (bellen tijdens kantoor uren) , ze hebben heerlijke werktijden van 10:00 tot 12:00 . Daar eenmaal een bandje aan de andere kant van de lijn wordt er verteld dat alle medewerkers in gesprek zijn en dat je z.s.m. wordt geholpen. 10 cent per minuut. dat gaat nog wel als je 3 a 4 minuten moet wachten. De telefoon blijft over gaan, maar je wordt te nooit en te nimmer door verbonden naar een zogenaamde medewerker. Dus dat zijn al hun eerst verdiende centjes die ze binnen krijgen van niets vermoedende zogenaamde winnaars.

Nu betreft het een uitnodiging waarbij je meerdere personen mag meenemen zodat er plekken voor je gereserveerd kunnen worden.Hiervoor moet je een antwoordt kaart opsturen , om aan te geven met hoeveel personen je komt. Maar deze mogen niet jonger zijn dan 21 jaar.

Het gaat hierbij om lokatie : RESTAURANT DE TWENTSE ES KEPPELERDIJK 200 7534PA ENSCHEDE.
OP DE DATA 19-05-2011 OM 14:00 UUR.

Als er meerdere mensen zijn in Enschede en omsteken die deze belachelijke oplichtings praktijk door de bus hebben ontvangen dan hoop ik dat ze niet ingaan op deze uitnodiging, wees verstandig en lees alle verhalen hier op dit forum. Je bent mee geld kwijt uiteindelijk dan dat je ooit aan prijzen zult ontvangen. WEES DUS GEWAARSCHUWD !!!!!!!!!! :twisted:

PukkyenMukkie
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mei 2011 17:46

Re: Reclame

Ongelezen bericht door PukkyenMukkie »

Ook wij zijn de 'gelukkige' ontvangers van deze geweldige uitnodiging!

Leuke tip van mijn opa: stop het antwoordstrookje (uiteraard niet ingevuld) in een envelop, stop er wat kranten/folderknipsels (lekker extra gewicht) bij en stuur de envelop zonder postzegel retour afzender!

ericmeulendijks
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mei 2011 09:46

Re: Reclame

Ongelezen bericht door ericmeulendijks »

Hollandsche Evenementen uit Arnhem is nu ook aktief in Maastricht. Ik heb vandaag een "Officiele Prijs Prijskennisgeving" van 31-05-2010 gekregen met dagtekening 11-05-10. De uitreiking is op maandag 30-05-2011 in trefcentrum Oostermaas.
Hoe kan worden voorkomen dat er nog verdere slachtoffers vallen door deze praktijken?
Eric Meulendijks.

Dabo63
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2011 14:52

Re: Reclame

Ongelezen bericht door Dabo63 »

Hollandsche Evenementen Arnhem is nu ook actief in NoordHolland.
Heb ook de uitnodiging gehad, en een espresskoffiezetappartaat gewonnen twv wel 220euro!! ;)
Ik dacht waar heb ik in godsnaam aan meegedaan? Dit was dan ook nog een herinnering.
Ik maar even googlen..en jahoor, ik kom op het Radar-forum :)
Niet dat ik erheen gegaan zou zijn....

Maar nu weet ik zeker dat het oplichters zijn!

Do-14
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2011 17:58

Re: Reclame

Ongelezen bericht door Do-14 »

@manwijf 4 wat een geniale actie :) supergoed!

Wij hebben vandaag ook een uitnodiging voor een 'Extra (gezellige) zomer prijsoverhandiging' gekregen. We hebben een espressoapparaat van 220 euro gewonnen. Helaas niet de eerste prijs '1 brommer' (alsof je zou denken dat je er 14 krijgt?) Deze prijs is gewonnen door De Boer, op postcode 2026(Haarlem). Blijkbaar bestaan daar geen letters achter de postcode, ofzoiets. '1 Iphone' Is gewonnen door VD Berg uit Hendrik-Ido-Ambacht (ook zonder letters achter de postcode).
Vanzelfsprekend(?) hebben ze ook prijzen voor dames of heren.
Elk echtpaar ontvangt een 'grote weerstation'. Dames kunnen kiezen uit '1 16-delige magnetroonset of ipv 1 24-delige manicureset' of een 'Messet' Mannen kunnen oa kiezen uit een 'waarschuwingsvest (wettelijk verplicht)' of een 'accu-schroefmachine'. Sinds wanneer is elke man in Nederland verplicht een waarschuwingsvest te dragen?

Verder kan er na het begin van de presentatie niemand meer binnen worden gelaten. Beetje vreemd. Zou je wel weg kunnen dan?
Dus, dinsdag 7 juni 2011, om 10,00 uur in de Voorhof, Hoogeveenseweg 4, 9431 AZ Westerbork.

thaonly-sha
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 mei 2011 11:58

Re: Reclame

Ongelezen bericht door thaonly-sha »

Vorige week kreeg ik ook een uitnodiging.
Nou eigenlijk de oud bewoner van dit huis.
Een alleenstaande oudere vrouw ook.

De vrouw staat ook op de derde plek en heeft een espressokoffiezetapparaat gewonnen twv 220 euro. De 1e plek is ook 2026 De Boer en de 4e 3363 Stam. De brommer en massagestoel die reeds overhandigd zijn.

Zij is uitnodigd op 07-06-2011 om 10.00 uur (als je te laat bent kom je niet meer binnen) in Partycentrum Concordia te Purmerend.
Ik heb de eigenaar Schipper vandaag gesproken die zegt dat hij er niks aan kan doen (of eigenlijk wil doen). Ik ben er van plan toch heen te gaan.
Vul op de antwoordkaart mijn naam in en ga ze ervan langs geven.
Op een rustige manier uiteraard, maar ik wil proberen te voorkomen dat mensen daar echt hun geld gaan uitgeven. Wat een schandelijke oplichterij.
Ik ben ook met publiciteit bezig, kijken of dat wat wordt. Want hoe meer publiciteit, hoe meer mensen bewust worden van dit soort oplichterij, hoe minder kans die schaamteloze oplichters maken.

Gesloten