LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onsbrabantnet : zenderaanbod en service

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
cvdleeuw

Onsbrabantnet : zenderaanbod en service

Ongelezen bericht door cvdleeuw »

Ben al een paar jaar bij OBN maar dat ik nu zo enthousiast over ben - nee (elders is het m.i. ookniet veel beter). :(
In het begin werd er een groot zender pakket aangeboden en hoge internet snelheden.
Tot zo ver niets mis mee.
Echter werd medio 2010 het zender pakket drastisch gereduceerd onder het mom van een andere leverancier en men bood gratis (?) " digitale " Tv aan.
Ik zat op geen van beiden te wachten.
Voor mij kwam het er op neer dat er een behoorlijk aantal zenders achter een ander pakket verdwenen en ik er voor mij persoonlijk niets voor terug kreeg.
Op mijn vragen over deze gang van zaken kreeg ik het volgende antwoord:
Betreffende Discovery, Discovery World en Discovery Science, Sat 1, Kabel 1 en Pro 7; Op korte termijn zullen deze zenders niet terugkeren in ons basispakket, maar wij verzamelen alle binnenkomende verzoeken, zodat wij deze bij een eventuele wijziging mee kunnen geven aan de mensen die de zenderlijst samenstellen. Hoe meer mensen een bepaalde zender aanvragen, hoe groter de kans is dat deze uiteindelijk terug zal komen. Uw verzoeken zijn genoteerd op de verzoekenlijst.
Dit gaat dus niet gebeuren want dat levert minder op.
Ik kreeg er nu " gratis" digital TV bij. (voor mij niet want ik was ongeveer 9 kanalen kwijt!)
Als ik digitale tv gehad zou willen hebben dan had ik daar wel een abonnment op genomen. Analoge TV is voor mij goed genoeg.
Om nu ook de andere zender te kunnen zien moest ik dan maar een extra abonement aflsuiten op dat pakket.
Verkeerde gang van zaken.
Ik heb OBN er op geattendeerd dat ik met hen een overeenkomst had gesloten voor bepaalde dienst maar zij verschuilen zich achter het gegeven dat een zender pakket zomaar kan veranderen. Daar kom je vaak pas achter als het te laat is.

Op mijn vraag of het niet mogeliijk is om als klant zelf een pakket samen te stellen was het antwoord nee. Als je nu meer zenders wil hebben dan krijg je er vaak een heleboel zenders bij zoals bijv Al Jazeerah of CNN Turk - en daar zit ik nu echt niet op te wachten.
Men is kennelijk bij OBN niet in staat om in te spelen op wensen van klanten of groepen.
Waarom deelt men de zenders niet in naar rubrieken (zoals ook op hun pagina staat bij interactieve TV). Dan kan een klant zelf een rubriek kiezen die hij/zij wil zien, omdat dat deze zender vaak een soortegelijke inhoud hebben.

Ik heb ook de vraag gesteld, bij onseindhovennet, of er een binding is met de andere regionale tv aanbieders zoals in Nuenen en Veldhoven met ongeveer een zelfde naam. Men beweerde daar van niet.
Nee wij leveren zoals onze naam ook stelt enkel diensten binnen de gemeente Eindhoven. Wij hebben geen verbintenis met de glasvezel aanbieders in uw regio enkel dat zij ook op glasvel diensten aanbieden.
Als ik echter zie dat ik korte termijn al de paketten van deze aanbieders nagenioeg identiek zijn geloof ik hier niet in.
Vraag mij af of , als ik hier naar ga zoeken er dan niet iets anders te voorschijn komt.
Onder de streep is OBN voor mj zoiets als : mooie praatjes verkopen en als men eenmaal een klant heeft langzaam aan het angeboden pakket veranderen in hun voordeel.
Laatste aktie is 2 BBC kanalen vervangen door twee andere en dan op hun website zetten dat het zender aanbod wordt vergroot (de verwijderde zenders komen echter niet meer op een ander kanaal terug).

Zodra ik een aanbieder kan vinden waar ik wel het gewenste pakket kan vindne ben ik dan ook bij OBN weg.

Henri42

Re: Onsbrabantnet : zenderaanbod en service

Ongelezen bericht door Henri42 »

OBN lijkt net een zinkend schip, in de beginfase trokken ze veel klanten weg bij UPC, nu blijkt vlg de statistieken het omgekeerde te gebeuren ,redenen:

veel mail storingen
een beperking van kanalen
beperking van aan leg gebieden ivm de weinige animo van de bewoners :?

OBN_Webcare

Ongelezen bericht door OBN_Webcare »

Beste cvdleeuw,

Ik vind het jammer om te horen dat u niet tevreden bent over het televisie aanbod van OnsBrabantNet. Het verminderen van het aantal zenders is uit kwaliteitsoverwegingen gedaan door de leverancier van onze televisiedienst, Glashart Media. Door minder zenders op het raster te zetten, zitten de zenders qua frequentie niet meer te dicht op elkaar, wat storingen voorkomt. Uiteraard is de omrastering geen populaire maatregel bij onze klanten.

Naar aanleiding van de omrastering zijn er dan ook een hoop reacties gekomen. We hebben daarom een enquete gehouden onder onze klanten. Zie http://www.onsbrabantnet.nl/zenderenquete voor de resultaten en wat meer informatie. Voor het grootste deel komen de resultaten overeen met de zenderindeling die we op dit moment hebben. Iedereen tevreden stellen kan nooit, maar de resultaten hebben we toch ook aangeboden aan Glashart Media. Om te kijken of we het aanbod nog beter kunnen laten aansluiten bij de wensen van onze klanten. De onderhandelingen hierover lopen nog. Dit is een tijdrovende klus, want dit vergt overleg met de zendereigenaren. Via de website houden we onze klanten hierover op de hoogte.

Het analoge zenderpakket is inderdaad ook digitaal beschikbaar gesteld via DVB-C. In steeds meer televisies zit een mogelijkheid om dit signaal te decoderen. Voor de klanten die dat niet in hun toestel hebben, hebben we een DVB-C decoder aangeboden. Dit digitale signaal zit bij de prijs van analoge RTV inbegrepen.

Door de techniek achter analoge RTV is het niet mogelijk om elke klant een ander zenderpakket te bieden. Hiervoor hebben we ITV (interactie televisie), waarmee televisie over een internetverbinding wordt aangeboden en waarmee dit wel mogelijk is.

Overigens worden BBC1 en BBC2 vanaf 1 juni 2011 weer doorgegeven: http://www.onsbrabantnet.nl/nieuws/bbc- ... eschikbaar

Ik hoop u hiermee wat meer duidelijk te hebben gegeven omtrent onze radio- en televisiedienst. Als u nog vragen heeft hoor ik ze uiteraard graag.

Met vriendelijke groet,

Tom
OnsBrabantNet

Henri42

De webcare van OBN is al net zo omzichtig als de handel en wandel van de directie, veel wol en weinig daden, in veel streken is OBN niet(meer) actief ivm de weinige klanten, ergo OBN is selectief bezig, vreemd dat OPTA deze handelwijze accepteerd, OBN plukt de krenten eruit :twisted:

cvdleeuw

Ongelezen bericht door cvdleeuw »

Reaktie op OBN-WEbcare:
Vreemd dat het aantal zender uit kwalitiets overwegingen verminderd is.
In het oude kanaal aanbod heb ik persoonlijk geen problemen ondervonden met de kanaal indeling.
Lijkt mij dat in deze tijd er geen wederzijdse kanaal beinvloeding mogelijk moet zijn gezien de eisen die er aan zender frequenties worden gesteld (nabuur kanaal onderdrukking is er een van).
Wat ik ook vreemd vind is dat Glasghard media het aantal zenders bepaald en niet de afnemer!!
Mij bekruipt hier het gevoeld dat het alleen maar on de centen gaat.
Op zich is dat niet erg, maar wees er dan eerlijk over waarom men iets doet.

De kanalen die in de nieuwe zender indeling verdwenen zijn zijn allemaal naar een ander pakket gegaan, waar je uiteraard voor moet betalen.Waarom mogen deze zenders van de eigenaren alleen aangeboden worden in aanvullende digitale pakketten. Weer een kwestie van geld?
Voorheen werden ze wel in het oude basis pakket aangeboden en nu in een keer niet meer. Wat is er dan veranderd?
Klanten blij gemaakt met een dooie mus?
Eerst een ruim pakket aan bieden en daarna langazaam het geleverde verminderen.....

Zender enquete: ik hoorde hier toevallig pas van toen dit allang achter de rug was.
(Men had een enquete gehouden onder de klanten: hoeveel waren er dat en wat voor soort klanten zijn dat geweest? Waren deze representatief voor het totale klanten bestand en hoe wist men dat? Hoe is er een vertaling gemaakt naar een groter geheel. Hoe was de enquete opgesteld. Met de juiste vragen en de juiste groep selekteren kun je een enquete zodanig maken dat er uit komt wat jij graag wil zien).

Op mijn verzoek om de hele enquete te mogen inzien werd negatief gereageerd.
Is er iets geheims aan?
Ik zie in de enquete uitslag verder ook geen enkele zender van Discovery in terug.
Vreemd. Selectieve enquete?

DVB-C decoder info heb ik niet om gevraagd.

Interactieve TV: leuk bedacht maar ook hier moet je dan weer een groot zender pakket afnemen met een hoop kanalen waar je niet omgevraagd hebt, uiteraard tegen meerkosten.
Nog steeds geen zender pakket op maat.
Ik wil best iets meer betalen, maar dan voor dingen die ik wil hebben en niet voor ongewenste zaken.

BBC1 en BBC2 weer doorgegeven: prima maar dan verdwijnen er twee andere zenders voor in de plaats. Er veranderd dan ook niet veel v.w.b. aanbod.

OBN is erg goed aan de weg aan het timmeren maar dan de verkeerde kant op.

OBN_Webcare

Ongelezen bericht door OBN_Webcare »

@Henri42: We proberen duidelijkheid te verschaffen en vragen te beantwoorden. Als er iets niet duidelijk is wil ik het graag uitleggen. We proberen in ieder geval niet omzichtig te werk te gaan, dus tips wat dat aangaat zijn meer dan welkom.

Overigens zijn we op dit moment met verschillende nieuwe projecten aan de slag. In bijvoorbeeld St. Oedenrode, Schijndel, Veghel en Uden leveren we al diensten, maar in een aantal andere gemeentes zijn we druk bezig met het werven van klanten zodat we een netwerk kunnen gaan bouwen.

@vcdleeuw: Bij analoge televisie geldt dat als er meer zenders op het frequentiespectrum zitten, ze elkaar kunnen beinvloeden. Er kwamen regelmatig storingen voor, maar niet iedereen had daar last van. Gelukkig niet. Sinds de omrastering is de televisiedienst voor veel gebruikers verbeterd. Het is wel zo dat de leverancier bepaalt welke zenders er doorgegeven worden. Economische motieven zullen daar ongetwijfeld ook een rol in spelen, maar het voornaamste was in dit geval de kwaliteit en de hoeveelheid storingen op de analoge televisiedienst.

In sommige gevallen hebben zendereigenaren overigens bepaald dat ze hun zenders alleen digitaal door mogen worden gegeven. De reden daarachter krijgen wij ook niet altijd te horen.

De zenderenquete is gedaan onder alle ongeveer 9000 OnsBrabantNet klanten die RTV afnemen. We hebben ze een aantal keer een mail gestuurd op hun OBN-adres de klanten die geen internet afnemen hebben we een brief gestuurd en daarnaast hebben we het via onze website en door advertenties in het Eindhovens Dagblad bekend gemaakt.

De resultaten van de enquete zijn niet geheim, ze zijn op onze website geplaatst. Er is gekozen om de 40 zenders waarom het meest gevraagd is te publiceren. In totaal zijn er ongeveer 120 zenders genoemd door onze klanten.

Discovery Channel wordt standaard doorgegeven, dit is elke televisieaanbieder wettelijk verplicht: http://www.onsbrabantnet.nl/Opbouw-zenderpakket. De overige Discovery zenders mogen alleen digitaal worden doorgegeven. Dit is een voorwaarde die de rechthebbende (Discovery) heeft gesteld voor alle televisieaanbieders. Om die reden zijn ze ook niet in de keuzelijst meegenomen.

Met Interactieve Televisie hebben we een zenderpakket waar een grote groep klanten erg tevreden over is. Daarnaast zijn er een hoop extra zenderpakketten voor degenen die aanvullende wensen hebben. Het is jammer dat ze niet aansluiten bij uw wensen.

Per 1 juni 2011 zullen BBC World en BBC Entertainment inderdaad vervangen worden. Deze zijn tijdelijk in de plaats van BBC1 en BBC2 doorgegeven.

Met vriendelijke groet,

Tom
OnsBrabantNet

Henri42

OBN_Webcare schreef:@Henri42: We proberen duidelijkheid te verschaffen en vragen te beantwoorden. Als er iets niet duidelijk is wil ik het graag uitleggen. We proberen in ieder geval niet omzichtig te werk te gaan, dus tips wat dat aangaat zijn meer dan welkom.

Overigens zijn we op dit moment met verschillende nieuwe projecten aan de slag. In bijvoorbeeld St. Oedenrode, Schijndel, Veghel en Uden leveren we al diensten, maar in een aantal andere gemeentes zijn we druk bezig met het werven van klanten zodat we een netwerk kunnen gaan bouwen.@vcdleeuw: Bij analoge televisie geldt dat als er meer zenders op het frequentiespectrum zitten, ze elkaar kunnen beinvloeden. Er kwamen regelmatig storingen voor, maar niet iedereen had daar last van. Gelukkig niet. Sinds de omrastering is de televisiedienst voor veel gebruikers verbeterd. Het is wel zo dat de leverancier bepaalt welke zenders er doorgegeven worden. Economische motieven zullen daar ongetwijfeld ook een rol in spelen, maar het voornaamste was in dit geval de kwaliteit en de hoeveelheid storingen op de analoge televisiedienst.

In sommige gevallen hebben zendereigenaren overigens bepaald dat ze hun zenders alleen digitaal door mogen worden gegeven. De reden daarachter krijgen wij ook niet altijd te horen.

De zenderenquete is gedaan onder alle ongeveer 9000 OnsBrabantNet klanten die RTV afnemen. We hebben ze een aantal keer een mail gestuurd op hun OBN-adres de klanten die geen internet afnemen hebben we een brief gestuurd en daarnaast hebben we het via onze website en door advertenties in het Eindhovens Dagblad bekend gemaakt.

De resultaten van de enquete zijn niet geheim, ze zijn op onze website geplaatst. Er is gekozen om de 40 zenders waarom het meest gevraagd is te publiceren. In totaal zijn er ongeveer 120 zenders genoemd door onze klanten.

Discovery Channel wordt standaard doorgegeven, dit is elke televisieaanbieder wettelijk verplicht: http://www.onsbrabantnet.nl/Opbouw-zenderpakket. De overige Discovery zenders mogen alleen digitaal worden doorgegeven. Dit is een voorwaarde die de rechthebbende (Discovery) heeft gesteld voor alle televisieaanbieders. Om die reden zijn ze ook niet in de keuzelijst meegenomen.

Met Interactieve Televisie hebben we een zenderpakket waar een grote groep klanten erg tevreden over is. Daarnaast zijn er een hoop extra zenderpakketten voor degenen die aanvullende wensen hebben. Het is jammer dat ze niet aansluiten bij uw wensen.

Per 1 juni 2011 zullen BBC World en BBC Entertainment inderdaad vervangen worden. Deze zijn tijdelijk in de plaats van BBC1 en BBC2 doorgegeven.

Met vriendelijke groet,

Tom
OnsBrabantNet

Inderdaad doet OBN onderzoeken naar de winstmogelijkheden, veel klanten wijzen OBN af, zie oa Helmond Stiphout en omliggende dorpen, ik zei al eerder OBN plukt de krenten eruit, de bewoners buiten dorpen worden evenmin bediend ivm de te dur infra kosten.
Het zenderpakket is uitgemolken.
De mailservice is nog steeds matig :evil:

Gesloten