Op 1 april om 19.00 uur heb ik een boeking gedaan via HotelSpecials.nl. Tot mijn schrik heb ik de datum 1 april in plaats van 2 april ingetypt. Ik heb deze fout direct ontdekt en direct gebeld, met HotelSpecials.nl. Ik kreeg direct de mededeling dat dit dan jammer is en de boeking gewoon gaat. Wanneer er een hele normale vergissing gemaakt wordt, wordt er direct gegrepen naar de algemene voorwaarden en dat is het dan.
Het betreffende Hotel was wel begripvol en heeft een bevredigende oplossing gegeven.
Valt dit onder de voorwaarden? Wanneer duidelijk een vergissing is begaan, dat dit dan niet opgelost kan worden?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] HotelSpecials.nl
-
Re: HotelSpecials.nl
Ik ben bang dat je in een lastige situatie bent beland. Op deze overeenkomst is de 'Wet koop op afstand' niet van toepassing, zodat je geen beroep kunt doen op de dan geldende bedenktermijn. Ook is hier geen sprake van dwaling (zoals bedoeld in artikel 6:228 Burgerlijk Wetboek, aangezien niet aan de daarvoor geldende voorwaarden is voldaan. Toch zou je naar mijn mening een beroep op redelijkheid en billijkheid moeten doen, aangezien je de boeking op 1 april 2011 pas om 19.00 uur hebt gemaakt met als aankomstdatum dezelfde dag. Ook bij hotelspecials zou duidelijk moeten zijn dat dit (mogelijk) een foutje is, zodat men hier coulant mee om zou kunnen (en moeten) gaan. Gelukkig heeft het betreffende hotel wel ingezien dat je met klantvriendelijkheid vaak verder komt dan gelijk een beroep te doen op algemene voorwaarden, zodat de zaak voor jou nu gelukkig alsnog positief is opgelost.