LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Opel Corsa 1.2 help alsjeblieft. praatje maar geen waarheid
Opel Corsa 1.2 help alsjeblieft. praatje maar geen waarheid
Beste lezers,
Ik heb een vraagje.
Ik heb sinds 05-03-2011 een Opel Corsa, leuk autotje om mee te beginnen. Goedkoop en rijd zuinig. Echter was de APK slechts tot 24-03-2011. Maar omdat ik de eigenaar ( een vriend ) ken en ik ook regelmatig in de auto zat heb ik hem gekocht. Ik heb de APK keuringspapieren van vorig jaar gezien en alleen onderdelen van de stuurrichting moesten toen vervangen worden. De auto liep goed en er was absoluut niks aan zij hij (behalve 2 nieuwe voorbanden waren nodig) , anders zou die mij het wel vertellen zij die.
Nu ruim 17 dagen later en de keuring uitgevoerd is er wel degelijk wat mis. En niet alleen aan dingen die plotseling of in dezse korte termijn kapot waren gegaan.
Vanaf het begin happerde de auto en trok die langzaam op of viel die uit als ik even stilstond ( voor een spotlicht bijvoorbeeld ) De remkabels waren beide kapot, de schakelaar van de achteruitverlichting is kapot, remlichtingen kapot en de uitlaat zit een gaatje in waardoor de 4gas meeting niet gedaan kan worden, voorbanden te weinig profiel, wisserblad los en bovendien zit er enorm veel ruitewisvloeistof in de olie.
Nou snap ik wel dat het niet juist is een auto te kopen met een APK die bijna verlopen is en hier heb ik ook van geleerd. En ook weet ik dat de verkoper sommige dingen niet kon weten ( gaatje in de uitlaat, wisserblad stuk enz) Maar handremkabels beide kapot kan niet binnen 16 dagen gebeuren als ik slechts 500 kilometer gereden heb en ook gewoon netjes gereden bovendien dat haperen, langzaam optrekken of uitvallen van de auto kan ook niet zomaar ( dit had ik al vanaf het begin ) dit moet hij dus geweten hebben!
Mijn vraag is dus;
- Kan ik nu de koop nog terug draaien of een schade vergoeding eisen om mijn reperatie kosten te dekken?
Mvg,
Bramovic
Ik heb een vraagje.
Ik heb sinds 05-03-2011 een Opel Corsa, leuk autotje om mee te beginnen. Goedkoop en rijd zuinig. Echter was de APK slechts tot 24-03-2011. Maar omdat ik de eigenaar ( een vriend ) ken en ik ook regelmatig in de auto zat heb ik hem gekocht. Ik heb de APK keuringspapieren van vorig jaar gezien en alleen onderdelen van de stuurrichting moesten toen vervangen worden. De auto liep goed en er was absoluut niks aan zij hij (behalve 2 nieuwe voorbanden waren nodig) , anders zou die mij het wel vertellen zij die.
Nu ruim 17 dagen later en de keuring uitgevoerd is er wel degelijk wat mis. En niet alleen aan dingen die plotseling of in dezse korte termijn kapot waren gegaan.
Vanaf het begin happerde de auto en trok die langzaam op of viel die uit als ik even stilstond ( voor een spotlicht bijvoorbeeld ) De remkabels waren beide kapot, de schakelaar van de achteruitverlichting is kapot, remlichtingen kapot en de uitlaat zit een gaatje in waardoor de 4gas meeting niet gedaan kan worden, voorbanden te weinig profiel, wisserblad los en bovendien zit er enorm veel ruitewisvloeistof in de olie.
Nou snap ik wel dat het niet juist is een auto te kopen met een APK die bijna verlopen is en hier heb ik ook van geleerd. En ook weet ik dat de verkoper sommige dingen niet kon weten ( gaatje in de uitlaat, wisserblad stuk enz) Maar handremkabels beide kapot kan niet binnen 16 dagen gebeuren als ik slechts 500 kilometer gereden heb en ook gewoon netjes gereden bovendien dat haperen, langzaam optrekken of uitvallen van de auto kan ook niet zomaar ( dit had ik al vanaf het begin ) dit moet hij dus geweten hebben!
Mijn vraag is dus;
- Kan ik nu de koop nog terug draaien of een schade vergoeding eisen om mijn reperatie kosten te dekken?
Mvg,
Bramovic
Re: Opel Corsa 1.2 help alsjeblieft. praatje maar geen waarheid
[reactie op verwijderd bericht verwijderd door de Moderator][
Wat betreft je autootje, je hebt geen enkel recht iets te eisen. Het betreft hier een aankoop tussen twee particulieren en dan kun je je in feite nergens op beroepen.
Wil je toch iets afdwingen dan zal je naar de rechter moeten stappen.
Wat betreft je autootje, je hebt geen enkel recht iets te eisen. Het betreft hier een aankoop tussen twee particulieren en dan kun je je in feite nergens op beroepen.
Wil je toch iets afdwingen dan zal je naar de rechter moeten stappen.
Niet echt een goede vriend die je zo'n auto verkoopt.
Beetje warrig verhaal
Dat is geen vriend nee. Heb je het al met hem besproken?jlthkoch schreef:Niet echt een goede vriend die je zo'n auto verkoopt.
-
Hangt een beetje vanaf voor hoeveel je de auto gekocht hebt. Als dit voor een paar honderd euro is, dan mag de verkoper met recht zeggen dat je een risico koopt. Is het een auto van een paar duizend euro, dan mag je meer verwachten van het produkt wat je koop. Volgende keer de oude eigenaar de APK laten verzorgen en pas daarna de afgesproken prijs betalen en het kenteken overschrijven (alstie goedgekeurd wordt uiteraard).
-
ruistewisservloeistof bij de olie lijkt me iig ene behoorlijk apart probleem
je zal koelvloeistof bedoelen
los daarvan heb je gene poot om op te stana
vriendschap zal wel over zijn lijkt mij
zonee, in overleg bepalen wie wat en hoeveel gaat bepalen
al met al valt het - op de waarschijnlijk lekke kop na - wel mee
je zal koelvloeistof bedoelen
los daarvan heb je gene poot om op te stana
vriendschap zal wel over zijn lijkt mij
zonee, in overleg bepalen wie wat en hoeveel gaat bepalen
al met al valt het - op de waarschijnlijk lekke kop na - wel mee
Je bent gen****d en je kan er niets aan doen. de " vriend " waarschijnlijk ook beginnend bestuurder heeft de ozo populaire Corsa mishandeld. Dure les maar geloof me die fout maak je maar één keer. Bekijk wat de kosten zijn maar ik heb het vermoeden dat het niet bij deze reparaties blijft.
-
Ach ach je vraagt je toch af waarom particulieren nog steeds een auto kopen zonder expert mee te nemen. Zonde dat je eerste auto zo'n teleurstelling is.
Inruilen en je verlies nemen of laten repareren zijn de enige keuzes.
Inruilen en je verlies nemen of laten repareren zijn de enige keuzes.