Hierbij wil ik u vragen over de kwaliteit van DVD's. Al mijn vakantiefilms heb ik op dvd gezet, maar nu wordt mij verteld dat vele dvd na enkele jaren de kwaliteit op achteruit gaat. Zo ja, is er een test rapport hier van en/of welke dvd's wordt mij aangeraden. (Ik gebruik hoofdzakelijk de + serie maar kan ook de - serie gebruiken.
Hopelijk kunt U mij van dienst zijn:
Hoogachtend;
S. Dijkstra
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] DVD-roms
Re: DVD-roms
Kijk ook in het februari nummer van PCM. Staan uitvoerige tests in
Tip. Koop nooit goedkope schijfjes van onbekende merken zoals er veel te koop zijn op PC beursen.
Tip. Koop nooit goedkope schijfjes van onbekende merken zoals er veel te koop zijn op PC beursen.
Ik heb problemen met schijven van Philips werken niet goed andere goedkope merken doen het uitstekend hoe komt dit?
Ik zou het niet weten dus naar mijn mening is duurkoop niet altijd de beste koop.
Probeer gerust eens een goedkoper merk.
Ik zou het niet weten dus naar mijn mening is duurkoop niet altijd de beste koop.
Probeer gerust eens een goedkoper merk.
Het gaat bij mij er om dat de DVD's na enkele jaren verkleuringen etc van de opgenomen films vertoond. Mijn film staan allemaal op Philips en TDK.
-
Er zijn veel minder DVDR fabrikanten dan dat er merken zijn. Meestal worden DVDR's ingekocht door een bepaald merk en bestempeld met dat merk. Een bepaald merk DVDR kan dus na verloop van tijd ook ineens uit een andere fabriek komen. Zo kan ook een goedkoop merk uit dezelfde fabriek komen als een duur merk. Bij de noname schijfjes zal de kwaliteitscontrole uiteraard minder zijn dan je van een duur merk mag verwachten.
Een DVDRW zou sneller data verliezen dan een DVDR. Dit zal niet resulteren in vreemde kleuren zals je dat vroeger op band had, maar in leesfouten. Het kan dan zijn dat de film vastloopt of vreemde blokken vertoont, afhankelijk van de data die verloren gegaan is.
Bewaar dit soort schijfjes in ieder geval altijd donker, zonlicht is dodelijk!
Na een aantal jaren overzetten op een nieuw medium is geen overbodige luxe.
Een DVDRW zou sneller data verliezen dan een DVDR. Dit zal niet resulteren in vreemde kleuren zals je dat vroeger op band had, maar in leesfouten. Het kan dan zijn dat de film vastloopt of vreemde blokken vertoont, afhankelijk van de data die verloren gegaan is.
Bewaar dit soort schijfjes in ieder geval altijd donker, zonlicht is dodelijk!
Na een aantal jaren overzetten op een nieuw medium is geen overbodige luxe.