LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rekening opgezegd bij ING en geld komt pas over 8 weken..

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Rummikup
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 mei 2010 15:15

Rekening opgezegd bij ING en geld komt pas over 8 weken..

Ongelezen bericht door Rummikup »

Beste lezer,

Vorige week hebben wij de brief opgestuurd om onze rekening op te zeggen bij de ING Bank en gisteren ochtend was in 1x de rekening weg en ook al het geld wat erop stond. Ik heb gebeld met de ING en ze zeggen dat een 8 weken kan duren voordat het geld wordt overgemaakt naar onze andere rekening..

Mag dit?

Als de ING meeleest, ik betreur de zaak en hoop dat jullie met een oplossing komen. :!:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Rekening opgezegd bij ING en geld komt pas over 8 weken..

Ongelezen bericht door kweenie »

Waarom heb je dan niet eerst het geld van de rekening gehaald voordat je de rekening op hebt gezegd? Dat zou je een hoop problemen hebben gescheeld. (En ING ook.)

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Rekening opgezegd bij ING en geld komt pas over 8 weken..

Ongelezen bericht door ciske »

Je had beter eerst kunnen zorgen voor een andere bank, nu hebben jullie beiden een probleem.

DJM
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 nov 2010 21:08

Re: Rekening opgezegd bij ING en geld komt pas over 8 weken..

Ongelezen bericht door DJM »

Als je je rekening opzegt dan zou je denken dat de bank jouw geld aan jou teruggeeft.
Het lijkt me vreemd dat dat 8 weken moet duren dus ik zou aangifte doen van diefstal.

Rummikup
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 mei 2010 15:15

Re: Rekening opgezegd bij ING en geld komt pas over 8 weken..

Ongelezen bericht door Rummikup »

Er stond op de formulieren: opzegging duurt 3 tot 4 weken dus we wilden het geld overmaken gisteren en weg was de rekening in 2 werkdagen. Wij hebben gewoon een andere bank.

Er stond niet op de opzeggingsformulieren dat het geld overmaken 8 weken kon duren..

Kan iemand mij serieus adviseren in deze situatie?

superklaver

Re: Rekening opgezegd bij ING en geld komt pas over 8 weken..

Ongelezen bericht door superklaver »

ik heb een tijdje geleden ook een rekening bij de ing opgezegd. heb dit toen telefonisch aangevraagd. (wel een formulier moeten ondertekenen die ik thuisgestuurd kreeg). er werd toen geadviseerd om het saldo van de rekening op 0 te zetten voordat je het zou opeffen. en anders moet je een rekeningnummer invullen
4. Bestemming saldo U kunt uw rekening alleen opzeggen als uw saldo € 0 of positief is. Houd u rekening met eventuele
verrekeningen, zoals bij 3.
4a Naar welk rekeningnummer
moet het saldo van de rekening
die u opzegt, overgemaakt
worden?
4b Naam begunstigde
4c Plaats begunstigdellen waar je het geld op gestort wilt zien.

ik denk niet dat je er iets aan kan veranderen dat het 8 weken kan duren. want ik heb laatst een gesprek met de bsr gehad. (waterschap) daarin werd mij verteld dat als ik recht had op kwijtschelding ik het al betaalde bedrag terug zou krijgen en hier konden ook 8 weken over heen gaan.

MAXIEM

Re: Rekening opgezegd bij ING en geld komt pas over 8 weken..

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Rummikup

Dit wangedrag past heel aardig bij de graaicultuur van de banken in het algemeen.

Maxiem.

Gesloten