LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] graag mening over offerte

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Marlein
Berichten: 47
Lid geworden op: 12 dec 2007 12:40

graag mening over offerte

Ongelezen bericht door Marlein »

Beste allemaal,

Eindelijk het is zo ver.
Willen jullie beoordelen of deze prijs reeel is?

Siematic s2 model met kunstof glanzend front.

aanrecht bestaande uit:
- ladekast 80 breed, diep 70 cm, 2 laden met binnenla
- spoelkast 80 met 2 laden niet verdiept.
- front voor bestaande vaatwasser.
- zijpasstukken

Boven aanrecht:
- 2 klepkasten 100X39 hoog met ingebouwde halogeenspotjes
- zijpasstukken
kookunit:
- 2 ladekasten 80 breed, diep 70 met binnenla
- zijpasstukken en gedeeltelijk achterwand

ovenkasten:
- 2 hoge inbouwkasten 2,21 hoog met nissen voor 2 apparaten en onder laden
- apothekerskast 2,21 hoog
Daarbovenop:
- 2 halfhoge servieskasten 60 breed 1,46 hoog
- 1 hoge servieskast, 30 breed 1,46 hoog

Aanrechtblad 2,20 X 0,70 met ingelast spoelbak bingara
Aanrechtblad 1,60 x 0,70 met ingelast gaskookplaat Barazza

Apparatuur:
Miele DGC4164 Hoge druk stomer
Miele DGC5085XL combi steamer
Miele CVA5065rvs koffieapparaat met vaste wateraansluiting
Siemens HB86P572 combi magnetron met pyrolyse
Siemens LC257BB40 afzuigkap
Quooker combi 3.0 nordic square twin taps rvs look

- plinten
- plaatsen keuken
Oude vaatwasser en koelkast gebruiken we eerst op.

Offerteprijs 23.500

In vergelijking met de 2 andere offertes, die ik heb is deze het netst geprijsd en eigenlijk ook precies maar dan ook precies wat ik denk te willen. Maar andere 2 offertes waren gebasseerd op gelakt hoogglans.

Graag jullie opinie.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: graag mening over offerte

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Zou 40% korting eisen.

Graag of niet.

Marlein
Berichten: 47
Lid geworden op: 12 dec 2007 12:40

Re: graag mening over offerte

Ongelezen bericht door Marlein »

Ik denk dat dat absoluut niet reeel is. Aan apparatuur alleen al internetprijzen (en nog minder) 10.000 euro (4 apparaten, quooker twin en kookplaat en afzuiger). aanrechtbladen ca. 4000.

40% korting zou ik niet durven vragen, want ik denk dat dat geen reele prijs is. En ik durf heus wel te onderhandelen, heb ik nooit problemen mee gehad.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: graag mening over offerte

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Poot stijf houden en verder geen discussie met de verkoper aangaan.

Niet bij 'm aan tafel gaan zitten.

XtraT
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 okt 2010 19:31

Re: graag mening over offerte

Ongelezen bericht door XtraT »

Marlein schreef: 40% korting zou ik niet durven vragen, want ik denk dat dat geen reele prijs is. En ik durf heus wel te onderhandelen, heb ik nooit problemen mee gehad.
De prijs die je noemt vind ik niet erg scherp. Wat je kan doen is terugmelden dat je toch nog verder wilt kijken. Wanneer jij geen bedrag noemt (anders onderhandelen ze daarnaartoe) zul je versteld staan wat er dan nog van af kan.

Wij hadden dit bij de hand bij Brugman. Die gingen van ruilm 30.000, via 26.000 naar 19.000 euro. Toen ik een paar dagen later beldde om te melden dat we hun aanbieding niet interessant vonden, kon het opeens voor 17.000 euro. Totaal niet geloofwaardig. Maar dit geeft wel aan hoe sommige bedrijven (vaak DMG) in deze branche werken.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: graag mening over offerte

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Wat is DMG?

riddert
Berichten: 2144
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: graag mening over offerte

Ongelezen bericht door riddert »

@Fiesiekus

Dat is het imperium van Ben Mandemakers, die zowat de complete keukenmarkt in handen heeft. Deze verkoopt de keukens volgens het principe:

Klant komt binnen, tekening maken, keuken kost €14.000.
Nou nou, zegt de klant, wat duur! Dan gaat de prijs naar €10.000, vervolgens overlegt de verkoper met de chef, en kost de keuken €8.000.

De klant begint al wat hebberig te worden, en als finale eindbod van de verkoper komt er nog een nieuwe prijs: €6000,- maar dan wel direkt tekenen!

De klant denkt dat hij/zij het goed gedaan heeft, want een reusachtige korting gekregen, echter in de praktijk krijg je een keuken die voor die €6.000,- dik betaald is.

Dus: ga voor een serieuze service of offerte naar een zelfstandig opererende keukenboer, die je gewoon verteld wat dingen kosten, zodat je weet waar je aan toe bent.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: graag mening over offerte

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Bedankt voor de uitleg. Hoort Houtsma-keukens ook tot die DMG-groep?

riddert
Berichten: 2144
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: graag mening over offerte

Ongelezen bericht door riddert »

even googlen op DMG groep, er zwerven wel lijsten rond met welke zaken en organisaties tot de DMG groep behoren.

sjaak66
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 mar 2011 20:24

Re: graag mening over offerte

Ongelezen bericht door sjaak66 »

riddert schreef: Dus: ga voor een serieuze service of offerte naar een zelfstandig opererende keukenboer, die je gewoon verteld wat dingen kosten, zodat je weet waar je aan toe bent.
Natuurlijk is het verstandig om meerdere offertes te vergelijken en ook zelfstandige keukenbedrijven te benaderen. Ik heb dit gedaan en wat blijkt? De prijzen liggen iets hoger bij de zelfstandige keukenman als waarvoor ik mijn keuken heb gekocht bij een partij binnen de DMG. Het grote verschil is dat de inbouwapparatuur bij de zelfstandige keukenman van hotpoint ariston is en bij de DMG van Siemens. Daarbij komt ook dat de keuken bij de zelfstandige keukenman van Rotpunkt is en bij DMG van Steinhaus 4000 (ook niet de beste, maar wel beter dan Rotpunkt).

No offense richting de zelfstandige keukenmannen!!

Emlichheimer
Berichten: 297
Lid geworden op: 29 nov 2005 10:19

Re: graag mening over offerte

Ongelezen bericht door Emlichheimer »

sjaak66 schreef: Daarbij komt ook dat de keuken bij de zelfstandige keukenman van Rotpunkt is en bij DMG van Steinhaus 4000 (ook niet de beste, maar wel beter dan Rotpunkt).
Ah. je bent een echte kenner? :?
Je weet dat Steinhaus geen merk is, maar een naam van de DMG?

sjaak66
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 mar 2011 20:24

Re: graag mening over offerte

Ongelezen bericht door sjaak66 »

Nee geen kenner, meer een klant met een klein beetje ervaring omtrent een keuken offerte laten maken. En ja ik weet dat Steinhaus geen merk is.

Emlichheimer
Berichten: 297
Lid geworden op: 29 nov 2005 10:19

Re: graag mening over offerte

Ongelezen bericht door Emlichheimer »

sjaak66 schreef:Nee geen kenner
hoe weet je dan dat Steinhaus beter is dan een Rotpunkt?

sjaak66
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 mar 2011 20:24

Re: graag mening over offerte

Ongelezen bericht door sjaak66 »

Steinhaus 4000 is enigszins te vergelijken met Pronorm. Pronorm behoort tot midden-laag segment. Rotpunkt behoort daarentegen tot lager segment.

Emlichheimer
Berichten: 297
Lid geworden op: 29 nov 2005 10:19

Re: graag mening over offerte

Ongelezen bericht door Emlichheimer »

sjaak66 schreef:Steinhaus 4000 is enigszins te vergelijken met Pronorm. Pronorm behoort tot midden-laag segment. Rotpunkt behoort daarentegen tot lager segment.
ok! Dat de Steinhaus 4000 vergelijkbaar was met de Pronorm was mij niet bekend.

sjaak66
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 mar 2011 20:24

Re: graag mening over offerte

Ongelezen bericht door sjaak66 »

Begrijp me niet verkeerd, ik wil mezelf niet profileren als kenner. Probeer gewoon iemand te helpen op het forum :)

Emlichheimer
Berichten: 297
Lid geworden op: 29 nov 2005 10:19

Re: graag mening over offerte

Ongelezen bericht door Emlichheimer »

sjaak66 schreef:Begrijp me niet verkeerd, ik wil mezelf niet profileren als kenner. Probeer gewoon iemand te helpen op het forum :)
ik ook hoor! Alleen onderbouw je stelling dan ook goed.

riddert
Berichten: 2144
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: graag mening over offerte

Ongelezen bericht door riddert »

De prijzen liggen iets hoger bij de zelfstandige keukenman als waarvoor ik mijn keuken heb gekocht bij een partij binnen de DMG.
Begin dit jaar heb ik ook een keuken gekocht, en mijn ervaring is beter met de zelfstandige keukenman dan met DMG.

Als ik een zaak binnenloop en vraag wat een keuken kost, dan wil ik niet eerst een prijs horen die later in de 'onderhandelingen' met 60% zakt. Dat staat mij tegen bij de DMG, daarnaast het kinderachtige blaadje papier op de kop voor je neerleggen met daarop het uiterste bod.....kom op zeg, zo doe je toch geen zaken.

Bovendien is mijn persoonlijke ervaring dat de 'zelfstandige' beter meedacht en meer opties om een probleem op te lossen aandroeg. Laat dit iets meer geld kosten, dat heb ik er graag voor over.

Marlein
Berichten: 47
Lid geworden op: 12 dec 2007 12:40

Re: graag mening over offerte

Ongelezen bericht door Marlein »

Uiteraard ik heb nog een paar prijzen, want natuurlijk baseer ik mijn keuze niet op 1 offerte.

Ik heb de kode van front Siematic bij de DMG-er om laten zetten naar hoog glans lak (vond kunstof niet mooi genoeg voor die prijs): 26.000

Bij een zelfstandige zaak Siematic laten uitrekenen precies zelfde keuken hoog glans: 29.000
Daar viel mijn oog op een Exclusiv keuken (Schuller) precies zelfde indeling, alle apparatuur zelfde en hoog glans 24.000

Bij een andere zelfstandige Nextline offerte voor ca 24.000 maar dan met 6 cm opdikt blad en pitt cooking ingelast.

Wat zal ik doen? Mijn voorkeur gaat inmiddels uit naar de next. Ik vind dat een schitterende keuken. Echt mooier dan de Siematic.
Wat denken jullie dat ik nog aan de prijs kan doen? (en nee Fiesiekus, niet met 40% komen aanzetten).

Hopelijk dit weekend de ontknoping van een jaar lang wikken, wegen, lezen, zoeken, gedoe, gestress. Wat zal ik het rustig krijgen straks........

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: graag mening over offerte

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Dit zijn echt waanzin prijzen voor een keuken..

Gesloten