LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] stopzetting maandbetalingen

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
john.elsewhere
Berichten: 52
Lid geworden op: 29 jan 2004 12:59

stopzetting maandbetalingen

Ongelezen bericht door john.elsewhere »

Onlangs kreeg ik een brief van D. met de mededeling dat ik m.i.v. februari maandelijks zo en zoveel euro zou moeten gaan betalen voor het zeer misleidende "Profit"Effect nadat ik al een aanzienlijk bedrag heb ingelegd in het verleden. Ik heb onmiddellijk de machtiging tot automatische afschrijving ingetrokken. Indien er onverhoopt toch wordt geïncasseerd, zal de incasso worden gestorneerd en mijn rekening worden geblokkeerd.

Graag reacties van gedupeerden die dit in het verleden ook hebben gedaan en hun ervaringen tot nu toe.

jan2
Berichten: 171
Lid geworden op: 23 jul 2003 14:23

Re: stopzetting maandbetalingen

Ongelezen bericht door jan2 »

Weet je toch wel, genoeg gevallen beschreven op dit forum:

- op correspondentie reageert Dexia niet.
- als je niet betaalt krijg je een incassoburo op je dak
- als je blijft weigeren te betalen kreeg je oproep voor de rechter

Sommige mensen draaien de rollen om en roepen Dexia voor de rechter
Het schijnt dat Dexia dan om uitstel vraagt.
Dit omdat ze hebben ervaren dat ze kunnen gaan verliezen.

memo
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 jan 2004 14:35

Re: stopzetting maandbetalingen

Ongelezen bericht door memo »

Hallo,

Ik heb ook een proffit effect contract, ik heb deze ook stop gezet en een aangetekende brief gestuurd aan dexia met inhoud vernietigingscontract, Ik heb nu een advocaat ingeschakeld, laat die oplichters maar komen met incassos en deurwaarders, kan me niet druk om maken, maar afwachten tot de uitspraak van rechter, Nou dexia doe maar wat je wilt, laat alles wel op me afkomen geen probleem..Enige dat dexia bij mij kan halen zijn de schulden die ik heb :lol:

john.elsewhere
Berichten: 52
Lid geworden op: 29 jan 2004 12:59

Re: stopzetting maandbetalingen

Ongelezen bericht door john.elsewhere »

Fijn te vernemen, dat er meer mensen zijn die zich niet langer laten uitmelken door D. (Ik krijg die naam niet meer van mijn toetsenbord).

Je kunt brieven ook sturen naar :

Dexia Bank Nederland N.V
Antwoordnummer 9425
1000 VP Amsterdam

Scheelt weer een postzegel!

Ik overweeg trouwens om D. te verzoeken mij maar meteen voor de rechter te slepen, want dat gedoe met incassobureau's en (pseudo-)deurwaarders heb ik geen zin in!

Captain-America
Berichten: 861
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:10

Re: stopzetting maandbetalingen

Ongelezen bericht door Captain-America »

Beste John,

Goede tip overigens dat antwoordnummer!

Inzake het aan D. vragen om je te dagen, moet ik je helaas teleurstellen. D. zegt dat te zullen doen, maar als het er op aankomt
gebeurd er helemaal niets. In die tussentijd krijg je echter, dat weer wel dat hele incasso gedoe over je geen.

Anyway houdt stand en moed, het tij is (al) aan het keren!

Mazzeltov;

Ralph

peter57
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 sep 2003 20:22

Re: stopzetting maandbetalingen

Ongelezen bericht door peter57 »

Ik heb in juni 2003 de incasso gestorneerd en de rekening geblokkeerd voor DEXIA.
Wel dreigbrieven gehad; aanmaningen, ingebrekestellingen, sommaties etc. maar nog geen incassobureau gezien.
Wel gereageerd op correspondentie.

Gesloten