LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Het "zwarte gat" dat TNT post heet!!

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
schasfoort

Het "zwarte gat" dat TNT post heet!!

Ongelezen bericht door schasfoort »

Hallo,

Wel eens een pakketje verstuurd met de TNT post? Heeft u een idee wat er gebeurd als uw pakketje zoek raakt?

Dit overkwam mij:

Even een pakketje (incl track en trace code) versturen naar Italie kwam mij erg duur te staan.

Voorval 1:
Ik kreeg een emailtje van de beoogde ontvanger dat de track en trace code niet werkte, inderdaad de code invullen en error! Dus ik nam contact op met de TNT post pakketservice.

Reactie TNT post wij zullen een onderzoek starten maximale duur 3 maanden, ja u leest het goed 3 maanden, dus ik melde mijn klant sorry u moet maar 3 maanden wachten want mijn companion TNT post gaat het uitzoeken ....duh.. kijk dat het pakket in Italie ergens zoek is geraakt kan ik mij voorstellen dat het allemaal wat langer duurt, maar in dit geval werkte de track en trace code niet eens! ..3 maanden !!!!!!!!!!!!!

Voorval 2:Na bellen en emailen kreeg ik naar een week of 5 antwoord per brief; ik zal het even samenvatten, Wij hebben het pakketje niet kunnen traceren dus pech futsie... Totale pakket waarde 170 euro, ja meneer u had het pakket maar moeten verzekeren ....het moet niet gekker worden.

Ik koop een dienst van de TnT, dit bedrijf presteert het om het pakket zoek te laten raken en levert een wanprestatie en zegt vervolgens jammer dan... wij kunnen er niets aan doen, het ligt niet aan onze vakbekwame medewerkers ..pech voor U!!!

Wat de TNT eigenlijk zegt is: als u een pakket verstuurd kies dan altijd een pakketverzekering, al onze andere pakket diensten zijn "fire and forget" diensten.

Nu wil ik niets verkeerds zeggen over de vakbekwame TNT mensen maar ik draag een pakketje over aan de TNT en verwacht dat het pakket aankomt, het pakket is op mysterieuze wijze verdwenen door de handen van de TNT ....DAN VERWACHT IK OP Z'N MINST dat het pakket vergoed wordt verzekerd of niet verzekerd.

Als ik aan mijn schilder vraag om mijn huis WIT te schilderen, en hij schildert het blauw, had ik hier dan een verzekering voor moeten afsluiten?

Het paarse krokodil Antwoord van de TNT post service:U heeft onze algemene voorwaarden niet gelezen... daarin staat als wij een wanprestatie leveren u pech heeft en dat wij in eerste instantie 3 maanden mogen wachten voordat wij u uberhaupt antwoord geven over de status van uw pakket!

Er werd ook nog bij gezegd dat deze algemene voorwaarden ook nog eens goed gekeurd door de nederlands regering, is het dan toch een staatsbedrijf? Of gaan we als commercieel TNT bedrijf de klant eens centraal stellen.

TROSRADAR doe er iets aan want dit kan echt niet help help weer een kleine consument tegen die grote paarse krokodil, helpt u mij!

Met vriendelijke groet,
Miggel

VioletPrue

Re: Het "zwarte gat" dat TNT post heet!!

Ongelezen bericht door VioletPrue »

schasfoort schreef:Nu wil ik niets verkeerds zeggen over de vakbekwame TNT mensen maar ik draag een pakketje over aan de TNT en verwacht dat het pakket aankomt, het pakket is op mysterieuze wijze verdwenen door de handen van de TNT ....DAN VERWACHT IK OP Z'N MINST dat het pakket vergoed wordt verzekerd of niet verzekerd.
Dit is natuurlijk onzin. Als u iets niet verzekerd, is het dus niet verzekerd. Als uw onverzekerde huis afbrand, kunt u toch ook niet verwachten dat u toch alles vergoed krijgt van bijv. Univé? En de waarde van het pakket is nu never nooit niet meer te achterhalen, dus dan is uitkeren ook niet mogelijk. Dure les voor de volgende keer, paketten met veel waarde dus altijd verzekeren!

schasfoort

Wat een onzin reactie ...werkelijk waar, ik zal u ook uitleggen waarom!

Ten eerste gaat het hier om de core business van de TNT post, het verzenden van pakketjes, en elk pakketje met inhoud is ALTIJD waarde vol, of het nu gaat om een brief gaat of niet, dus voor deze basis werkzaamheden van de TNT post moet ik mij verzekeren volgens u ... ik dacht het niet!

Zij leveren een wanprestatie daarvoor hoef ik mij lijkt mij niet te verzekeren, ik verwacht een excuus plus vergoeding, ik betaal toch voor deze geleverde service!

nog een voorbeeld; ik laat mijn schoenen repareren bij de schoenmaker, deze vernielt mijn schoenen, (hier hoef ik mij toch niet voor te verzekeren de schoenmaker is toch verzekerd hiervoor) wat is dan het meest logisch en goed koopmansgedrag:

optie1) bij onherstelbare schade aan uw schoenen door ons toedoen, heeft u pech!

optie2) Sorry voor het door ons gemaakte schade aan uw schoenen, u krijgt uw schoenen vergoed.

Het antwoord van de TNT post is optie 1 jammer dan en verschuilt zich achter de algemen voorwaarden.

graag uw reactie

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

schasfoort schreef:
Zij leveren een wanprestatie daarvoor hoef ik mij lijkt mij niet te verzekeren, ik verwacht een excuus plus vergoeding, ik betaal toch voor deze geleverde service!

Ik denk dat je dan lang kan wachten, namelijk er wordt gevraagd op het moment dat je iets bij TNT als pakket laat versturen of er een verzekering op moet. Als jij dan nee zegt ...dan is dat dikke pech.

VioletPrue

schasfoort schreef:nog een voorbeeld; ik laat mijn schoenen repareren bij de schoenmaker, deze vernielt mijn schoenen, (hier hoef ik mij toch niet voor te verzekeren de schoenmaker is toch verzekerd hiervoor) wat is dan het meest logisch en goed koopmansgedrag:

optie1) bij onherstelbare schade aan uw schoenen door ons toedoen, heeft u pech!

optie2) Sorry voor het door ons gemaakte schade aan uw schoenen, u krijgt uw schoenen vergoed.

Het antwoord van de TNT post is optie 1 jammer dan en verschuilt zich achter de algemen voorwaarden.

graag uw reactie
Als een schoenmaker uw schoenen verpest heeft u bewijs.
U heeft echter op een niet werkende Track and Trace code na, geen enkel bewijs wat er in het pakket zat en wat de waarde daarvan is.
U heeft er zelf voor gekozen om het pakket niet te verzekeren, dus heeft u het risico aanvaard.
Dat uw pakket foetsie is, is natuurlijk belachelijk, maar u kunt niet eisen dat TNT u de waarde vergoed.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Ik denk dat je dan lang kan wachten
Tot de spreekwoordelijke ons...

De enige vergoeding die u zou kunnen betwitsten, is het bedrag van verzending van het pakket en 0,00 voor de inhoud van het pakket. Ze zijn het pakket kwijt geraakt en het is niet afgeleverd. In dit opzicht hebben ze niet geleverd waarvoor u betaalt, nl de levering van het pakket.

Als u geen verzekering afsluit is het niet na te gaan wat de waarde van het pakket is. Dan kan iedereen waarvan het pakket is zoekgeraakt wel roepen dat het een waardevol pakket is. Ik zeg niet dat dat nu aan de hand is in uw geval maar het kan. Vandaar de mogelijkheid van verzekeren.

Als u zo zeker weet dat u in uw recht staat, ga dan eens langs bij een wetswinkel of juridisch loket. Of schakel uw rechtsbijstandverzekering in. U stelt uw vraag op een forum voor kritische consumenten. Indien u hier een stelling poneert, kan het zo zijn dat men het niet met u eens is.

ciske

Emmy75 schreef:
Als u zo zeker weet dat u in uw recht staat, ga dan eens langs bij een wetswinkel of juridisch loket. Of schakel uw rechtsbijstandverzekering in. U stelt uw vraag op een forum voor kritische consumenten. Indien u hier een stelling poneert, kan het zo zijn dat men het niet met u eens is.

Ik denk dat TS dat al heeft gedaan en alsnog probeert om haar/zijn gelijk te krijgen ,helaas....pindakaas :lol:

schasfoort

Als ik besluit om mijn fiets niet te verzekeren dan is dat mijn risico die ik zelf in de hand heb.

Als ik een pakket verstuur en een samenwerking aan ga met de tntpost pakket service, dan neem ik dus een zeer groot risico die ik niet zelf in de hand heb, sterker nog alle volgens de TNT waardevolle pakketten, zijn "zoekraak" gevoel zal ik maar zeggen.

kiest u voor niet verzekeren van uw pakket dan kiest u infeite voor het zwarte gat dat TNT post heet!

We kunnen er lang over discussieren het feit blijft; Ik vraag aan de TNT post om mijn pakket te versturen, vervolgens bel ik een dag later waar mijn pakket is? antwoord: pakket foetsie ...heeft u even pech

Dat dus ook inclusief met een niet werkende track en trace code, niet eens een pakket met een verhaal dat ergens in het buitenland in een klein distributie centrum is zoekgeraakt, nee gewoon 1 dag later al zoek.

KIEST U VOOR NIET VERZEKEREN BIJ DE TNT POST PAKKET SERVICE ... DAN KIEST U VOOR DE AFLEVER EN VERGEET SERVICE

De slogon van de TNT post pakket service "SURE WE CAN" is gewoon niet af!

Ik roep iedereen op om de slogon van de TNT post af te maken met uw eigen ervaringen met de TNT post.

Er zijn misschien 1001 reden te verzinnen om een pakket te verzekeren, maar niet om deze REDEN.

ciske

schasfoort schreef:

Er zijn misschien 1001 reden te verzinnen om een pakket te verzekeren, maar niet om deze REDEN.

Het zijn er nu dan dus 1000 , 1 er af omdat jij het vertikte om je pakket te verzekeren , namelijk DAN had je aanspraak kunnen maken. Nu dus niet!!

Emmy75

Als ik besluit om mijn fiets niet te verzekeren dan is dat mijn risico die ik zelf in de hand heb
U kunt ook nog wel 1001 voorbeelden verzinnen die juridisch anders in elkaar zitten :? Daarmee kunt u uw gelijk niet halen.

Als het pakket verzekerd wordt, hoort daar ook een opgave van de inhoud bij. Nu is niet na te gaan wat erin zat.

Zoals ik reeds zei, u kunt het bedrag van de verzending betwisten daar het pakket niet is aangekomen en u niet geleverd kreeg waarvoor werd betaald. De inhoud: domme pech en dure les.

schasfoort

Als een schoenmaker uw schoenen verpest heeft u bewijs.
U heeft echter op een niet werkende Track and Trace code na, geen enkel bewijs wat er in het pakket zat en wat de waarde daarvan is.
U heeft er zelf voor gekozen om het pakket niet te verzekeren, dus heeft u het risico aanvaard.
Dat uw pakket foetsie is, is natuurlijk belachelijk, maar u kunt niet eisen dat TNT u de waarde vergoed.
als ik het pakket wel verzeker heb ik toch ook geen bewijs, wat mij betreft mogen ze voor verzending er in kijken.

schasfoort

ciske schreef:
Emmy75 schreef:

Ik denk dat TS dat al heeft gedaan en alsnog probeert om haar/zijn gelijk te krijgen ,helaas....pindakaas :lol:

Tja ik ga zeker nog mijn rechtsbijstand hierover aanspreken.

Emmy75

als ik het pakket wel verzeker heb ik toch ook geen bewijs
Juist wel.

ciske

Emmy75 schreef:
als ik het pakket wel verzeker heb ik toch ook geen bewijs
Juist wel.

dan had je iets kunnen verhalen
Kan je doen maar helpt toch niks.

VioletPrue

schasfoort schreef:
ciske schreef:
Emmy75 schreef:

Tja, advocaten zijn nu eenmaal dol op tastbaar bewijs. En dat heeft u niet. Dus ik vrees dat uw rechtsbijstand hier ook niets mee kan.

schasfoort

Tja, advocaten zijn nu eenmaal dol op tastbaar bewijs. En dat heeft u niet. Dus ik vrees dat uw rechtsbijstand hier ook niets mee kan.
Het gaat om een WANPRESTATIE van de TNT post pakket service dat lijkt me toch een aardige juridische basis.

VioletPrue

Nee, dat is het dus niet. Er is u de mogelijkheid geboden om het kostbare pakket te verzekeren. U kiest hier, uit eigen beweging, niet voor. Dat het pakket kwijt is, is inderdaad belachelijk. Maar raad eens, dat gebeurt heel veel mensen! Als u dan wilt dat uw onverzekerde pakket wordt vergoed, gaat u nat, want daar is geen wettelijke basis voor. Ga maar na, als niemand pakketten verzekerd en TNT zou toch alle zoekgeraakte/baschadigde pakketten moeten gaan vergoeden, dan wordt een pakje verzenden twee keer zo duur! U wens u veel succes met uw strijd tegen deze windmolen, want naar mijn mening gaat u dit never nooit niet winnen.

lostlovey

Ongelezen bericht door lostlovey »

Denk ook dat het lastig wordt verhaal te halen aangezien het pakket niet was verzekerd. Uiteraard verwachten we dat onze post en pakketten keurig worden afgeleverd maar dat is nu eenmaal niet zo. Is niet goed te praten maar is wel de realiteit.

Met betrekking tot de waarde van Track and Trace heb ik wel zo mijn bedenkingen. Het is relatief duur en je hebt hiermee nog geen enkele garantie. Het enige dat men kan doen is een onderzoek instellen mits Track and Trace in het aankomstland geldig is. Dat is het namelijk niet in alle gevallen zo. Ik meen dat Italie daar ook onder valt. Dan is het dus zaak het pakket te verzekeren. Dit moet men je aan de balie echter wel vertellen.

Ik heb ook eens iets met Track and Trace naar Engeland verstuurd (brief). Toen dat maar niet aankwam heb ik geinformeerd en toen pas kwam ik te weten dat T&T tot de landgrens gold, daarna inderdaad een zwart gat en geen enkele mogelijkheid mijn brief te achterhalen.

Emmy75

@ TS, stel de vraag ook eens op rechtenforum.nl.
Het gaat om een WANPRESTATIE van de TNT post pakket service dat lijkt me toch een aardige juridische basis.
Schreeuwen is niet nodig. Ik denk dat iedereen dat punt wel begrepen heeft, maar heeft verworpen wegens allerlei redenen die al genoemd zijn. Zoals gezegd de andere reageerders geven enkel hun eigen mening. De enige die u daadwerkelijk kunnen helpen zijn de rechtsbijstand of juridisch loket of iets dergelijks. Overigens ben ik wel benieuwd naar de uitkomst er van, zodat we er iets van kunnen leren.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ik denk dat je rustig kunt stellen dat als je pakketjes niet verzekerd verzend, de kans op kwijtraken gelijk een stuk groter is.

En, zo extreem hoog zijn die kosten niet - voor een pakket met een waarde van 75 euro, was het 1,15 bovenop verzendkosten. (Oktober 2010)

Gesloten