LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kraan en badkamer meubel roesten na 3 maanden van plaatsing

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
arjaner

kraan en badkamer meubel roesten na 3 maanden van plaatsing

Ongelezen bericht door arjaner »

Ik heb in oktober nieuwe badkamer laten plaatsen. En nu na 3 maanden gebruik heeft de kraan roestaanslag, en het lampje van het meubel is ook gaan roesten. Nu heb ik dit aangegeven bij de firma waar ik badkamer heb gekocht, een vertegenwoordiger van de fabrikant is langs geweest om te kijken waarom dit komt. NU zegt hij dat dit komt door slecht gebruik van schoonmaak middelen en niet afwassen ervan. Ik heb gewoon een normaal schoonmaakmiddel gebruikt, ajax verdunt in water. Daar moet het toch tegen kunnen??

Ik heb 3 kranen (damixa)van deze fabrikant en 2 ervan hebben niets en 1 dus wel.

Nu geeft de firma waar ik de spullen gekocht heb mij de gelegenheid om de spullen tegen inkoop prijs te kopen en te laten plaatsen. Het is geen garantie volgens de firma omdat het een gebruikersfout is.

Ik mag er toch vanuit gaan dat een kraan en een badkamerlampje een minimale levensduur hebben en dat na 3 maanden poetsen het zaakje niet weg roest.

Mijn vraag is, is het fair wat de firma mij aanbied. Ik wist namelijk niet dat ik de kraan niet mocht poetsen met een gewoon schoonmaakmiddel..

Ik hoor het graag

Chocomelk

Re: kraan en badkamer meubel roesten na 3 maanden van plaatsing

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Nog nooit eerder gehoord dat je een kraan niet mag
schoonmaken met een normaal schoonmaakmiddel.

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Laat hen maar aantonen dat het verkeerd gebruikt is.
Als u de andere kranen op dezelfde manier schoonmaakt, hebben zij geen manier om hard te maken dat het door uw gebruik komt.
Een vertegenwoordiger kan ook niet vaststellen dat het door het schoonmaken komt, dit is een verkoper, geen schade expert.
U heeft gewoon garantie, daar komen ze echt niet zomaar onder uit.
Uw levarncier moet aangetekend aansprakelijk worden gesteld voor de schade.
GHeef hen een redelijke termijn (2 a 3 weken) waarbinnen het rpobleem opgelost moet worden.
Doen zij dit niet, dan kunt u de koop ontbinden.
Kijk even hier voor meer informatie: http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... jk_product

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

Ik heb gewoon een normaal schoonmaakmiddel gebruikt, ajax verdunt in water. Daar moet het toch tegen kunnen??
Deze kranen mag je met geen schoonmaakmiddel poetsen.
Lees de garantievoorwaarden, dan zie je hoe en wat.
Ofwel deze ook tegenstrijdig zijn:
4.Beschadigingen door een verkeerde montage, onjuist gebruik of verkeerd onderhoud worden afgewezen. In het bijzonder mogen geen schuurmiddelen of zuurhoudende schoonmaakmiddelen gebruikt worden. Uitsluitend schoon helder water en een zachte doek of zeemlap is toegestaan..
Schoonmaak

Voor het reinigen van uw Damixa product: gebruik uitsluitend schoon water en een zachte schone doek na gebruik. Zeepsop of een vloeibaar reinigingsmiddel kan gebruikt worden, maar er mag absoluut geen schuurmiddel worden gebruikt. Vuil of afzettingen van kalk kunnen worden verwijderd met behulp van schoonmaakazijn (gebruik geen zuurhoudende middelen), laat dit voor een korte tijd inwerken en spoel het azijn weg met veel water. LET OP: De garantie vervalt indien onjuiste schoonmaakmiddelen zijn gebruikt!

Bron:
http://www.damixa.nl/Garantie

gijs2006

Ongelezen bericht door gijs2006 »

Corrosie verwijderen door antiroestmiddel (zoek in Google bijv. op Innosoft) te gebruiken (geen staalborstel/schuurspons gebruiken, want dan worden de staaldeeltjes juist in het RVS/Chroom(staal) gewreven en ontstaat er juist meer corrosie) en daarna geen aggresieve schoonmaakmiddelen meer voor (rvs/Chroom)kranen gebruiken. (of voortaan goed naspoelen men water/zeep).

Gr
Gijs

gijs2006

Ongelezen bericht door gijs2006 »

VioletPrue schreef:Laat hen maar aantonen dat het verkeerd gebruikt is.
Als u de andere kranen op dezelfde manier schoonmaakt, hebben zij geen manier om hard te maken dat het door uw gebruik komt.
Een vertegenwoordiger kan ook niet vaststellen dat het door het schoonmaken komt, dit is een verkoper, geen schade expert.
U heeft gewoon garantie, daar komen ze echt niet zomaar onder uit.
Er is corrosie ontstaan, dus(!) is er verkeerd met de kranen omgegaan (verkeerd schoonmaakmiddel/schuurspons). Het materiaal kan namelijk niet spontaan uit zichzelf gaan corroderen. Productiefout oid is hier niet aan de orde. Zijn puur materiaaleigenschappen.

Je kan je wel afvragen of de leverancier duidelijk genoeg heeft aangegeven hoe het onderhoud van zijn kranen moet gebeuren.

Gr,
Gijs

edwinknight

Ongelezen bericht door edwinknight »

Schoonmaak

Voor het reinigen van uw Damixa product: gebruik uitsluitend schoon water en een zachte schone doek na gebruik. Zeepsop of een vloeibaar reinigingsmiddel kan gebruikt worden, maar er mag absoluut geen schuurmiddel worden gebruikt. Vuil of afzettingen van kalk kunnen worden verwijderd met behulp van schoonmaakazijn (gebruik geen zuurhoudende middelen), laat dit voor een korte tijd inwerken en spoel het azijn weg met veel water. LET OP: De garantie vervalt indien onjuiste schoonmaakmiddelen zijn gebruikt!
Ajax is geen schuurmiddel, ervan uitgaand dat Ajax badkamerreiniger is gebruikt, Lijkt mij stug dat dmv Ajax product kranen gaan roesten, helemaal als er 1 is van de 3. Dan zouden mijn kranen allang doorgeroest moeten zijn,

Lekker makkelijk om je achter deze voorwaarden te verschuien, ind vertegenwoordiger is een verkoper, geen schade expert...ieder zo zijn vak.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Zijn het speciale kranen ofzo.
Ik maak mijn kranen met van alles en nog wat schoon, nu na tig jaar niks aan het handje.

Nooit gehoord dat je geen schoonmaakmiddel mag gebruiken bij een kraan :?:

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Toch kan het zeker wel een fabrieksfout zijn. Had ik hier ook toen ik pas op de woning zat. Met de kranen geen probleem, wel binnen drie weken al met de douchestang, die is toen door de aannemer vervangen door eentje van een ander merk. Sindsdien geen problemen meer.

bkn

Ongelezen bericht door bkn »

Had ik hier ook toen ik pas op de woning zat.
Beter is in de woning te verblijven.

Gesloten