Sinds kort is er een verzekering die slachtoffers van zinloos geweld helpt. Bijvoorbeeld voor ouders die zich zorgen maken om hun uitgaande kinderen of voor taxichauffeurs die ‘s avonds laat lastige klanten hebben. Dat klinkt mooi, maar hoe ‘zinvol’ is deze verzekering? U ziet het maandagavond in TROS Radar.
Maandag 28 maart in Radar, 20.30 uur op Nederland 1
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verzekering tegen zinloos geweld
Re: Verzekering tegen zinloos geweld
Nederland is kampioen in verzekeren.
Het is toch te gek voor woorden dat men zich daar ook
nog voor moet verzekeren.
nog voor moet verzekeren.
Ach ons landje, verzekeren en nog meer verzekeren. Zinloos geweld bestaat niet, de dader heeft altijd wel een aanleiding om geweld te plegen. Wordt je voor de fun in elkaar getimmerd was het voor de dader wel zinvol, voor jou zinloos maar die verzekering gaat echt niet dokken want je hoeft maar verkeerd gekeken te hebben en dan is er aanleiding geweest. Premie betalen en jarenlang procederen is het gevolg Letselschade "advocaten" stinkend rijk en een verzekering die niets uit betaald. Ik zou wel een verzekering willen die een kapotte gulp vergoed is niet zo duur maar de schaamte kan trauma's op leveren.
Puur geldklopperij! Zinloos geweld bestaat volgens mij niet want elke vorm van geweld is zinloos!!!
Ik denk dat een gewone WAP voldoende is.
Ik denk dat een gewone WAP voldoende is.
Independer laat hier zijn ware gezicht zien. Natuurlijk is zinloos geweld, omdat je een grote neus hebt, niet uitgesloten. Deze "uitsluiting" is een normale beperking die in alle ongevallenpolissen voorkomt, waar het gaat om schade die verergerd is door bestaande kwalen en gebreken. Als iemand al een oog mist en het tweede oog gaat verloren door een gedekte schade, dan wordt hiervoor de schadevergoeding beperkt. Dat hoort Grasso te weten. Dat de verzekeraar inspeelt op angst in de samenleving is natuurlijk grote lariekoek. Dat doet toch elke polis? Slachtofferhulp NL betaalt maximaal 22.700. De verzekering dekt hierboven nog eens 100.000. Dat is geen onzin, maar keiharde noodzaak. Welke werknemmer krijgt het 2e jaar van zijn ziekteverzuim nog 100% doorbetaald? Welke werknemer krijgt 100% van zijn loon betaald als hij in de WIA terecht komt? Welke zelfstandige kan doorleven van een eenmalige vergoeding van 22.700 als hij niet meer kan werken door zinloos geweld?? Als iemand levenslang AO raakt, dan is die 22.700 toch een fooi? Dan is die (extra) 100.000 dus hard nodig! Bovendien dekt de polis rechtsbijstand bij het verhalen van ALLE schade, dus ook de schade die betaald moet worden door Slachtofferhulp NL, of door een gemeente in het kader van de WMO, etc. Kortom, het was weer eens een typisch staaltje van standaard negatief geklets over de verzekeringsbranche, zonder enige inhoud. Dat de polis een uitsluiting kent voor eigen schuld (lees: uitlokking of actief meewerken) en voor geweld dat mogelijk is gemaakt door gebruik van alcohol of drugs, lijkt me een goede zaak. Dat is niet vaag of moeilijk, want daarvoor hebben we rechters in NL. De verzekeraar moet immers bewijzen dat een uitsluiting van toepassing is, anders moet hij gewoon betalen. De polis is niet gemaakt voor stappende teeners, maar voor professionals die bij het uitoefenen van hun werk worden aangevallen, zoals ambulancemedewerkers, buschauffeurs, onderwijzers, e.d. Ik mag toch hopen dat die niet dronken op het werk verschijnen??? U mag het zeggen...