LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] laatste maal verzoek (aangetekende brief)HELP

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
regina
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 aug 2003 10:29

laatste maal verzoek (aangetekende brief)HELP

Ongelezen bericht door regina »

Hallo allemaal, gisteren heb ik een aangetekende brief ontvangen van Dexia, met het verzoek van zowel ons als ons incassobureau heeft u de achterstand op uw overeenkomst niet betaald (zo begint de brief).
Nog nooit wat van een incassobureau :?: gezien of gehoord, of ik binnen 5 dagen een bedrag van 360,99 wil betalen, ik weet niet waar dit bedrag op gebaseerd is. Ik moest eigenlijk vanaf vorig jaar juli al betalen, maar tot op heden heb ik niets meer betaald, alleen mijn eenmalige inleg (voor de profit effect) in 2000, in 2003 zou ik het weer kunnen verkopen is mijn verteld, ook dat ik mijn inleg zou terug krijgen, wat er ook zou gebeuren :twisted: maar helaas ik zit met een enorme restschuld en nog 7 jaar te gaan, zegt men.
In de brief staat dat"na verkoop dient u naast de achterstallige termijnen en contractuele beeindigingskosten ook de boetetermijnen en het verschil tussen de hoofdsom en de verkoopopbrengst van de effecten direct te betalen + een registratie bij BKR.


HELP :!: :!: :!: WAT MOET IK NU DOEN DAT BEDRAG BINNEN 5 DAGEN BETALEN OF NIET??????? GRAAG ZO SNEL MOGELIJK RAAD???

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: laatste maal verzoek (aangetekende brief)HELP

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

~ 50.000 mensen zitten met dït probleem.
en er is geen oplossing voor.
Vorig jaar zei iedereen :"niet betalen,
Laat maar voorkomen."
Nu is het zover, dus advocaat opzoeken........niet leuk en kost geld.
Maar dat zat er vanaf het begin in....
Alleen, er zijn inmiddels voldoende aanwijzingen dat Dexia op dit moment geen rechtszaak wil aanspannen omdat ze er al 1 goed verloren hebben en nu eerst de uitkomst CGA afwachten.
Kan dus geen advies uit ervaring geven, wel de stand van zaken op dit moment, maar wellicht zijn er andere visies van collega-forumbezoekers.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: laatste maal verzoek (aangetekende brief)HELP

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Regina,

Je hebt voor je Profit Effect 3 jaar vooruit betaald, deze zijn nu om.
Je hebt een brief van dexia gekregen dat helaas de koersen gezakt zijn en daardoor je maandelijks een bedrag van ..... moet gaan betalen.
je hebt dit niet gedaan en hebt daardoor een betalingsachterstand.
Als dexia deze achterstand niet kan innen gaan ze over tot ontbinding van je contract en verkoop van de aandelen.
Vervolgens krijg je de eindafrekening en mag je betalen...... of niet en ga de strijd aan met dexia en probeer je verloren geld terug te krijgen.

Mijn advies is, doe dit niet alleen.

Ga naar www.pay-back.nl en kijk wat wij doen als vereniging en wat we voor jou kunnen betekenen.

Er zijn inmiddels goede contacten en afspraken met meer als 40 advocatenkantoren die ons, gedupeerden, bijstaan in de strijd tegen dexia.

Heb je nog vragen, klik op het envelopje naast mijn naam en mail me.

Groeten,
Piet

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: laatste maal verzoek (aangetekende brief)HELP

Ongelezen bericht door Dubio »

Gold het dexia-aanbod ook voor de profit-effect?

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: laatste maal verzoek (aangetekende brief)HELP

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

in Max. rendement effect betaalde je 5 jaar vooruit en vervolgens nog 10 jaar lang per maand.
Na die 5 jaar kon je elk moment stoppen.
Hoewel het contract na 5 jaar dus nog niet afgelopen was heeft Dexia toch een desbetreffenden een aanbod gedaan.
Voornamelijk in hun eigen belang omdat ze ook gewoon van de hele zooi afwillen.

Gesloten