LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie heeft ervaring met Esprit-online

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Marjan59
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2011 22:38

Wie heeft ervaring met Esprit-online

Ongelezen bericht door Marjan59 »

Ik ben benieuwd of mijn ervaring een incident is. :?
In oktober 2010 bestelde ik twee shirts bij Esprit-online. De bestelling werd 6 november 2010 bezorgd. Helaas bleken de shirts te groot, maar volgens de voorwaarden van Esprit is retour zenden een fluitje van een cent. (in mijn geval tot nu toe van 3500 centen) :evil:
Aangezien de originele doos beschadigd was, heb ik de shirts in een ander pakketje, maar voorzien van de Esprit-retourbon en -adresetiket teruggestuurd. Bewijs van verzending bewaard (vooruitziende blik?).
Ik kreeg geen bericht van ontvangst van de retourzending. Inmiddels wel 35 euro lichter en een heleboel mails verder, nog steeds geen bericht van Esprit. Ook al wordt in iedere mail standaard beloofd dat binnen 72 uur Esprit iets van zich laat horen. Niets dus! Ik heb de mails naar zowel de duitse als nederlandse adressen gezonden.
Uiteindelijk het dure 0900-nummer maar's gebeld. Ze konden niet zien dat mijn pakje ook daadwerkelijk was aangekomen. Ik hoefde alleen maar een kopie van het verzendbewijs te sturen naar hun adres in Duitsland en dan zou de rest geregeld worden.Kopietje verstuurd naar het opgegeven adres. Vervolgens is het al weken weer doodstil.
Ik ben bang dat ik naar mijn geld kan fluiten.
Zijn er meer mensen met een dergelijke ervaring met deze webshop?

groetjes
Marjan

jessinha
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 okt 2008 00:34

Re: Wie heeft ervaring met Esprit-online

Ongelezen bericht door jessinha »

Ik heb een keer een pakket teruggestuurd, maar ik heb wel met acceptgiro laten betalen, dus geen geld overgemaakt.
Als je een verzendbewijs hebt kan je het niet opsporen met tracktrace.nl ?

In ieder geval heb ik overigens wel een negatieve ervaring met esprit webshop. Ik had namelijk 2 dure bikini's gekocht waar na 1 dag zomaar kralen vanaf waren gegaan. Ik kon echter geen vervangende kralen krijgen. Kon verder kiezen uit korting of terugsturen. Terugsturen had geen zin aangezien ik de bikini's wel gebruikt had. Korting wilde ik wel doen, echter toen ik ze wilde gebruiken kon dat weer niet etc. Dus ik zal hier niets meer kopen.

Mandy1983
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 feb 2011 18:11

Re: Wie heeft ervaring met Esprit-online

Ongelezen bericht door Mandy1983 »

Marjan, Ik heb recent een soortgelijke ervaring gehad met de esprit e-shop. Eind december heb ik in een pakketje een aantal artikelen teruggestuurd. Op een gegeven moment kreeg ik hiervan wel een retourbevestiging, maar op de ene of andere manier was er een artikel uit het pakket verdwenen. Vervolgens kreeg ik van de esprit de mededeling dat ik voor dit artikel moest betalen. Uiteraard ga ik niet betalen voor iets wat ik terug heb gestuurd, dus hier heb ik begin januari een mail over gestuurd. Vervolgens hoorde ik 2 weken niets. Maar weer een nieuwe mail gestuurd en ook hier hoorde ik niets op. Totdat ik eind januari ineens een aanmaning kreeg. Uiteraard gelijk weer gemaild met het vriendelijk verzoek om mij binnen 3 dagen een antwoord te geven. Je raadt het al, na 3 dagen nog geen antwoord. Op 27 januari heb ik ze daarom maar gebeld. De (onvriendelijke) medewerker die ik aan de telefoon kreeg kon niets voor mij doen, maar ze zou het doorgeven aan de klachtenafhandeling en die zouden contact met mij opnemen. Tot vandaag had ik nog steeds niets gehoord en ik was inmiddels behoorlijk pissig over dit hele gebeuren. Ik stond vanmorgen op het punt om nog maar weer eens te bellen, toen ik tot mijn verbazing in mijn e-mail een standaard retourbevestiging kreeg. Eindelijk hebben ze het artikel geretouneerd. Verder overigens niets gehoord van de afdeling klachtenafhandeling. Ik moet zeggen dat deze manier van klachtafhandeling van esprit mij heel erg tegen gevallen is. Ik bestel er in iedergeval nooit meer iets! Ik hoop dat jij ook snel een antwoord van ze krijgt.

sandra1978
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 mar 2011 21:34

Re: Wie heeft ervaring met Esprit-online

Ongelezen bericht door sandra1978 »

Ik heb alleen maar goede ervaringen met de Esprit online winkel.
Voor mijn dochter en mijn man bestel ik altijd bij Esprit Online.
Heel snel geleverd en ik betaal altijd met een accept-giro. En je betaalt GEEN verzendkosten.

Esprit mag blijven en ik blijf zeker klant! :D

Gesloten