LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte service HTR Nederland voor reparatie Apple

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
beardienl

Slechte service HTR Nederland voor reparatie Apple

Ongelezen bericht door beardienl »

Nog geen 3 jaar geleden een Apple IMac gekocht met 24"scherm. Mooie computer om te zien,maar helaas werkten de programma's die ik op mijn windows pc had niet goed, ondanks dat we parallels hadden aangeschaft en ondanks de toezegging in de winkel dat ik mijn windows programma's gewoon kon gebruiken. Ik heb daar mee leren leven, en andere oplossingen (lees andere programma's) gezocht/gekocht. Ik heb de computer nodig voor mijn eigen bedrijf en gebruik hem dus dagelijks.

2 weken geleden ging de computer kapot, hij deed niets meer. Gelukkig had ik dagelijks een backup gemaakt, dus ik ben niets kwijt. Mac naar de i-amstore in Arnhem gebracht, waar ik hem gekocht had. Wij werden daar zeer slecht behandeld, ten eerste zou het wel onze schuld zijn, en ze zijn nergens aansprakelijk voor. Wel werd geadviseerd om maar een grotere harde schijf te kopen (verkopen is het enige wat ze kunnen).
Ook zijn er geen garanties dat de backup goed is, want op software is geen garantie. Dat we het officiele backup programma van Apple gebruiken, doet er niets toe. Door gebruik te maken van een ander programma is het mijn man gelukt de mac-backup bestanden in te lezen op een windows pc. Dus de backup werkt wel degelijk.
De reparatie van de harde schijf, die gecrashed is zou ca. 2 weken duren. En dat de computer nodig is voor eigen bedrijf doet niets ter zake, want enige spoed kon niet. Volgens consumentenbond zou de levensduur van een harde schijf 5 jaar zijn.
Vandaag offerte ontvangen voor de harde schijf. Geinformeerd wat de kosten zijn als er een grotere harde schijf in ging. Dat wist men niet, want er waren verschillende prijzen, van 79 euro tot 350 euro. Het werd nagevraagd bij de technische dienst en het antwoord is: we weten het niet, maar als u zegt hoeveel het mag kosten, houden we daar rekening mee..... Dus als het te duur wordt, zetten we er geen grotere harde schijf in. Op mijn vraag of ik hem a.s. vrijdag kan ophalen in Veenendaal (waar hij gerepareerd wordt) kon men geen antwoord geven. Dus Veenendaal gebeld, en tja, de computer zou volgende week wel klaar zijn. Maar beslist niet a.s. vrijdag. De reparatie duurt nu al 2 weken.

Wij halen nu a.s. vrijdag de computer op, ongerepareerd, want we kunnen er zelf wel een harde schijf in zetten.(Gelukkig is mijn man handig genoeg om dit te doen). Natuurlijk kost dit ook tijd maar geen 3 weken.

Maar als je dus een apple imac koopt en hij gaat kapot, hou er rekening mee, dat het winkelpersoneel in Arnhem zeer onbeleefd is, geen kennis van zaken heeft, en dat de service wel eens heel lang kan duren. Ze willen wel graag verkopen.

Voor mij geldt: geen nieuwe imac meer. Als ik overstap op een andere computer zal dit weer een gewone Windows pc worden.

LeoZ

Re: Slechte service HTR Nederland voor reparatie Apple

Ongelezen bericht door LeoZ »

Dit is de zoveelste klacht van Apple die ik in korte tijd lees... het gaat goed bij Apple, wat ik in een ander Topic al intikte... het succes van Apple is naar het hoofd gestegen!

I-Phone : klok problemen, gele waas op het schermpje,
Apple beeldschermen: regelmatig defecten,
I-Touch en I-phone: vochtproblemen (volgens Apple) die er niet zijn (is onlangs bij Kassa op zaterdagavond op Tv geweest!)

Tenslotte:: een losse harde schijf van 2 TerraByte (b.v.: de WD Caviar Green WD20EARS 2TB(SATA II, 64MB) kost ca. € 80,- en kan vrij simpel de defecte HDisk vervangen, wat uw echtgenoot dus zelf kan.
Dat men bij Apple met veel hogere bedragen komt...

Het wordt onderhand een zure appel... :mrgreen:

Roytheslayer

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Heb een telecomwinkel, en het is dat er zoveel vraag naar apple producten is en ik het dus niet kan maken het niet te verkopen maar anders verkocht ik het niet eens.
Niet zozeer vanwege de klachten op zich, maar de belabberde aftersales, of eigenlijk het complete gebrek aan een afdeling aftersales.
Waar alle merken een DOA regeling hebben, kent Apple dit niet eens.
Een besteld product is voor mij als winkelier gewoon niet terug te sturen.
De klant zelf een nieuw toestel uitleveren is ook geen optie omdat alle serienummers geregistreerd staan.
Gevolg: Ik mag een klant die op dezelfde dag terug komt met een defecte iphone gaan uitleggen dat het toestel toch echt opgestuurd moet worden.

Nee service komt bij Apple niet in het woordenboek voor.
Producten voor veel te hoge prijzen verkopen kunnen ze wel heel goed, en de mensen trappen er massaal in.

Zelfs mensen die echt geen iphone nodig hebben, en je ze dus ook adviseerd om een ander, voor hen meer geschikt toestel te nemen wat dan ook nog eens veel goedkoper is, willen toch een iphone hebben.

beardienl

Ongelezen bericht door beardienl »

Inmiddels is mijn probleem opgelost door de winkel in Veenendaal. Perfect advies, I-mac snel gerepareerd, en ik kon hem ophalen ook al was de winkel dicht i.v.m. de lounge van de i-pad 2.

En de computer werkt weer prima.

aussi

Ongelezen bericht door aussi »

Ja, meer mensen hebben slechte ervaringen met de "service"van Apple. Het scherm flikkerde, dus apple gebeld. Om een lang verhaal kort te maken: Ik kon het toestel naar een Apple Authorised Service Provider brengen (AASP), die zou het toestel opsturen naar een reparateur, maar omdat het niet gerepareerd kon worden zou ik binnen 1 week een nieuw toestel op kunnen halen in de AASP. Mooie service dacht ik toen nog. Een ifactors shop is niet altijd een AASP, zij waren nog bezig met het verkrijgen van een licentie, misschien wilde T-mobile helpen? Nee, T-Mobile hielp niet, want het toestel kwam niet bij T-mobile vandaan. Apple weer bellen. Kreeg het adres en telefoonnummer van het dichtsbijzijnde AASP. Gebeld: nee, dat kan niet een telefoon innemen voor reparatie, en als apple dat gezegd heeft moeten ze dat eerst maar schriftelijk bevestigen. Weer apple bellen: joh, email dat AASP even dat jullie dat gezegd hebben, andere medewerker inmiddels: nee, dat kan helemaal niet! Wij halen de iphone bij u thuis op en u krijgt hem gerepareerd of vervangen terug. Joepie, maar heel kort: toch geen toestemming om iphone te vervangen. Ik moet de iphone opsturen naar 1 vd 2 reparateurs. Ik zeg dat ik recht heb op kostenloze reparatie, maar inmiddels al wel kosten heb moeten maken en niet nog meer kosten wil maken. Geen probleem, die kosten mag ik achteraf declareren, maar dat wil ik wel zwart op wit, want al die beloftes tot nu toe hebben tot niets goed geleid. krijg ik ineens te horen dat iemand van de technische ondersteuning mij naar een aasp heeft gestuurd, maar dat iemand van de aftersales mij de belofte heeft gedaan voor het vergoeden van de kosten. het (ik) is een probleem van de technische ondersteuning en niet van after sales. Snappen ze daar bij apple zelf nog wel wat service is? tot zo ver de slechte of liever geen service van apple. iphone ligt nog kapot thuis. vervolg komt binnenkort, hoop ik

aussi

aanvulling op vorige bericht. Volgens medewerker zoveel van apple is nog niet iedereen er aan gewend dat je nu ook een iphone via de apple store op internet kunt kopen en dat daar een andere retour service voor geldt. Ze zeggen nu dat de iphone opgestuurd kan worden via UPS. ze brengen daartoe een doos thuis om de iphone in te versturen. Ze sturen het dan na reparatie/ vervanging ook weer kostenloos terug. Ben benieuwd.

aussi

Aanvulling en afloop.
Het kan dus wel: al na drie dagen werd er een vervangende Iphone thuisbezorgd!
Deze snelle service is een groot contrast met de moeite die ik heb moeten doen om deze te krijgen. Ik hoop dat anderen de moeite voortaan bespaard blijft en dat apple meteen deze service verleent.

BBCS
Contacteer:

Ongelezen bericht door BBCS »

beardienl schreef:Volgens consumentenbond zou de levensduur van een harde schijf 5 jaar zijn.
Dat zuigen ze uit hun eigen duim.
Het slaat echt nergens op.

CARD-Services
Contacteer:

Ongelezen bericht door CARD-Services »

Bericht verwijderd door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.

Het is niet toegestaan advertenties te plaatsen op het forum of allerlei commerciële of non-commerciële bedrijven te promoten of hierbij gebruik te maken van hyperlinks naar websites.

Rickyman

Ongelezen bericht door Rickyman »

Card Services,
Reclame maken is niet volgens de regels van dit forum,
Daarnaast ben je nergens bij een brancheorganisatie aangesloten en zou ik mensen adviseren hier geen zaken mee te doen.

Rick

Gesloten