LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tijdens ziekte, ontslagen wegens "werkwijgering"

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
alfatrion

Re: Tijdens ziekte, ontslagen wegens "werkwijgering"

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het heeft er alle schijn van dat de werkgever je op staande voet heeft ontslaan omdat jij je ziek hebt gemeld kort voor je ontslag. Een dag later komt hij tot de conclusie dat jij kennelijk niet wilt werken. Het lijkt mij dat de werkgever hier geen poot heeft om op te staan.

http://www.intermediair.nl/artikel/ziek ... iekte.html
vwdennis schreef:Dit lijkt me toch alsnog geen reden om op de grond van werkwijgering ontslagen te worden toch?
Mij ook niet. Hoe is de verdere achtergrond? Ooit eerder een ernstig gesprek c.q. waarschuwing gehad van de werkgever?

vwdennis

Ongelezen bericht door vwdennis »

Ik heb verder nooit een serieus of enstig gesprek gehad, en ook geen officiele waarschuwing of iets in die richting. 1 keer aan de telefoon een beetje discussie gehad daarover (over het ziekmelden), maar eenmaal op werk verder niets meer over gehoord.

De beweringen van de werkgever lijken mij ook geheel ongegrond, en kloppen voor geen kant. Ik zal ook even moeten afwachten wat er daadwerkelijk in me ontslagbrief staat, die heb ik tot op heden nog steeds niet gezien, maar er werd vanochtend verteld dat deze snel volgt. Ik zal uiteindelijk hier m'n conclussie's wel uit kunnen trekken denk.

1. Ben ik het ook wel mee eens, maar ze gingen akkoord met een sms, aangezien ze daar zelf op gereageert hebben. Tevens doen meerdere werknemers dit, en de reden waarom ik het deed, is omdat ze anders zo verschrikkelijk lopen te ouwehoeren daarover. Het is tevens de eerste keer dat ik me via een sms heb ziekgemeld.

2. Klopt, leek me verder ook nie zo van belang, aangezien ik over 2 weken weg zou zijn, en die verschrikkelijke discussie's met hun wil vermijden.

3. Klopt, maar lijkt me geen reden tot ontslag op staande voet ivm werkweigering.

4. Vind dat persoonlijk ook niet met elkaar te vergelijken.

5. Wat wil je hiermee zeggen? :wink:

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het is wel zaak om je door een jurist te laten bijstaan.

vwdennis

Dat had ik inderdaad begrepen, ben daar vandaag ook heen gegaan, naar een juridisch loket dan, die brief die ik vandaag heb verzonden is de 1e stap, zodra ik daar een bericht van terug heb kon ik weer terug komen.. Dus het hangt nu een beetje van de reactietijd van de werkgever af :wink:

vwdennis

Beste mensen,

Goed nieuws hier. Nadat ik mijn brief had verstuurd, heb ik enkele dagen later reactie gehad. Het ontslag is ingetrokken, ik ben vrijgesteld van de werkzaamheden, wat dus betekent dat ik gewoon tot einde contract 31 Maart krijg uitbetaald. Dus ik heb heerlijk 2 weken thuisgezeten, terwijl ik lekker doorbetaald kreeg :lol:.. Dat geld heb ik overgens ook ontvangen, dus het is met een sisser afgelopen :wink: ..

Bedankt voor alle reacties! :D

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Fijn om de afloop te horen en prettig dat het een goede afloop is.
Nog niet eens zo heel vervelend met het weer dat we gehad hebben die vrije tijd. :D

vwdennis

Haha, ik dacht er net zo over! Was heerlijk weer, en als je dan lekker in de zon zit, en doorbetaald krijgt, is dat een overheerlijk gevoel :P

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Super Dennis dat alles goed is afgelopen voor je.

Gesloten