LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort: niet leveren, wel betalen.

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
rogiertroost
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mar 2011 13:04

Telfort: niet leveren, wel betalen.

Ongelezen bericht door rogiertroost »

In april 2010 stond op de website www.bestelmaar.nl een mooie aanbieding, een Telfort Internet Unlimited abonnement voor niks, alleen €8,95 verzendkosten.
Te mooi om waar te zijn, dus die gasten maar eens gebeld en gevraagd of ik het goed begrepen had ik een gratis abonnement zou krijgen en alleen de verzendkosten moest betalen. Het antwoord was volmondig "ja", nu ben ik niet al te goed van vertrouwen dus heb ik later op de dag en de andere morgen nog eens gebeld met dezelfde vraag en beide keren werd bevestigd dat het abonnement volledig gratis zou zijn.
Nog steeds niet helemaal gerust gesteld heb ik een printje gemaakt van de aanbieding en het besteloverzicht waar duidelijk de totale kosten en abonnementskosten in stonden vermeld.
Je raad het al, enkele weken nadat het abonnement was afgeleverd; de eerste factuur van Telfort.

Kwestie van jammer om dan wel €40,- aan abonnementskosten per maand te betalen; betekent in ieder geval dat je dus nooit iets bij bestelmaar.nl (onderdeel van Elders Websales) moet bestellen want de info die ze geven klopt niet helemaal.

Vervolgens blijkt er ook bij de aanvraag van het abonnement zelf iets niet helemaal goed gegaan te zijn, men heeft geen Telfort Internet Unlimited abonnement aangesloten maar een Belbundel 100, dit betekent dat de kosten voor datagebruik apart worden afgerekend en dát heb ik geweten.
Facturen van honderden euro's vielen in 12 weken tijd op de deurmat en ga maar beginnen met betalen want voor je het weet heb je een mooie brief van Vesting Finance (incassobureau) in de bus liggen....
Na de 2e incassering maar eens met Telfort gebeld en gevraagd om uitleg, Telfort kan niet zoveel doen en verwijst door naar bestelmaar.nl die op hun beurt..... niets voor elkaar krijgen bij Telfort.

Nu heb ik in een wat verder verleden bij KPN gewerkt, Telfort is onderdeel van KPN, en ik weet dat als je een klacht stuurt naar de CEO dat je dan met de hoogste spoed wordt geholpen.
Dus ik ergens in juli een mailtje gestuurd aan [email protected] en na anderhalve dag had ik een dame van de klachtenafdeling aan de lijn hangen die de zaak intern zou oppakken en bespoedigen.
Begin augustus per mail, sms en aparte brief bevestigd gekregen dat de omzetting van Belbundel naar internetbundel geregeld zou zijn en dat teveel betaalde abonnementskosten zouden worden gecrediteerd.

Van een feitelijke creditering? Nooit iets gezien.
En de aanpassing in het abonnement, 't bleef rustig tot ik in november een aanmaning kreeg met de mededeling dat ik nog even een kleine €2150,- mocht ophoesten aan openstaande facturen vanaf augustus.
Uiteraard direct, schriftelijk bezwaar aangetekend: geen reactie, wel 3 weken later een ingebrekestelling.

Begin januari, na verschillende brieven en telefoontjes gehad te hebben, maar weer eens een mail gestuurd naar de heer Scheepbouwer.
Van Telfort hoor en zie je niets, tot medio februari 2011 een gecorrigeerde aanmaning op de mat valt, blijkt dat er kosten zijn gecrediteerd en ondertussen 2 nieuwe facturen klaar staan om betaald te worden.

Inmiddels alles betaald, maar ja bij 2 of meer facturen die (te lang) open staan zet Telfort een blokkade op je aansluiting. Dus heb ik even gewacht met contact op te nemen met Telfort om ze de tijd te geven de zaak in orde te brengen.
Vanmorgen Telfort gebeld en wat blijkt volgens de dame van de factuurafdeling: Telfort heeft de aansluiting definitief geblokkeerd.
Reden hiervoor is dat er gedurende langere periode facturen niet betaald zijn (die van augustus 2010 en later) en conform de algemene voorwaarden bla bla bla...

Bottom Line:
Bestelmaar.nl zet aanbiedingen online die uiteindelijk niet blijken te kloppen.
Telfort sluit een verkeerd abonnement aan, stuurt exorbitant hoge, foutieve facturen en verwijt je vervolgens dat die je weigert te betalen.
Gevolg is overigens wel dat je dan direct wordt geregistreerd bij Preventel (BKR) en vervolgens de komende 5 jaar of zo nog fijn plezier hebt van deze grap.

Iemand ideeën voor een passende vergeldingsactie voor Telfort?
Zelf denk ik in de richting van een Incassobureau opdracht te geven om beslag te laten leggen bij Telfort (ik heb 5 of 6 verschillende rekeningnummers van ze) en dit vast te houden tot ze het loodje leggen.....

MrV1976
Berichten: 66
Lid geworden op: 09 nov 2010 14:18

Re: Telfort: niet leveren, wel betalen.

Ongelezen bericht door MrV1976 »

niet telfort, maar bestelmaar.nl is de oorzaak van uw probleem. zij geven telfort de opdracht een 100 min bundel aan te sluiten ipv een telfort unlimited. indien u klachten heeft moet u bestelmaar.nl aansprakelijk stellen voor alle door u gemaakte kosten. heeft u een bevestiging van wat u besteld heeft? hiermee heeft u voldoende bewijs tegen bestelmaar.nl en maakt u juridisch een grote kans uw geld terug te krijgen van bestelmaar.nl. telfort moet wel betaald worden

Elders Websales
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mar 2011 16:17

Re: Telfort: niet leveren, wel betalen.

Ongelezen bericht door Elders Websales »

Beste Rogier,

Ik wil je vriendelijk verzoeken schriftelijk contact met ons op te nemen zodat wij kunnen onderzoeken waar er fouten zijn gemaakt. Als daaruit blijkt dat Bestelmaar.nl verantwoordelijk is geweest voor uw probleem zal deze zorgdragen voor correcte afhandeling hiervan.

Gaarne alle documentatie (facturen ed) bij uw schrijven toevoegen voor snelle en correcte afhandeling.

postadres:
Bestelmaar.nl
T.a.v. Aftersales
Havinghastraat 28c
1817DA Alkmaar

Met vriendelijke
Elders Websales

alfatrion
Berichten: 21964
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Telfort: niet leveren, wel betalen.

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het aanbod was Telfort Internet Unlimited abonnement voor niks, alleen €8,95 verzendkosten. Dit aanbod heb jij aanvaard.

De meest passende handelingen zou mij lijken om naar de rechter te stappen en hem om een oordeel te vragen. Als het aanbod zo duidelijk is als jij stelt dan moet je geen moeite hebben om die zaak te winnen.

Je kunt inderdaad beslag laten leggen, maar niet op een groter deel dan waar over dit geschil gaat. Daarvoor zul je wel naar de rechter moeten.
MrV1976 schreef:telfort moet wel betaald worden
Waarom? Immers, tussen Telfort en TS bestaat geen overeenkomst tot de levering van een Belbundel 100. De overeenkomst die Telfort meent te hebben is nietig, omdat daarvoor de wil van TS ontbreekt. Een onrechtmatige daad heeft de TS richting Telfort ook niet gepleegd. Ik zou dus zeggen dat vechten die twee maar lekker samen uit.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort: niet leveren, wel betalen.

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@rogiertroost,

Graag ben ik u hierbij van dienst. In een privébericht kunt u uw naw-gegevens, 06-nummer van Telfort en uw e-mailadres aan ons kenbaar maken.

Laïla

Gesloten