LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Buurvrouw wil geen nieuwe schutting!!

Alles over onderhouden van de tuin, hoveniersbedrijven etc.
Louslwd

Buurvrouw wil geen nieuwe schutting!!

Ongelezen bericht door Louslwd »

Hallo,

Op dit moment staat er tussen onze tuin en die van de buurvrouw een schutting van betonnen platen.
Helaas is deze(behalve erg lelijk) aan het verzakken onze tuin in en daarmee ook de bestrating.
Mijn partner heeft gevraagd of zij samen met ons een nieuwe schutting wil plaatsen( waarmee het meeste werk bij ons komt te liggen want het is een oude dame, dit vinden wij geen probleem).
Helaas wil zij hier niet aan mee werken, aangezien een houten schutting meer onderhoud vraagt en het verwijderen van het beton kosten met zich meedraagt.
Weet iemand waar ik een rapport kan aanvragen waarin staat dat de bestaande schutting schade veroorzaakt aan mijn tuin, en waarmee ik haar kan overtuigen dat het waar is, aangezien zij ons niet gelooft?

Alvast bedankt!
Groeten Marlous

tennis

Re: Buurvrouw wil geen nieuwe schutting!!

Ongelezen bericht door tennis »

Hier zijn vragen beantwoord, want je schrijft niet, of de schutting op de erfgrens staat enz. dus moeilijk te beantwoorden in jou geval:

http://www.juridischloket.nl/vraagenant ... ndere.html

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Als je een huurwoning hebt dan zou je even contakt kunnen opnemen met de woningstichting.

Maar of je haar uiteindelijk kan verplichten, nee geloof dat niet, je zou het aan jou kant kunnen ophogen ivm de verzakking en er een nieuwe schutting tegen aan plaatsen op jou grond.

edwinknight

Ongelezen bericht door edwinknight »

Wellicht dat een hovenier een rapport kan verzorgen, zou tevens foto's maken van de verzakkingen.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Chocomelk schreef: je zou het aan jou kant kunnen ophogen ivm de verzakking en er een nieuwe schutting tegen aan plaatsen op jou grond.

Precies op eigen gedeelte kan een andere schutting er tegen.

lostlovey

Ongelezen bericht door lostlovey »

Kan de buurvrouw de verzakking zien of is het niet zo heel zichtbaar?

Hoe lang staat de betonnen afscheiding er al? Deze zou bij mijn weten echt niet mogen verzakken mits goed geplaatst. Misschien is reparatie een optie in plaats van vervangen?

Dat zo'n ding lelijk is, ben ik met je eens maar je kunt er mogelijk wilgenmatten of iets dergelijks tegen plaatsen en/of laten begroeien.

Fiesiekus

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Hebben hetzelfde meegemaak. Inderdaad eerst rechtzetten (daar kan ze toch niets op tegen hebben??). Ik heb kippengaas tegen het beton gespannen en er hedera door laten groeien. Snelle en goedkope oplossing die ook in de winter groen blijft.

Voordeel betonnen schutting: blijft intact in weer en wind.

Louslwd

Ongelezen bericht door Louslwd »

[quote="lostlovey"]Kan de buurvrouw de verzakking zien of is het niet zo heel zichtbaar?

Helaas kan onze buurvrouw de verzakking niet zien, aangezien deze bij de palen aan onze kant zit, waardoor de schutting onze tuin in "hangt".
Alvast hartstikke bedankt voor alle reactie's!

lostlovey

Ongelezen bericht door lostlovey »

Wat ik bedoelde is of het ook voor een oudere dame (een leek dus en mogelijk niet zo meer bij zicht) zichtbaar is dat de schutting bij jullie verzakt, daarvoor zal ze dus jullie tuin moeten betreden.
Achtergrond van de vraag is, als ze kan zien dat jullie er daadwerkelijk schade door hebben, dan is ze misschien wat bereidwilliger.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Gewoon een nieuwe mooie en stevige schutting aan jullie kant tegen het beton aanzetten.

Je kan de buurvrowu niet dwingen om een lelijke schutting te verwijderen.

Gesloten