LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ACER....is mijn laptop kwijt....HELP
ACER....is mijn laptop kwijt....HELP
hoihoi
Ik wil hier even mijn ongenoegen uiten over ACER....
Mijn zoon heeft van zijn spaargeld een ACER gekocht eind november, na 2 mnd brak er een toets, en heb ik de laptop opgetuurd naar ACER zoals afgesproken was in een telefoontje...dit was op 10-02-2011.
Een week later kreeg ik de laptop retour, MAAR er zat een andere laptop in de doos, een packard bell nogwel, na een telefoontje heb ik deze retour gestuurd op 21-02, kreeg toen nog tot 2x toe een formulier om de laptop terug te sturen, maar dat had ik al gedaan dus,Na diverse telefoontjes werdt mij niet duidelijk waar mijn laptop was, Deze was nog niet gerepareerd werdt me verteld, maar ik had al wel een reparatierapport gekregen die bij de verkeerde laptop zat, maar dit rapport was wel van mijn laptop omdat de nummers van mijn acer waren.
Kreeg op 2 maart een telefoontje dat hij ,,gevonden,, zou zijn, en dat ik hem binnen een week thuis zou hebben.
Kreeg toen op 9 maart een mail, dat hij gereed was ( was hij al op 14 febr volgens het rapport)
Kreeg toen een uur later WEER een mail...dat hij aangekomen was in het reparatiecentrum en dat hij zo snel mogelijk gemaakt zou worden, Toen op 11 maart een mail dat hij alweeer klaar was, en naar UPS was om binnen 3 dagen bij ons geleverd te worden.Had op 16 maart nog steeds niets, en na een telefoontje moest hij toch echt bij UPS zijn, Nu vandaag op 18 maart heb ik UPS gebeld, maar daar was hij dus niet..... WEER naar ACER gebeld, en nu kreeg ik te horen dat hij nog niet gerepareerd was, en zo snel mogelijk klaar zou zijn....of ik wat geduld kon hebben.... na bijna 6 weken durven ze dit nog te vragen....
En alleenom een nieuw knopje erop te zetten.....
Ik weet gewoon niet wat ik nu kan doen, ik wordt echt aan het lijntje gehouden,
Dit moet toch niet kunnen? En de laptop was nog maar 2 mnd oud.... mijn zoon heeft er echt flink voor moeten sparen, WIE weet wat ik nu kan doen, want bij acer kom ik niet verder....die telefonisten in dat callcentrum sturen me van het kastje naar de muur....
gr irma
Ik wil hier even mijn ongenoegen uiten over ACER....
Mijn zoon heeft van zijn spaargeld een ACER gekocht eind november, na 2 mnd brak er een toets, en heb ik de laptop opgetuurd naar ACER zoals afgesproken was in een telefoontje...dit was op 10-02-2011.
Een week later kreeg ik de laptop retour, MAAR er zat een andere laptop in de doos, een packard bell nogwel, na een telefoontje heb ik deze retour gestuurd op 21-02, kreeg toen nog tot 2x toe een formulier om de laptop terug te sturen, maar dat had ik al gedaan dus,Na diverse telefoontjes werdt mij niet duidelijk waar mijn laptop was, Deze was nog niet gerepareerd werdt me verteld, maar ik had al wel een reparatierapport gekregen die bij de verkeerde laptop zat, maar dit rapport was wel van mijn laptop omdat de nummers van mijn acer waren.
Kreeg op 2 maart een telefoontje dat hij ,,gevonden,, zou zijn, en dat ik hem binnen een week thuis zou hebben.
Kreeg toen op 9 maart een mail, dat hij gereed was ( was hij al op 14 febr volgens het rapport)
Kreeg toen een uur later WEER een mail...dat hij aangekomen was in het reparatiecentrum en dat hij zo snel mogelijk gemaakt zou worden, Toen op 11 maart een mail dat hij alweeer klaar was, en naar UPS was om binnen 3 dagen bij ons geleverd te worden.Had op 16 maart nog steeds niets, en na een telefoontje moest hij toch echt bij UPS zijn, Nu vandaag op 18 maart heb ik UPS gebeld, maar daar was hij dus niet..... WEER naar ACER gebeld, en nu kreeg ik te horen dat hij nog niet gerepareerd was, en zo snel mogelijk klaar zou zijn....of ik wat geduld kon hebben.... na bijna 6 weken durven ze dit nog te vragen....
En alleenom een nieuw knopje erop te zetten.....
Ik weet gewoon niet wat ik nu kan doen, ik wordt echt aan het lijntje gehouden,
Dit moet toch niet kunnen? En de laptop was nog maar 2 mnd oud.... mijn zoon heeft er echt flink voor moeten sparen, WIE weet wat ik nu kan doen, want bij acer kom ik niet verder....die telefonisten in dat callcentrum sturen me van het kastje naar de muur....
gr irma
Re: ACER....is mijn laptop kwijt....HELP
@ irma23,
Heb je ergens op schrift staan dat Acer de laptop heeft ontvangen ?
Mogelijkheden: ze ingebreke stellen en een redelijke termijn voor oplossing (deze hoeft niet meer zolang te zijn want ze hebben al 6 weken de tijd gehad) zoniet vervangend apparaat eisen.
Hebben ze per ongeluk de Acer van de zoon naar de eigenaar gestuurd van de Packerd Bell die je hebt ontvangen?
btw Waarom heb je überhaupt de laptop zelf opgestuurd?
Heb je ergens op schrift staan dat Acer de laptop heeft ontvangen ?
Mogelijkheden: ze ingebreke stellen en een redelijke termijn voor oplossing (deze hoeft niet meer zolang te zijn want ze hebben al 6 weken de tijd gehad) zoniet vervangend apparaat eisen.
Hebben ze per ongeluk de Acer van de zoon naar de eigenaar gestuurd van de Packerd Bell die je hebt ontvangen?
btw Waarom heb je überhaupt de laptop zelf opgestuurd?
Re: ACER....is mijn laptop kwijt....HELP
hoi
ik heb de laptop zelf opgestuurd omdat ik acer had gebeld of ik zo,n knopje een kon laten opsturen, en toen dit niet kon werdt mij verteld dat UPS hem kwam ophalen dan en dat ik hem dan binnen 10 dagen terug zou hebben.
Ik heb overal bewijs van, ook dat de laptop daar aangekomen is.
Heb ook het reparatierapport van mijn ACER.
Ik probeer steeds te vertellen dat ik het niet meer pik, vroeg naar het telefoonnummer van het reparatiecentrum nmaar kreeg dit niet....
Vroeg of ik iemand anders dan dat callcentrum kon spreken, maar ook dat kon niet...
gr irma
ik heb de laptop zelf opgestuurd omdat ik acer had gebeld of ik zo,n knopje een kon laten opsturen, en toen dit niet kon werdt mij verteld dat UPS hem kwam ophalen dan en dat ik hem dan binnen 10 dagen terug zou hebben.
Ik heb overal bewijs van, ook dat de laptop daar aangekomen is.
Heb ook het reparatierapport van mijn ACER.
Ik probeer steeds te vertellen dat ik het niet meer pik, vroeg naar het telefoonnummer van het reparatiecentrum nmaar kreeg dit niet....
Vroeg of ik iemand anders dan dat callcentrum kon spreken, maar ook dat kon niet...
gr irma
Re: ACER....is mijn laptop kwijt....HELP
Ja, en? Ik zal de reden van de vraag even uitleggen. Indien u de laptop "gewoon" in een (web)winkel gekocht heeft, heeft u feitelijk gezien een overeenkomst met de leverancier van de laptop en niet de fabrikant. Dan zouden zij dit moeten opsturen enzo en niet doorsturen naar de fabrikant.ik heb de laptop zelf opgestuurd omdat er een pick up and return garantie was.
Ik kan me goed voorstellen dat u boos bent, maar eerlijk gezegd het maakt niet zoveel indruk als u boos zegt dat u het niet meer pikt en een oplossing eist.
Mogelijk maakt het meer indruk als u een ingebreke stelling stuurt per post. Doe dit aangetekend voor bewijs dat het is aangekomen.
Informeer anders eens bij een wetswinkel of bij uw rechtsbijstandsverzekering over te volgen stappen. De eerste stap is brief met ingebrekestelling en binnen een specifieke termijn oplossing eisen door of uw apparaat kosteloos terug of een nieuwe.
Re: ACER....is mijn laptop kwijt....HELP
Hoi
ja inderdaad zou dit achteraf beter zijn geweest, maar ik had ook echt niet verwacht dat dit zo zou lopen.
ik heb ook al aan rechtsbijstand gedacht.....ga die in ieder geval maandag ff bellen.
bedankt voor je reactie
gr irma
ja inderdaad zou dit achteraf beter zijn geweest, maar ik had ook echt niet verwacht dat dit zo zou lopen.
ik heb ook al aan rechtsbijstand gedacht.....ga die in ieder geval maandag ff bellen.
bedankt voor je reactie
gr irma
Re: ACER....is mijn laptop kwijt....HELP
Tja. Ik hoop voor je dat je een backup had, want zo te horen ben je alles kwijt.
Gewoon in gebreke stellen met nadrukkelijk een einddatum genoemd (aangetekend versturen). Daarna nog een keer een aanmaning (ook aangetekend en met een datum). Nog niet het resultaat? Zaak van maken en je wint 100% zeker.
Gewoon in gebreke stellen met nadrukkelijk een einddatum genoemd (aangetekend versturen). Daarna nog een keer een aanmaning (ook aangetekend en met een datum). Nog niet het resultaat? Zaak van maken en je wint 100% zeker.
Re: ACER....is mijn laptop kwijt....HELP
ha michiel.
ik heb steeds een 0900 van Acer gebeld, maar krijg daar volgens mij van die callcentrum personen, want het verhaal wat ze vertellen komt steeds op hetzelfde neer, proberen je gerust te stellen, en zeggen dat hij onderweg is, en dat ik geduld moet hebben ook nog eens.
Ik ga morgen zeker daarheen bellen, ben benieuwd.
EN ja stefano ik heb een backup gelukkig.
gr irma
ik heb steeds een 0900 van Acer gebeld, maar krijg daar volgens mij van die callcentrum personen, want het verhaal wat ze vertellen komt steeds op hetzelfde neer, proberen je gerust te stellen, en zeggen dat hij onderweg is, en dat ik geduld moet hebben ook nog eens.
Ik ga morgen zeker daarheen bellen, ben benieuwd.
EN ja stefano ik heb een backup gelukkig.
gr irma
Re: ACER....is mijn laptop kwijt....HELP
hallo irma,
wij hebben hier het zelfde probleem onze laptop is opgestuurd 7maart na acer.
en we hebben de ontvangst bericht gekregen en 17 maart bericht gehad dat hij klaar was en binnen 3 dagen binnen zal zijn. maar na een week tijd nog steeds niks gehoord. eergisteren een belletje gegeven en ze zouden het uitzoeken en gisteren een berichtje krijgen over waar hij was maar weer niks gehoord van hun. net maar even een belletje gedaan en ze weten nog niet waar die is.
we zouden nu maandag een mail ontvangen waar die was maar ja zo als ik meerdere verhalen lees hier zullen ze het wel niet meer weten.
wij hebben hier het zelfde probleem onze laptop is opgestuurd 7maart na acer.
en we hebben de ontvangst bericht gekregen en 17 maart bericht gehad dat hij klaar was en binnen 3 dagen binnen zal zijn. maar na een week tijd nog steeds niks gehoord. eergisteren een belletje gegeven en ze zouden het uitzoeken en gisteren een berichtje krijgen over waar hij was maar weer niks gehoord van hun. net maar even een belletje gedaan en ze weten nog niet waar die is.
we zouden nu maandag een mail ontvangen waar die was maar ja zo als ik meerdere verhalen lees hier zullen ze het wel niet meer weten.
Re: ACER....is mijn laptop kwijt....HELP
Prima advies, ook ik heb positieve ervaring mee.MichielFRL schreef:Even bellen met Acer Den Bosch, 073-6459645 en vragen naar de Acer Custromer Care Aftersales en het probleem voorleggen.
Met de Customer Care Aftersales afdeling is prima te praten, niet boos worden, rustig de situatie uitleggen en dan gaan ze het probleem oplossen (uit ervaring).
Je kan ook via de website een case aanmaken:
https://customercare.acer-euro.com/cust ... oking.aspx
Re: ACER....is mijn laptop kwijt....HELP
De winkel is niet verplicht om het product door te sturen naar de fabrikant. Je kunt een beroep doen op de wettelijke garantie of op de fabrieksgarantie. Indien je een beroep doet op de wettelijke garantie en je slaagt er in om te bewijzen dat het product ondeugdelijk is heeft dan heeft de winkelier een eigen verantwoordelijkheid. Wie dan feitelijk het product herstel doet er niet toe. Wanneer de koper een beroep doet op de fabrieksgarantie dan heeft de winkelier daar in in principe niets mee te maken. Beide type garanties hebben zo hun voor en nadelen.
Hier is het inderdaad zaak om een ingebrekestelling te sturen. Dit is een brief waarin je de tegenpartij een laatste kans geeft om aan hun verplichtingen te voldoen met als uiterste consequentie dat men in verzuim is waardoor je recht hebt op o.a. de wettelijke rente en een schadevergoeding. En een redelijk termijn lijkt mij in dit geval twee weken.
Hier is het inderdaad zaak om een ingebrekestelling te sturen. Dit is een brief waarin je de tegenpartij een laatste kans geeft om aan hun verplichtingen te voldoen met als uiterste consequentie dat men in verzuim is waardoor je recht hebt op o.a. de wettelijke rente en een schadevergoeding. En een redelijk termijn lijkt mij in dit geval twee weken.
Re: ACER....is mijn laptop kwijt....HELP
@alfatrion,
TS heeft in dit geval de laptop zelf direct naar de fabrikant gestuurd en niet via de winkel waar deze gekocht is.
Overigens denk ik niet dat dat wat uitmaakt voor het advies, of toch wel?
TS heeft in dit geval de laptop zelf direct naar de fabrikant gestuurd en niet via de winkel waar deze gekocht is.
Overigens denk ik niet dat dat wat uitmaakt voor het advies, of toch wel?
Re: ACER....is mijn laptop kwijt....HELP
TS wil toch helemaal niet, dat de winkelier de laptop opstuurt, en heeft dit ook nergens vermeld!alfatrion schreef:De winkel is niet verplicht om het product door te sturen naar de fabrikant.