LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mandemakers M-Collectie

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
mrflik
Berichten: 53
Lid geworden op: 13 feb 2011 16:55

Mandemakers M-Collectie

Ongelezen bericht door mrflik »

Beste forum leden,

Al enige tijd zijn wij druk bezig een keuken uit te zoeken welke greeploos, strak, maar ook degelijk is.

Na weg te zijn gelopen bij Brugman en teleur te zijn gesteld bij I-kook kwamen we uit bij een zelfstandige keukenleverancier welke een Tristar keuken kan leveren. (eemanszaak, kwam uit op EUR. 8.700)

Daarnaast zijn we gaan kijken bij Mandemakers in Zwolle.
Daar zijn we gevallen om een keuken uit de M-Collectie. Navraag leert ons dat dit een Hacker Systemat keuken is. (greeploos strak model, acryl front)

Om de prijs voor ons betaalbaar te houden hebben wij gekozen om een deel van onze eigen apparatuur over te zetten in de nieuwe keuken.

Graag hoor ik van jullie of onderstaande prijs reeeel is:
Op de lange muur a 290 mtr:
* Servies kast voor inbouw van onze eigen Smeg 102 cm koeler
* Front voor onze eigen Smeg vaatwasser
* Spoelkast van 50 cm
* Hoekkast van 115 x 70 cm met legplanken

Op de korte kant:
* Kast van 100 cm met 2 korven + een binnenlade (besteklade)
* 2 hoek stukken

Op het schiereilandje
* Kastje van 30 cm met 2 korven
* Ovenkast voor onze eigen Smeg over 60 cm
* Zijwand (2cm) tot aan de grond
* Achterwand tot aan de grond

Over de gehele lengte een composiet blad 2 cm dik
Een "DIN40VI" spoelbak RVS
Een Siemens LC91BA540 afzuigkap
Een Atag HG8011MBA kookplaat

Incl. plaatsen, aansluiten nieuwe + bestaande apparatuur EUR. 8.000,-
Is dit veel geld?

Roeltej
Berichten: 80
Lid geworden op: 26 feb 2007 20:45

Re: Mandemakers M-Collectie

Ongelezen bericht door Roeltej »

Je hebt op zijn minst toch al wel 40% korting gehad he... ?
Zie bericht in pers van vorige week http://www.keukens-informatie.nl/keuken ... nland.html

mrflik
Berichten: 53
Lid geworden op: 13 feb 2011 16:55

Re: Mandemakers M-Collectie

Ongelezen bericht door mrflik »

Hallo, bedankt voor je reactie.

Wij (mijn vrouw en ik) ontvingen inderdaad de standaard korting op inbouwapparatuur van circa 45% (afhankelijk van merk apparaat).
Prijzen nagekeken op internet, en deze zijn erg scherp te noemen.

De kastjes en het werkblad laten zich minder makkelijk vergelijken, maar aangezien ik bij die kleine zelfstandige ondernemer de keuken kon kopen voor 300 euro meer geloof ik dat die prijs dan reeel is. (hoewel dat een Tristar was en bij DMG een Hacker Systemat, appels en peren?)

Maar ja, je blijft twijfelen he? Betalen we niet te veel ?

De verkoper was overigens (in tegenstelling tot wat ik lees hier op dit forum)
totaal niet opdringerig. We zijn nu zo'n 4 keer geweest in de showroom en kregen uiteraard ruim de tijd om er over na te denken.

Met de totaal prijs durfde de verkoper alle concurrentie aan, hij zat heel scherp met de prijs volgens hem.

Al me al een goed gevoel dat je nog rustig kan en mag rond winkelen en dat de verkoper niet opdringerig was. Ik denk dus dat die 8.000 euro een goede prijs is incl. de montage, maar toch.....

Wie geeft ons dat geruststellende antwoord/gevoel dat zegt, zet een krabbel of juist de tip van de week waar nog meer te kijken en op te letten?

Kuchegirl
Berichten: 101
Lid geworden op: 21 aug 2006 12:01

Re: Mandemakers M-Collectie

Ongelezen bericht door Kuchegirl »

Hi,

natuurlijk kan je bij mandemakers wel een goede deal sluiten, let wel op af het aansluiten van de apparatuur in de offerte zit standaard doen ze dat namelijk niet.
Over de prijs denk ik dat er nog wel wat ruimte is voor verdere bespreking :wink:

Bij brugman onder druk gezet haha das niet nieuw voor die formule, maar is wel zelfde baasje als waar je nu wil kopen he.

I-kook teleurgesteld, in de prijs of wat?

Mvg Kuchegirl

mrflik
Berichten: 53
Lid geworden op: 13 feb 2011 16:55

Re: Mandemakers M-Collectie

Ongelezen bericht door mrflik »

Kuchegirl schreef:Hi,

natuurlijk kan je bij mandemakers wel een goede deal sluiten, let wel op af het aansluiten van de apparatuur in de offerte zit standaard doen ze dat namelijk niet.
Over de prijs denk ik dat er nog wel wat ruimte is voor verdere bespreking :wink:
Ik heb het er over gehad met de verkoper, het was dit bedrag, en anders niet. Na veel zeuren nog een ladekastje en een pannensetje er uit kunnen halen, meer was niet mogelijk.
Kuchegirl schreef:Bij brugman onder druk gezet haha das niet nieuw voor die formule, maar is wel zelfde baasje als waar je nu wil kopen he.
Klopt, maar toch zal de formule per winkel wel anders zijn, want het opdringerige gevoel kregen we helemaal niet bij Mandemakers maar wel bij KC, Brugman, etc.

Kuchegirl schreef:I-kook teleurgesteld, in de prijs of wat?
Lak, kwaliteit keuken.. vonden we erg jammer daar. Nobila was het werk geloof ik. (prijs was prima, alleen de keuken niet)

ice1982
Berichten: 129
Lid geworden op: 29 nov 2007 22:33

Re: Mandemakers M-Collectie

Ongelezen bericht door ice1982 »

mrflik schreef: Lak, kwaliteit keuken.. vonden we erg jammer daar. Nobila was het werk geloof ik. (prijs was prima, alleen de keuken niet)
Daar krijg ik altijd enorme jeuk van... Waarom laat je de verkoper een hoop werk doen om een offerte voor jullie te maken, terwijl jullie al wisten daar geen keuken te kopen omdat de keuken niet naar wens was? Denk je dat die man niets beters te doen heeft?

Ga je ook weleens naar de Aldi, vult een complete kar met boodschappen, laat de cassiere alles scannen, en zeg dan "Goh, wat een lage prijs, maar nee, ik vind jullie boodschappen troep, dus ik neem ze niet! Toch bedankt, weet ik in elk geval hoe duur het hier is"

mrflik
Berichten: 53
Lid geworden op: 13 feb 2011 16:55

Re: Mandemakers M-Collectie

Ongelezen bericht door mrflik »

ice1982 schreef:
mrflik schreef: Lak, kwaliteit keuken.. vonden we erg jammer daar. Nobila was het werk geloof ik. (prijs was prima, alleen de keuken niet)
Daar krijg ik altijd enorme jeuk van... Waarom laat je de verkoper een hoop werk doen om een offerte voor jullie te maken, terwijl jullie al wisten daar geen keuken te kopen omdat de keuken niet naar wens was? Denk je dat die man niets beters te doen heeft?

Ga je ook weleens naar de Aldi, vult een complete kar met boodschappen, laat de cassiere alles scannen, en zeg dan "Goh, wat een lage prijs, maar nee, ik vind jullie boodschappen troep, dus ik neem ze niet! Toch bedankt, weet ik in elk geval hoe duur het hier is"
Wanneer je jeuk hebt moet je krabben. Je komt overigens zelf tot de conclusie dat wij de verkoper een offerte hebben laten uitbrengen. Dit heb ik niet geschreven, maar maak jij ervan...

Afijn. Brugman en i kook geen offerte. Mandemakers en de zelfstandige ondernemer wel.

Iemand nog tip waar nog meer heen te gaan of op te letten ?

mrflik
Berichten: 53
Lid geworden op: 13 feb 2011 16:55

Re: Mandemakers M-Collectie

Ongelezen bericht door mrflik »

mmmm... vandaag gebeld door Mandemakers voor een meetafspraak.

Dat is allemaal wel ter sprake gekomen, maar als je nog geen keuken hebt gekocht is dat best vreemd.. niet waar?

riddert
Berichten: 2145
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Mandemakers M-Collectie

Ongelezen bericht door riddert »

Dat is inderdaad bijzonder. Normaal koop je de keuken en daarna komen ze om de maten definitief te meten.

16again
Berichten: 16166
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Mandemakers M-Collectie

Ongelezen bericht door 16again »

Ga je ook weleens naar de Aldi, vult een complete kar met boodschappen, laat de cassiere alles scannen, en zeg dan "Goh, wat een lage prijs, maar nee, ik vind jullie boodschappen troep, dus ik neem ze niet! Toch bedankt, weet ik in elk geval hoe duur het hier is"
Helaas kun je in keukenland door gebrek aan prijs transparantie zelf niet achterhalen wat iets kost, en moet je wel met verkoper om de tafel.
Bij Aldi is (naar mijn weten) alles netjes geprijsd, en hoef je de cassiere dus niet lastig te vallen.

Ik begrijp dat elke verkoper liefst elke uitgerekende keuken ook verkoopt, maar dat zou ook betekenen dat iederen 10- a 15.000 euro uitgeeft in de eerste de beste winkel zonder verder te kijken.......

mrflik
Berichten: 53
Lid geworden op: 13 feb 2011 16:55

Re: Mandemakers M-Collectie

Ongelezen bericht door mrflik »

Gezien het aantal reacties mag ik aannemen hier dus een goede koop mee te gaan doen?

alive62
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 mar 2010 19:16

Re: Mandemakers M-Collectie

Ongelezen bericht door alive62 »

Iemand nog tip waar nog meer heen te gaan of op te letten ?[/quote]

Komt bijna allemaal in hetzelfde potje terecht!! Kijk maar naar het volgende krantenartikel de Pers.nl van verleden week. Kijk maar eens naar het rijtje met de keukenzaken die van Mandemakers zijn :wink:

http://www.depers.nl/economie/543997/Ke ... rland.html

mrflik
Berichten: 53
Lid geworden op: 13 feb 2011 16:55

Re: Mandemakers M-Collectie

Ongelezen bericht door mrflik »

Vandaag bij een niet DMG keukenzaak geweest, Satink in Zwolle.
(Hier heeft mijn broer de keuken ook gekocht)

Hier werd een Schuller C2 aangeboden voor hetzelfde geld.
Wat zouden jullie nu doen? De Hacker Systemat of de Schuller C2?

arn
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 mar 2008 22:20

Re: Mandemakers M-Collectie

Ongelezen bericht door arn »

Ik werk als zzper voor Mandem,en weet dat Hackers hun topper is.
Verder wil ik erop wijzen dat die teveel zeurt en het onderste uit de kan wil hebben het deksel op de neus krijgt!!!!!
:lol: :?

groteknuffelbeer
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 nov 2009 07:47

Re: Mandemakers M-Collectie

Ongelezen bericht door groteknuffelbeer »

Ik werk als zzper voor Mandem,en weet dat Hackers hun topper is.
Verder wil ik erop wijzen dat die teveel zeurt en het onderste uit de kan wil hebben het deksel op de neus krijgt!!!!!
Ik kan al wel lezen dat jij wel heel goed ingevoerd bent als ZZP'er. Maar nog niet goed genoeg, helaas!

arn
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 mar 2008 22:20

Re: Mandemakers M-Collectie

Ongelezen bericht door arn »

Ok,zou kunnen maakt ook niet echt uit
ieder z'n mening ee

ikbenhetgezeurzat
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 sep 2006 18:05

Re: Mandemakers M-Collectie

Ongelezen bericht door ikbenhetgezeurzat »

Beste man,
Mandemakers is zo groot gworden door, o.a., een scherpe prijs en goede service.
Als je afgaat op wat er op deze forumpagina's allemaal staat is een aankoop bij Mandemakers het slechtste wat je kunt doen maar dit wordt allemaal geplaatst door concurrent van hem.
Ga je gevoel achterna en koop gewoon bij Mandemakers.

arn
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 mar 2008 22:20

Re: Mandemakers M-Collectie

Ongelezen bericht door arn »

wanneer je een goed gevoel heb bij de aankoop van uw keuken bij x of y of mandeman of wie dan ook is het goed hé achteraf zie je wat je mis deed(vaak de prijs alleen bekeken en niet de kwaliteit van de keuken)suc6 iedereen!!!!!!
Laatst gewijzigd door arn op 22 mar 2011 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Mandemakers M-Collectie

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Mandemakers is zo groot gworden door, o.a., een scherpe prijs en goede service.
Als je afgaat op wat er op deze forumpagina's allemaal staat is een aankoop bij Mandemakers het slechtste wat je kunt doen maar dit wordt allemaal geplaatst door concurrent van hem.
Ga je gevoel achterna en koop gewoon bij Mandemakers.
:lol: :lol: Precies; iedereen is tegen hem :?

http://www.juradmin.eu/docs/NL01/NL01000158.pdf

http://www.nujij.nl/boetes-wegens-aanbe ... 5036.lynkx

http://bd.nl/mandemakers-zet-strijd-teg ... oor-1.2280

http://www.omroepbrabant.nl/?news/13044 ... lwijk.aspx

Uitspraak Hr. mandemakers "binnen twee jaar gaan wij naar netto prijzen zodat een consument die een keuken van tienduizend euro koopt alleen nog maar 500 euro korting kan krijgen als deze goed kan onderhandelen"

Wat klopt hier niet? :shock:

p.s. Ik zie mijzelf niet als "concurrent" ik heb namelijk nooit de intentie gehad om zakelijk te groeien; 't is best zo :wink:
Dus toch commentaar van een collega met een gezond respect voor de "zakenman" Mandemakers, doch kritische notitie op de "belerende" toon van de zelfvolprezen keukman. "leven en laten leven" luidt mijn motto.......

16again
Berichten: 16166
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Mandemakers M-Collectie

Ongelezen bericht door 16again »

scherpe prijs en goede service
Mandemakers praktijken haalden zelfs opgelicht! uitzending:
http://www.opgelicht.nl/uitzending/2006/keukenbranche/

Gesloten