LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Marktplaats zelf een oplichter? (vraag!)
Re: Marktplaats zelf een oplichter? (vraag!)
Off-topic berichten zijn verwijderd door de Moderator.
Zie Gedragsregels: 'Gebruikers zullen zich in een discussie beperken tot het onderwerp.'
Zie Gedragsregels: 'Gebruikers zullen zich in een discussie beperken tot het onderwerp.'
Ik heb al 2 jaar een advertentie op Marktplaats. Iemand plaatste recent daaronder een negatieve reactie. De persoon claimde een klant van me te zijn, hetgeen niet zo was. Contact met hem leverde niets op, geen reactie. Ik maakte mijn bezwaar aan Marktplaats bekend en de klacht werd in behandeling genomen. Volgens hun eigen regels zou de onterechte recensie gedurende het onderzoek (tijdelijk) onzichtbaar gemaakt worden. DAT GEBEURDE ECHTER NIET.
Uiteindelijk kreeg ik gelijk van de gebruikersjury van Marktplaats en met de mededeling op 13 maart, dat de onterechte recensie verwijderd was. DAT WAS ECHTER NIET GEBEURD. Intussen, 5 dagen later staat die recensie er nóg op.
Marktplaats heeft me al wél benaderd of ik mijn advertentie wil verlengen voor nog een jaar.
Wat denkt u?
Ik vind het ronduit slechte service dat Marktplaats blijkbaar niet in staat is zulke zaken te regelen en misbruikers van hun site te weren.
Uiteraard is mijn verhaal correct weergegeven en aantoonbaar.
Uiteindelijk kreeg ik gelijk van de gebruikersjury van Marktplaats en met de mededeling op 13 maart, dat de onterechte recensie verwijderd was. DAT WAS ECHTER NIET GEBEURD. Intussen, 5 dagen later staat die recensie er nóg op.
Marktplaats heeft me al wél benaderd of ik mijn advertentie wil verlengen voor nog een jaar.
Wat denkt u?
Ik vind het ronduit slechte service dat Marktplaats blijkbaar niet in staat is zulke zaken te regelen en misbruikers van hun site te weren.
Uiteraard is mijn verhaal correct weergegeven en aantoonbaar.
Hoe stel je je dat voor om misbruikers van de site van marktplaats te halen?
Er komen nogal wat mensen op, oh voor de duidelijkheid.....denk dat iedereen hier kan lezen dus waarom zo groot?
Er komen nogal wat mensen op, oh voor de duidelijkheid.....denk dat iedereen hier kan lezen dus waarom zo groot?
Ik geef toe dat het moeilijk is om misbruikers van MP te weren. Het zal niet moeilijk te zijn een nieuwe id te verzinnen en vrolijk door te gaan met pesten. Wat ik wel belangrijk vind is dat MP zich aan z'n eigen regels moet houden. In mijn geval deden ze dat niet. Wat grote letters betreft, excuses. Het was mijn eerste bericht op dit forum. De eerste waarschuwing van Trosradar heb ik dus al binnen. Zij letten wél op. OK!
met marktplaats moet je gewoon net als bij elke andere site opletten , als iets te goedkoop is ....dan toch nadenken of dat wel zuiver is.
Ik heb ook regelmatig zaken aangeboden op MP, tot nu toe zonder problemen. Tot 1 week geleden. Mijn advertentie, die al een paar weken op MP stond en veelvuldig bekeken werd, is plotseling door MP gedeactiveerd (oftewel voor het oog verwijderd), omdat hij in de verkeerde rubriek zou staan. In plaats van een sportieve damesfiets moet ik de advertentie onder (gewone) damesfiets plaatsen. In de eerste plaats vraag ik mij af waar MP zich druk om maakt. Hij staat niet in de rubriek kinderwagens of iets anders misleidends.... In de tweede plaats is de fiets eentje met knijpremmen, versnellingen en dunne bandjes. Kortom: een sportieve damesfiets. Ik heb bezwaar gemaakt dat er geen overleg heeft plaatsgevonden en MP mailt braaf (automatisch) terug dat zij binnen 4 dagen zullen antwoorden. Dat is nu een week geleden en ik heb nog steeds geen reaktie. En mijn advertentie is al die tijd gedeactiveerd zodat niemand hem nog te zien krijgt.
Ik merk dat er nogal wat loyaliteit onder de lezers bestaat omdat men alleen maar goede ervaringen heeft met Marktplaats, maar het kan zich zonder aankondiging zomaar tegen je keren en ik vraag mij af of de loyaliteit dan nog steeds zo hoog is. Ik voel me niet opgelicht door MP maar wel gekoeieneerd. En reageren... ho maar.
Ik merk dat er nogal wat loyaliteit onder de lezers bestaat omdat men alleen maar goede ervaringen heeft met Marktplaats, maar het kan zich zonder aankondiging zomaar tegen je keren en ik vraag mij af of de loyaliteit dan nog steeds zo hoog is. Ik voel me niet opgelicht door MP maar wel gekoeieneerd. En reageren... ho maar.
@Giovanni2 , dat doet markplaats wel vaker, helaas schijnt dat te komen doordat iemand er over klaagt dat het verkeerd staat.
Ook ik heb dat eens gehad met iets op marktplaats, stond ook verkeerd.
Ook ik heb dat eens gehad met iets op marktplaats, stond ook verkeerd.
Marktplaats is de laatste tijd behoorlijk zelfverijkend bezig.
Ik ben fulltime adverteerder op MP en heb een eigen onderneming die grotendeels rust op MP.
MP is de grootste advertentiesite van NL en heeft veruit het hoogste aantal bezoekers, sites als Speurders laten ze ver achter zich.
Echter maak ik mij vaak kwaad op de wijze hoe ze met hun adverteerders omgaan en dus ook met mij ( ong250 a 300 aan adv kosten pmnd).
Een voorbeeld; een advertentie omhoogplaatsen kost met je telefoon 1,30 p adv. Maar als je tegoed aanschaft bij MP en vooraf betaald en je wil omhoogplaatsen kost dit plots 1,60. Scheelt 0,30 cent, voor 1 adv niet erg maar als je meer adv hebt gaat dit in de kosten lopen.Antwoord van MP was warrig en onduidelijk en het kwam erop neer dat het management dit zo besloten had. Maar waarom???
Ander voorbeeld;
Advertenties koste 4 jaar geleden 6 euro maar dit werd plots verhoogd naar 9 euro. Hierop kwam een stroom van kritiek op het MP forum ( en terecht). Nu enkele jaren later zomaar uit het niets van 9 naar 15 euro zonder melding waarom.
6 euro erbovenop, antwoord van MP, stijgende kosten(makkelijk antwoord)
Uiteraard zijn verhogingen normaal maar in slecht 5 jaar tijd van 6 naar 15 euro zonder een goede en stevige onderbouwing. Ook de reclame uitingen zijn steeds nadrukkelijker aanwezig op MP, ook allemaal inkomsten voor MP.
Eeven lekker klagen op het forum kan niet want die is afgeschaft wegens gebrek aan belangstelling!!! Koekoek niks van waar, de Ebay managers konden de kritiek missen als kiespijn en ze wilden niet weer de kritiek zoals bij de eerste verhoging.
Laatste voorbeeld;
Marktplats heeft een machine die onjuiste adv opspoort om deze te verwijderen. echter maakt dit ding de nodige fouten. Is mij al een keer of 5 overkomen dat een ( betaalde) advertentie werd verwijderd, ten onrechte.Na een schrijven kreeg ik excusses en de adv werd weer geplaats na 5 dagen. leuk 5 dagen kon ik mijn product niet aanbieden dus 5 dagen gemiste omzet. 1 x kan gebeuren maar 5 keer??
Een concullega van mij kreeg de schrik van zijn leven, zijn hele account was verwijderd incl al betaalde adverteerkosten twv 700 incl bestaande advertenties.
Hij had zich niet aan de voorwaarden gehouden, bleek een foutje te zijn. N anderhalve week kreeg hij alles terug, maar wel omzet verlies.
Dus MP oplichters?? het woord is groot en ik noem ze liever zakkenvullers die geen respect hebben voor hun klanten.
En ja ik heb alle ander sites al geprobeerd maar MP heeft gewoon het beste bereik.
En daar spelen de E bay amerikanen flink op in.
Ik ben fulltime adverteerder op MP en heb een eigen onderneming die grotendeels rust op MP.
MP is de grootste advertentiesite van NL en heeft veruit het hoogste aantal bezoekers, sites als Speurders laten ze ver achter zich.
Echter maak ik mij vaak kwaad op de wijze hoe ze met hun adverteerders omgaan en dus ook met mij ( ong250 a 300 aan adv kosten pmnd).
Een voorbeeld; een advertentie omhoogplaatsen kost met je telefoon 1,30 p adv. Maar als je tegoed aanschaft bij MP en vooraf betaald en je wil omhoogplaatsen kost dit plots 1,60. Scheelt 0,30 cent, voor 1 adv niet erg maar als je meer adv hebt gaat dit in de kosten lopen.Antwoord van MP was warrig en onduidelijk en het kwam erop neer dat het management dit zo besloten had. Maar waarom???
Ander voorbeeld;
Advertenties koste 4 jaar geleden 6 euro maar dit werd plots verhoogd naar 9 euro. Hierop kwam een stroom van kritiek op het MP forum ( en terecht). Nu enkele jaren later zomaar uit het niets van 9 naar 15 euro zonder melding waarom.
6 euro erbovenop, antwoord van MP, stijgende kosten(makkelijk antwoord)
Uiteraard zijn verhogingen normaal maar in slecht 5 jaar tijd van 6 naar 15 euro zonder een goede en stevige onderbouwing. Ook de reclame uitingen zijn steeds nadrukkelijker aanwezig op MP, ook allemaal inkomsten voor MP.
Eeven lekker klagen op het forum kan niet want die is afgeschaft wegens gebrek aan belangstelling!!! Koekoek niks van waar, de Ebay managers konden de kritiek missen als kiespijn en ze wilden niet weer de kritiek zoals bij de eerste verhoging.
Laatste voorbeeld;
Marktplats heeft een machine die onjuiste adv opspoort om deze te verwijderen. echter maakt dit ding de nodige fouten. Is mij al een keer of 5 overkomen dat een ( betaalde) advertentie werd verwijderd, ten onrechte.Na een schrijven kreeg ik excusses en de adv werd weer geplaats na 5 dagen. leuk 5 dagen kon ik mijn product niet aanbieden dus 5 dagen gemiste omzet. 1 x kan gebeuren maar 5 keer??
Een concullega van mij kreeg de schrik van zijn leven, zijn hele account was verwijderd incl al betaalde adverteerkosten twv 700 incl bestaande advertenties.
Hij had zich niet aan de voorwaarden gehouden, bleek een foutje te zijn. N anderhalve week kreeg hij alles terug, maar wel omzet verlies.
Dus MP oplichters?? het woord is groot en ik noem ze liever zakkenvullers die geen respect hebben voor hun klanten.
En ja ik heb alle ander sites al geprobeerd maar MP heeft gewoon het beste bereik.
En daar spelen de E bay amerikanen flink op in.
Marktplaats is zelf een oplichter!!
Ik kreeg zakelijk gezien € 50 probeer tegoed aangeboden om advertenties te plaatsen. Vergelijkbaar als met Google Adwords.
Ik heb dus een advertentie geplaatst op markplaats. Dat werd verkocht dus gebruikte ik het tegoed voor een volgende advertentie.
Vervolgens kom ik er dus achter dat als je de advertentie niet stop zet de kosten gewoon voorbij de € 50 euro lopen!! Oke, de rekening was gelukkig maar € 5,95 maar dat ga ik dus niet betalen. Nu zit er al een incasso kantoor op maar ik wens ze veel plezier. Ik ga geen oplichterij betalen!!!
Ik voel me als kleine zelfstandige ondernemer aardig genomen door marktplaats.
Sorry, maar voor mij geen marktplaats meer...
Ik kreeg zakelijk gezien € 50 probeer tegoed aangeboden om advertenties te plaatsen. Vergelijkbaar als met Google Adwords.
Ik heb dus een advertentie geplaatst op markplaats. Dat werd verkocht dus gebruikte ik het tegoed voor een volgende advertentie.
Vervolgens kom ik er dus achter dat als je de advertentie niet stop zet de kosten gewoon voorbij de € 50 euro lopen!! Oke, de rekening was gelukkig maar € 5,95 maar dat ga ik dus niet betalen. Nu zit er al een incasso kantoor op maar ik wens ze veel plezier. Ik ga geen oplichterij betalen!!!
Ik voel me als kleine zelfstandige ondernemer aardig genomen door marktplaats.
Sorry, maar voor mij geen marktplaats meer...
-
Als je precies weet hoe marktplaats werkt zullen er nagenoeg nooit problemen zijn.
En ja overal komt wel eens wat voor dat is niet nieuw het is vaak onwetendheid wat een beetje geld kost, zie het als leergeld.... en dan is € 5,95 niet zoveel leergeld toch!!
En ja overal komt wel eens wat voor dat is niet nieuw het is vaak onwetendheid wat een beetje geld kost, zie het als leergeld.... en dan is € 5,95 niet zoveel leergeld toch!!
robboooo schreef: Vervolgens kom ik er dus achter dat als je de advertentie niet stop zet de kosten gewoon voorbij de € 50 euro lopen!! Oke, de rekening was gelukkig maar € 5,95 maar dat ga ik dus niet betalen. Nu zit er al een incasso kantoor op maar ik wens ze veel plezier. Ik ga geen oplichterij betalen!!!
.
Dat is toch je eigenschuld? Als je de regels leest had het je dit gedoe bespaard daarom is marktplaats geen oplichters site.
Het zal ongetwijfeld in de regels gestaan hebben. Maar als je het even niet doorhebt krijg je zo een dikke rekening.
Sorry, maar ik hou van transparant zaken doen en gemakkelijk weten waar je aan toe bent.
En dat is dit zeker niet. Neem Google bijvoorbeeld. Die doen het netjes! Geen onverwachte kosten als je even niet oplet!!
Sorry, maar ik hou van transparant zaken doen en gemakkelijk weten waar je aan toe bent.
En dat is dit zeker niet. Neem Google bijvoorbeeld. Die doen het netjes! Geen onverwachte kosten als je even niet oplet!!
En nee die € 5,95 is niet veel. Maar het is dat ik het zag anders was het veel meer geweest!!
Jonge, wat een discussie brengt dat voort, over iets dat begint met een gratis advertentie...
Laatst gewijzigd door JtC op 29 apr 2011 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik kan je toch wel vertellen dat ik precies weet hoe marktplaats werkt, mijn onderneming is opgezet rond MP. En nooit problemen??? baseer je dat op jezelf en zoja hoevaak adverteer je dan en hoe hoog zijn je tegoeden??? Ik adverteer voor 2 a 300 per maand en dan ben ik echt nog een kleintje maar als ik dan tegen bepaalde dingen aanloop van MP durf ik te stellen dat ze noemens en wetens geld aftroggelen, en juist kleine bedragen want dat laten mensen vaak schieten.koeloejoek schreef:Als je precies weet hoe marktplaats werkt zullen er nagenoeg nooit problemen zijn.
Dus 5,75 is niet veel??? doe dit eens bij 100 mensen van de 1.000.000 gebruikers per dag, nou?
Volgende waar ik me over verbaas; het verlengen van advertenties.
Je betaald ong € 15- per adv met een verkoopduur van 4 weken, hieraan zit een gratis verlenging van nog een 4 weken. Waarom heb ik mij altijd afgevraagd. Waarom niet gewoon 8 weken neerzetten want dit is gewoon een verkapte soort van service van MP onder het noemer wij kunnen MP schoon houden van oude advertenties. Schonnhouden? ik betaal 15 euro en dan moeten ze van mijn advertentie afblijven na de 8 weken wordt de advertentie automatisch verwijderd. Ik betaal voor dat termijn! Maar wat gebeurt er nu.. ik plaats in de maand april 10 advertenties verspreid over de maand twv 200 euro. idem maand mei met wedreom een tegoed van 200- en idem de daaropvolgende maanden. Na 3 weken krijg ik bericht dat ik mijn advertentie moet verlengen, niks aan de hand de gratis 2e termijn gaat in. Dit gebeurt ook met de volgende advertenties van de maand mei en nog niks aan de hand. Maar dan komt juni en ik krijg meerder verleningstermijnen aangeboden voor de advertenties van april en mei. De adv van mei hebben een gratis verlenging maar die van april zijn verlopen en moet verwijderd worden. Ik heb dan soms wel 5000 hits op zo'n advertentie en hem wel 10 keer opgewaardeer a 1,60 dus de advertentie is zwaar versleten en niet echt aanlokkelijk meer voor klanten (5000 kijkers nou dat zal wel niets zijn). Ik krijg echter wel de mogelijkheid om de advertentie te verlengen voor nogmaals 15- euro. Maar dat doe je natuurlijk niet je maakt een frisse aan met 0 hits. Maar wat gebeurt er, MP biedt aan verleng u advertentie en omdat je behoorlijk veel advertenties hebt weet je niet meer welke 4 of 8 weken staan en je kiest voor verlengen. Als er dan komt te staan "verbinding met betaalserver" weet ik genoeg en verwijder ik de advertentie. Echter met een MP tegoed krijg je de melding niet en pats 15 euro eraf voor een oude advertentie.
Ja nu kan je gaan roepen dat moet je in de gaten houden en daar ben jezelf bij maar dat is uitermate makkelijk vanaf de zijlijn. Ik heb het al ongeloofelijk druk met mijn onderneming en ik verwacht gewoon een betrouwbaar verkooppartner die dit soort van fratsen niet hanteert. MP kan gewoon heel netjes een duidelijk melding maken van een gratis verlenging of een betaalde verlenging.
Maar dit is natuurlijk heel makkelijk verdienen en het zit echt net tegen het randje en het gros heeft het niet door of weet niet wat eraan gedaan dient te worden.
En ik let erop maar het is me toch nog 4 maal gebeurt dit jaar en dan heb je het net te laat door
-
Dat is ook zo chaea als je het zo bekijkt word het ook inderdaad een ander verhaal dat kan ik niet ontkennen...