LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bedrijvendatabase.com (Internet Marketing Bureau Nederland)

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Akif
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 mar 2011 23:27

Bedrijvendatabase.com (Internet Marketing Bureau Nederland)

Ongelezen bericht door Akif »

Bedrijvendatabase.com (Internet Marketing Bureau Nederland) -

Hallo,

Ik werd onlangs gebeld namens www.bedrijvendatabase.com dat ik in hun register geregistreerd zou staan en dat als ik hieruit zou willen een brief moet ondertekenen die mij opgestuurd wordt. Anders zou ik hiervoor maandelijks 100euro exc. btw moeten betalen.

Echter kreeg ik een oplichtingsbrief/contract waarin in hele kleine letter stond vermeld dat als ik teken het contract doorliep tot maart 2012.

Verder stond er rechtsboven een logo van IMBN, dit zou staan voor Internet Marketing Bureau Nederland.

Ik ben ervan overtuigd dat dit pure oplichting is en heb soortgelijke verhalen gelezen op verschillende sites. Ik wil mensen daarom waarschuwen aangezien IMBN sinds afgelopen week dus blijkbaar weer bezig is onder www.bedrijvendatabase.com

Waarom doet de overheid niks tegen dit soort oplichters..

Mouna77
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 mar 2011 18:35

Re: Bedrijvendatabase.com (Internet Marketing Bureau Nederland)

Ongelezen bericht door Mouna77 »

Ik ben een heel klein vrouw bedrijf en ik ben heel bang dat ik nu een groot probleem heb gekregen en ik weet niet waar ik kan hulp vragen??.
Ik was gebeld door een bedrijf Internet Marketing Bureau Nederland en heb toegegeven aan de tel dat ik voor hun actie van tijdelijk gratis aan mee wilde doen wilde doen om te proberen... Ik moest een brief tekenen om mijn gegevens te kunnen wijzigen op de site. Ik kreeg 16 februari een factuur van 1413,72!!.
Heb toen gelijk gebeld en de mevrouw zei dat het in orde was en dat ik kon de factuur weggooien.
Gisteren kreeg ik tot mijn schok een herinnering en een andere mevrouw Anouk van Kamp (050-3110008) zei dat ik dat moest betalen want ik had een brief getekend. Dit wel in onwetendheid dat ik vast zat aan hun voorwaarden.
Ik hoop dat iemand me gauw kan helpen want ik maak me veel zorgen want zo veel geld verdien ik niet eens in maanden!! en ik weet niet wat ik nu moet doen
Bedankt en vriendelijke groetjes
Laatst gewijzigd door Mouna77 op 23 mar 2011 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.

paulmuis
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 mar 2011 18:05

Re: Bedrijvendatabase.com (Internet Marketing Bureau Nederland)

Ongelezen bericht door paulmuis »

Ook wij zijn op misleidende wijze met het bedrijf IMBN in aanraking gekomen over een advertentie op bedrijvendatabase.com, lees mee en huiver:

De telefoniste wees mij erop dat ik van hen in januari 2010 post had ontvangen en niet had gereageerd, vandaar dat zij er nu in mijn voordeel, vond zij, achteraan belde. Ik gaf nog aan dat ik mij niets kon heugen, dat ik netjes al mijn administratie bewaar en daar niets tussen had van IMBN. Hierop gaf de telefoniste aan dat het er ook als reclame achtig uit had gezien dus zij zich kon voorstellen dat ik dit weg had gegooid.

Toen gaf zij aan dat ik dit wel schriftelijk had moeten opzeggen omdat de advertentie nu doorloopt. Hierop vertelde ik haar uitgebreid, en me nog steeds niet bewust van waar zij mee bezig was, dat ik een heel klein bedrijf ben en dit zelfs naast mijn huidige werk doe. Dat de kosten voor een advertentie voor mij absoluut niet rendabel zijn omdat ik weinig omzet heb. Ik heb ook uitgelegd dat mijn klanten via een hele andere weg bij mij terecht komen. Daarna vroeg ik haar nadrukkelijk hoe ik van deze advertentie met bijbehorende kosten kon afkomen en dat ik dit best schriftelijk wilde doen. Nogmaals vroeg ik of ik na een schriftelijke bevestiging er echt vanaf was.
De telefoniste zei dat dit klopte. Hierna heb ik zelfs gevraagd of ik nog kosten moest betalen over de maanden januari, februari en maart 2011. Dat ik dit in het uiterste geval zou willen doen als ik er maar vanaf was. Deze aardige telefoniste zei me dat ze een mail zou sturen met bijlage waarin ik dit inderdaad kon onderteken en kon faxen. Deze antwoordfax ontving ik dan ook direct na ons telefoongesprek.Omdat ik pas een paar dagen later kon faxen omdat ik vrij was die week, heeft zij mij zelfs nog een keer gebeld om te vragen waar de fax bleef. Hierop gaf ik aan dat ik had gezegd 'donderdag' pas kon faxen zoals ik haar eerder al had laten weten.

Door haar dwingende manier van doen wilde ik er ook zo snel mogelijk vanaf zijn om er geen extra kosten aan te hebben en ook om geen telefoon meer van haar te ontvangen. Zo gezegd zo gedaan, op het formulier heb ik een firma stempel gezet en mijn handtekening. Ik vond het er een tikje onprofessioneel eruit zien maar zette toch mijn handtekening. Ik zag nog dat er stond looptijd t/m febr. 2012 ipv febr. 2013. Ik weet nog dat ik dacht ‘goh wat vreemd als ik er met deze handtekening direct vanaf ben’. Ik had namelijk zo duidelijk telefonisch gezegd dat ik op geen enkele wijze een betaalde advertentie wilde omdat dit niet rendabel is en ik de kosten er absoluut niet uithaal. Ook dacht ik nog toen ik bij de fax stond ‘zo had de advertentie eruit gezien als ik hiervoor gekozen had’. En boven aan het formulier staat nog ‘hierna geen automatische verlenging’. Tja, na 2012 dus.
Vandaag 15 maart ontvang ik dus de factuur. Ik heb direct gebeld en mijn situatie nogmaals uitgelegd. Dat ik duidelijk tegen de telefoniste had gezegd geen (betaalde) advertentie te willen en dat ik met de handtekening van alles af zou zijn. Deze snel sprekende en getrainde telefoonjuffrouw zei me nogmaals dat ik had getekend en dat ik al een goede korting had gehad van een jaar, dus niet tot febr. 2013 maar tot febr. 2012. Tegen deze andere telefoniste heb ik duidelijk gezegd dat ik beter mijn praktijk kan sluiten omdat de factuur nog niet eens mijn jaaromzet is. Dit zou zij spijtig vinden en zij gaat kijken wat ze nog voor me kan doen. Hierover word ik binnen enkele dagen teruggebeld. Ik wacht af of zij reageert maar heb liever tips hoe ik hier van af kan komen.

Mouna77
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 mar 2011 18:35

Re: Bedrijvendatabase.com (Internet Marketing Bureau Nederland)

Ongelezen bericht door Mouna77 »

We zitten dus precies in het zelfde bootje ( snik) en ik ben enorme aan het stressen hoe het verder moet en heb diverse klachten ingedient
We zijn niet de enige zag ik op internet dus ik ga niet gelijk mijn praktijk stop zetten hoor!! :D
http://www.consuwijzer.nl/
http://www.fraudemeldpunt.nl/acquisitie ... e-telefoon
http://www.deombudsman.nl/klachten/klac ... n-garantie
http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/v ... 5dadc6cf03
http://www.antwoordvoorbedrijven.nl/mel ... DgodzzIvDQ
maar ik weet niet of we aangifte moeten doen bij de politie en hoop niet dat het ons enorme juridish kopzorgen gaat kosten he
jij ook suc6 en sterkte

supershape
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mar 2011 21:03

Re: Bedrijvendatabase.com (Internet Marketing Bureau Nederland)

Ongelezen bericht door supershape »

beste mensen ik heb precies deze probleem ook
werkelijk alles op de zelfde manier
we zijn opgelicht.
wie kan ons toch helpen????

Fedde3
Berichten: 229
Lid geworden op: 31 mar 2007 22:35

Re: Bedrijvendatabase.com (Internet Marketing Bureau Nederland)

Ongelezen bericht door Fedde3 »

Voor hulp een aantal mogelijkheden:
* Je branche-organisatie (bijvoorbeeld MKB Nederland)
* Maak gebruik van je rechtsbijstandsverzekering of ga naar het juridisch loket in je woonplaats.
* Doe in ieder geval aangifte bij http://www.fraudemeldpunt.nl ; als je deelnemer wordt kunnen ze je ook helpen met brieven etc.

MAXIEM

Re: Bedrijvendatabase.com (Internet Marketing Bureau Nederland)

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

Advies: als je denkt dat je het slachtofferf bent van acquisitiefraude, dien dan een klacht in bij de SAF en/of het MKB. Betwist in elk geval de vordering en gebruik daarbij een voorbeeldbrief (zie MKB en/of KvK). Verstuur de brief aangetekend.

Het Steunpunt AcquisitieFraude geeft deelnemers van de stichting juridische hulp en (preventieve) adviezen op het gebied van advertentie- en acquisitiefraude. Leden van de bij ons aangesloten brancheorganisaties krijgen gratis hulp in het juridische correspondentietraject.

Postadres:
Postbus 963,
7301 BE Apeldoorn
Vestigingsadres:
Paslaan 17E,
7311 AH Apeldoorn

Juridisch spreekuur voor vragen en meldingen over acquisitiebureaus:
Telefoon: 055-5059780 (10.00 uur tot 12.00 uur),
Email: [email protected]

Secretariaat (administratie en pers):
Telefoon: 055-5059789 (9.00 uur tot 16.30 uur),
Email: [email protected]

Fax: 055-5059788

Klachten kunnen worden ingediend bij:

http://www.fraudemeldpunt.nl/

http://www.mkb.nl/index.php?pageID=34&s ... itiefraude

Ook is er een fraudehelpdesk van de site Opgelicht.

Lees ook (facultatief):

http://www.kvk.nl/ondernemen/veiligheid ... tiefraude/

http://www.kvk.nl/download/nepfacturen_ ... 208779.pdf

http://www.cs-advocaten.eu/nieuws/newID/122

Tips bij het omgaan met incassobureau's:

1. Reageer altijd schriftelijk op een incassobureau of deurwaarder.
2. Bewaar altijd een kopie van de brieven die u schrijft.
3. Wacht niet te lang met het vragen van juridische hulp (vakbond, rechtsbijstandsverzekering, bureau rechtshulp).
4. Als er een deurwaarder bij u langs komt, vraag dan een kopie van het vonnis (uitspraak van de kantonrechter).

Tips bij een ongevraagde factuur of offerte (bron: KvK):

 Nauwkeurigheid
Lees de kleine lettertjes. Zo kom je achteraf niet voor verrassingen te staan. Vaak staat ergens onopvallend vermeld dat het bijvoorbeeld niet om een factuur gaat maar om een aanbieding. Of dat het geen opdrachtbevestiging is, maar een offerte.
 Voorzichtigheid
Wees altijd op uw hoede als iemand je benadert om een advertentie te plaatsen of verlengen, of als je gegevens moet bevestigen. Ga nooit zonder meer in op aanbiedingen per fax of telefoon van voor u onbekende advertentiebureaus. Wees extra alert als je gegevens moet controleren. Er zijn bureau´s die je op die manier proberen een opdracht te laten bevestigen.
 Eenmalige plaatsing
Als je akkoord bent gegaan met een eenmalige plaatsing, dan is dit géén overeenkomst voor meerdere jaren. Als je het volgende jaar een factuur voor een nieuwe plaatsing krijgt, is dit zonder rechtsgrond. U kunt dan het beste direct schriftelijk reageren. Zorg dan wel dat je weet waar u destijds voor getekend heeft.
 Neem de tijd
Laat je niet opjagen door een verkoper, bijvoorbeeld met de smoes dat de drukker op een akkoord zit te wachten. Neem de tijd om na te gaan of het verhaal van de verkoper klopt.
 Vraag informatie
Bent je niet zeker, of vertrouwt u iets niet, vraag dan om informatie. Teken nooit voor een advertentieplaatsing zonder schriftelijke bevestiging van oplage, verspreidingsgebied en doelgroep, of als je geen voorbeeldexemplaar krijgt.
 Niet machtigen
Let op dat je niet tekent voor een machtiging tot automatische betaling. Heeft u dit toch gedaan, dan kunt u uw bank verzoeken de betaling binnen 5 dagen na afschrijving terug te storten. Trek vervolgens ook de machtiging in.
 Geen handtekening
Wil je per brief of fax ontkennen dat je een overeenkomst heeft gesloten? Zet dan geen handtekening onder deze brief. Zo voorkomt u eventueel misbruik van uw handtekening. U kunt beter volstaan met het typen van uw naam.
 Telefoongesprekken opnemen
Als je de mogelijkheid hebt, neem dan de eventuele telefoongesprekken op die je voert met het bedrijf. Op deze manier kunt je het bedrijf confronteren met wat er daadwerkelijk is gezegd aan de telefoon.

Aanvullende tips:

1.Stel als je gebeld wordt gedetailleerde vragen. Als iemand beweert dat uw bedrijf al een contract heeft gesloten, vraag dan om een kopietje daarvan. Of de naam van de medewerker die toestemming heeft gegeven.
2. Wacht 24 uur. Deze firma’s werken door de druk op te voeren ('u moet nú actie ondernemen of anders...'). Maak er melding van, dat je pas de volgende week zult terugbellen.
3. Maak duidelijke afspraken met uw medewerkers. Stel duidelijke regels wie mag overgaan tot het ondertekenen en/of betalen van contracten/facturen.
4. Als je als bedrijf benaderd bent onder valse voorwendselen, neem dan altijd kontakt op met de Stichting Acquisitie Fraude (SAF).
5. Let op: sommige bedrijven opereren vanuit een netwerk. Er kan dus opnieuw gebeld worden onder een andere naam.

Maxiem.

globe
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2011 13:18

Re: Bedrijvendatabase.com (Internet Marketing Bureau Nederland)

Ongelezen bericht door globe »

Beste mensen, ik heb nu vandaag hetzelfde probleem gekregen met dat bedrijf. Hoe kunnen we deze zaak nu aanpakken. Ik heb vandaag aangemeld bij Radar om deze affaire te bespreken en een eind maken aan deze nachtmerie. Wie wel mee doen/helpen ? ik hoor het graag ,mvg Globe

Bergerhof
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 apr 2011 19:06

Re: Bedrijvendatabase.com (Internet Marketing Bureau Nederland)

Ongelezen bericht door Bergerhof »

Ook wij zijn opgelicht. En ook mijn vriendin heeft haar hantekening gezet. Precies hetzelfde verhaal.

Toen ik vandaag contact zocht met IMBN gooide ze zelf tot 2 keer toe de hoorn op de haak. Ook ik heb meerdere malen gevraagd hoe we hier onderuit konden komen, echter hier was geen mogelijkheid meer voor. Mevr. Anouk van Kamp(en) weet niet zeker wat het is liegt kei hard. Ik heb haar gezegt dat beloofd werd dat wanneer er getekend werd het contract beeindigd zou worden. Ze zegt dat dit nooit verteld is en dat we zelf zo dom zijn om er dan voor te tekenen. Ze zou het gesprek boven water toveren en dit a.s. woensdag 6 april overleggen. Ik ben benieuwd. Van ons krijgt ze in iedergeval geen cent. ik ben benieuwd of ze een deurwaarder sturen?

Esthervanderweij
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2011 08:59

Re: Bedrijvendatabase.com (Internet Marketing Bureau Nederland)

Ongelezen bericht door Esthervanderweij »

Gisteren 6-4 werd ik gebeld door een dame van IMBN over mijn gratis vermelding in de bedrijvendatabase.com. Ik ben me er echter niet van bewust me ooit hiervoor te hebben aangemeld. Nu heb ik vandaag een brief ontvangen waarin ik moet tekenen. In de kleine letters staat vermeldt dat ik een contract teken en staan de prijs en looptijd ook vermeldt. Omdat in de koptekst bij bijzonderheden staat dat ik teken voor geen automatische verlenging, raak je in verwarring. Ik weet niet wanneer ik niet reageer of ze dan automatisch gaan verlengen en ik dan alsnog aan ze vastzit. Wat moet ik doen:

- niet tekenen of reageren
- wel reageren maar duidelijk op het formulier vermelden dat ik niet accoord ga met enige vermelding of welke andere dienst dan ook met dit bedrijf.

Wie kan mij helpen??

brokkel
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 mar 2011 13:11

Re: Bedrijvendatabase.com (Internet Marketing Bureau Nederland)

Ongelezen bericht door brokkel »

Esthervanderweij

Als eerste vooral niet tekenen. Lees ook de reactie van Maxiem. Daarin staat al heel veel goede informatie.
Als je reageert (altijd verstandig) stuur dan een fax waarin je vermeldt dat jij geen contract hebt met hun en dat je dit ook onder geen voorwaarde wenst en dat je niet meer door hun wil worden benadert. Doe dit op eigen papier maar zet er geen handtekening onder. Hun eigen fax met een groot kruis erdoor erbij doen en alleen de vermelding ongewenst of ongeldig kan natuurlijk altijd.

Die handtekening zou wel eens misbruikt kunnen worden.
De fax met de faxbevestiging goed bewaren en maak er in ieder geval een melding van bij het fraudemeldpunt (zie reactie van maxiem).
Mocht je toch een factuur en/of aanmaning krijgen direct reageren (schriftelijk) waarin je duidelijk stelt dat je geen contract hebt met deze partij en dat je de factuur dus niet accepteert. Bewaar elke reactie (ook email en indien mogelijk opgenomen gesprekken) goed. Als ze dan toch een rechtzaak willen beginnen dan staan ze zeer zwak. Maar de kans is groot dat ze na je fax al direct ophouden.

Fedde3
Berichten: 229
Lid geworden op: 31 mar 2007 22:35

Re: Bedrijvendatabase.com (Internet Marketing Bureau Nederland)

Ongelezen bericht door Fedde3 »

@Esthervanderwij:
Brokkel geeft goed advies. Ik ken dat formulier van IMBN, stelletje laaienlichters. Je tekent voor 'geen automatische verlenging', maar lees de kleine lettertjes. Je tekent voor een vermelding van een jaar. Het bedrag is een maandbedrag. Dus een dure liefhebberij. Nadat je een jaar lang veel geld hebt betaald voor een waardeloze vermelding wordt het inderdaad niet automatisch verlengd. Nou, fijn zeg, daar zat je op te wachten.

IMBN zal misschien blíjven terugbellen dat het formulier nog niet terug is. Nou, ze kunnen 'm krijgen. Neem een dikke zwarte viltstift, zet een paar stevige halen kris kras over het formulier, schrijf er duidelijk bij 'geen belangstelling'. Scheldwoorden naar behoefte toevoegen. Daarna terugfaxen.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Bedrijvendatabase.com (Internet Marketing Bureau Nederland)

Ongelezen bericht door Guardian72 »

http://www.networksolutions.com/whois-s ... tabase.com

Zowiezo al verdacht.. "anonieme registratie"
Het "bedrijf" bestaat al sinds 2010.
Creation Date: 11-mar-2010

Als ik dan de bijdrage lees van paulmuis - post in januari - dan is oplichting al snel de conclusie.
Dit is gewoon advertentiefraude - niets meer en niets minder.

Doe aangifte, meld je bij het SAF, en ga desnoods het gevecht aan - maar betaal niet. Dan moedig je dit soort jojo`s alleen maar aan om meer slachtoffers te maken.

cenobyte
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:19

Re: Bedrijvendatabase.com (Internet Marketing Bureau Nederland)

Ongelezen bericht door cenobyte »

Ook ik heb me laten verleiden tot een handtekening. Erg druk en geen tijd voor dat gezeur aan de telefoon, dus maar even tekenen dat ik geen zin had in verlenging en inderdaad al die kleine @$# lettertjes niet gelezen.

Toen ik de factuur kreeg schrok ik zo van het bedrag dat ik terstond alles heb kapot gescheurd. Even later boze mevrouw aan de telefoon die ik vriendelijk doch dringend heb medegedeeld dat ik haar wel in de rechtszaal zie, maar dat ik deze oplichting niet ga financieren.

Nu (enige maanden later) belt er iemand van de "afdeling incasso" (hehe) op om een schikkingsvoorstel te doen. Of ik interesse heb om alles af te kopen voor €250,-. Dat stemt mij vrolijk, want dat geeft aan dat men een frontale juridische aanval toch niet aan durft. Ik heb maar aangegeven dat ze dit voorstel op kunnen sturen, maar ik heb eigenlijk weinig intentie om te betalen.

Zijn er al bedrijven die deze vorm van oplichting succesvol juridisch hebben aangepakt? Of is het wellicht goedkoper om de afkoopsom van 250 Euro te kiezen? Dit omdat ik helaas de ervaring heb dat rechtszaken vaak meer kosten dan de bijbehorende baten.

Groetjes,
Mario van Ginneken

ykie
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 sep 2011 20:43

Re: Bedrijvendatabase.com (Internet Marketing Bureau Nederland)

Ongelezen bericht door ykie »

Hoe kan het ?????
Gooi altijd alle reclame zo in de prullenbak en nu na de zoveelste brief reageer ik op een brief "als u deze brief niet terug stuurt gaat u contract stilzwijgend door tot dat u hem opzegt".
Gefrustreerd denk ik doe maar dan ben ik er vanaf Fout !!!!
Nu begint juist de ellende .
Kreeg eerst tot 2x aan toe een rekening "dacht nog dit kan niet " Dus niet op gereageerd.
Tot ik gisteren werd gebeld door Mevr A.van Kampen dat ik een contract had getekend voor een jaar en dat er nog een rekening open stond van mijn bedrijf???
Zei heeft mij ook het papier opgestuurd die ik zou hebben getekend.
Deze eenmaal thuis ontvangen is het wel mijn handtekening maar een papier dat ik nooit heb getekend ...
Wat nu?? ik weet het niet meer.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Bedrijvendatabase.com (Internet Marketing Bureau Nederland)

Ongelezen bericht door Guardian72 »

ykie schreef:Hoe kan het ?????
Gooi altijd alle reclame zo in de prullenbak en nu na de zoveelste brief reageer ik op een brief "als u deze brief niet terug stuurt gaat u contract stilzwijgend door tot dat u hem opzegt".
Gefrustreerd denk ik doe maar dan ben ik er vanaf Fout !!!!
Nu begint juist de ellende .
Kreeg eerst tot 2x aan toe een rekening "dacht nog dit kan niet " Dus niet op gereageerd.
Tot ik gisteren werd gebeld door Mevr A.van Kampen dat ik een contract had getekend voor een jaar en dat er nog een rekening open stond van mijn bedrijf???
Zei heeft mij ook het papier opgestuurd die ik zou hebben getekend.
Deze eenmaal thuis ontvangen is het wel mijn handtekening maar een papier dat ik nooit heb getekend ...
Wat nu?? ik weet het niet meer.
U geeft aan dit papier niet te hebben getekend?
Dan kan het best zijn dat men aan het knippen en plakken is geweest.

U kunt dus nu aangifte doen van oplichting en valsheid in geschrifte, zich melden bij het SAF, en dit bedrijf bij zoveel mogelijk bedrijven bekend maken.

Daarnaast kunt u hen een fax zenden met vermelding dat er geen sprake is van een overeenkomst, daar u het "contract" niet zelf hebt ondertekend, en dat iemand OF uw handtekening vervalst heeft, OF men heeft lopen knippen en plakken (zal echt niet de eerste keer zijn) en dat u aangifte heeft gedaan van fraude en valsheid in geschrifte.

ykie
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 sep 2011 20:43

Re: Bedrijvendatabase.com (Internet Marketing Bureau Nederland)

Ongelezen bericht door ykie »

Bedankt voor de reactie .

Heb vanmiddag al aangiften gedaan.
Dat is het enigste wat je kunt doen en vooral NIET BETALEN !!!!

raadje1972
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mei 2011 13:47

Re: Bedrijvendatabase.com (Internet Marketing Bureau Nederland)

Ongelezen bericht door raadje1972 »

Registreer je nu als slachtoffer van imbn. Op imbn.nl. Het lijkt raar maar het is echt een site voor de slachtoffers. Daar vind je lotgenoten die je kunnen en willen helpen.
En doe aangifte bij polite en SAF.
BETAAL NIET!!!!!
Succes.

ejruttenberg
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mar 2012 19:00

Re: Bedrijvendatabase.com (Internet Marketing Bureau Nederland)

Ongelezen bericht door ejruttenberg »

Ik wil reageren op de berichten over de bedrijvendatabase.com. Ook ik ben benaderd door dit bedrijf een aantal weken geleden, met de vraag waarom ik de brief, die zij gestuurd zouden hebben, niet heb teruggestuurd ter bevestiging of ik de vermelding in hun database wilde verlengen. Ik heb daarom tegen de meneer gezegd, dat ik nooit een brief heb ontvangen en dat ik absoluut niet in hun database wilde staan. Nu werd mij gezegd dat zij hun goodwill zouden tonen, door een mail te sturen met daarin een formulier waarin ik kon aangeven, dat ik de vermelding niet automatisch wilde verlengen, ik moest wel snel zijn, want anders zou de verlenging plaatsvinden.
Na 10 minuten belde hij al terug, met de vraag of ik de mail ontvangen had en wilde aanvinken wat de bedoeling was, als ik dit zou doen, was ik overal van af en hoorde ik er niets meer van. Heb dat allemaal gedaan en tot mijn grote verbazing lag er vandaag een nepfactuur in de bus van 1413,72. Heb hierover gebeld met de desbetreffende persoon, werd doorverbonden met de afd. administratie. Deze dreigde dat ik moest betalen, omdat er telefoongesprekken op banden werden opgenomen en die zouden rechtsgeldig zijn. Heb gezegd dat ik nooit betaal en dat ik het uit handen zou geven aan een advocaat. Hierop werd furieus gereageerd, wat ik al raar vind, want als bedrijf zijnde moet je ten alle tijden de klant netjes te woord staan. Mij werd verteld dat in het vervolg de correspondentie via hun advocaat naar de mijne zou gaan en dat de kosten dan ook nog voor mij zouden zijn. Verder werd mij medegedeeld dat ze wel goodwillend wilden zijn, door de verlenging van 1 jaar te annuleren maar dat het dan naar 2 jaar zou verplaatst worden en dat mij dat dan 2830,00 zou gaan kosten. Ik heb het gesprek beeindigd dat ik nooit zou betalen voor iets wat ik zelf niet wil. Heb daarna de KvK gebeld, het hele verhaal uitgelegd en zij hebben mij uitdrukkelijk verzocht niet te betalen,omdat het fraude is. Heb het advies gekregen dit bij fraudemeldpunt.nl te melden, ook bij RADAR opgelicht en evenueel een aangifte op het politiebureau te doen. Het adres van deze mensen klopt ook niet, straatnaam is verkeerd geschreven, op dit adres zit een ander bedrijf, klik google maps maar aan met streetview, er is niets van een reclamebord of iets dergelijks te zien,volgens mij zitten ze gewoon thuis in de huiskamer te bedenken hoe ze hardwerkende mensen hun geld kunnen aftroggelen. Dus als er meerdere mensen zijn die dit verhaal herkennen, doe in ieder geval aangifte. Deze mensen moeten ze snel mogelijk gestopt worden.

Gesloten