In het begin werd er een groot zender pakket aangeboden en hoge internet snelheden.
Tot zo ver niets mis mee.
Echter werd medio 2010 het zender pakket drastisch gereduceerd onder het mom van een andere leverancier en men bood gratis (?) " digitale " Tv aan.
Ik zat op geen van beiden te wachten.
Voor mij kwam het er op neer dat er een behoorlijk aantal zenders achter een ander pakket verdwenen en ik er voor mij persoonlijk niets voor terug kreeg.
Op mijn vragen over deze gang van zaken kreeg ik het volgende antwoord:
Dit gaat dus niet gebeuren want dat levert minder op.Betreffende Discovery, Discovery World en Discovery Science, Sat 1, Kabel 1 en Pro 7; Op korte termijn zullen deze zenders niet terugkeren in ons basispakket, maar wij verzamelen alle binnenkomende verzoeken, zodat wij deze bij een eventuele wijziging mee kunnen geven aan de mensen die de zenderlijst samenstellen. Hoe meer mensen een bepaalde zender aanvragen, hoe groter de kans is dat deze uiteindelijk terug zal komen. Uw verzoeken zijn genoteerd op de verzoekenlijst.
Ik kreeg er nu " gratis" digital TV bij. (voor mij niet want ik was ongeveer 9 kanalen kwijt!)
Als ik digitale tv gehad zou willen hebben dan had ik daar wel een abonnment op genomen. Analoge TV is voor mij goed genoeg.
Om nu ook de andere zender te kunnen zien moest ik dan maar een extra abonement aflsuiten op dat pakket.
Verkeerde gang van zaken.
Ik heb OBN er op geattendeerd dat ik met hen een overeenkomst had gesloten voor bepaalde dienst maar zij verschuilen zich achter het gegeven dat een zender pakket zomaar kan veranderen. Daar kom je vaak pas achter als het te laat is.
Op mijn vraag of het niet mogeliijk is om als klant zelf een pakket samen te stellen was het antwoord nee. Als je nu meer zenders wil hebben dan krijg je er vaak een heleboel zenders bij zoals bijv Al Jazeerah of CNN Turk - en daar zit ik nu echt niet op te wachten.
Men is kennelijk bij OBN niet in staat om in te spelen op wensen van klanten of groepen.
Waarom deelt men de zenders niet in naar rubrieken (zoals ook op hun pagina staat bij interactieve TV). Dan kan een klant zelf een rubriek kiezen die hij/zij wil zien, omdat dat deze zender vaak een soortegelijke inhoud hebben.
Ik heb ook de vraag gesteld, bij onseindhovennet, of er een binding is met de andere regionale tv aanbieders zoals in Nuenen en Veldhoven met ongeveer een zelfde naam. Men beweerde daar van niet.
Als ik echter zie dat ik korte termijn al de paketten van deze aanbieders nagenioeg identiek zijn geloof ik hier niet in.Nee wij leveren zoals onze naam ook stelt enkel diensten binnen de gemeente Eindhoven. Wij hebben geen verbintenis met de glasvezel aanbieders in uw regio enkel dat zij ook op glasvel diensten aanbieden.
Vraag mij af of , als ik hier naar ga zoeken er dan niet iets anders te voorschijn komt.
Onder de streep is OBN voor mj zoiets als : mooie praatjes verkopen en als men eenmaal een klant heeft langzaam aan het angeboden pakket veranderen in hun voordeel.
Laatste aktie is 2 BBC kanalen vervangen door twee andere en dan op hun website zetten dat het zender aanbod wordt vergroot (de verwijderde zenders komen echter niet meer op een ander kanaal terug).
Zodra ik een aanbieder kan vinden waar ik wel het gewenste pakket kan vindne ben ik dan ook bij OBN weg.