LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kwaliteit Packard Bell Computers

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Dannyk

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Ongelezen bericht door Dannyk »

een moederbord dat niet goed is, kan niet eens aan mij liggen, dus dat is niet correct

Dannyk

Ik kreeg de telefoonrekening, we hebben voor ruim 40 euri naar die ph gebeld, en wat ben ik er nou eigenlijk mee opgeschoten? HELEMAAL GEEN ******, dus pb, je word weer hartelijk bedankt,
nog een vraag, wie heeft er nog meer last van dat als hij zijn computerkast aanraakt, hij een stroomstoot krijgt, en dan de stroom door je lichaam heen blijft lopen? Ik heb hier wel last van, maar de PH zegt dat dat aan mij ligt, maar dan blijft er geen stroom lopen, en de computer staat aangesloten op een GEAARD stopcontact!

Glenn

Ongelezen bericht door Glenn »

Wat het stroom betreft, in sommige gevallen maakt het helemaal niets uit of je de PC op een geaard stopcontact heb geplugd. Dit komt omdat de bedrading misschien verouderd is of iets anders (ik ben geen techneut). Ik heb zelf mijn PC's al jaren op een niet-geaard stopcontact aangesloten en daar nog nooit (afkloppen) problemen mee gehad. Wellicht dat je iemand met een wat betere kennis ernaar kan laten kijken, misschien dat hij/zij wat vindt.

Dannyk

de mijne stond eerst niet eens(Al 2 jaar) op een geaard stopcontact aangesloten, maar deze problemen zijn begonnen sinds ik een "nieuw" moederbord heb gekregen.
nu heb ik hem aangesloten op een geaard stopcontact, en het probleem blijft zich voordoen

Smartbit

Ongelezen bericht door Smartbit »

Als ik alle reacties lees over de PB computers word ik behoorlijk moe.
Wat een gezeur en wat een 'welles - nietes'-spelletjes.
Natuurlijk wordt Packard Bell ook wel eens Packard Hell genoemd, maar ooit wel eens van 'to hell with Dell' gehoord? Of FuSHITsu Siemens? Of HP 'Hardware Problems'?
Kortom, hoe meer computers je verkoopt, hoe meer computers met problemen er in omloopt zijn. Als merk A 1% uitval accepteerd zijn dat misschien wel 500 computers op hun totale jaarlijkse verkoop. Probleem is dan wel dat die 500 klanten het recht menen te hebben om te mogen zeggen dat alle computers slecht zijn.
Bekijk de stelling eens op een andere manier en probeer het te begrijpen.
Ik koop maandelijks een staatslot. Ik weet dat er veel geld te winnen is. Toch win ik nooit. Is het daarom een waardeloze loterij of moet ik me erbij neerleggen dat niet alle loten altijd maar perfect voor iedereen kunnen zijn?
Oja, ik werk niet bij PB hoor...

Smartbit

Ongelezen bericht door Smartbit »

Fu****su moet Fu S H I T su zijn, maar dat wordt schijnbaar gefilterd... :?

Jan Schokker

Ongelezen bericht door Jan Schokker »

als men zo goed op de hoogte is va PB van wie is het dan eigenlijk en wat voor matriaal word er dan in verwerkt dat volgens jullie dan zo slecht is

hoofd leveransier = NEC en dat is Pionier
de PB kennen weet dat ook ...

noem mij nou eens een anderdeel wat van een ander merk is ..

behalve de geluids kaart en video kaart dan....

waar zijn de computer kenners hier dan kom ook met voorbeelden
wat better is ik hoor en zie hier alleen maar dat pc's vast lopen en dat er veel geinstaleerd moet worden...

kan het ook zijn dat er onervaren personen achter de pc zitten en te veel vragen van de pc.......????

Dannyk

ik ben redelijk ervaren met computers, maar als er fouten zitten in het moederbord, en dit is een ZEER goedkoop flutbord, waar weinig van te verwachten is, en een harde schijf waar al helemaal niks aan hebt, omdat deze VEEL te weinig toeren maakt, zo duurt het eeuwen voro je bereikt wat je wil, dus om nou te zeggen dat het lekker opschiet nee!

Newweb

Ongelezen bericht door Newweb »

Antwoord op Jan schokker:

Zo te zien bent u zelf ook niet echt een packard bell kenner of computer kenner. Pioneer in een computer??????? Dan zal er wel goed geluid uit komen.

Laat pioneer zich maar bezig houden met auto radio's, daar zijn ze beter in.

Ik zal maar eens beginnen met de onderdelenlijst die in een packarbell zitten die niet van pioneer of nec zijn. Let wel!! dit zijn voorbeelden en verschillen per model:

- Moederbord: Meestal ECS of MSI
Dit zijn geen goede merken!
Dit zijn merken die veel specs zo goedkoop mogelijk in een moederbordje stoppen zodat het heel wat lijkt met als resultaat dat het eerste prototypje baby benz stabieler is dan moederborden van deze merken.

Voorbeelden??? Alle Imedia systemen, Iwork systemen, Iconnect systemen enz enz.

En voor de "kenners" onder ons die beginnen over okeej de videokaart en geluidskaart zijn niet van packardbell, is het je ooit opgevallen dat die 9 van de 10 keer geintegreerd zijn in het moederbord.

De harddisk is niet van packard bell, processor niet, geheugen niet, brander niet, dvd niet, zelfs de kast is niet van packard bell.

Mijn vraag aan jou Jan, wat zit er wel in dat van packard bell, NEC of Pioneer is???

Noem mij nou eens een onderdeel dat NIET van een ander merk is...

Groeten,

Newweb

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Maar ja er zijn nog wel mensen die een probleem hebben.
Maar stroom op je kast kan vervelend zijn, moeten jullie maar eens de kast uitelkaar halen en alles opnieuw aansluiten, dus ook het moederbord verwijderen.
Ik heb namelijk het zelfde probleem gehad (was geen packard bell), zat een steuntje op de kast verkeerd, waardoor er via het moederbarod stroom vloeide naar de kast.
Normaal gesproken kan dat niet want dan zouden de stoppen er uit springen.
Alles even langs lopen en als het goed is moet het wel weer goed zijn nadat je alles zorgvuldig aansluit.

En voor dannyk gewoon ff windows opnieuw installeren en de karten er even uit halen, op de grafische kaart na, natuurlijk.
Na volledige installatie de kaarten 1 voor 1 installeren, en hou er rekening mee dat de geluids kaard als laatst moet, omdat die wel eens convlicten wil veroorzaken met de grafische kaart.
Dan zou alles goed moeten functioneren.

Gast

dat opnieuw instelleren van windoos heb ik nu al serieus 18 keer gedaan, dsu het werkt gewoon niet!!!

Little

Ongelezen bericht door Little »

Hallo,

Ik heb een vraag, mijn computer een Packerd Bell die ik in Juni 2003 nieuw heb gekocht is 20 augustus kapot gegaan. Ik bellen met de mensen van de helpdesk, ik moest allerlei handelingen uitvoeren om hem weer aan de gang te krijgen, volgens de medewerkers, maar na een week elke avond bellen zijn ze tot de conclusie gekomen dat ik nieuwe master cd's moet hebben. Na een week had ik ze in de bus, ik proberen en bellen, maar niets, de volgende dag weer naar de helpdesk gebeld "Ja meneer u heeft de verkeerde master CD's gekregen ik stuur wel nieuwe". Vervolgens weer een week wachten, nu eindelijk de goede cd's, dus ff bellen met de helpdesk, maar ik krijg hem niet aan de gang, en maar proberen steeds weer instellingen veranderen met natuurlijk de helpdesk nog aan de telefoon ( dat tikt lekker door ) Maar we komen er samen niet uit.

Volgende dag weer gebeld, en gevraagd om een monteur, maar het antwoord was "Nee meneer we proberen er eerst zo uit te komen" Nou na een week of

4 alleen maar telefonisch contact geen verbetering. Nog maar een keer gebeld, ze bellen u volgende week voor een afspraak, na ongeveer een uur proberen met de medewerker van de helpdesk nog aan de telefoon. Toen de monteur langskwam, heeft hij 2 onderdelen ( mainbord en voeding ) vervangen, maar de software installeren kon die niet, daar werd die niet voor betaald. Ik 's avonds weer aan de gang, met de medewerker van Packard Hell aan de telefoon, maar vervolgens hetzelfde probleem. Nog 2 avonden bellen en proberen, maar geen reactie. De computer zou worden opgehaald, na een week een koerier aan de deur, briefje getekend, en weg was de PC. Dit was op 21 Sep. Ik heb nu al een paar keer contact gehad met Packard Bell, maar ze kunnen me niet zeggen wanneer de PC terug komt, het wachten is op onderdelen ?!

Mijn computer is inmiddels op 8 Oktober terugbezorgd, aansluiten en verrek hij doet het, na veel getouwtrek zal er nog enige compensatie volgen voor het feit dat ik de computer een paar maanden niet heb kunnen gebruiken.

De heer Sinay zal me daar nog over terugbellen. Na enig installatie werk met de backup’s kom ik erachter dat bijna de helft van de meegeleverde software niet werkt, ik bel de heer Sinay op, en hij zegt dat we dit probleem op zouden lossen. Hij belt me hier nog over terug, ook zou ik de kosten die ik heb gemaakt om elke keer de helpdesk te bellen vergoed krijgen, dat regelen we dan allemaal in een keer ?!

Vervolgens hebben we een afspraak gemaakt…………………………….. Ik wacht nu enkele maanden later nog steeds op het telefoontje van de heer Sinay, op 14 januari kom is er dan ook nog een keer achter dat in mijn PC geen AMD 2700 + processor meer zit, maar een AMD 2100 + Ik ben dus met de reparatie ook nog bedonderd !

Op 29 januari 2004 bel ik weer met de helpdesk, en verrek ik krijg gehoor, ja meneer ze bellen u terug, nou denken ze dat ik daar ook nog op ga wachten, ze moeten me immers nog vanaf november 2003 terugbellen, dus dat kan nog wel ff duren.

Mijn conclusie over PACKARD HELL, Als het werkt is het goed, maar krijg niet met de helpdesk te maken, want ze houden je aan het lijntje, en je krijgt na reparatie een oudere machine terug dan je hebt gekocht in de winkel, het is dus met recht een PACKARD HELL verhaal !

Graag hoor ik van u als u mij kunt helpen dit conflict op te lossen,

Vriendelijke groeten,

Gast

nou die ene keer dat ik de helpdesk heb moeten bellen ben ik prima geholpen dus het ken ook wel is goed gaan hoor :D

Dannyk

:cry: was dat maar regelmatiger zo:S

Di Lana

Ongelezen bericht door Di Lana »

Ik heb nu al 3 1/2 jaar een Packard Bell computer, en op een beeldscherm die heel soms iets donkerder wordt, heb ik er nooit problemen mee gehad. Maar dat mag ook wel voor 5000 gulden.

Ik ga dit jaar weer een nieuwe computer kopen, maar ik ga de pc dit keer zelf helemaal samenstellen.

Ik vind de nieuwe witte Packard Bell pc's er verschrikkelijk uit zien. En dan bedoel ik niet de kleur of vormgeving, maar hoe ze gemaakt zijn.
Als je er een cd rom in wilt stoppen, dan moet je onhandig aan een klepje trekken waar een soort veertje in zit wat volgens mij zo stuk kan gaan, en wat me is opgevallen, dat er gewoon een grijze kast nog in zit, en je bijna niet bij het knopje kan om de speler open te krijgen.
Is dit nog meer mensen opgevallen??

Dannyk

ik vind ze ook verschrikkelijk en ben nu aan het sparen om ook zelf een pc samen te stellen. ik heb gisteren een klachtenbrief met al mijn problemen geschreven en ge-eist dat er zeer snel wat aan gedaan word, zo niet, dan schakel ik de media in, deze brief heb ik aangetekend opgestuurd en ontvang een ontvangstbevestiging als zij de brief hebben aangenomen, dus het zal mij benieuwen.

Gast

ik vind ze ook verschrikkelijk en ben nu aan het sparen om ook zelf een pc samen te stellen. ik heb gisteren een klachtenbrief met al mijn problemen geschreven en ge-eist dat er zeer snel wat aan gedaan word, zo niet, dan schakel ik de media in, deze brief heb ik aangetekend opgestuurd en ontvang een ontvangstbevestiging als zij de brief hebben aangenomen, dus het zal mij benieuwen.
Nou succes ermee, maar het is niet verplicht een aangetekende brief in ontvangst te nemen en ook al doen ze dat wel, dan nóg heb je geen garantie dat ze daarop gaan reageren.

Ik heb dat een aantal jaren ook gehad met PB. De computers worden aantrekkelijk gemaakt door heeeeeeeeeeeeeeeel veel sofwareTITELS, maar het stelt allemaal niets voor. Soms zelfs SE (special edition)versies, dus niet het complete programma wat naar mijn mening wel gesuggereerd wordt door PB. Op de plaatjes zie je stapels software, in werkelijkheid staan al die (incomplete) programma's op een paar CD-roms.
Klacht daarover gedaan, voor een "vermogen" gebeld, (aangetekend) geschreven, maar iets doen, ho maar!
De enige reactie van de helpdesk: "ja meneer, wat dacht u dan? Als de leveranciers de complete programma's erbij moeten leveren dan worden de computers onbetaalbaar. De computers worden met z.g. OEM-versies geleverd, hetgeen betekent beperkt gebruik. Indien een programma niet toereikend is voor u kunt u het originele programma in de winkel kopen". Einde verhaal.

Voor mij nooit meer een PB, mijn eerste pc was al gelijk van slag met de eerste keer de "aan-knop" aanraken. Toegegeven, is snel opgelost door winkelier, een andere gekregen. Deze deed het wel, met uitzondering van het modem. Nieuw modem erin, maar pc-configuratie (o.i.d.) kon niet overweg met het modem (ander merk ingezet door winkelier). Uiteindelijk een duurder model gekregen. NIET van Packard Bell, die beweerden dat het aan Microsoft, software modemfabrikant, etc. lag. Hun computers zijn stabiele app. Amehoela PB!
Alle lof voor de winkelier die er net zo van baalde als ik, maar ja winkelier verkoopt wel nog steeds PB-computers....en ik? Ik kom daar nooit meer voor een PC. Ga liever naar een computerzaak waar ik zelf een PC mag samenstellen en die geen dure telefonische helpdesk hebben.

Gast

Wie koopt er dan ook zo'n ding. Oh wacht ik weet het al. Dan heb je een merk pc en dat is goed. En garantie! Natuurlijk. jaja, get real.

Gast

ik heb een vraag waar ik nu eigenlijk al 3 jaar mee zit, laat ik er eerst even bij vermelden dat ik niet veel verstand van computers heb... wij hebben onze PB 3 jaar geleden gekocht en al vanaf het begin hoor je vaak een tweetonig alarm signaal, meestal bij het downloaden van iets of wanneer er iets gescand word ofzo. de pc is dan ook meteen erg traag. PB helpt ons niet met deze klacht, wij hebben al 100 keer gebeld en telkens moet ik nieuwe garantie bij ze kopen en krijg dan nog niet de oplossing! weet iemand misschien wat dit is? en vooral hoe ik er vanaf kom? het stoort namelijk enorm! een spelletje spelen lukt bijna niet op deze pc.... en ja dat van die stroomschokken hebben wij ook, je hoeft de kast maar aan te raken of het is weer raak... al is dit wel iets wat sinds kort zo is, dat alarmsignaal is er dus al vanaf het begin en super irritant! alvast bedankt allemaal!

danyk

Ongelezen bericht door danyk »

tis inderdaad egt niet normaal, en die tonen, dat heb ik ook, ook mij willen ze dr niet mee helpen, ik heb op die boze nog steeds geen reactie gehad, dus binnenkort ga ik stappen ondernemen! het zit mij egt tot boven in me strot! ik ben nu bezig om zelf een PC samen te stellen bij mycom, of bij xenon.nl dit zal veel beter bevallen, dat is iets dat cker is, als een klein kind, of iemand met een pace maker die pc aanraakt, kan dat egt levensgevaarlijk zijn......

Gesloten