Duidelijk:
rijbewijsinfo is een medewerker van de klantenservice van het CBR, of heb ik het mis?
(NB: volgens rijbewijsinfo, zo staat even verderop, heb ik het mis! Jammer!)
Ik had gisteren met het CBR gemaild en de link naar deze pagina doorgegeven, vandaag heeft u zich hier geregistreerd en heeft u gereageerd.
Fijn dat u zich in deze discussie mengt. Vanaf nu zal ik u niet meer mailen maar zal onze discussie hier in de openbaarheid worden voortgezet.
Het doel van de klacht moet niet zijn de beslissing van de examinator te herroepen, dat gebeurt niet.
Ik kan me voorstellen dat dit moeilijk ligt. Maar ik stel u de volgende hypothetische vraag:
Stel uit de examenpapieren of uit het verhaal van de examinator zelf blijkt:
Optie a:
- de examinator had volgens de instructies van het CBR in deze situatie niet moeten/hoeven ingrijpen
- de kandidaat heeft verder goed gereden
- het is dus een duidelijke zaak: de kandidaat had haar rijbewijs ter dege verdiend
Kan dan toch de beslissing van de examinator worden herroepen en de kandidaat alsnog slagen?
Want aan het feit dat dat in het verleden nog nooit is gebeurd, heb ik geen boodschap!!!
Ik heb nog meer hypothetische vragen voor u in petto! Het CBR dat zegt transparantie belangrijk te vinden en een publieke stichting is, zal toch geen geheimen hebben en zal toch zeker met alle genoegen ook lastige hypothetische vragen beantwoorden, of niet!?
Daarom vraag ik u:
De instructies die rijexaminatoren krijgen, zijn deze openbaar of geheim?
- Hoe te handelen in bepaalde situaties?
- Wanneer ingrijpen, wanneer niet?
De stijl van examineren van het CBR is iedereen met rijbewijs bekend, dus deze instructies bestaan en zouden dus probleemloos ter inzage kunnen worden gegeven.
Een cursist mag bv tijdens zo'n examen een time out aanvragen, en de examinator is extra getraind om om te gaan met faalangstige kandidaten.
Na enkele minuten krijgt een BNOR-kandidaat een ingreep.
Moet de examinator een time-out aanbieden? Wat zegt het over de examinator als hij/zij in deze geen time-out aanbiedt?