Sinds ruim een week zit ik zonder internet.
Oorzaak is een defecte splitterkaart in de wijkcentrale Hoefbladhof, na een stroomstoring van vrijdag 18 maart 2011.
De historie... Maandag 21-3-2011 telefonisch kontakt met Telfort. Dinsdag 22-3-2011 al een nieuw modem ontvangen. Probleem bleef aanwezig. Gemeld. Test in wijkcentrale. Constatering van KPN monteur. Splitterkaart defect. Woensdag 23-3-2011 heeft KPN volgens Telfort een poging gedaan de kaart te vervangen. Zonder succes want dat moest donderdag 24-3-2011 opnieuw gebeuren. Vanaf 14.10 uur heeft de KPN de vervanging geactiveerd, hetgeen niet wil zeggen dat er ook wat gedaan wordt. Vrijdag 25-3-2011 nog steeds geen internet. Van het kastje naar de muur. Uiteindelijk KPN gebeld. Helaas... "U bent klant bij Telfort en niet bij KPN" Maar het zijn toch wel de koperdraadjes van KPN en de wijkcentrale van deze organisatie.
Uit de gesprekken met 1e en 2e lijns helpdesk van Telfort zijn er 10-15 aansluitingen die zonder internet zitten en dan zo'n lakse afwachtende houding.
Had ik een zakelijke aanlsuiting gehad, dan zou het binnen een dag opgelost moeten zijn. Maar Telfort heeft helemaal geen zakelijke vaste internet abonnementen op de site staan. Kletskoek....
Maandag maar weer eens ouderwets een bezoekje brengen aan het kantoor van KPN in Utrecht. Heeft in het verleden ook gewerkt...
Voorlopig weer een weekeinde duur aan de slag op de UMTS verbinding die ondertussen overuren maakt.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Telfort internet problematiek (Houten)
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 25 mar 2008 17:22
-
- verified
- Berichten: 959
- Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Telfort internet problematiek (Houten)
Ik zou graag willen kijken naar de huidige status van deze situatie. In een privebericht kunt u uw postcode en huisnummer kenbaar maken.
Hugo
Hugo
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 25 mar 2008 17:22
Re: Telfort internet problematiek (Houten)
Probleem is inmiddels opgelost nadat maandag eindelijk een monteer contact had opgenomen met 2e lijn helpdesk van Telfort. Vanuit de wijkcentrale kwam er geen contact met het modem. Daarom de nieuw geleverde splitter er tussen uitgehaald en oude splitter weer aangesloten. Daarna werkte internet relatief snel weer. Het is jammer dat andere (KPN) monteurs niet eerder actie hebben ondernomen !
-
- verified
- Berichten: 959
- Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Telfort internet problematiek (Houten)
Mooi dat het nu is opgelost!
Even voor mijn informatie: Had u nog helemaal niet getest met uw modem zonder splitter direct aan ISRA? En wat is het typenr van de splitter die niet werkte?
Hugo
Even voor mijn informatie: Had u nog helemaal niet getest met uw modem zonder splitter direct aan ISRA? En wat is het typenr van de splitter die niet werkte?
Hugo