LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] bijstand stopgezet/blokkade??
Re: bijstand stopgezet/blokkade??
Normaal gesproken moet het voor de 1e binnen zijn ja.
Ja hier gaat alles via de soos en die maakt het altijd de25e over.Toxopeus schreef:Als ik het goed begrijp was er al een maand achterstand.jadelynn schreef:De woningstichting belde mij,en vroeg waar de huur blijft!
Ik neem aan dat de woningstichting niet op 30 maart al belt waar de huur van april blijft.
want meestal heb ik rond de 28e mn geld,
dus denk dat het gaat om april?
want meer achterstanden heb ik niet.
194euro, heb geen alliminitatie ofzo,Inderdaad heb je de kb ontvangen maar dat zal ook niet veel zijn.
dus tot de 15e wachten op alleenstaande oudertoeslag en dan weer tot 20 voor mn belastingtoeslagen,
als je een kind hebt krijg je toch alimentatie van je ex ofzo
Jadelynn mischien toch maar eens alimentatie gaan eisen.
geen erkenning,Chocomelk schreef:Jadelynn mischien toch maar eens alimentatie gaan eisen.
Maar heb een contract met hem, moest 3 jaar geleden van de soos,
Dat hij als mijn dochter iets te kort komt dat hij mag inschieten,
En misschien bedoelen ze daarmee financiele verstrengeling maar ik herriner me dat ik dat doorgegeven heb met kopie van dat contract dus misschien kan ik het daarop gooien.. weet anders ook niet
Mischien wordt het dan eens tijd voor erkenning ?
wat krijg je normaal voor een kind aan alimentatie
weet ik niet , maar de man van mn moeder betaald elke maand alliminitatie en die betaald 250euro per maand ofzo, maar hij verdient ook wat meer, en een vriendin van mij krijgt 175 euro per maand voor 1 kind, denk dat het 10% van je inkomen is?? Kan dat?
En de late erkenning, kost ook geld nu toch?
En de late erkenning, kost ook geld nu toch?
-
Ik wil toch even een ander geluid hier laten horen, met het risico totaal verketterd te worden.
Wat ik uit de postings kan opmaken
1 . Je doet regelmatig de was voor hem
2. Hij komt vaak over de vloer en regelt dan allerlei zaken voor je
3. Hij leidt een zwervend bestaan als hij niet bij jouw is
4. Je gebruikt zijn auto voor het vervoer
5. Je gaat samen met hem op vakantie
6. Zijn ING afschriften komen bij jouw op de deurmat
7. Hij geeft je aan het einde van de maand geld voor boodschappen
8. Een gedeelte van zijn spullen staat in tassen bij jou in huis.
Ik kan me goed voorstellen dat de Soos tot de conclusie komt dat hier van een gezamenlijk huishouden sprake is.
Eerlijk gezegd vind ik ook dat jullei best wel veel samen doen voor een gescheiden stel. Daarmee zeg ik overigens niet dat je fraude pleegt.
Het is wel zo dat sociale recherche de portemonnee van ons allemaal bewaakt, en dat uitkeringsfraude eigenlijk stelen is van alle Nederlanders.
Ik vind dan ook dat je best wel iets aan de soos uit te leggen hebt waarom je bovengenoemde 8 zaken wel samen doet, maar waarom er toch geen sprake is van een gezamenlijke in huishouding in de zin van de wet.
Ik vind tevens dat je de casemanager onnodig zwart maakt terwijl die gewoon haar werk doet
2. Hij komt vaak over de vloer en regelt dan allerlei zaken voor je
4. Je gebruikt zijn auto voor het vervoer
6. Zijn ING afschriften komen bij jouw op de deurmat
7. Hij geeft je aan het einde van de maand geld voor boodschappen
8. Een gedeelte van zijn spullen staat in tassen bij jou in huis.
Ik kan me goed voorstellen dat de Soos tot de conclusie komt dat hier van een gezamenlijk huishouden sprake is.
Eerlijk gezegd vind ik ook dat jullei best wel veel samen doen voor een gescheiden stel. Daarmee zeg ik overigens niet dat je fraude pleegt.
Het is wel zo dat sociale recherche de portemonnee van ons allemaal bewaakt, en dat uitkeringsfraude eigenlijk stelen is van alle Nederlanders.
Ik vind dan ook dat je best wel iets aan de soos uit te leggen hebt waarom je bovengenoemde 8 zaken wel samen doet, maar waarom er toch geen sprake is van een gezamenlijke in huishouding in de zin van de wet.
Ik vind tevens dat je de casemanager onnodig zwart maakt terwijl die gewoon haar werk doet
Mijn casemaneger heeft mij sinds dag 1 weinig of bijna niet geholpen, zij staat in onze Gemeente ook bekend om hoe zij is en hoe zij doet. Ik noemde alleen haar naam bij ons op het consultatiebureau en er kwam alweer een zucht en zo zijn er meerdere instanties in onze Gemeente die zo doen over haar. Ik snap dat een casemaneger streng moet zijn, Maar ze moeten er wel zijn om je te helpen, normaal te woord te staan en zeker niet om een dosier een half jaar op een stapel te laten liggen omdat je er gewoon geen zin in hebt omdat de communicatie al sinds dag 1 slecht was. Hoe respectloos zij met een persoon om gaat is gewoon schandalig, ik vind het normaal om iemand hallo en een hand te geven maar zij heeft mijn hand altijd maar geweigerd. mijn telefoontjes en die van mijn begeleidster belt zij nooit terug, mailtjes worden pas 2 weken later per brief beantwoord en maar altijd een klein gedeelte ervan.En zo kan ik maar door gaan over haar.. Het is pas dat mijn sociaal raadsvrouw mij zei dat dit niet mog en er een klacht geschreven moest worden waar de planning voor de 14e voor staat sinds 3 weken maar anders had ik daar ook niet aan gedacht, want soms denk ik van wat heeft mijn stem of woord voor zin.. Omdat ik gewoon toch niet serieus genomen word door haar.Ik maak haar totaal niet zwart maar ze doet niet dr werk goed,sorry.Leo The Emperor schreef:Ik wil toch even een ander geluid hier laten horen, met het risico totaal verketterd te worden.
2. Hij komt vaak over de vloer en regelt dan allerlei zaken voor je(wat regeld hij dan??Oppassen op zijn eigen dochter??)
4. Je gebruikt zijn auto voor het vervoer(Als het hem uitkomt dan leen ik zijn auto maar dat doe ik ook bij mijn moeder of mijn vriendin)
6. Zijn ING afschriften komen bij jouw op de deurmat(dat is niet waar!!nog nooit een afschrift gezien van hem en ik weet dat de bank dat ook kan bevestigen)
7. Hij geeft je aan het einde van de maand geld voor boodschappen (Leent en eten voor zn dochter en toen der tijd de luiers en kosten voor kleding enzv doet hij zeker!)
8. Een gedeelte van zijn spullen staat in tassen bij jou in huis.(dat was 3 jaar geleden toen we uitelkaar gingen bij de eerste huisbezoek)
en na dit te lezen vraag ik mij af wat ze bij mij te zoeken hadden>?
-
Wij hebben in het verleden ook een bijstandsuitkering gehad via de gemeente. Op een gegeven moment kreeg mijn man een baan, waar hij per maand (net) iets meer mee verdiende dan wij aan bijstand kregen, toen is dat gelukkig stopgezet. Voor mensen die in de bijstand zitten is het echt geen pretje. Elke cent die dan binnenkomt of die je uitgeeft moet je verantwoorden.
Waarom wil je ex je kind niet erkennen dan ?jadelynn schreef:Leo The Emperor schreef:
2. Hij komt vaak over de vloer en regelt dan allerlei zaken voor je(wat regeld hij dan??Oppassen op zijn eigen dochter??)
Oppassen op zijn eigen dochter, daar heb je een omgangsregeling voor zodat het meisje bij d'r vader kan zijn.
Oppassen in je eigen huis door d'r vader is niet echt helemaal nah jah hoe zal ik zeggen.....
4. Je gebruikt zijn auto voor het vervoer(Als het hem uitkomt dan leen ik zijn auto maar dat doe ik ook bij mijn moeder of mijn vriendin)
In feite is het je ex.
6. Zijn ING afschriften komen bij jouw op de deurmat(dat is niet waar!!nog nooit een afschrift gezien van hem en ik weet dat de bank dat ook kan bevestigen)
7. Hij geeft je aan het einde van de maand geld voor boodschappen (Leent en eten voor zn dochter en toen der tijd de luiers en kosten voor kleding enzv doet hij zeker!)
Daar is alimentatie voor bedoeld, voor het onderhouden oa van je dochter en dat hoef je niet terug te betalen.
8. Een gedeelte van zijn spullen staat in tassen bij jou in huis.(dat was 3 jaar geleden toen we uitelkaar gingen bij de eerste huisbezoek)
.
@ Jadelynn, schrijf eens een brief aan de burgemeester over hoe de casemanager je behandelt en behandeld heeft.
Wie weet.
Wie weet.
Het is misschien krom te geloven, maar als moeder zijnde kan je soms beter afzien van de alimentatie, het word volledig ingehouden op de uitkering. Soms is de man, bij scheiding, niet daadkrachtig genoeg om te kunnen betalen, maar wel om soms een pak luiers naar binnen te gooien.
Zijn trouwens zoveel omstandigheden, waarom een ex over de vloer komt als er kinderen zijn, zoals de kinderen bezoeken onder toezicht, heeft bjz niet altijd tijd voor en om toch het kind de vader te laten kennen, laat je deze over de vloer komen.
Soms probeer je dan ook nog normaal te doen tegen de vader van, omwille van de kinderen. Als je dan toch aan het koken bent, kan hij net zo goed een hapje mee eten om de kinderen te laten zien, dat ook al ben je gescheiden, je geen barbaren bent.
Volgende keer gooit ex dan eens een bloemkool en een zak aardappels naar binnen.
De voedselbank en de schuldsanering kost de gemeenschap veel meer geld, geloof me.
Als je bewust fraudeert, oké, dan het mes erin, maar waar staat in de wet dat scheiden altijd met haat gepaard moet gaan?
Ik heb hier ook nog spullen van mijn ex liggen, ook van dochter en zoon, die op zich zelf wonen, draai ik ook wel eens van iets mee in de was, wonen ze hier, nee, niet meer. Maar liggen nog wel spullen, dus?
De soos kan dingen ook opkloppen.
Sterkte meid en hou je rug recht.
Zijn trouwens zoveel omstandigheden, waarom een ex over de vloer komt als er kinderen zijn, zoals de kinderen bezoeken onder toezicht, heeft bjz niet altijd tijd voor en om toch het kind de vader te laten kennen, laat je deze over de vloer komen.
Soms probeer je dan ook nog normaal te doen tegen de vader van, omwille van de kinderen. Als je dan toch aan het koken bent, kan hij net zo goed een hapje mee eten om de kinderen te laten zien, dat ook al ben je gescheiden, je geen barbaren bent.
Volgende keer gooit ex dan eens een bloemkool en een zak aardappels naar binnen.
De voedselbank en de schuldsanering kost de gemeenschap veel meer geld, geloof me.
Als je bewust fraudeert, oké, dan het mes erin, maar waar staat in de wet dat scheiden altijd met haat gepaard moet gaan?
Ik heb hier ook nog spullen van mijn ex liggen, ook van dochter en zoon, die op zich zelf wonen, draai ik ook wel eens van iets mee in de was, wonen ze hier, nee, niet meer. Maar liggen nog wel spullen, dus?
-
Dit heb ik opgeschreven als :hij komt wel vaak bij mij over de vloer, hij doet veel voor mij omdat ik er helemaal alleen voor staat samen met mijn dochtertje van 3.
Hij komt vaak over de vloer en regelt dan allerlei zaken voor je
Dit heb ik opgeschreven als :hun confronteerde mij met feiten dat ik rijd in de auto van de vader van mn dochtertje, en dat ik met hem naar centerparcs ben geweest, en dat er afschriften van ING binnen komen enzv enzv...
Nogmaals, ik beweer absoluut niet dat je fraudeert, maar omdat je zoveel dingen nog samen doet vindt ik wel dat je wat uit te leggen hebt aan de Soos.Zijn ING afschriften komen bij jouw op de deurmat
Tevens vind ik het prima dat Soos controleert op een gezamenlijke huishoudingen bij bijstandsgerechtigden, het is namelijk een van de meest voorkomende manieren van frauderen.
Ik vind het ook prima om elke maand een gedeelte van mijn loon af te staan voor de mensen die niet kunnen werken of geen betaalde baan kunnen vinden, maar heb er een broertje dood aan als dit geld naar fraudeurs gaat.
Wordt ingehouden van de bijstand, klopt, maar men gaat er toch ook niet van uit dat men je hele leven in de bijstand zit.kaarsje69 schreef:Het is misschien krom te geloven, maar als moeder zijnde kan je soms beter afzien van de alimentatie, het word volledig ingehouden op de uitkering. Soms is de man, bij scheiding, niet daadkrachtig genoeg om te kunnen betalen, maar wel om soms een pak luiers naar binnen te gooien.
Nu in deze situatie was het maar fijn geweest voor TS dat ze alimenatie zou hebben gekregen.
-
Naar mijn idee weet de ts dondersgoed de spel regels van de sociale dienst, ze probeerd hier haar gelijk te halen, ik zou zo zeggen ga je eens inlezen in de online rechtuitspraken over dit soort zaken.
Na het topic goed te hebben na gelezen vrees ik dat óf je krijgt een flinke korting op de uitkering, of de uitkering wordt ingetrokken als je niet meewerkt met oplossingen.
Natuurlijk kan je een advocaat inschakelen, maar ga ook naar maatschappelijk werk toe die kunnen meer bereiken bij de sociale dienst dan een advocaat. Het lijkt mij geen goed idee om samen met je ex in de toekomst een zwervend leven te krijgen met een kind van 3 jaar die volgend jaar wél naar school toe moet!
Na het topic goed te hebben na gelezen vrees ik dat óf je krijgt een flinke korting op de uitkering, of de uitkering wordt ingetrokken als je niet meewerkt met oplossingen.
Natuurlijk kan je een advocaat inschakelen, maar ga ook naar maatschappelijk werk toe die kunnen meer bereiken bij de sociale dienst dan een advocaat. Het lijkt mij geen goed idee om samen met je ex in de toekomst een zwervend leven te krijgen met een kind van 3 jaar die volgend jaar wél naar school toe moet!
-
Voor een kind is het heel belangrijk om vader te zien, met een goede omgangsregeling, die is er blijkbaar niet, anders had ze die kunnen laten zien aan de sociale dienst, zodra er namelijk een goede omgangsregeling is kan er ook allimentatie worden gevraagd.
Een goede omgangsregeling kan ook bestaan uit enkel een woensdag middag bezoeken, of een kind naar opa en oma van de vader waar vader het kind kan bezoeken, ze konden ook met alle gezinnen op vakantie.
Een goede omgangsregeling kan ook betekenen dat het kind af en toe nieuwe kleding krijgt, of een nieuwe fiets. Het hoeft niet te betekenen dat mama met de auto van papa leent, of dat papa 3 dagen in de week mee eet bij mama, of dat de papa standaard oppast als mama even wat anders moet doen.
Het kind moet weten waar ie aan toe is, daar is een goede omgangsregeling voor.
Natuurlijk doet de vader veel voor de moeder, maar dan moeten ze ook de consequenties dragen dat de dienst welzijn denkt dat ze samen wonen.
En nee ik heb totaal niets tegen mensen met een bijstanduitkering, het is goed dat dit bestaat, maar de regels zijn helaas strenger gemaakt omdat er in de loop der jaren zoveel fraude mee is gepleegt. Kinderen van gescheiden ouders worden door scheiding nu eenmaal de dupe, aan dit soort "kom ff langs wippen voor de was en de rest" . De sociale dienst denkt nu eenmaal anders over dit soort "lat"relaties, want zo heet dat gewoon in de volksmond.
Een goede omgangsregeling kan ook bestaan uit enkel een woensdag middag bezoeken, of een kind naar opa en oma van de vader waar vader het kind kan bezoeken, ze konden ook met alle gezinnen op vakantie.
Een goede omgangsregeling kan ook betekenen dat het kind af en toe nieuwe kleding krijgt, of een nieuwe fiets. Het hoeft niet te betekenen dat mama met de auto van papa leent, of dat papa 3 dagen in de week mee eet bij mama, of dat de papa standaard oppast als mama even wat anders moet doen.
Het kind moet weten waar ie aan toe is, daar is een goede omgangsregeling voor.
Natuurlijk doet de vader veel voor de moeder, maar dan moeten ze ook de consequenties dragen dat de dienst welzijn denkt dat ze samen wonen.
En nee ik heb totaal niets tegen mensen met een bijstanduitkering, het is goed dat dit bestaat, maar de regels zijn helaas strenger gemaakt omdat er in de loop der jaren zoveel fraude mee is gepleegt. Kinderen van gescheiden ouders worden door scheiding nu eenmaal de dupe, aan dit soort "kom ff langs wippen voor de was en de rest" . De sociale dienst denkt nu eenmaal anders over dit soort "lat"relaties, want zo heet dat gewoon in de volksmond.
Volledig met je eens Gloriusworld.