LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ruzie om aanlegkosten kabel Ziggo

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
JoyceV

Ruzie om aanlegkosten kabel Ziggo

Ongelezen bericht door JoyceV »

Ik ben al sinds begin november bezig met Ziggo over de aanlegkosten van de kabel buitenshuis in mijn huurflat.
In mei ben ik er komen wonen en heb toen een keer of vier met Ziggo gebeld totdat het eindelijk gelukt was om een abbonement af te sluiten. Toen ik vroeg of het iets uitmaakte dat ik in een nieuwbouwflat kwam te wonen, vroeg de mevrouw van de klantenservice of het koop of huur was. Ik gaf aan huur waarop zij zei dat de eenmalige kosten voor het abbonement dan 29,95 was. Ik blij en na een paar dagen was mijn pakket er samen met de bevestigingsbrief van Ziggo dat de eenmalige koste 29,95 was.

Nu kreeg ik in november een brief dat ze waren vergeten om 120 euro aanlegkosten voor de kabel buitenshuis aan ons te berekenen of ik die nog even wilde betalen. Hierop heb ik de klantenservice gebeld en gezegd dat ik een brief had waarin ziggo had geschreven dat de eenmalige kosten 29,95 bedragen. Hierop werd me verteld dat ik de kosten dan niet hoefde te betalen.

Nu blijven ze me herrineringen sturen dat ik moet betalen. Ik heb al 3 klachtenbrieven gestuurd maar blijf de hele tijd een standaard antwoord krijgen van de klantenservice, zelfs als ik de brief aan de afdeling klachten stuur.
Ik heb met een advocaat overlegd en deze geeft aan dat ik in mijn recht sta om niet te betalen omdat ik de kosten niet met Ziggo overeen ben gekomen.

Iemand een idee hoe ik nu verder kan gaan om mijn recht te krijgen bij Ziggo?

Guardian72
Contacteer:

Re: Ruzie om aanlegkosten kabel Ziggo

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Maak een kopie van de brief met de bewuste eenmalige kosten, en stuur deze, samen met een brief naar Ziggo, aangetekend en met handtekening retour (ivm bewijs).

In die brief zet je kort het verhaal uit een, en geeft aan dat de klantenservice consequent weigert je te helpen (dat standaard verhaaltje) - en dat je deze bedreigingen zat bent (die herinneringen dus) - en dat je, ondanks dat men je al eerdere telefonisch gelijk heeft gegeven (zou handig zijn als je naam en datum erbij kan noemen) men blijft volharden met een onterechte rekening - waardoor jij dit ervaart als een poging tot afpersing.

Stel een eis dat men binnen 10 dagen na ontvangst van je brief bevestigd dat de kosten niet betaald hoeven worden, en bevestigd dat er geen nieuwe herinneringen meer gezonden zullen worden.
Indien men hier geen gehoor aan geeft, behoud je de optie open om aangifte wegens (poging tot) afpersing te doen, daar de brieven door jou als bedreigend worden ervaren.

Beetje harde taal - maar helaas, ziggo staat niet bekend om direct klantvriendelijk en juist te handelen.

Gesloten