LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] PAS OP: Panasonic Plasma 600 Hz HOAX !
PAS OP: Panasonic Plasma 600 Hz HOAX !
Hi All,
Ik wil bezoekers en anderen van dit forum graag even waarschuwen tegen de aankoop van een Panasonic Plasma. Ik heb zo'n kreng gekocht en heb er spijt van als haren op mijn hoofd ( nee ben niet kaal ).
Wat is er mis ?
Hetgeen mij het meeste irriteert is het feit dat de Panasonic Plasma serie de TX-PXXVT20E ( xx = maat ) wordt aangeboden als zijnde een 600 hz toestel. Dit is je reinste oplichting. Het is duidelijk een 50 Herz toestel.
Je ziet duidelijk de 50 Hz trillingen in beeld net zoals je die vroeger al met de oude CRT ( beeldbuis ) toestellen zag. Het knippert en flikkert je om de oren en is mateloos irritant om naar te kijken.
Wat nou 600 Hz ?
Je zou zeggen, wat is er dan 600 hz aan dat toestel ? Nou helemaal niets, echt helemaal niets.
De japanner die dat verzonnen heeft kan niet rekenen. Wat doet Panasonic namelijk, ze gebruiken een techniek die zij " Intelligent Frame Creation" noemen. Deze IFC zou inkomende signalen oppikken en van bijvoorbeeld 3 beelden er 12 maken. De achterliggende gedachte is dat plasma tv's bekend staan om hun trage beelden. Mensen klagen wel eens over " vegen" in beeld als het snelle scènes bevat. Dat " vegen" probeert Panasonic te compenseren door 3 beeldjes in 12 beeldjes om te zetten.
Op zich een leuk idee als het ook werkte, helaas dat doet het niet, althans niet zoals de Japanners rekenen en denken. Panasonic rekent namelijk dat 12 beeldjes die achter elkaar worden weergegeven in 50 hz gelijk zijn aan 1 beeld van 600 hz.
Je reinste kolder natuurlijk. Een plasma tv bestaat uit duizenden kleine lampjes die oplichten.
Die lampjes knipperen bij een 50 hz tv met een frequentie van ...juist...50 Hz, dus 50 keer per seconde.
Als ik 12 lampjes op een rijtje zet die alle 12 met een frequentie van 50 hz knipperen is dat nooit en te nimmer vergelijkbaar met 600 hz.
Zelfs de " oude" 100 hz techniek werkte door frames op te slaan en vast te houden. Die techniek is al ruim 20 jaar oud, maar Panasonic schijnt het nog steeds niet te snappen.
Meer problemen
Er zijn meer problemen met het toestel. Zo zou het toestel MKV bestanden kunnen afspelen. Erg handig voor de internet fans onder ons die hier en daar eens wat downloaden. Samsung tv's kunnen ermee uit de voeten dus meende Panasonic ook dat ze daarmee mee moesten. Echter Panasonic geeft geen mogelijkheid om MKV af te spelen via de ingebouwde Mediaspeler. Deze mediaspeler leest overigens ( zo blijkt achteraf pas ) alleen data vanaf een SD kaartje waar doorgaans niet zoveel op kan.MKV wordt ook hiermee niet herkent. Zelfs een USB HDD zou je eraan kunnen hangen, maar dan alleen als opname apparaat, je kunt er niets van afspelen. Waardeloos !
DLNA
Een optie zou zijn om films ( MKV ) bestanden af te spelen vis DNLA ( netwerk ) . Helaas, niet dus...het toestel herkent de file niet en kan deze dus ook niet weergeven. Via DNLA zijn alleen H264 bestanden in .TS of soortgelijk weer te geven. Weer geen MKV dus.
CI+
De Panasonic is ook zeer selectief in het soort CI+ module wat je gebruikt. De Ziggo ( @Smit ) module is ten zeerste af te raden. Deze geeft erg lelijk beeld, veel interferentie en storingen in het beeld en het duurt erg lang om te schakelen van de ene naar de andere zender.
Ik heb dit zelf ondervonden en heb uiteindelijk maar een Neotion gekocht. Deze werkt beter en rapper, maar de interferentie, met name bij ondertitels e.d. , blijft. Ik denk dat ook dit een probleem in de software is van de Panasonic zelf.
Internet
De TV wordt geprezen als INternet tv, echter de beschikbare modules ( Apps ) zijn erg summier en behalve wat youtjoop video's bekijken kun je er eigenlijk niets mee.
3D
Jawel, het 3D verhaal. Nou er is 1 ding wat redelijk goed werkt, dat is het 3D verhaal. Het geeft een redelijk goed beeld van diepte en de irritante dubbele beelden die je met veel led 3D tv's heb, die zijn er niet of nauwelijks.
Erg jammer is dan wel weer dat het comfort van de 3D brillen er niet is, dat is gewoon zoek.
Er zitten wat nutteloze attributen bij om het comfort te verhogen, maar uiteindelijk kun je die niet gebruiken omdat de bril dan te hoog op je neus staat. Dus uiteindelijk moet je de brillen gebruiken zoals ze zijn, met de erg slechte pasvorm die groeven achter laat in je neus. Dat kan zelfs pijnlijk zijn, vooral in het begin als je nog niet voldoende eelt op je neus hebt
Al met al is dit toestel mijns inziens de 2100 Euro die ik ervoor moest lappen beslist niet waard.
Panasonic's support is om te huilen en dus adviseer is sterk TEGEN de aanschaf van dit toestel, tenzij je houd van knipperende beelden, dingen niet kunnen afspelen en dus graag uren aan een gaat zitten puzzelen en klooien om een filmpje af te spelen.
Dus...iemand die een Panasonic wil overnemen voor 2100 Euro ??
Ik wil bezoekers en anderen van dit forum graag even waarschuwen tegen de aankoop van een Panasonic Plasma. Ik heb zo'n kreng gekocht en heb er spijt van als haren op mijn hoofd ( nee ben niet kaal ).
Wat is er mis ?
Hetgeen mij het meeste irriteert is het feit dat de Panasonic Plasma serie de TX-PXXVT20E ( xx = maat ) wordt aangeboden als zijnde een 600 hz toestel. Dit is je reinste oplichting. Het is duidelijk een 50 Herz toestel.
Je ziet duidelijk de 50 Hz trillingen in beeld net zoals je die vroeger al met de oude CRT ( beeldbuis ) toestellen zag. Het knippert en flikkert je om de oren en is mateloos irritant om naar te kijken.
Wat nou 600 Hz ?
Je zou zeggen, wat is er dan 600 hz aan dat toestel ? Nou helemaal niets, echt helemaal niets.
De japanner die dat verzonnen heeft kan niet rekenen. Wat doet Panasonic namelijk, ze gebruiken een techniek die zij " Intelligent Frame Creation" noemen. Deze IFC zou inkomende signalen oppikken en van bijvoorbeeld 3 beelden er 12 maken. De achterliggende gedachte is dat plasma tv's bekend staan om hun trage beelden. Mensen klagen wel eens over " vegen" in beeld als het snelle scènes bevat. Dat " vegen" probeert Panasonic te compenseren door 3 beeldjes in 12 beeldjes om te zetten.
Op zich een leuk idee als het ook werkte, helaas dat doet het niet, althans niet zoals de Japanners rekenen en denken. Panasonic rekent namelijk dat 12 beeldjes die achter elkaar worden weergegeven in 50 hz gelijk zijn aan 1 beeld van 600 hz.
Je reinste kolder natuurlijk. Een plasma tv bestaat uit duizenden kleine lampjes die oplichten.
Die lampjes knipperen bij een 50 hz tv met een frequentie van ...juist...50 Hz, dus 50 keer per seconde.
Als ik 12 lampjes op een rijtje zet die alle 12 met een frequentie van 50 hz knipperen is dat nooit en te nimmer vergelijkbaar met 600 hz.
Zelfs de " oude" 100 hz techniek werkte door frames op te slaan en vast te houden. Die techniek is al ruim 20 jaar oud, maar Panasonic schijnt het nog steeds niet te snappen.
Meer problemen
Er zijn meer problemen met het toestel. Zo zou het toestel MKV bestanden kunnen afspelen. Erg handig voor de internet fans onder ons die hier en daar eens wat downloaden. Samsung tv's kunnen ermee uit de voeten dus meende Panasonic ook dat ze daarmee mee moesten. Echter Panasonic geeft geen mogelijkheid om MKV af te spelen via de ingebouwde Mediaspeler. Deze mediaspeler leest overigens ( zo blijkt achteraf pas ) alleen data vanaf een SD kaartje waar doorgaans niet zoveel op kan.MKV wordt ook hiermee niet herkent. Zelfs een USB HDD zou je eraan kunnen hangen, maar dan alleen als opname apparaat, je kunt er niets van afspelen. Waardeloos !
DLNA
Een optie zou zijn om films ( MKV ) bestanden af te spelen vis DNLA ( netwerk ) . Helaas, niet dus...het toestel herkent de file niet en kan deze dus ook niet weergeven. Via DNLA zijn alleen H264 bestanden in .TS of soortgelijk weer te geven. Weer geen MKV dus.
CI+
De Panasonic is ook zeer selectief in het soort CI+ module wat je gebruikt. De Ziggo ( @Smit ) module is ten zeerste af te raden. Deze geeft erg lelijk beeld, veel interferentie en storingen in het beeld en het duurt erg lang om te schakelen van de ene naar de andere zender.
Ik heb dit zelf ondervonden en heb uiteindelijk maar een Neotion gekocht. Deze werkt beter en rapper, maar de interferentie, met name bij ondertitels e.d. , blijft. Ik denk dat ook dit een probleem in de software is van de Panasonic zelf.
Internet
De TV wordt geprezen als INternet tv, echter de beschikbare modules ( Apps ) zijn erg summier en behalve wat youtjoop video's bekijken kun je er eigenlijk niets mee.
3D
Jawel, het 3D verhaal. Nou er is 1 ding wat redelijk goed werkt, dat is het 3D verhaal. Het geeft een redelijk goed beeld van diepte en de irritante dubbele beelden die je met veel led 3D tv's heb, die zijn er niet of nauwelijks.
Erg jammer is dan wel weer dat het comfort van de 3D brillen er niet is, dat is gewoon zoek.
Er zitten wat nutteloze attributen bij om het comfort te verhogen, maar uiteindelijk kun je die niet gebruiken omdat de bril dan te hoog op je neus staat. Dus uiteindelijk moet je de brillen gebruiken zoals ze zijn, met de erg slechte pasvorm die groeven achter laat in je neus. Dat kan zelfs pijnlijk zijn, vooral in het begin als je nog niet voldoende eelt op je neus hebt
Al met al is dit toestel mijns inziens de 2100 Euro die ik ervoor moest lappen beslist niet waard.
Panasonic's support is om te huilen en dus adviseer is sterk TEGEN de aanschaf van dit toestel, tenzij je houd van knipperende beelden, dingen niet kunnen afspelen en dus graag uren aan een gaat zitten puzzelen en klooien om een filmpje af te spelen.
Dus...iemand die een Panasonic wil overnemen voor 2100 Euro ??
Re: PAS OP: Panasonic Plasma 600 Hz HOAX !
Lees eens de folder van MM, welke prijs daar staat!Dus...iemand die een Panasonic wil overnemen voor 2100 Euro ??
Ja daar is ie voordeliger, dat is bekend. Maar de prijs doet niets af aan het feit dat het toestel gewoon onder valse voorwendselen wordt aangeboden. Het zou aan Panasonic zijn om daar een oplossing voor te vinden, maar die laten niets van zich horen of zien en geloof me, ik heb al wat mensen daan bestookt met mails.tennis schreef:Lees eens de folder van MM, welke prijs daar staat!Dus...iemand die een Panasonic wil overnemen voor 2100 Euro ??
Ga vandeweek gewoon zelf daar binnen stappen in Den Bosch, even de directie aan zijn jas trekken hierover, want ik accepteer het gewoon niet, ongeacht of dat ding nu 1200, 1300, 1500 of 2100 kost. Het klopt gewoon NIET !
Het zou Radar sieren om hier eens een item over te maken.
Off-Topic berichten zijn verwijderd door de Moderator
-
Panasonic heeft afgelopen jaar 22% meer Plasma verkocht dan het jaar ervoor, de consumenten die zo'n toestel hebben gekocht zijn over het algemeen erg tevreden. Het verschil met LCD/LED is erg groot en in het voordeel van de Plasma. I.c.m. een Smit module worden ze door ons verkocht en werkt het uitstekend vergeleken met een Neotion module. Dat er een lichte trilling in het beeld zit wil niet zeggen dat het een 50 hz is. Er wordt gebruik gemaakt van frame creation i.c.m. oplichtende plasmacellen wordt geen veegeffect bereikt. Tevens wordt in de media vermeld dat dit toch de beste 3d techniek is. Om nu te roepen dat je er vanaf moet blijven klinkt als bekende negativiteit over Plasma. Dat dit al lang niet meer is vermelden de div fora zoals, HT forum, etc. De kenners zweren bij Plasma. Ben je niet tevreden zet hem snel op Marktplaats en maak er iemand anders wel gelukkig mee want de VT serie is een topper!
@audiofreak
Ten dele ben ik het met je eens, de kleuren van een plsma t.o.v. een led/lcd zijn warmer en dieper.
Ik heb zelf al veel langer een plasma gehad, een Pioneer welke wel een trillingsvrij beeld geeft, echter geen full HD, maar HD Ready.
Ik wilde dus een full HD plasma hebben en kwam op deze uit. Ik meende dus een trillingsvrij beeld te kunnen hebben, want de Pioneer had dat ook ( kan bij die plasma zelfs kiezen tussen 75 en 100 hz ) . Daar kwam ik tot dusver dus bedrogen uit met de Panasonic.
Overigens , als ik een externe mediaspeler aansluit en die uitvoer laat genereren op 1080P/60Hz is het trillen weg, het is dus duidelijk 50 Hz trilling die ik zie.
P.
Ten dele ben ik het met je eens, de kleuren van een plsma t.o.v. een led/lcd zijn warmer en dieper.
Ik heb zelf al veel langer een plasma gehad, een Pioneer welke wel een trillingsvrij beeld geeft, echter geen full HD, maar HD Ready.
Ik wilde dus een full HD plasma hebben en kwam op deze uit. Ik meende dus een trillingsvrij beeld te kunnen hebben, want de Pioneer had dat ook ( kan bij die plasma zelfs kiezen tussen 75 en 100 hz ) . Daar kwam ik tot dusver dus bedrogen uit met de Panasonic.
Overigens , als ik een externe mediaspeler aansluit en die uitvoer laat genereren op 1080P/60Hz is het trillen weg, het is dus duidelijk 50 Hz trilling die ik zie.
P.
@ Laser Pete
Na je verhaal te hebben gelezen lach ik me suf, de onzin die eruit komt is echt net zo'n hoax als je tracht te beschrijven.
1 De achterliggende gedachte is dat plasma tv's bekend staan om hun trage beelden. Een plasma responsetijd is 0,001ms, kortom een duizendmaal sneller als de snelste lcd.
2 Zelfs de " oude" 100 hz techniek werkte door frames op te slaan en vast te houden. Die techniek is al ruim 20 jaar oud, maar Panasonic schijnt het nog steeds niet te snappen. Bij een buis werden 100hz technieken gebruikt die totaaaaaaal anders zijn dan 100hz bij lcd en plasma, niet te vergelijken op de naam na dan.
3 Dnla en mkv, laat me raden, gekocht bij een tjaptjoi (internet) winkel. Een beetje dealer zoals bij audiofreak in de zaak, laat je vtv wel zien wat wel en niet kan en waar je rekening mee moet houden.
En ja, ik heb zelf ook een Panasonic een 42G20 met Smit module, en harddisk waarmee ik zelfs hd kan opnemen en afspelen. Werkt top, dus hoezo kun je niets van HD afspelen?
Rick
Na je verhaal te hebben gelezen lach ik me suf, de onzin die eruit komt is echt net zo'n hoax als je tracht te beschrijven.
1 De achterliggende gedachte is dat plasma tv's bekend staan om hun trage beelden. Een plasma responsetijd is 0,001ms, kortom een duizendmaal sneller als de snelste lcd.
2 Zelfs de " oude" 100 hz techniek werkte door frames op te slaan en vast te houden. Die techniek is al ruim 20 jaar oud, maar Panasonic schijnt het nog steeds niet te snappen. Bij een buis werden 100hz technieken gebruikt die totaaaaaaal anders zijn dan 100hz bij lcd en plasma, niet te vergelijken op de naam na dan.
3 Dnla en mkv, laat me raden, gekocht bij een tjaptjoi (internet) winkel. Een beetje dealer zoals bij audiofreak in de zaak, laat je vtv wel zien wat wel en niet kan en waar je rekening mee moet houden.
En ja, ik heb zelf ook een Panasonic een 42G20 met Smit module, en harddisk waarmee ik zelfs hd kan opnemen en afspelen. Werkt top, dus hoezo kun je niets van HD afspelen?
Rick
Ik verbaas mij erover dat je zoveel klachten hebt over dingen die je in de winkel gewoon hebt kunnen zien en/of even hebt kunnen navragen. Zaken zoals mogelijke trillingen of interferentie in het beeld en het comfort van de 3d-bril zouden je ook in de winkel opgevallen kunnen zijn, voordat je de tv kocht. Ook het beperkte internet-tv had je kunnen uitproberen en aangezien je blijkbaar wel allerlei andere specificaties had uitgezocht, zou het beperkte aantal beschikbare apps je toen ook wel op kunnen vallen. (Overigens hebben volgens mij alle leveranciers zo'n beperkt aanbod aan sites die je kunt bekijken.)
De responsetijd van " oudere" plasma's is geen 0,001 ms . Daarbij geeft Panasonic zelf aan dat ze het IFC systeem juist hebben gemaakt op de strepende en vegende beelden te verminderen. Dat bewijst dat plsma beelden dus strepen en vegen als er snelle beelden zijn zoals bijvoorbeeld bij voetbal.Rickyman schreef:@ Laser Pete
Een symptoom wat er niet is hoef je niet te bestrijden.
100 hz is 100 hz, het maakt geen snars uit of je dat signaal nu naar de driver van een CRT stuurt of naar een LED of plasma. Bij een led heb je geen 100 hz nodig, die draait al op 0 Herz, dus zonder flikkering.2 Zelfs de " oude" 100 hz techniek werkte door frames op te slaan en vast te houden. Die techniek is al ruim 20 jaar oud, maar Panasonic schijnt het nog steeds niet te snappen. Bij een buis werden 100hz technieken gebruikt die totaaaaaaal anders zijn dan 100hz bij lcd en plasma, niet te vergelijken op de naam na dan.
Ten eerste heb ik geen habbiewabbiewegwaaimerk zoals jij denkt, maar een mediaspeler die gewoon doet wat ie moet doen, de externe dan. De Interne ( die in de tv is ingebouwd door Panasonic ) , ja dat is inderdaad een teleurstellend prutsding...3 Dnla en mkv, laat me raden, gekocht bij een tjaptjoi (internet) winkel. Een beetje dealer zoals bij audiofreak in de zaak, laat je vtv wel zien wat wel en niet kan en waar je rekening mee moet houden.
Verder heb ik geen ervaring met jouw type tv de G20 series, ik heb het over de VT20, een ander type.
Wat HDD opnamen betreft, uiteraard kan ik hetgeen ik opneem met de USB HDD ook afspelen, maar ik doelde meer op eventuele MKV bestanden die ik op die HDD plaats. DIE bestanden worden niet afgesp[eeld omdat het systeem de harddisc niet kan lezen tenzij ik die formatteer via de TV en dan kan ik er alleen mee opnemen en afspelen wat ik heb opgenomen. Daar gaat het dus niet om
Dus eerst goed lezen voor je me belachelijk probeert te maken.
P.
Ik snap je reactie. De situatie is dat ik feitelijk eerst een Samsung had die zoveel problemen en storingen had dat ik die dus retour wilde doen naar de leverancier....ITS...die dus net even failliet ging op dat moment. Ik ga niet het hele verhaal opdissen nu, maar laat ik zegen dat ik dus ben uitgegaan van de lovende kritieken op het toestel en het toestel kortstondig heb bekeken in de winkel. Daar draaide toen een 3D demo op en dat zag er netjes uit.kweenie schreef:Ik verbaas mij erover dat je zoveel klachten hebt over dingen die je in de winkel gewoon hebt kunnen zien en/of even hebt kunnen navragen. Zaken zoals mogelijke trillingen of interferentie in het beeld en het comfort van de 3d-bril zouden je ook in de winkel opgevallen kunnen zijn, voordat je de tv kocht. Ook het beperkte internet-tv had je kunnen uitproberen en aangezien je blijkbaar wel allerlei andere specificaties had uitgezocht, zou het beperkte aantal beschikbare apps je toen ook wel op kunnen vallen. (Overigens hebben volgens mij alle leveranciers zo'n beperkt aanbod aan sites die je kunt bekijken.)
Hoewel je gelijk hebt dat ik wellicht wat dieper had moeten graven in de specs en meer had moeten bekijken - achteraf bezien was dat beter geweest - heb ik mij deels ook laten leiden door het 600 Hz verhaal wat volgens Panasonic trillingvrij beeld moest genereren. De dealers die ik gesproken heb ( diverse zaken ) gaven ook aan dat het een toestel was met trillingvrij beeld. Ook de dealers interpreteerden die 600 Hz als 600 hz trillingvrij beeld. Die zitten er dus ook helemaal naast.
Als zij het al niet weten, hoe moet ik het dan ooit weten ?
Verder heb ik ervaring met een Pioneer HD Ready met 100 hz trillingvrij beeld. Ik nam dus ( voorbarig ) aan dat nieuwere plasma's die techniek nu wel zo'n beetje standaard zouden hebben. Da's dus niet zo.
Kortom, ha dik dit allemaal vooraf geweten, dan had ik dit toestel nooit gekocht.
Ik heb deze thread dan ook als waarschuwing geplaatst voor anderen, omdat essentiële informatie voor het maken van een juiste keuze ontbreekt in de specificaties van de tv en de dealers het duidelijk ook niet weten.
Ik ben momenteel in overleg met Panasonic hierover. Als daar wat zinvols uit komt laat ik dat weten.
P.
-
Sowieso onzin om te denken dat een TV echt 100, 200, 400, 600 enz. is, het wordt aangestuurd met een 60Hz spanning en deze wordt softwarematig omgezet door meer frames tussen de bestaande frames te plakken.
En daarbij is een frequentie van 200 Hz nog zichtbaar voor de mens daarna niet meer.
Natuurlijk wordt het beeld "beter"maar het is niet echt x HZ.
Persoonlijk vind ik LED tv's een beter beeld hebben t.o.v. Plasma het is in iedergeval scherper wat mij meer aanspreekt.
En daarbij is een frequentie van 200 Hz nog zichtbaar voor de mens daarna niet meer.
Natuurlijk wordt het beeld "beter"maar het is niet echt x HZ.
Persoonlijk vind ik LED tv's een beter beeld hebben t.o.v. Plasma het is in iedergeval scherper wat mij meer aanspreekt.
Die strepende en vegende beelden was toch aleen in het begin van de plasma, LCD heeft hier nog langer last van gehad.De responsetijd van " oudere" plasma's is geen 0,001 ms . Daarbij geeft Panasonic zelf aan dat ze het IFC systeem juist hebben gemaakt op de strepende en vegende beelden te verminderen. Dat bewijst dat plsma beelden dus strepen en vegen als er snelle beelden zijn zoals bijvoorbeeld bij voetbal.
Een symptoom wat er niet is hoef je niet te bestrijden.
Bijna goed michael, we werken in Nederland met 230 Volt 50 Hz spanning ( 60 hz is in de US ) .queenfanmichel schreef:Sowieso onzin om te denken dat een TV echt 100, 200, 400, 600 enz. is, het wordt aangestuurd met een 60Hz spanning en deze wordt softwarematig omgezet door meer frames tussen de bestaande frames te plakken.
Het is juist die 50 hz die de problemen oplevert die je bij veel audio en video signalen tegen komt.
Bij audio moet je dan denken aan de fameuze 50-hz brom.
Bij video de 50 hz interferentie die dus je beeld laat knipperen.
Het menselijk oog is gevoelig voor frequenties tussen de 25 en de 60 hz . Daarboven hebben veel mensen al geen last meer van flikkeringen die ze zien in beeld . De meeste computer monitoren draaien standaard rond de 60 tot 75 hz en dat wordt door velen al als stilstaand ervaren.
Ik acht overigens de kans erg klein dat jij het verschil tussen 100 en 200 hz kunt zien, maar da's mijn mening.
-
Klopt mijn fout was even in de war, multitasking is niet mijn dingLaserPete schreef:Bijna goed michael, we werken in Nederland met 230 Volt 50 Hz spanning ( 60 hz is in de US ) .
[offtopic]Het is michel ipv michael [/offtopic]
Klopt het verschil tussen 100 en 200 Hz is nauwelijks merkbaar voor de mens daarom is in mijn ogen hoger onzin.LaserPete schreef:Ik acht overigens de kans erg klein dat jij het verschil tussen 100 en 200 hz kunt zien, maar da's mijn mening.
50 naar 100 Hz is wel weer duidelijk zichtbaar.
Die panasonic heeft wel degelijk 600hz High frequency motion rate dit is echter heel iets anders dan wat wij onder 50 danwel 100hz beeld verstaan. Bij een 50hz lcd of conventionele beeldbuis tv wordt het beeld 50x per seconde ververst en treden er zichtbare trillingen, op bij 100hz wordt het beeld 100x per seconde ververst dus rustiger. De HFMR heeft niets met de schermopbouw van doen maar met het versnellen van bewegingen en is pas zichtbaar bij het gebruik van een game console.
Ter aanvulling het aantal hertz heeft niets te maken met onze netspanning.
Ter aanvulling het aantal hertz heeft niets te maken met onze netspanning.
Het lijkt er dus op dat de 600 Hz waarover Panasonic spreekt een 'ander soort' 600 Hz is dan wat men vroeger bij het verschil tussen 50 en 100 Hz tv's had. Waarschijnlijk is er dus wel 'iets' 600 Hz, maar is het niet zo dat de pixels 600 keer per minuut worden ververst. Maar los daarvan, of het nu 600 Hz, 100 Hz of 50 Hz is, belangrijk lijkt mij of het beeld goed trillingsvrij is en ik vind het raar dat de winkeliers (en blijkbaar ook de kritieken?) lovend zouden zijn over het trillingsvrije beeld, maar dat het bij jou blijkbaar geen trillingsvrij beeld geeft. Dan zou je toch denken dat er iets anders aan de hand zou moeten zijn. Ik ben benieuwd of dit tipe TV überhaupt een minder goed beeld geeft dan je zou verwachten, of dat er iets anders is (iets met het aangeleverde signaal? een fabrieksfout? Een verkeerde instelling?).
Ik vraag me ook af of de instellingen juist gekozen zijn, af fabriek staan ze op basis instellingen. Digitaal of analoog is een wereld van verschil. De panasonic is duidelijk een scherm die voor multimedia geschikt is en analoog tja die optie is er ook nog. Als je voor een plasma scherm kiest zit je in de grotere formaten 46 inch en hoger daar moet je niet dicht op gaan zitten. Als je de specificaties goed door leest weet je dat er voor plasma andere normen zijn dan voor een lcd/led tv alhoewel bij een led tv enkel de backlite anders is, het blijft een lcd tv.
@ Ronald G & @kweenie
Mannen ik snap jullie fronsingen bij de specs van de tv in combinatie met mijn verhaal.
De bron waar ik tv ( normale zenders ) bekijk is CI+ CAM Module. Dus Mpeg signaal, geen analoge prut
De kijkafstand is zoals aangegeven door Panasonic, tenminste 3 tot 4 maal de beeld diagonaal dus 3 tot 4 meter, om precies te zijn 3,70 mtr zit ik.
Ik heb alle bronnen ( behalve bluray spelers want die heb ik nog niet ) getest en alleen bronnen die een 1080P signaal op 60 hz uitsturen worden flikkervij weergegeven, de rest niet, wat voor bron het ook is.
Als Ronald G meent dat hij bij mij de flikkeringen eruit kan halen door andere instellingen, dan is ie van harte welkom om het te komen proberen. Ik besef dat ook ik fouten kan maken, maar ik heb zo'n betje alle instellingen al nagelopen die ik kon vinden, zonder resultaat, althans niet het beoogde resultaat.
Mannen ik snap jullie fronsingen bij de specs van de tv in combinatie met mijn verhaal.
De bron waar ik tv ( normale zenders ) bekijk is CI+ CAM Module. Dus Mpeg signaal, geen analoge prut
De kijkafstand is zoals aangegeven door Panasonic, tenminste 3 tot 4 maal de beeld diagonaal dus 3 tot 4 meter, om precies te zijn 3,70 mtr zit ik.
Ik heb alle bronnen ( behalve bluray spelers want die heb ik nog niet ) getest en alleen bronnen die een 1080P signaal op 60 hz uitsturen worden flikkervij weergegeven, de rest niet, wat voor bron het ook is.
Als Ronald G meent dat hij bij mij de flikkeringen eruit kan halen door andere instellingen, dan is ie van harte welkom om het te komen proberen. Ik besef dat ook ik fouten kan maken, maar ik heb zo'n betje alle instellingen al nagelopen die ik kon vinden, zonder resultaat, althans niet het beoogde resultaat.
@LaserPete
Hoe is het afgelopen met je VT20?
Hoe is het afgelopen met je VT20?
Eerst goed laten informeren, 600 Hz op een plasma is eigenlijk 6x100Hz omdat het beeld in 6 evenredige vlakken verdeeld wordt. Wordt gebruikt door elk merk.
Welke apparaten heb je dan wel die 1080P uitgeven als je nog geen Bluray hebt? Mediaplayer,PS3? Gekocht via internet of wezen vergelijken in een winkel?
Welke apparaten heb je dan wel die 1080P uitgeven als je nog geen Bluray hebt? Mediaplayer,PS3? Gekocht via internet of wezen vergelijken in een winkel?
Mozes jij moet echt direct bij Panasonic gaan werken, je verkoopt net zulke lulkoek als zij doenave1 schreef:Eerst goed laten informeren, 600 Hz op een plasma is eigenlijk 6x100Hz omdat het beeld in 6 evenredige vlakken verdeeld wordt. Wordt gebruikt door elk merk.
6 x 100 hz over 6 vlakken van 100 hz...eerst lezen meneer voordat je wat roept wat kant-noch-wal raakt.
Quote vanaf de Panasonic Website
Dus samenvattend laten ze je plasma lampje niet 1 x maar 12 x oplichten, dus 12 x 50 hz.Subfield Drive
Bij PDP wordt de subfield techniek toegepast om eventuele trillingen in het beeld tegen te gaan. Een standaard videosignaal wisselt 50x per seconde. Bij de Intelligent Frame Creation technologie van Panasonic wordt elke ‘dot’ 12x geactiveerd opgelicht) waardoor de verversingsfrequentie 600 Hz is (12x 50 Hz). Na het creëren van deze 600 subfields worden door een geavanceerde processor de beste geselecteerd om de weergave te optimaliseren.
Ergo 12 x achter elkaar wordt dat ene plasma celletje aangelicht. dat geeft ten hoogste 12 x 1 hz x aantal-plasmacellen maar is nog steeds geen 600 hz. Althans niet conform wat wij als consument ervan verwachten namelijk stilstaand beeld ! 100 Hz is dan al ruim voldoende.