LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] kapotte beeldbuizen Philips
kapotte beeldbuizen Philips
Aan Tros Radar;
Om welke types gaat het nu exact?! Kleine moeite om even een lijst te make met daarin de type philips tv...U heeft toch zoveel reacties gekregen..?
Aan Lezers forum;
Wie kan mij vertellen om welke types het gaat.
Bedankt!
Om welke types gaat het nu exact?! Kleine moeite om even een lijst te make met daarin de type philips tv...U heeft toch zoveel reacties gekregen..?
Aan Lezers forum;
Wie kan mij vertellen om welke types het gaat.
Bedankt!
Re: kapotte beeldbuizen Philips
Hoi,
Wij hebben een phillips PH 28 PW 8506/12 breedbeeld tv met dezelfde problemen. Deze problemen openbaarden zich 2 weken na het verlopen van de garantie termijn. Wij hebben zelf contact opgenomen met de service afdeling van Philips. Deze stuurden een monteur langs en die wist binnen 2 minuten te vertellen dat de beeldbuis stuk was. Ook wist hij te vertellen dat er op de beeldbuis 2 jaar garantie was ipv 1 jaar. Situatie voor ons is nu dat er een nieuwe beeldbuis in bestelling is en deze na afspraak zonder bijkomende kosten vervangen gaat worden. Hoe het verder gaat aflopen weet ik nog niet, maar tot nu toe ben ik nog positief gestemd.
Martin Oldenburger
Wij hebben een phillips PH 28 PW 8506/12 breedbeeld tv met dezelfde problemen. Deze problemen openbaarden zich 2 weken na het verlopen van de garantie termijn. Wij hebben zelf contact opgenomen met de service afdeling van Philips. Deze stuurden een monteur langs en die wist binnen 2 minuten te vertellen dat de beeldbuis stuk was. Ook wist hij te vertellen dat er op de beeldbuis 2 jaar garantie was ipv 1 jaar. Situatie voor ons is nu dat er een nieuwe beeldbuis in bestelling is en deze na afspraak zonder bijkomende kosten vervangen gaat worden. Hoe het verder gaat aflopen weet ik nog niet, maar tot nu toe ben ik nog positief gestemd.
Martin Oldenburger
Ook bij ging de beeldbuis compleet op zwart na 3 jaar: kortsluiting in de beeldbuis. Via coulance regeling ca 50 % terug gehad van de beeldbuis, maar toch nog ruim € 400,- kwijt bij de reparateur.
Ook ik ben destijds door mijn leverancier met een kluitje in het riet gestuurd. Mij TV , 'n 32 pw 9523, gaf al na anderhalf jaar er de brui aan. Op beeldbuizen werd geen garantie verleend, vertelde mijn leverancier.
Ik moet nog steeds mijn TV twee maal aanzetten voor een redelijk beeld. Voor mij NOOIT MEER EEN PHILIPS apparaat van Leo van Schaijik/Osnabrugge.
Om welke TV type's gaat het precies???
Bovenstaande klacht ( een rood beeld met schuine strepen) gaat over een breedbeeld TV 32 PW 9523 van augustus 1999. De klachten ontstonden in maart 2002, dus ruim binnen de garantietijd.
Ik moet nog steeds mijn TV twee maal aanzetten voor een redelijk beeld. Voor mij NOOIT MEER EEN PHILIPS apparaat van Leo van Schaijik/Osnabrugge.
Om welke TV type's gaat het precies???
Bovenstaande klacht ( een rood beeld met schuine strepen) gaat over een breedbeeld TV 32 PW 9523 van augustus 1999. De klachten ontstonden in maart 2002, dus ruim binnen de garantietijd.
-
Als ex ondernemer en leverancier met reparatie bedrijf heb ik ook helaas moeten constateren dat de kwaliteit van beeldbuizen veel te wensen over laat. De laatste 5 jaar heb ik meer beeldbuizen vervangen dan de 35 jaar er voor. Dat vroeger een beeldbuis defekt raakte was echt een zeldzaamheid, en de meeste gevallen betrof het niet een fout in de beeldbuis, doch een verlopen of defekte zg. fly back condensator waarbij de hoogspanning door het glas was geslagen. Dat de leverancier nu wordt verweten dat hij geen service, cq garantie kan geven, vind ik niet terecht. Wij moeten de volle prijs betalen voor een nieuwe beeldbuis, en na alle gegevens van het toestel te hebben opgestuurd, krijg je dan een bepaald bedrag teruggestort de zg. coulance regeling. Een beeldbuis kost voor de detaillist tussen de 500 en 600 euro. en zeg dat er een 40% regeling van toepassing is, dan blijft er ook nog het monteren, het ophalen, retour brengen en vooral niet te vergeten de 19% BTW wat toch moet worden doorberekend. Van de zijde van de fabrikant is verder geen enkele vergoeding te verwachten, waardoor er wel een aanzienlijk bedrag door de consument moet worden betaalt waar ik overigens zelf ook niet gelukkig mee was. Zelf vinden zij LET'S MAKE THINGS BETTER dus weten ze zelf ook wel dat het niet klopt! Ik had in de werkplaats een bordje met daarop LET'S MAKE BETTER THINGS maar dat heeft helaas niet geholpen.
Vr. Gr. Hans.
Vr. Gr. Hans.
Ik bezit dus ook een Philips tv. van nog geen 2 jaar oud. Ook deze gaf dezelfde klachten. De beeldbuis werd vervangen en gelukkig had ik 3 jaar garantie daarop. Maar moet wel de reparatie kosten betalen a 113.- euro. Maar als ik zo eens lees dan ben ik nog goedkoop uit!
Maar nu komt er nog iets: nadat ik hem gerepareerd terug kreeg kwam er ineens een enorme bromtoon uit de speakers vooral bij heldere witte beelden en dan komt het boven de spraak uit! Ben er mee terug gegaan en eis dat deze storing kosteloos wordt hersteld daar dit voor die tijd niet was.
Zijn er mensen die ook zo'n bromtoon in hun toestel hebben????
Ik vindt toch wel dat Philips deze klacht nu eens serieus moet nemen en al deze mensen schadeloos moet stellen.....!
Volgens mij is dit nog maar het topje van de ijsberg en zijn er veel meer mensen zijn met dit probleem die niet reageren en dit alles over zich heen laten komen.
Harry
Maar nu komt er nog iets: nadat ik hem gerepareerd terug kreeg kwam er ineens een enorme bromtoon uit de speakers vooral bij heldere witte beelden en dan komt het boven de spraak uit! Ben er mee terug gegaan en eis dat deze storing kosteloos wordt hersteld daar dit voor die tijd niet was.
Zijn er mensen die ook zo'n bromtoon in hun toestel hebben????
Ik vindt toch wel dat Philips deze klacht nu eens serieus moet nemen en al deze mensen schadeloos moet stellen.....!
Volgens mij is dit nog maar het topje van de ijsberg en zijn er veel meer mensen zijn met dit probleem die niet reageren en dit alles over zich heen laten komen.
Harry
Uitzending van 2 februari was zeer herkenbaar. Ook ik ben in bezit van Philips breedbeeldtv (PH 28#PW 8505/12, mei 2000 aangeschaft). Na ongeveer 3 minuten begint tv te flikkeren.
Ongeveer een maand geleden verkoper van It's hierop aangesproken. Deze man verwees me door naar Philips en/of een monteur. Na uitzending van Radar weet ik inmiddels wel beter. Ga vandaag naar It's om ze te wijzen op hun verplichtingen.
Ongeveer een maand geleden verkoper van It's hierop aangesproken. Deze man verwees me door naar Philips en/of een monteur. Na uitzending van Radar weet ik inmiddels wel beter. Ga vandaag naar It's om ze te wijzen op hun verplichtingen.
Ik herken de problemen met Philips breedbeeld-t.v.'s. Ik heb 7 verschillende exemplaren van het type 32PW9525 in huis gehad voordat ik een redelijk normaal werkend exemplaar in huis had. Dit hele proces duurde ongeveer 'n half jaar en ik had er een hele aflevering van Ook Dat Nog mee kunnen vullen. Werkelijk te gek voor woorden dat een t.v. van ruim Fl. 4000,- een dergelijk armzalige kwaliteit heeft. Mijn huidige t.v. heeft het 2½ jaar gedaan en is net vorige week kapot gegaan. Hij schijnt nu weer gemaakt te zijn, maar voor hoelang? De t.v. vertoonde tussendoor ook al merkwaardige kuren, maar ik heb mijn tolerantie inmiddels dermate aangepast dat ik pas ga bellen als er rookwolken uit het toestel komen. Gelukkig heb ik extra lange garantie genomen, zodat ik nog wel even door kan met dit apparaat. Philips is echter zijn goede naam op t.v.-gebied voor mij wel kwijt geraakt.
Na 4,5 jaar kreeg mijn Philips design TV ook kuren. Allemaal rode lijntjes in het beeld. De beeldbuis bleek defect en de reparatie bedroeg 630 euro (en dat ondanks de collance regeling).
onze tv is nu te maken we hebben net een belletje gehad onze
beeldbuis ook stuk flikkerd aan alle kanten de rekening is
313,60 euro de tv is 3 en een half jaar wat moet je nu
de vertrouwen in een philips tv is helemaal weg
ben er helemaal klaar me cor
beeldbuis ook stuk flikkerd aan alle kanten de rekening is
313,60 euro de tv is 3 en een half jaar wat moet je nu
de vertrouwen in een philips tv is helemaal weg
ben er helemaal klaar me cor
Cor,
is dit incl. coulance regeling ??
is dit incl. coulance regeling ??
-
Ja dit is volgens de normaal geldende coulance op basis van 20% afschrijving per jaar. Een beeldbuis kost de detaillist 450E en met een korting (coulance) van 40% komt deze op ca 180E. Hierbij komen de montagekosten en de verzend kosten van ca80E. = 260E plus de 19% BTW zou dus 309.40E gaan kosten. Dat de belastingdienst er nog het meeste aan verdient, daar kan de reparateur ook niets aan doen.
Vr. Gr. Hans.
Vr. Gr. Hans.
20% per jaar? Dat betekent dat de beeldbuis na 5 jaar is afgeschreven! Het lijkt me dat je mag verwachten dat een TV van die prijs beduidend langer zonder al te grote problemen en kosten meegaat.
Trouwens, die winkeliers en verkopers moeten niet jammeren: als ze geld verliezen op de Philips breedbeeld TV's, moeten ze stoppen met de verkoop van die apparaten, maar dat doen ze natuurlijk niet!
Trouwens, die winkeliers en verkopers moeten niet jammeren: als ze geld verliezen op de Philips breedbeeld TV's, moeten ze stoppen met de verkoop van die apparaten, maar dat doen ze natuurlijk niet!
Kan iemand mij misschien uitleggen wat de klachten zijn van een kapotte beeldbuis.
Wij hebben een JVC breedbeeld en die kunnen we op dit moment niet meer uitzetten omdat we hem daarna heel moeilijk met veel slaan weer aan kijgen.
Bovenaan vertoont de TV strepen en als je hem aan probeert te zetten dat is het scherm heel apart grijs.
Wij hebben een JVC breedbeeld en die kunnen we op dit moment niet meer uitzetten omdat we hem daarna heel moeilijk met veel slaan weer aan kijgen.
Bovenaan vertoont de TV strepen en als je hem aan probeert te zetten dat is het scherm heel apart grijs.
Hai Vero.
Nou kom je toch lekker bij ons tv kijken!
Nikaaaaaaaaaaa
Nou kom je toch lekker bij ons tv kijken!
Nikaaaaaaaaaaa
-
Uw klacht heeft niets met een kapotte beeldbuis van doen. Bij een defekt in de beeldbuis wordt het beeld of rood, groen of blauw. Het gehele scherm is dan één kleur met schuine horizontale lijntjes.
Wat bij U het geval is, dat mogelijk de spanningsregeling voor de processor niet goed werkt, waardoor deze bij het aanzetten niet goed gereset wordt. Meestal zij het componenten in de schakeling van de voeding die moeten worden nagesoldeerd. Slaan lost niets op, het toestel moet gewoon even worden nagelopen voordat het helemaal de geest geeft, want dan worden de kosten alleen maar hoger.
Vr. Gr. Hans.
Wat bij U het geval is, dat mogelijk de spanningsregeling voor de processor niet goed werkt, waardoor deze bij het aanzetten niet goed gereset wordt. Meestal zij het componenten in de schakeling van de voeding die moeten worden nagesoldeerd. Slaan lost niets op, het toestel moet gewoon even worden nagelopen voordat het helemaal de geest geeft, want dan worden de kosten alleen maar hoger.
Vr. Gr. Hans.